17.8 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Dos anys del primer mort per covid-19

Acabava de tornar d’un viatge de Nepal, tenia 69 anys i va sofrir una pneumònia que va empitjorar molt ràpidament. Este va ser el primer cas de mort per covid-19 a Espanya i la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un cas que es va confirmar 20 dies després de la mort del pacient, un 13 de febrer del 2020, del que hui ja fa dos anys.

L’equip mèdic de l’Hospital Arnau de Vilanova de València va sospitar de l’evolució tan ràpida de la pneumòmia, per la qual cosa es va guardar mostres que van ser analitzades 15 dies després, una vegada el Ministeri de Sanitat va canviar el criteri de definició dels casos i va instar a elaborar una anàlisi a morts per pneumònia.

Després del resultat positiu per covid-19 de les mostres, el 3 de març es va confirmar que es tractava del primer mort oficial per covid-19. El veí de l’Eliana va ser el primer mort oficial, si bé el primer cas de coronavirus confirmat a Espanya es va registrar el 31 de gener i va ser un turista alemany que va viatjar a la Gomera.

Després d’aquest registre oficial han sigut molts els morts per aquesta pandèmia. La Comunitat Valenciana ha registrat, dos anys després d’esta primera mort, un total de 8.818 persones mortes a causa de la covid-19. Una xifra molt més alta a Espanya, que es situa prop dels cent mil casos, amb 95.995 morts.

Amb estes xifres, la Comunitat Valenciana es posiciona com la quarta comunitat autònoma amb més morts per covid. També ocupa el mateix lloc pel que fa a contagis totals des de l’inici de la pandèmia, amb un total d’1.235.108 persones contagiades, sols per darrere de Catalunya (2,19 M), Madrid (1,54 M) i Andalusia (1,29 M).

Els contagis, encara que baixen, continuen amb una alta incidència a la comunitat. A l’última actualització de la Conselleria de Sanitat, es van registrar 8.950 nous casos de covid-19 i 26 morts.

Últimes notícies

El València Basket obri la segona volta en el Roig Arena davant un Hiopos Lleida en ratxa

L'equip taronja inicia la segona volta de la Lliga Endesa a casa enfront d'un Hiopos Lleida que arriba llançat, després de quatre triomfs en cinc partits.

Corberán va assegurar que la necessitat de resultats continua sent alta

El tècnic del València va assegurar que, malgrat les dos victòries davant Getafe i Espanyol, l'exigència no va afluixar abans del dol davant el Betis en la Cartoixa. Va analitzar al rival com un equip de possessió perillós al contraatac i va sostindre que només pensa en el pròxim partit.

Punts vitals i el morb per Guido Rodríguez en La Cartoixa

Tres punts clau en La Cartoixa enfrontaran a un Betis amb baixes i calendari exigent i a un València en ratxa, amb el morb del retorn de Guido Rodríguez davant el seu exequipo.

Bernabé insta el PP a intervindre el mercat immobiliari i rebutja els privilegis en vivenda

Pilar Bernabé ha reclamat al PP que use les ferramentes legals per a intervindre el mercat immobiliari i ha criticat adjudicacions i projectes urbanístics que, al seu juí, fomenten privilegis. També ha assenyalat a la Generalitat i a l'Ajuntament de València per no reforçar la vivenda pública.

Bernabé acusa a Pérez Llorca de falta de moral per comparar indemnitzacions de la dana i de Adamuz

Bernabé ha acusat a Pérez Llorca de creuar els límits en equiparar les indemnitzacions a les víctimes de la dana amb les de l'accident de Adamuz i li ha demanat rectificar.

Vivenda revisarà un a un els expedients dels adjudicataris dels Naus a Alacant

Vivenda revisarà 'tots i cada un dels expedients' de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan per a verificar dades i descartar manipulació. La revisió arriba després de la polèmica per adjudicataris amb vincles municipals i es recolzarà en un informe detallat del visat.

Detingut un jove després d’irrompre amb altres dos en una vivenda de València mentres el seu habitant dormia

La Policia Nacional ha detingut a València a un jove de 24 anys per un robatori amb força a casa habitada i lesions comés al costat d'altres dos mentres l'habitant dormia. L'arrestat ha ingressat a la presó i la investigació continua oberta.

Més de 150 intervencions pel vent a Alacant

Policia Local i Speis han atés més de 150 avisos per ratxes que han arribat a 82 km/h, sense ferits. El Cecopal manté mesures i reforça emergències fins a les 19.00.