Dolor en el turmell, en la planta del peu i problemes en les ungles són les afeccions més comunes als peus

Abans de tornar a utilitzar calçat tancat es recomana realitzar una quiropòdia per a eliminar l’excés de pell morta i hidratar els talons i les plantes del peu. A més, cal revisar l’estat del calçat d’hivern que anem a reutilitzar, sobretot les plantilles de l’interior de la sabata, per si s’hagueren endurit i generaren problemes en caminar.

L’estiu és l’època de l’any en la qual els peus estan descoberts i, per tant, més exposats amb el que augmenten les probabilitats que es vegen afectats per alguna mena de malaltia.

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV), ha assenyalat que després de l’època estival al voltant del 75% de les patologies que tracten en les seues consultes estan relacionades amb l’abús en la utilització d’un calçat inadequat com a esclops i xancletes o per caminar descalç en excés.

Les malalties més comunes són dolor en el turmell, en la planta, empenya i arc intern del peu. També és freqüent una deshidratació excessiva de tot el peu, ungles despuntades o trencades pel contacte diari amb l’aigua i l’ús de calçat descobert. A més, s’agreugen els calls en el cas de persones que habitualment utilitzen plantilles perquè a l’estiu deixen d’utilitzar-les.

Després de l’estiu és recomanable una revisió per part del podòleg per a realitzar una quiropòdia i així eliminar durícies, tractar les ungles i els talons, que són els que més sofreixen a l’estiu, examinar el peu per a descartar l’aparició d’alguna patologia i, si n’hi hagués, aplicar el tractament adequat al més aviat possible per a evitar conseqüències que s’agreugen amb el pas del temps. Això és especialment important en el cas de les persones diabètiques que, en patir neuropaties i tenir dificultat de cicatrització,

han de ser controlades per a impedir que qualsevol rascada o impacte al peu derive en una úlcera», ha afirmat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, abans de tornar a utilitzar un calçat tancat és important seguir algunes recomanacions per a cuidar la salut dels nostres peus:

1. Hidratar els peus adequadament per a evitar l’aparició de butllofes, esquerdes i sequedats, especialment en el taló.

2. Assecar els peus acuradament. L’excés d’humitat provoca múltiples problemes als peus, per la qual cosa han d’assecar-se minuciosament, prestant especial atenció a l’espai interdigital, per a evitar l’aparició de fongs i bacteris.

3. Triar correctament els mitjons. Estos han de ser de fibres naturals, permetre una transpiració correcta al peu i no estrényer en la part alta per a evitar problemes circulatoris.

4. Revisar les plantilles de l’interior del calçat. Quan les sabates romanen guardats diversos mesos, és possible que les plantilles s’hagen ressecat per la sudoració, estiguen desgastades o trencades. En el cas que el calçat es trobe en bon estat, es recomana canviar-les per si hagueren aparegut fongs o generaren molèsties en caminar. A més, cal revisar les soles i canviar les tapes, si estan deteriorades, perquè el calçat no sofresca pel desgast d’estes.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.