26 C
València
Divendres, 11 juliol, 2025

Demanen investigar una mort després d’un contagi per Covid-19 a Castelló

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El defensor del pacient ha enviat un escrit a la fiscal cap de Castelló, María Díaz, perquè investigue una presumpta negliglència en el cas d’un pacient que es va contagiar de coronavirus i va morir, advertint de la irresponsabilitat de mesclar pacients amb Covid-19 al costat de malalts d’alt risc.

 

El cas denunciat, va ocórrer, segons aquesta organització, a l’Hospital General de Castelló. Pel que sembla, el passat 7 de maig, un pacient va patir un infart i va ser traslladat al centre hospitalari castellonenc on d’urgència li van posar un stend ivan estabilitzar-lo i, d’ací, va ser traslladat a la Unitat de Cures Intensiu s(UCI), on, després de múltiples complicacions, va romandre deu setmanes.

 

El 12 de juliol va rebre l’alta de l’UCI i li van enviar a la planta de cardiologia a una habitació compartida, on evolucionava de manera positiva. No obstant això, una setmana després, es va comunicar a la família que l’acompanyant del company d’habitació era positiu en coronavirus i, en fer-li al pacient ingressat la PCR, havia donat positiu.

 

Tot seguit, l’home va ser traslladat a la planta covid, on la seua situació va empitjorar. Finalment, el 2 d’agost, després de 14 dies d’agonia va morir. L’endemà del positiu, segons indica el defensor del pacient, l’hospital va enviar un comunicat als treballadors del centre canviant el protocol de visites.

 

Sense cap atenció psicològica

En l’escrit remés per la filla del mort al Defensor del Pacient, l’afectada assegura que “durant aqueixes dues setmanes vaig haver de cridar constantment perquè m’informaren de l’estat del meu pare. Quan ens van cridar per a acompanyar-ho, ja estava agonitzant i per descomptat encara estic esperant atenció psicològica”.

 

“En plena cinquena ona, i amb un pacient sortint UCI, l’hospital mancava completament de protocol covid per a pacients no dependents, amb el que qualsevol persona entrava i eixia de les habitacions. Cal destacar que el meu pare tenia una traqueotomia», assenyala la denunciant, que assevera haver demanat tots els informes sense haver obtingut resposta per part de Conselleria.

 

Desitja que “No ho passe ningú més”

Després de recórrer al Defensor del Pacient, la filla de la víctima assenyala: «Desitge que això que ens ha passat a nosaltres no ho passe ningú més». 

 

D’altra banda, també va voler destacar, en positiu, la labor tant del metge del Samur que el va atendre i va traslladar com als facultatius i personal de l’UCI del General, on el pacient va estar ingressat les 12 setmanes. «Li van salvar la vida i es van bolcar sense límits amb el meu pare, i a ells els estaré eternament agraïda», va concloure.

Últimes notícies

Divendres estable en la Comunitat Valenciana abans de fortes tempestes el dissabte a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un divendres amb temps estable que derivarà en pluges i tempestes en interior de Castelló i València. El dissabte s'espera un increment de la intensitat amb tempestes molt fortes i graníssol a Castelló.

Comunitat Valenciana i Castella-la Manxa lideren la preferència de docents per a trasllats en 2025

La Comunitat Valenciana, Castella-la Manxa i Andalusia són les comunitats més demandades per docents que busquen traslladar-se en 2025, mentres Madrid i Catalunya registren més eixides.

Tempesta intensa deixa 32 litres per metre quadrat en menys d’una hora a Enguera, València

Una tempesta d'alta intensitat descarrega 32 litres per metre quadrat en la zona de La Matea, Enguera, València, amb avís taronja per fortes pluges i graníssol.

El València CF embene a la promesa Yarek Gasiorowski al PSV per deu milions d’euros

El València CF ha concretat la venda de la seua jove defensa central Yarek Gasiorowski al PSV Eindhoven per deu milions d'euros, incloent-hi un percentatge en futures vendes. Gasiorowski, format en la pedrera valencianista, ha disputat 35 partits oficials i és internacional en categories inferiors d'Espanya.

Cinc cossos en descomposició trobats en les costes valencianes en els últims dies

La Guàrdia Civil i Salvament Marítim van trobar cinc cossos en descomposició en aigües valencianes, possiblement víctimes d'un naufragi de pastera.

Cimera Empresarial destaca la importància del turisme i rebutja la imposició de reduir la jornada laboral

La Cimera Empresarial recalca el paper clau del turisme en l'economia espanyola i s'oposa a la reducció obligatòria de la jornada laboral, promovent un enfocament basat a guanyar més i augmentar la productivitat.

Consum impulsa la seua expansió a Catalunya amb 220 milions per a 60 noves botigues i millora logística a Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 220 milions d'euros fins a 2027 per a obrir 60 botigues a Catalunya i modernitzar la seua xarxa logística a la Zona Franca de Barcelona, generant més de 1100 ocupacions.

Cent taulells a Catarroja mostren el nivell de l’aigua després de la dana del 29 d’octubre

L'Ajuntament de Catarroja ha instal·lat cent taulells en diversos carrers per a assenyalar fins a quina altura va arribar l'aigua després de la dana del passat 29 d'octubre, com a record i senyal de la reconstrucció.