Detenen a un home en València per presumptament maltractar a la seua mare, una dona de 74 anys

 

Este dissabte, 23 de gener, la Policia Local de València va detindre a un home de 42 anys per maltractar, presumptament, a la seua mare, una dona de 74 anys, en donar-li només un plat de menjar al dia, llevar-li el caminador perquè no poguera eixir de casa i malgastar els diners de la pensió de la víctima, entre altres cruels accions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el presumpte autor dels fets infligia un tracte inhumà a la seua progenitora, que estava impedida per una operació de genoll, i l‘amenaçava amb ingressar-la en una residència si telefonava a la Policia per a demanar auxili.

 

Diferents agents van posar fi al calvari de l’anciana en acudir a la seua casa després de sospitar que podria ser víctima de maltractaments. Les autoritats es van desplaçar a una casa del barri de Torrefiel, a on residix la dona, després que ella telefonarà per a demanar assistència sanitària i el seu fill anul·larà el servici mèdic.

 

La víctima presentava unes condicions deplorables

A l’arribada dels agents, el presumpte agressor els va dir que marxaren perquè la seua mare estava bé, però la Policia va insistir a vore a la dona i van entrar. La víctima estava asseguda en un llit amb taques d’excrements i orina, tenia la roba bruta i presentava una ferida en el nas.

 

Un agent li va preguntar com es trobava i l’anciana de 74 anys va contestar en veu baixa que no podia explicar-li res perquè el seu fill s’enfadaria. El policia va tancar la porta de l’habitació i va mantindre una conversa amb la víctima. El relat que va sentir va ser molt greu.

 

La confessió de l’anciana

La mare del presumpte agressor va explicar que patia maltractaments des de feia temps i va detallar vexacions, insults i amenaces. D’altra banda, la víctima es va queixar que feia un any que no podia baixar al carrer, perquè estava impedida i el seu fill amagava la pròtesi de genoll i el caminador que necessitava per a moure’s.

 

A demés, el seu fill també li llevava el mòbil i el telèfon perquè no cridarà a la Policia ni al 112. «Filla de puta, et portaré a una residència com anomenes al metge», va dir una volta l’individu a la seua mare quan la va sorprendre amb el telèfon a la mà, segons el testimoni que va oferir la dona.

 

Davant tals evidències de maltractament, els agents van detindre a l’home i van demanar una ambulància perquè traslladarà a la dona a l’hospital La Fe de València. Els agents van parlar després amb un metge i un treballador social de l’hospital per a informar-los de la greu situació familiar de la víctima.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.

L’Elx arriba al dol davant l’Atlètic amb l’últim precedent a favor en el Martínez Valero

L'Elx afronta la visita de l'Atlètic de Madrid amb el precedent favorable de la seua victòria en la temporada 2022-23, que va trencar la ratxa blanc-i-vermella en el Martínez Valero i va equilibrar el balanç històric en Primera Divisió.

El València Basket vol prolongar a Girona la seua ratxa per a blindar la segona plaça

El València Basket visita la pista del Bàsquet Girona a la recerca de la seua quinta victòria consecutiva en la Lliga Endesa, clau per a mantindre la segona plaça davant la pressió de UCAM Murcia i Baskonia.

El València s’embossa a Son Moix: només dos triomfs en les seues últimes deu visites de lliga

El València afrontarà la seua pròxima visita a Son Moix amb un pobre balanç recent: només dos victòries en els seus últims deu partits de Lliga en el camp del Mallorca, amb sis derrotes i dos empats.

Matt Costello avisa de la dificultat de visitar al Girona en la Lliga Endesa

Matt Costello advertix que jugar en la pista del Bàsquet Girona és sempre molt difícil i subratlla el gran moment del conjunt català abans del dol davant València Basket.

El Vila-real defén a Oviedo la seua bona ratxa històrica en Primera

El Vila-real visita a l'Oviedo en la jornada 33 amb un balanç positiu en les seues dos úniques visites de lliga a Primera: un empat sense gols i una remuntada memorable.

Mor l’elefanta Miri en el Bioparc de València després d’una ferida causada per un altre elefant

L'elefanta Miri ha mort en el Bioparc de València després que un mascle li perforara una artèria amb els seus ullals, malgrat la ràpida intervenció de l'equip de cuidadors.