Un jutge va fixar custòdia compartida del xiquet assassinat a Sueca

Un jutjat de València va establir la custòdia compartida del xiquet assassinat el diumenge pel seu progenitor a Sueca al no ser informat de la condemna per maltractaments.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), els pares del menor assassinat van presentar el juliol de 2021 una demanda de divorci de mutu acord davant el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 5 de Sueca, competent en matèria de Família.

Posteriorment, el mes d’agost, el Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de Sueca, amb competències en matèria de violència sobre la dona, celebra un judici ràpid contra l’home i li condemna, com a autor d’un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere, de l’article 153.1 del Codi Penal, a 40 dies de Treballs en benefici de la Comunitat, 8 mesos d’allunyament i prohibició de comunicació respecte a la seua exmuller i 16 mesos i 2 dies de prohibició de tinença d’armes.

Aqueixa sentència, de 12 d’agost, es dicta per conformitat de les parts i és per tant ferm. La fallada estableix: CUSTÒDIA I PÀTRIA POTESTAT respecte del menor a favor DE LA PROGENITORA, SUSPÉN QUALSEVOL RÈGIM DE VISITES del progenitor condemnat respecte al fill i fixa una pensió d’aliments de 200 euros per al menor.

Al setembre, tots dos cònjuges ratifiquen en el Jutjat de Primera Instància 5 el conveni regulador presentat al juliol que establia la custòdia compartida i es dicta la sentència corresponent.

Cap dels cònjuges informa el jutjat de Família de l’existència d’un procediment penal per maltractaments i de la sentència dictada pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció 4 de Sueca que fixava abans la custòdia del menor a favor de la mare i suspenia el règim de visites per al pare.

Antecedents

Cal recordar que, la mare al anar a recollir al seu fill i en veure que la seua exparella no li responia a les trucades telefòniques i tampoc obria la porta, la dona de 44 anys decidia telefonar al 112. Ràpidament, una patrulla de la Guàrdia Civil es personava en el lloc i accedia a obrir la porta del domicili de l’home de 47 anys on es trobava la terrible escena.

Segons apunten les primeres informacions, el pare del menor d’11 anys va decidir assassinar al seu propi fill propinant-li diverses ganivetades amb un ganivet de cuina. El detingut es troba en la caserna de la Guàrdia Civil de Sueca a l’espera de passar a disposició judicial.

Últimes notícies

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en dispositius contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes, i ha alçat prop de 300 actes per drogues.

24 detinguts per drogues i armes en festivals de música de València i Gandia

La Policia Nacional ha detingut 24 persones en dos festivals de música a València i Gandia en un dispositiu contra el tràfic de drogues i la tinença il·lícita d’armes.

Un any després de la DANA: 68 mesures del Pla Endavant ja estan acabades i 251 continuen en marxa

Un any després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Pla Endavant ha activat les 343 iniciatives previstes, amb 68 actuacions ja finalitzades i 4.412 milions d’euros mobilitzats.

Nou València de Corberán amb nou joves del planter en la pretemporada a Girona

Carlos Corberán ha convocat nou jugadors del planter per a la concentració de pretemporada del València CF a Girona, mentre el central Cenk Özkacar continua a València pendent del seu futur.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,5 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2,59 milions d’euros del Govern central dins d’un fons de 35 milions per a reforçar l’acollida de menors migrants no acompanyats. Els diners es destinaran a informació, suport psicosocial, escolarització, inserció sociolaboral i ampliació de places d’acollida.

La matrícula universitària arranca amb preus congelats i més de 51 milions en beques

La Generalitat ha obert el període de matrícula universitària amb preus públics congelats per quart curs i un rècord de més de 51 milions en beques, amb noves ajudes per a premiar l’esforç i facilitar l’accés als estudis superiors.

Matrícula universitària 2026 amb preus congelats i més de 51 milions en beques al País Valencià

La matriculació universitària del curs 2026 al País Valencià arranca esta setmana amb els preus públics congelats per quart any seguit i un pressupost rècord de més de 51 milions en beques i ajudes.

L’Associació Futbolistes Valencia CF entrega a l’hospital tot el fons per al tractament de Lubo Penev

L’Associació Futbolistes Valencia CF ha transferit al seu hospital a Bulgària tots els diners recaptats per a col·laborar en el tractament contra el càncer de l’exdelanter Lubo Penev, ara entrenador del Lokomotiv de Sofia.