Denunciats 56 metges de la província de València per oferir pseudoteràpies

L'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques (APETP) presenta de nou una queixa contra aquestos mètodes i denuncia davant el consell oficial a 56 metges de València per oferir aquestes teràpies als seus pacients, com ha avançat 'Levante-EMV'. Els mètodes utilitzats formen part de l'homeopatia o pseudociència i compta amb prous adeptes. Hi ha teràpies amb imans per a tractar el càncer, estimular certs punts de les orelles per a aturar l'avanç de l'esclerosi múltiple o tractaments amb vitamina C per a atacar l'autisme. Aquestes són algunes de les pràctiques de les teràpies pseudocientíques que no compten amb aval científic que els done suport però que a pesar d'això hi ha més de 50 metges de la província de València que les oferixen en les seues consultes privades. 

És per això que l'APETP ha presentat una queixa formal i ha demanat que s'aplique el codi deontològic dels metges, la qual cosa podria derivar en l'aplicació de sancions. L'organització que està presentant batalla per a intentar erradicar aquest tipus de pràctiques en l'àmbit mèdic, ha presentat la queixa davant el Col·legi Oficial de Metges d'Alacant que actualment és el responsable del Consell Autonòmic de Col·legis Oficials de les tres províncies. Segons sembla, aquesta organització ja va presentar en el passat una queixa formal davant el Col·legi Oficial de Metges de València, la qual es va resoldre finalment sense cap sanció al no haver-se trobat «falta al Codi Deontològic».

Des de l'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques es manifesten indignats davant la nul·la mesura que va prendre el Col·legi Oficial en aquella ocasió, on diuen que els van contestar que no hi havia falta contra la deontologia dels metges i que al seu temps no podien determinar la validesa científica d'aquestes teràpies. En aquest cas segons s'ha infomat, la Comissió Central de Deontologia del Consell General de Col·legis Oficials de Metges sembla que sí ho ha considerat així i s'ha posicionat en contra d'aquestes pràctiques sense cap base científica, han dit, que «prometen als malalts la curació i els procediments il·lusoris o insuficientment provats que es proposen com a eficaços». Esperen ara que el consell autonòmic sí els escolte a ells. L'associació ha presentat també una denúncia similar al col·legi oficial de metges de Madrid incloent les pràctiques que duen a terme alguns metges de la província.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La DANA reobri el debat sobre un Cecopi gestionat només per tècnics

El subdirector d'Emergències de la Generalitat Valenciana defén en el Congrés que la DANA d'octubre de 2024 ha obert el debat sobre un Cecopi amb comandament estrictament tècnic i admet fallades en la percepció de la gravetat de l'episodi.

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.

Ampli dispositiu de busca per a localitzar a un home desaparegut a Requena

Emergències manté actiu un ampli operatiu terrestre i aeri per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, en el terme municipal de Requena.

La Confraria de Sagunt torna a vetar a les dones en la Setmana Santa malgrat el risc per a la festa

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha tornat a rebutjar l'entrada de dones després d'una votació interna, una decisió que pot posar en perill la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i que reobri el conflicte per la igualtat en la Setmana Santa del municipi.

Igualtat eleva a 14 els feminicidis de 2026 i confirma tres víctimes de violència vicària

Igualtat confirma 14 feminicidis en el que va de 2026 i tres víctimes mortals de violència vicària, i crida a redoblar la resposta institucional i social enfront de la violència masclista.