Dimiteix Santi Vila, conseller d’empresa de la Generalitat

 

  

Davant l’augment de les tensions internes en el govern de la Generalitat, el conseller d’empresa i Coneixement, Santi Vila, ha dimitit del seu càrrec. El ja exconseller no compartix l’estratègia rupturista actual de l’equip de govern i ha pres la decisió davant la impossibilitat de convèncer a Puigdemont perquè convoque ell mateix eleccions a Catalunya i renuncie a una declaració unilateral d’independència (DUI). Des de fa diverses setmanes, Vila ha rebut moltes pressions en el seu càrrec de màxima responsabilitat a causa de la «impossibilitat financera» i la fugida d’empreses que assoten a Catalunya des que es va produir el referèndum per la independència. Esta pressió política va afectar també a la seua vida personal, una altra de les raons per les quals hauria pres la seua decisió de dimitir, que alguns mitjans ja van avançar. Santi Vila ha volgut abandonar la Generalitat com un polític «moderat» davant la deriva independentista de la resta del govern autonòmic. Una de les últimes mostres d’oposició a eixa tendència va ser el missatge que va publicar en el seu compte de Twitter fa amb a penes uns dies després que ANC (Assemblea Nacional Catalana) i Òmnium Cultural organitzaren una acció conjunta i instaren als ciutadans a retirar diners dels cinc principals bancs catalans. L’exconseller va traslladar a les xarxes la seua preocupació i va alertar: «Tensar als bancs o dinàmiques de boicot comercial no són la millor forma de fer-se escoltar. Posar en risc l’economia és sempre un autogol».

 

 

 

Després de conéixer-se la seua renúncia, Santi Vila ha publicat un missatge en les xarxes socials en les quals aclarix el perquè de la seua decisió: «Dimitisc. Els meus intents de diàleg novament han fracassat. Espere haver sigut útil fins a l’últim moment al president @KRLS (Carles Puigdemont) i als catalans».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers contenen un incendi en l’exterior d’un desballestament a Orihuela

Els bombers treballen en l'extinció d'un incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela, que evoluciona de manera favorable després de ser sectoritzat.

Corberán assumix la superioritat de l’Atlètic després de la derrota del València a Mestalla

Carlos Corberán reconeix que el València no va aconseguir el partit que buscava davant l'Atlètic, que es va imposar per 0-2 a Mestalla i va ser superior en joc i ocasions.

Aemet amplia l’avís groc a l’interior de València per fortes pluges, graníssol i vent

Aemet amplia l'avís groc a tot l'interior de la província de València per pluges intenses de fins a 20 l/m² en una hora, que poden anar acompanyades de graníssol i ratxes de vent molt forts.

El Llevant queda pendent de les proves mèdiques de Carlos Álvarez, Iván Romero i Tunde

Carlos Álvarez, Iván Romero i Kareem Tunde van acabar lesionats en la golejada encaixada pel Llevant davant el Vila-real i estan pendents de proves mèdiques per a conéixer l'abast de les seues malalties.

L’Atlètic perdona al València en una primera part plena d’ocasions a Mestalla

L'Atlètic de Madrid firma una primera part molt superior a Mestalla, amb clares ocasions de Mendoza, Nahuel Molina i Rayane Belaid, però el dol arriba 0-0 al descans després d'un esglai de Ramazani al pal.

Marcelino celebra la classificació del Vila-real per a la Champions i ajorna la decisió sobre el seu futur

Marcelino destaca la brillant classificació matemàtica del Vila-real per a la pròxima Champions després del 5-1 al Llevant i assegura que el seu futur es decidirà en breu.

Mestalla homenatja a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla va rendir un emotiu homenatge a Pepe Claramunt abans del València-Atlètic de Madrid, en l'arrancada del Any Claramunt amb motiu del seu 80 aniversari.

Mestalla torna a rendir-se a Pepe Claramunt en l’inici del Any Claramunt

Mestalla homenatja de nou a Pepe Claramunt, històric capità del València, amb el servici d'honor davant l'Atlètic de Madrid i l'arrancada del Any Claramunt pel seu 80 aniversari.