La SEPI aprova el rescat a Air Nostrum per 111 milions d’euros 

La Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) ha aprovat la concessió d’una ajuda de 111 milions d’euros a l’aerolínia regional Air Nostrum, que es canalitzarà íntegrament a través d’un préstec participatiu.
Quant al muntant, la setmana passada la SEPI parlava d’una xifra superior a 100 milions d’euros, mentre que altres fonts pròximes asseguren que s’eleva a 111 milions d’euros. Xifra superior als 103 milions que inicialment van sol·licitar l’abril de 2021.

El president d’Air Nostrum, Carlos Bertomeu, veu molt positiva aquesta ajuda temporal, que permetrà a la companyia superar “una situació inesperada produïda per la pandèmia, que va trencar una trajectòria de fortalesa financera i sis anys de beneficis continuats”. “En Air Nostrum seguim centrats a consolidar la nostra posició com un referent en l’àmbit de l’aviació regional europea”, ha indicat.

Creada en 1994, Air Nostrum és una aerolínia especialitzada en el transport de passatgers amb base en València. En 2020 va experimentar un descens de les seues vendes del 40% i unes pèrdues de 144 milions d’euros per la caiguda de l’activitat derivada de la covid. En 2019 va registrar una xifra de negoci de 539 milions i donava ocupació directa a 1.400 persones i a 2.100 de manera indirecta.

Segons informa la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), la decisió s’ha adoptat després d’un “exhaustiu i rigorós” procés d’anàlisi de la situació econòmica i jurídica de l’empresa, de l’impacte que ha patit per la covid-19 i del pla de viabilitat presentat per Air Nostrum. S’han tingut en compte també les perspectives d’evolució del grup i les garanties aportades per a assegurar la devolució del suport financer públic temporal que rebrà.

Més de 2.000 milions

En total, el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques ha aprovat un total de 21 operacions per valor de 2.302 milions d’euros.

Cal recordar que el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques, dotat amb un total de 10.000 milions d’euros, va ser aprovat pel Govern el juliol de 2020 amb l’objectiu d’aportar suport públic temporal per a reforçar la solvència d’empreses no financeres afectades per la pandèmia que siguen considerades estratègiques per al teixit productiu nacional o regional.

La pròrroga acordada per la Comissió Europea allarga el camp d’ampliació del marc temporal d’ajudes estatals fins al 30 de juny de 2022. És a dir, queden sis setmanes per a resoldre favorablement o no els expedients.

Així mateix, els préstecs no són a fons perdut. És a dir, les empreses tenen un termini -de set anys en molts casos- per a retornar els diners a l’Estat que s’està canalitzant, per norma general, en un préstec participatiu i un altre ordinari. De fet, Plus ultra ja ha començat a retornar part del rescat: 884.222,22 euros corresponents al primer termini d’amortització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga la passada davant el Ensino amb avantatge de pista i molts dubtes

El València Basket inicia la seua eliminatòria de quarts de final davant el Durán Maquinaria Ensino amb factor pista a favor, però preocupat per la seua mala ratxa i els precedents equilibrats de la temporada.

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide s’acomiaden del bàsquet 3×3 després d’una carrera plena d’èxits

Vega Gimeno i Sandra Ygueravide anuncien la seua retirada del bàsquet 3x3 en un acte en el Museu de la FEB, després de liderar una generació que va acumular medalles europees i una plata olímpica.

València i Múrcia s’alineen en defensa del transvasament Tajo-Segura per considerar que a Espanya sobra aigua

Els governs de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia reivindiquen la continuïtat del transvasament Tajo-Segura al·legant que a Espanya es genera més aigua de la que es consumix i que és possible compatibilitzar el subministrament amb la protecció ambiental.

L’UCO situa a Ábalos com a peça clau en la trama de màscares però apunta a Aldama com a verdader cap

Agents de l'UCO descriuen en el Suprem a José Luis Ábalos com a peça fonamental de la suposada organització criminal de les màscares, però assenyalen que el comisionista Víctor de Aldama era qui imposava les decisions perquè era qui pagava.

El València Basket s’agarra al seu fortí davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

El València Basket inicia els quarts de final de l'Eurolliga davant el Panathinaikos amb un balanç molt favorable a casa: cinc victòries en set visites del conjunt grec.

Hugo González assaborix el seu debut en LaLiga amb el Celta malgrat la derrota a Vila-real

Hugo González celebra la seua estrena en LaLiga amb el Celta i admet sensacions agredolces després de la derrota davant el Vila-real, encara que confia a reaccionar en la lluita per Europa.

Elx firma tres victòries seguides en Primera per primera vegada des de 2013

L'Elx encadena tres triomfs consecutius en Primera per primera vegada des de 2013 i s'allunya del descens, impulsat per una plantilla en la qual ja han marcat 18 jugadors en Lliga.

El Vila-real suma cinc victòries seguides en La Ceràmica quasi una dècada després

El Vila-real va derrotar 2-1 al Cèltic i va firmar la seua quinta victòria consecutiva en La Ceràmica, una ratxa com a local que no aconseguia des de la temporada 2016-2017.