Denunciats 56 metges de la província de València per oferir pseudoteràpies

L'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques (APETP) presenta de nou una queixa contra aquestos mètodes i denuncia davant el consell oficial a 56 metges de València per oferir aquestes teràpies als seus pacients, com ha avançat 'Levante-EMV'. Els mètodes utilitzats formen part de l'homeopatia o pseudociència i compta amb prous adeptes. Hi ha teràpies amb imans per a tractar el càncer, estimular certs punts de les orelles per a aturar l'avanç de l'esclerosi múltiple o tractaments amb vitamina C per a atacar l'autisme. Aquestes són algunes de les pràctiques de les teràpies pseudocientíques que no compten amb aval científic que els done suport però que a pesar d'això hi ha més de 50 metges de la província de València que les oferixen en les seues consultes privades. 

És per això que l'APETP ha presentat una queixa formal i ha demanat que s'aplique el codi deontològic dels metges, la qual cosa podria derivar en l'aplicació de sancions. L'organització que està presentant batalla per a intentar erradicar aquest tipus de pràctiques en l'àmbit mèdic, ha presentat la queixa davant el Col·legi Oficial de Metges d'Alacant que actualment és el responsable del Consell Autonòmic de Col·legis Oficials de les tres províncies. Segons sembla, aquesta organització ja va presentar en el passat una queixa formal davant el Col·legi Oficial de Metges de València, la qual es va resoldre finalment sense cap sanció al no haver-se trobat «falta al Codi Deontològic».

Des de l'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques es manifesten indignats davant la nul·la mesura que va prendre el Col·legi Oficial en aquella ocasió, on diuen que els van contestar que no hi havia falta contra la deontologia dels metges i que al seu temps no podien determinar la validesa científica d'aquestes teràpies. En aquest cas segons s'ha infomat, la Comissió Central de Deontologia del Consell General de Col·legis Oficials de Metges sembla que sí ho ha considerat així i s'ha posicionat en contra d'aquestes pràctiques sense cap base científica, han dit, que «prometen als malalts la curació i els procediments il·lusoris o insuficientment provats que es proposen com a eficaços». Esperen ara que el consell autonòmic sí els escolte a ells. L'associació ha presentat també una denúncia similar al col·legi oficial de metges de Madrid incloent les pràctiques que duen a terme alguns metges de la província.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.