El Regne Unit manté a Espanya en la llista taronja i dona un respir al turisme

 

El govern del Regne Unit dóna un respir a Espanya. Els turistes britànics vacunats podran continuar viatjant a Espanya sense necessitat de quarantena al seu retorn, segons avança aquest dimecres el diari britànic ‘The Times’, que assegura que Espanya es mantindrà en la llista taronja del Regne Unit a partir de demà dijous.

 

El Govern britànic té previst actualitzar aquest dijous la seua llista sobre viatges internacionals, en la qual cataloga als països en verd, ambre o roig, en virtut del risc de CovidEspanya està en ambre (risc intermedi), però en les últimes setmanes es va especular sobre la possibilitat que d’avançar a ambre plus o fins i tot a roig pel fort augment dels contagis i la possible propagació de la variant Beta.

 

Aquesta mesura podria suposar un nou colp a la temporada turística en el sud d’Europa, a causa de la cancel·lació de milers de viatges previstos a l’agost. A això se sumaria el retorn de prop d’un milió de turistes britànics que ja es troben a l’estranger.

 

Milers de britànics elegeixen noves destinacions 

Aquesta normativa ha provocat que milers de britànics que en altres estius buscaven el sol espanyol s’hagen decidit enguany per noves destinacions turístiques a Europa i fins i tot per quedar-se en el seu propi país. La llista ‘ambre plus’ va ser creada expressament per a França el mes de juny passat i és una qualificació intermèdia en el termòmetre de risc que utilitza el Regne Unit per a prendre decisions enfront del virus.

 

Actualment Espanya està en taronja; l’únic país que es troba en ‘ambar plus’ és França, que és el pas previ a estar en la llista roja. Si Espanya finalment escala un lloc en el semàfor de risc de Covid del Regne Unit llavors els viatgers procedents del nostre país estiguen o no vacunats haurien de guardar quarantena a la seua arribada a l’illa.

 

D’acord amb les normes actuals que es revisaran el dijous, els viatgers amb doble vacunació poden viatjar al Regne Unit sense passar la quarantena des dels països classificats com a ‘ambre’ segons la seua metodologia de semàfor que avalua el risc de COVID-19. Però els que tornen de països de la llista roja (el nivell de risc més greu) hauran de pagar 1.750 lliures (2.436 dòlars) per a passar 10 dies en un hotel.

 

Test Covid obligatori al Regne Unit

Segons The Times, aquest dijous, el Govern britànic comunicarà que Espanya romandrà en ambre, la qual cosa permetrà als que tenen la pauta completa de vacunació evitar la quarantena en tornar al Regne Unit encara que sí que hauran de fer-la els que no estan immunitzats.

 

A més, tots els passatgers han de sotmetre’s a un test de COVID al segon dia d’entrar al Regne Unit, en tant que els no immunitzats estan obligats a fer-se un test addicional (al huité dia).

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.