Dolor en el turmell, en la planta del peu i problemes en les ungles són les afeccions més comunes als peus

Abans de tornar a utilitzar calçat tancat es recomana realitzar una quiropòdia per a eliminar l’excés de pell morta i hidratar els talons i les plantes del peu. A més, cal revisar l’estat del calçat d’hivern que anem a reutilitzar, sobretot les plantilles de l’interior de la sabata, per si s’hagueren endurit i generaren problemes en caminar.

L’estiu és l’època de l’any en la qual els peus estan descoberts i, per tant, més exposats amb el que augmenten les probabilitats que es vegen afectats per alguna mena de malaltia.

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV), ha assenyalat que després de l’època estival al voltant del 75% de les patologies que tracten en les seues consultes estan relacionades amb l’abús en la utilització d’un calçat inadequat com a esclops i xancletes o per caminar descalç en excés.

Les malalties més comunes són dolor en el turmell, en la planta, empenya i arc intern del peu. També és freqüent una deshidratació excessiva de tot el peu, ungles despuntades o trencades pel contacte diari amb l’aigua i l’ús de calçat descobert. A més, s’agreugen els calls en el cas de persones que habitualment utilitzen plantilles perquè a l’estiu deixen d’utilitzar-les.

Després de l’estiu és recomanable una revisió per part del podòleg per a realitzar una quiropòdia i així eliminar durícies, tractar les ungles i els talons, que són els que més sofreixen a l’estiu, examinar el peu per a descartar l’aparició d’alguna patologia i, si n’hi hagués, aplicar el tractament adequat al més aviat possible per a evitar conseqüències que s’agreugen amb el pas del temps. Això és especialment important en el cas de les persones diabètiques que, en patir neuropaties i tenir dificultat de cicatrització,

han de ser controlades per a impedir que qualsevol rascada o impacte al peu derive en una úlcera», ha afirmat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, abans de tornar a utilitzar un calçat tancat és important seguir algunes recomanacions per a cuidar la salut dels nostres peus:

1. Hidratar els peus adequadament per a evitar l’aparició de butllofes, esquerdes i sequedats, especialment en el taló.

2. Assecar els peus acuradament. L’excés d’humitat provoca múltiples problemes als peus, per la qual cosa han d’assecar-se minuciosament, prestant especial atenció a l’espai interdigital, per a evitar l’aparició de fongs i bacteris.

3. Triar correctament els mitjons. Estos han de ser de fibres naturals, permetre una transpiració correcta al peu i no estrényer en la part alta per a evitar problemes circulatoris.

4. Revisar les plantilles de l’interior del calçat. Quan les sabates romanen guardats diversos mesos, és possible que les plantilles s’hagen ressecat per la sudoració, estiguen desgastades o trencades. En el cas que el calçat es trobe en bon estat, es recomana canviar-les per si hagueren aparegut fongs o generaren molèsties en caminar. A més, cal revisar les soles i canviar les tapes, si estan deteriorades, perquè el calçat no sofresca pel desgast d’estes.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.