Detenen a un home en València per presumptament maltractar a la seua mare, una dona de 74 anys

 

Este dissabte, 23 de gener, la Policia Local de València va detindre a un home de 42 anys per maltractar, presumptament, a la seua mare, una dona de 74 anys, en donar-li només un plat de menjar al dia, llevar-li el caminador perquè no poguera eixir de casa i malgastar els diners de la pensió de la víctima, entre altres cruels accions.

 

Segons ha avançat el diari ‘Las Provincias’, el presumpte autor dels fets infligia un tracte inhumà a la seua progenitora, que estava impedida per una operació de genoll, i l‘amenaçava amb ingressar-la en una residència si telefonava a la Policia per a demanar auxili.

 

Diferents agents van posar fi al calvari de l’anciana en acudir a la seua casa després de sospitar que podria ser víctima de maltractaments. Les autoritats es van desplaçar a una casa del barri de Torrefiel, a on residix la dona, després que ella telefonarà per a demanar assistència sanitària i el seu fill anul·larà el servici mèdic.

 

La víctima presentava unes condicions deplorables

A l’arribada dels agents, el presumpte agressor els va dir que marxaren perquè la seua mare estava bé, però la Policia va insistir a vore a la dona i van entrar. La víctima estava asseguda en un llit amb taques d’excrements i orina, tenia la roba bruta i presentava una ferida en el nas.

 

Un agent li va preguntar com es trobava i l’anciana de 74 anys va contestar en veu baixa que no podia explicar-li res perquè el seu fill s’enfadaria. El policia va tancar la porta de l’habitació i va mantindre una conversa amb la víctima. El relat que va sentir va ser molt greu.

 

La confessió de l’anciana

La mare del presumpte agressor va explicar que patia maltractaments des de feia temps i va detallar vexacions, insults i amenaces. D’altra banda, la víctima es va queixar que feia un any que no podia baixar al carrer, perquè estava impedida i el seu fill amagava la pròtesi de genoll i el caminador que necessitava per a moure’s.

 

A demés, el seu fill també li llevava el mòbil i el telèfon perquè no cridarà a la Policia ni al 112. «Filla de puta, et portaré a una residència com anomenes al metge», va dir una volta l’individu a la seua mare quan la va sorprendre amb el telèfon a la mà, segons el testimoni que va oferir la dona.

 

Davant tals evidències de maltractament, els agents van detindre a l’home i van demanar una ambulància perquè traslladarà a la dona a l’hospital La Fe de València. Els agents van parlar després amb un metge i un treballador social de l’hospital per a informar-los de la greu situació familiar de la víctima.

 

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU