Dos anys del primer mort per covid-19

Acabava de tornar d’un viatge de Nepal, tenia 69 anys i va sofrir una pneumònia que va empitjorar molt ràpidament. Este va ser el primer cas de mort per covid-19 a Espanya i la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un cas que es va confirmar 20 dies després de la mort del pacient, un 13 de febrer del 2020, del que hui ja fa dos anys.

L’equip mèdic de l’Hospital Arnau de Vilanova de València va sospitar de l’evolució tan ràpida de la pneumòmia, per la qual cosa es va guardar mostres que van ser analitzades 15 dies després, una vegada el Ministeri de Sanitat va canviar el criteri de definició dels casos i va instar a elaborar una anàlisi a morts per pneumònia.

Després del resultat positiu per covid-19 de les mostres, el 3 de març es va confirmar que es tractava del primer mort oficial per covid-19. El veí de l’Eliana va ser el primer mort oficial, si bé el primer cas de coronavirus confirmat a Espanya es va registrar el 31 de gener i va ser un turista alemany que va viatjar a la Gomera.

Després d’aquest registre oficial han sigut molts els morts per aquesta pandèmia. La Comunitat Valenciana ha registrat, dos anys després d’esta primera mort, un total de 8.818 persones mortes a causa de la covid-19. Una xifra molt més alta a Espanya, que es situa prop dels cent mil casos, amb 95.995 morts.

Amb estes xifres, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat autònoma amb més morts per covid. També ocupa el mateix lloc pel que fa a contagis totals des de l’inici de la pandèmia, amb un total d’1.235.108 persones contagiades, sols per darrere de Catalunya (2,19 M), Madrid (1,54 M) i Andalusia (1,29 M).

Els contagis, encara que baixen, continuen amb una alta incidència a la comunitat. A l’última actualització de la Conselleria de Sanitat, es van registrar 8.950 nous casos de covid-19 i 26 morts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.

Dos morts en caure un cotxe al riu Clariano des d’un pont a Ontinyent

Dos persones han mort i una tercera ha resultat ferida després de precipitar-se un cotxe per un pont al riu Clariano, a Ontinyent, quan circulava per la CV-668.

Un jove de 26 anys resulta ferit per cremades en l’incendi d’una cuina a Alfafar

Un incendi en la cuina d'una vivenda a Alfafar ha provocat cremades a un jove de 26 anys, que ha sigut traslladat a l'hospital La Fe, i ha afectat per fum a altres tres persones que han sigut donades d'alta en el lloc.

Associacions de víctimes s’unixen a València per a denunciar negligències en la dana, el cribratge de mama i les residències de Madrid

Col·lectius de víctimes de la dana de València, del cribratge de càncer de mama a Andalusia i de les residències de Madrid durant la covid s'agermanen en una concentració que reclama responsabilitats polítiques i judicials.

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.