Denunciats 56 metges de la província de València per oferir pseudoteràpies

L'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques (APETP) presenta de nou una queixa contra aquestos mètodes i denuncia davant el consell oficial a 56 metges de València per oferir aquestes teràpies als seus pacients, com ha avançat 'Levante-EMV'. Els mètodes utilitzats formen part de l'homeopatia o pseudociència i compta amb prous adeptes. Hi ha teràpies amb imans per a tractar el càncer, estimular certs punts de les orelles per a aturar l'avanç de l'esclerosi múltiple o tractaments amb vitamina C per a atacar l'autisme. Aquestes són algunes de les pràctiques de les teràpies pseudocientíques que no compten amb aval científic que els done suport però que a pesar d'això hi ha més de 50 metges de la província de València que les oferixen en les seues consultes privades. 

És per això que l'APETP ha presentat una queixa formal i ha demanat que s'aplique el codi deontològic dels metges, la qual cosa podria derivar en l'aplicació de sancions. L'organització que està presentant batalla per a intentar erradicar aquest tipus de pràctiques en l'àmbit mèdic, ha presentat la queixa davant el Col·legi Oficial de Metges d'Alacant que actualment és el responsable del Consell Autonòmic de Col·legis Oficials de les tres províncies. Segons sembla, aquesta organització ja va presentar en el passat una queixa formal davant el Col·legi Oficial de Metges de València, la qual es va resoldre finalment sense cap sanció al no haver-se trobat «falta al Codi Deontològic».

Des de l'Associació per a Protegir al Malalt de Teràpies Pseudocientífiques es manifesten indignats davant la nul·la mesura que va prendre el Col·legi Oficial en aquella ocasió, on diuen que els van contestar que no hi havia falta contra la deontologia dels metges i que al seu temps no podien determinar la validesa científica d'aquestes teràpies. En aquest cas segons s'ha infomat, la Comissió Central de Deontologia del Consell General de Col·legis Oficials de Metges sembla que sí ho ha considerat així i s'ha posicionat en contra d'aquestes pràctiques sense cap base científica, han dit, que «prometen als malalts la curació i els procediments il·lusoris o insuficientment provats que es proposen com a eficaços». Esperen ara que el consell autonòmic sí els escolte a ells. L'associació ha presentat també una denúncia similar al col·legi oficial de metges de Madrid incloent les pràctiques que duen a terme alguns metges de la província.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.