Dolor en el turmell, en la planta del peu i problemes en les ungles són les afeccions més comunes als peus

Abans de tornar a utilitzar calçat tancat es recomana realitzar una quiropòdia per a eliminar l’excés de pell morta i hidratar els talons i les plantes del peu. A més, cal revisar l’estat del calçat d’hivern que anem a reutilitzar, sobretot les plantilles de l’interior de la sabata, per si s’hagueren endurit i generaren problemes en caminar.

L’estiu és l’època de l’any en la qual els peus estan descoberts i, per tant, més exposats amb el que augmenten les probabilitats que es vegen afectats per alguna mena de malaltia.

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV), ha assenyalat que després de l’època estival al voltant del 75% de les patologies que tracten en les seues consultes estan relacionades amb l’abús en la utilització d’un calçat inadequat com a esclops i xancletes o per caminar descalç en excés.

Les malalties més comunes són dolor en el turmell, en la planta, empenya i arc intern del peu. També és freqüent una deshidratació excessiva de tot el peu, ungles despuntades o trencades pel contacte diari amb l’aigua i l’ús de calçat descobert. A més, s’agreugen els calls en el cas de persones que habitualment utilitzen plantilles perquè a l’estiu deixen d’utilitzar-les.

Després de l’estiu és recomanable una revisió per part del podòleg per a realitzar una quiropòdia i així eliminar durícies, tractar les ungles i els talons, que són els que més sofreixen a l’estiu, examinar el peu per a descartar l’aparició d’alguna patologia i, si n’hi hagués, aplicar el tractament adequat al més aviat possible per a evitar conseqüències que s’agreugen amb el pas del temps. Això és especialment important en el cas de les persones diabètiques que, en patir neuropaties i tenir dificultat de cicatrització,

han de ser controlades per a impedir que qualsevol rascada o impacte al peu derive en una úlcera”, ha afirmat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, abans de tornar a utilitzar un calçat tancat és important seguir algunes recomanacions per a cuidar la salut dels nostres peus:

1. Hidratar els peus adequadament per a evitar l’aparició de butllofes, esquerdes i sequedats, especialment en el taló.

2. Assecar els peus acuradament. L’excés d’humitat provoca múltiples problemes als peus, per la qual cosa han d’assecar-se minuciosament, prestant especial atenció a l’espai interdigital, per a evitar l’aparició de fongs i bacteris.

3. Triar correctament els mitjons. Estos han de ser de fibres naturals, permetre una transpiració correcta al peu i no estrényer en la part alta per a evitar problemes circulatoris.

4. Revisar les plantilles de l’interior del calçat. Quan les sabates romanen guardats diversos mesos, és possible que les plantilles s’hagen ressecat per la sudoració, estiguen desgastades o trencades. En el cas que el calçat es trobe en bon estat, es recomana canviar-les per si hagueren aparegut fongs o generaren molèsties en caminar. A més, cal revisar les soles i canviar les tapes, si estan deteriorades, perquè el calçat no sofresca pel desgast d’estes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.

La Generalitat impulsa la licitació del nou edifici de consultes externes de l’Hospital de Sagunt

La Generalitat impulsa la licitació d'un nou edifici de consultes externes a l'Hospital de Sagunt, amb una inversió de 28 milions i prop de 9.500 m² per a ampliar la capacitat assistencial.

Sanitat trau a concurs el transport sanitari en la Comunitat per més de 580 milions

La Conselleria de Sanitat ha licitat el servici de transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana per més de 580 milions, amb un contracte de quatre anys ampliable fins a quasi 858 milions.

Dani Fernández patix un trencament de lligament en el muscle després d’una caiguda en ple concert a València

Dani Fernández patix un trencament de lligament en un muscle després de caure's de l'escenari durant el seu concert en el Roig Arena de València. El cantant va haver de parar el xou, però va tornar mitja hora després amb el braç en cabestrell per a acabar l'actuació i serà operat d'urgència.