Detenen a un home en València per presumptament maltractar a la seua mare, una dona de 74 anys

Ejemplo de shortcode con estilo
  Este dissabte, 23 de gener, la Policia Local de València va detindre a un home de 42 anys per maltractar, presumptament, a la seua mare, una dona de 74 anys, en donar-li només un plat de menjar al dia, llevar-li el caminador perquè no poguera eixir de casa i malgastar els diners de la pensió […]

 

Este dissabte, 23 de gener, la Policia Local de València va detindre a un home de 42 anys per maltractar, presumptament, a la seua mare, una dona de 74 anys, en donar-li només un plat de menjar al dia, llevar-li el caminador perquè no poguera eixir de casa i malgastar els diners de la pensió de la víctima, entre altres cruels accions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el presumpte autor dels fets infligia un tracte inhumà a la seua progenitora, que estava impedida per una operació de genoll, i l‘amenaçava amb ingressar-la en una residència si telefonava a la Policia per a demanar auxili.

 

Diferents agents van posar fi al calvari de l’anciana en acudir a la seua casa després de sospitar que podria ser víctima de maltractaments. Les autoritats es van desplaçar a una casa del barri de Torrefiel, a on residix la dona, després que ella telefonarà per a demanar assistència sanitària i el seu fill anul·larà el servici mèdic.

 

La víctima presentava unes condicions deplorables

A l’arribada dels agents, el presumpte agressor els va dir que marxaren perquè la seua mare estava bé, però la Policia va insistir a vore a la dona i van entrar. La víctima estava asseguda en un llit amb taques d’excrements i orina, tenia la roba bruta i presentava una ferida en el nas.

 

Un agent li va preguntar com es trobava i l’anciana de 74 anys va contestar en veu baixa que no podia explicar-li res perquè el seu fill s’enfadaria. El policia va tancar la porta de l’habitació i va mantindre una conversa amb la víctima. El relat que va sentir va ser molt greu.

 

La confessió de l’anciana

La mare del presumpte agressor va explicar que patia maltractaments des de feia temps i va detallar vexacions, insults i amenaces. D’altra banda, la víctima es va queixar que feia un any que no podia baixar al carrer, perquè estava impedida i el seu fill amagava la pròtesi de genoll i el caminador que necessitava per a moure’s.

 

A demés, el seu fill també li llevava el mòbil i el telèfon perquè no cridarà a la Policia ni al 112. «Filla de puta, et portaré a una residència com anomenes al metge», va dir una volta l’individu a la seua mare quan la va sorprendre amb el telèfon a la mà, segons el testimoni que va oferir la dona.

 

Davant tals evidències de maltractament, els agents van detindre a l’home i van demanar una ambulància perquè traslladarà a la dona a l’hospital La Fe de València. Els agents van parlar després amb un metge i un treballador social de l’hospital per a informar-los de la greu situació familiar de la víctima.

 

Últimes notícies

Mor un treballador en caure des de deu metres en una nau de Paterna

Un treballador de 62 anys ha mort després de caure des d’uns deu metres mentre reparava el sostre d’una nau del polígon Fuente del Jarro, a Paterna.

Deu detinguts per incitar disturbis vinculats a Blocus: tres a Valencia

Deu jóvens, quatre menors, han sigut detinguts en 24 hores per incitar disturbis vinculats a Blocus. Tres arrestos s’han practicat a la província de Valencia.

L’Atlético busca pressionar el lideratge al camp del Levante

L’Atlético visita el Levante este dissabte amb sis victòries consecutives i la mirada posada en el lideratge. Julián Alvarez arriba en ratxa golejadora.

Puente revela 170 incidències del sistema LZB durant 2026 i defensa la seua seguretat després de l’accident d’Urda

La tragèdia deixa 69 morts i 13 víctimes identificades, mentre 39 ferits continuen hospitalitzats a Castella-la Manxa, 17 d'ells en unitats de cures intensives

València aprova un pressupost de 1.361 milions per a 2027

El govern municipal de València ha aprovat el projecte de pressupost de 2027, un 8,8 % superior al de l’exercici actual. L’oposició l’ha rebutjat.

La dana de 2024 suma 234 víctimes mortals en la causa judicial

La jutgessa de Catarroja ha elevat a 234 el recompte oficial de víctimes mortals de la dana del 29 d’octubre de 2024. L’últim cas reconegut és el d’un home de Paiporta que va morir després d’una infecció bacteriana.

Castelló proposa 246,7 milions per als comptes provincials de 2027

La Diputació de Castelló debatrà el 3 de novembre un pressupost de 246.698.267,01 euros per a 2027, amb inversions en seguretat, serveis i infraestructures.

El Govern estudia tancar temporalment l’AVE Madrid-Barcelona per a accelerar les obres de renovació

Óscar Puente reconeix que Transports valora suspendre la circulació durant un o dos anys per a reduir els terminis de les obres, encara que no hi ha cap decisió definitiva