17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

El Regne Unit manté a Espanya en la llista taronja i dona un respir al turisme

 

El govern del Regne Unit dóna un respir a Espanya. Els turistes britànics vacunats podran continuar viatjant a Espanya sense necessitat de quarantena al seu retorn, segons avança aquest dimecres el diari britànic ‘The Times’, que assegura que Espanya es mantindrà en la llista taronja del Regne Unit a partir de demà dijous.

 

El Govern britànic té previst actualitzar aquest dijous la seua llista sobre viatges internacionals, en la qual cataloga als països en verd, ambre o roig, en virtut del risc de CovidEspanya està en ambre (risc intermedi), però en les últimes setmanes es va especular sobre la possibilitat que d’avançar a ambre plus o fins i tot a roig pel fort augment dels contagis i la possible propagació de la variant Beta.

 

Aquesta mesura podria suposar un nou colp a la temporada turística en el sud d’Europa, a causa de la cancel·lació de milers de viatges previstos a l’agost. A això se sumaria el retorn de prop d’un milió de turistes britànics que ja es troben a l’estranger.

 

Milers de britànics elegeixen noves destinacions 

Aquesta normativa ha provocat que milers de britànics que en altres estius buscaven el sol espanyol s’hagen decidit enguany per noves destinacions turístiques a Europa i fins i tot per quedar-se en el seu propi país. La llista ‘ambre plus’ va ser creada expressament per a França el mes de juny passat i és una qualificació intermèdia en el termòmetre de risc que utilitza el Regne Unit per a prendre decisions enfront del virus.

 

Actualment Espanya està en taronja; l’únic país que es troba en ‘ambar plus’ és França, que és el pas previ a estar en la llista roja. Si Espanya finalment escala un lloc en el semàfor de risc de Covid del Regne Unit llavors els viatgers procedents del nostre país estiguen o no vacunats haurien de guardar quarantena a la seua arribada a l’illa.

 

D’acord amb les normes actuals que es revisaran el dijous, els viatgers amb doble vacunació poden viatjar al Regne Unit sense passar la quarantena des dels països classificats com a ‘ambre’ segons la seua metodologia de semàfor que avalua el risc de COVID-19. Però els que tornen de països de la llista roja (el nivell de risc més greu) hauran de pagar 1.750 lliures (2.436 dòlars) per a passar 10 dies en un hotel.

 

Test Covid obligatori al Regne Unit

Segons The Times, aquest dijous, el Govern britànic comunicarà que Espanya romandrà en ambre, la qual cosa permetrà als que tenen la pauta completa de vacunació evitar la quarantena en tornar al Regne Unit encara que sí que hauran de fer-la els que no estan immunitzats.

 

A més, tots els passatgers han de sotmetre’s a un test de COVID al segon dia d’entrar al Regne Unit, en tant que els no immunitzats estan obligats a fer-se un test addicional (al huité dia).

Últimes notícies

València Basket es juga la vida a Venècia per a seguir en l’Eurolliga femenina

L'equip taronja tanca la segona ronda en la pista del Umana Reyer amb un 6-5 i la necessitat de guanyar per a entrar en els encreuaments. Burgos apel·la a la mentalitat.

El Vila-real agita el mercat d’hivern amb cinc operacions

El club tanca un inusual gener amb tres eixides i dos incorporacions. Les baixes en les bandes i la lesió de Juan Foyth acceleren els reforços.

La Policia Nacional ha detingut a 14 jóvens a Ontinyent per assetjament transfòbic i amenaces

Catorze jóvens d'entre 15 i 20 anys han sigut detinguts a Ontinyent per un presumpte assetjament transfòbic amb agressions i amenaces. La investigació va verificar atacs reiterats en l'àmbit escolar i en espais d'oci; tots van quedar en llibertat excepte un menor internat a petició de Fiscalia.

Un detingut a Formentera del Segura per integrar un grup que feia ‘bolcades’ a Alacant

Un home de 31 anys ha sigut detingut com a suposat enllaç a Espanya d'una banda estrangera especialitzada en 'bolcades'. Se'l relaciona amb un assalt a Orihuela en el qual dos hòmens van ser torturats i tirotejats al juliol.

El València tanca el mercat amb tres fitxatges contrastats en LaLiga i sense eixides

El València va tancar el mercat d'hivern amb Sadiq Umar, Guido Rodríguez i Unai Núñez, tres reforços amb experiència en LaLiga. No es va produir cap eixida i es van completar les dos fitxes lliures després de la baixa de Diakhaby.

Castro i Raghouber impulsen un mercat d’hivern auster en el Llevant

L'arribada de Luís Castro i la cessió de Ugo Raghouber han marcat un gener de gasto mínim en el Llevant. L'equip ha millorat, però continua penúltim.

L’Elx fa caixa amb Mendoza i tanca el mercat amb quatre eixides i quatre arribades

L'Elx va tancar el mercat d'hivern amb quatre eixides i quatre incorporacions, amb la venda rècord de Rodrigo Mendoza com a moviment clau. Va reforçar el lateral dret, no va arribar el central i el bloc es manté.

Cues en el padró de València per la regularització d’immigrants i l’Ajuntament redirigix a Estrangeria

L'anunci de regularització ha disparat les consultes en el padró de València. L'Ajuntament llança cartells i reforça l'atenció per a derivar els tràmits a Estrangeria.