Denunciats 56 metges de la província de València per oferir pseudoteràpies

L'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques (APETP) presenta de nou una queixa contra aquestos mètodes i denuncia davant el consell oficial a 56 metges de València per oferir aquestes teràpies als seus pacients, com ha avançat 'Levante-EMV'. Els mètodes utilitzats formen part de l'homeopatia o pseudociència i compta amb prous adeptes. Hi ha teràpies amb imans per a tractar el càncer, estimular certs punts de les orelles per a aturar l'avanç de l'esclerosi múltiple o tractaments amb vitamina C per a atacar l'autisme. Aquestes són algunes de les pràctiques de les teràpies pseudocientíques que no compten amb aval científic que els done suport però que a pesar d'això hi ha més de 50 metges de la província de València que les oferixen en les seues consultes privades. 

És per això que l'APETP ha presentat una queixa formal i ha demanat que s'aplique el codi deontològic dels metges, la qual cosa podria derivar en l'aplicació de sancions. L'organització que està presentant batalla per a intentar erradicar aquest tipus de pràctiques en l'àmbit mèdic, ha presentat la queixa davant el Col·legi Oficial de Metges d'Alacant que actualment és el responsable del Consell Autonòmic de Col·legis Oficials de les tres províncies. Segons sembla, aquesta organització ja va presentar en el passat una queixa formal davant el Col·legi Oficial de Metges de València, la qual es va resoldre finalment sense cap sanció al no haver-se trobat «falta al Codi Deontològic».

Des de l'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques es manifesten indignats davant la nul·la mesura que va prendre el Col·legi Oficial en aquella ocasió, on diuen que els van contestar que no hi havia falta contra la deontologia dels metges i que al seu temps no podien determinar la validesa científica d'aquestes teràpies. En aquest cas segons s'ha infomat, la Comissió Central de Deontologia del Consell General de Col·legis Oficials de Metges sembla que sí ho ha considerat així i s'ha posicionat en contra d'aquestes pràctiques sense cap base científica, han dit, que «prometen als malalts la curació i els procediments il·lusoris o insuficientment provats que es proposen com a eficaços». Esperen ara que el consell autonòmic sí els escolte a ells. L'associació ha presentat també una denúncia similar al col·legi oficial de metges de Madrid incloent les pràctiques que duen a terme alguns metges de la província.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.