18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Denunciats 56 metges de la província de València per oferir pseudoteràpies

L'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques (APETP) presenta de nou una queixa contra aquestos mètodes i denuncia davant el consell oficial a 56 metges de València per oferir aquestes teràpies als seus pacients, com ha avançat 'Levante-EMV'. Els mètodes utilitzats formen part de l'homeopatia o pseudociència i compta amb prous adeptes. Hi ha teràpies amb imans per a tractar el càncer, estimular certs punts de les orelles per a aturar l'avanç de l'esclerosi múltiple o tractaments amb vitamina C per a atacar l'autisme. Aquestes són algunes de les pràctiques de les teràpies pseudocientíques que no compten amb aval científic que els done suport però que a pesar d'això hi ha més de 50 metges de la província de València que les oferixen en les seues consultes privades. 

És per això que l'APETP ha presentat una queixa formal i ha demanat que s'aplique el codi deontològic dels metges, la qual cosa podria derivar en l'aplicació de sancions. L'organització que està presentant batalla per a intentar erradicar aquest tipus de pràctiques en l'àmbit mèdic, ha presentat la queixa davant el Col·legi Oficial de Metges d'Alacant que actualment és el responsable del Consell Autonòmic de Col·legis Oficials de les tres províncies. Segons sembla, aquesta organització ja va presentar en el passat una queixa formal davant el Col·legi Oficial de Metges de València, la qual es va resoldre finalment sense cap sanció al no haver-se trobat «falta al Codi Deontològic».

Des de l'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques es manifesten indignats davant la nul·la mesura que va prendre el Col·legi Oficial en aquella ocasió, on diuen que els van contestar que no hi havia falta contra la deontologia dels metges i que al seu temps no podien determinar la validesa científica d'aquestes teràpies. En aquest cas segons s'ha infomat, la Comissió Central de Deontologia del Consell General de Col·legis Oficials de Metges sembla que sí ho ha considerat així i s'ha posicionat en contra d'aquestes pràctiques sense cap base científica, han dit, que «prometen als malalts la curació i els procediments il·lusoris o insuficientment provats que es proposen com a eficaços». Esperen ara que el consell autonòmic sí els escolte a ells. L'associació ha presentat també una denúncia similar al col·legi oficial de metges de Madrid incloent les pràctiques que duen a terme alguns metges de la província.

Últimes notícies

El TSJCV ha confirmat l’absolució de la cuidadora acusada de saquejar els comptes d’una major

L'alt tribunal valencià ha desestimat el recurs de l'acusació particular, al qual es va adherir la Fiscalia, i ha ratificat l'absolució per falta de prova de càrrec.

Barcala ordena investigar l’adjudicació de vivendes públiques en La Condomina

Luis Barcala ha obert un expedient d'aclariment sobre l'adjudicació d'una promoció pública en La Condomina i ha avisat d'acudir a Fiscalia davant sospites.

L’avís groc per vent es manté divendres i dissabte en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat este dijous l'avís groc per ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i el litoral sud de València. L'alerta continuarà el divendres i el dissabte en diferents punts, amb trams de costa d'Alacant baix onatge de 3 metres.

L’Elx prepara la visita del Barcelona amb cinc baixes i dos retorns

L'Elx s'ha exercitat amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona. Tornen Chust i Bigas; Febas és baixa per sanció i pot debutar Lucas Cepeda.

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.

El 74% de la població a Espanya vivia a menys de 15 minuts d’un hospital en 2024

Un estudi situa al 74% de la població a Espanya a menys de 15 minuts d'un hospital en 2024, però 783.000 persones encara superaven una hora de viatge. L'accessibilitat millora de forma sostinguda, encara que persistixen grans bretxes territorials.

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.