Dimiteix Santi Vila, conseller d’empresa de la Generalitat

 

  

Davant l’augment de les tensions internes en el govern de la Generalitat, el conseller d’empresa i Coneixement, Santi Vila, ha dimitit del seu càrrec. El ja exconseller no compartix l’estratègia rupturista actual de l’equip de govern i ha pres la decisió davant la impossibilitat de convèncer a Puigdemont perquè convoque ell mateix eleccions a Catalunya i renuncie a una declaració unilateral d’independència (DUI). Des de fa diverses setmanes, Vila ha rebut moltes pressions en el seu càrrec de màxima responsabilitat a causa de la «impossibilitat financera» i la fugida d’empreses que assoten a Catalunya des que es va produir el referèndum per la independència. Esta pressió política va afectar també a la seua vida personal, una altra de les raons per les quals hauria pres la seua decisió de dimitir, que alguns mitjans ja van avançar. Santi Vila ha volgut abandonar la Generalitat com un polític «moderat» davant la deriva independentista de la resta del govern autonòmic. Una de les últimes mostres d’oposició a eixa tendència va ser el missatge que va publicar en el seu compte de Twitter fa amb a penes uns dies després que ANC (Assemblea Nacional Catalana) i Òmnium Cultural organitzaren una acció conjunta i instaren als ciutadans a retirar diners dels cinc principals bancs catalans. L’exconseller va traslladar a les xarxes la seua preocupació i va alertar: «Tensar als bancs o dinàmiques de boicot comercial no són la millor forma de fer-se escoltar. Posar en risc l’economia és sempre un autogol».

 

 

 

Després de conéixer-se la seua renúncia, Santi Vila ha publicat un missatge en les xarxes socials en les quals aclarix el perquè de la seua decisió: «Dimitisc. Els meus intents de diàleg novament han fracassat. Espere haver sigut útil fins a l’últim moment al president @KRLS (Carles Puigdemont) i als catalans».

 

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.