El Regne Unit manté a Espanya en la llista taronja i dona un respir al turisme

 

El govern del Regne Unit dóna un respir a Espanya. Els turistes britànics vacunats podran continuar viatjant a Espanya sense necessitat de quarantena al seu retorn, segons avança aquest dimecres el diari britànic ‘The Times’, que assegura que Espanya es mantindrà en la llista taronja del Regne Unit a partir de demà dijous.

 

El Govern britànic té previst actualitzar aquest dijous la seua llista sobre viatges internacionals, en la qual cataloga als països en verd, ambre o roig, en virtut del risc de CovidEspanya està en ambre (risc intermedi), però en les últimes setmanes es va especular sobre la possibilitat que d’avançar a ambre plus o fins i tot a roig pel fort augment dels contagis i la possible propagació de la variant Beta.

 

Aquesta mesura podria suposar un nou colp a la temporada turística en el sud d’Europa, a causa de la cancel·lació de milers de viatges previstos a l’agost. A això se sumaria el retorn de prop d’un milió de turistes britànics que ja es troben a l’estranger.

 

Milers de britànics elegeixen noves destinacions 

Aquesta normativa ha provocat que milers de britànics que en altres estius buscaven el sol espanyol s’hagen decidit enguany per noves destinacions turístiques a Europa i fins i tot per quedar-se en el seu propi país. La llista ‘ambre plus’ va ser creada expressament per a França el mes de juny passat i és una qualificació intermèdia en el termòmetre de risc que utilitza el Regne Unit per a prendre decisions enfront del virus.

 

Actualment Espanya està en taronja; l’únic país que es troba en ‘ambar plus’ és França, que és el pas previ a estar en la llista roja. Si Espanya finalment escala un lloc en el semàfor de risc de Covid del Regne Unit llavors els viatgers procedents del nostre país estiguen o no vacunats haurien de guardar quarantena a la seua arribada a l’illa.

 

D’acord amb les normes actuals que es revisaran el dijous, els viatgers amb doble vacunació poden viatjar al Regne Unit sense passar la quarantena des dels països classificats com a ‘ambre’ segons la seua metodologia de semàfor que avalua el risc de COVID-19. Però els que tornen de països de la llista roja (el nivell de risc més greu) hauran de pagar 1.750 lliures (2.436 dòlars) per a passar 10 dies en un hotel.

 

Test Covid obligatori al Regne Unit

Segons The Times, aquest dijous, el Govern britànic comunicarà que Espanya romandrà en ambre, la qual cosa permetrà als que tenen la pauta completa de vacunació evitar la quarantena en tornar al Regne Unit encara que sí que hauran de fer-la els que no estan immunitzats.

 

A més, tots els passatgers han de sotmetre’s a un test de COVID al segon dia d’entrar al Regne Unit, en tant que els no immunitzats estan obligats a fer-se un test addicional (al huité dia).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.