Anuncios

La SEPI aprova el rescat a Air Nostrum per 111 milions d’euros 

La Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) ha aprovat la concessió d’una ajuda de 111 milions d’euros a l’aerolínia regional Air Nostrum, que es canalitzarà íntegrament a través d’un préstec participatiu.
Quant al muntant, la setmana passada la SEPI parlava d’una xifra superior a 100 milions d’euros, mentre que altres fonts pròximes asseguren que s’eleva a 111 milions d’euros. Xifra superior als 103 milions que inicialment van sol·licitar l’abril de 2021.

El president d’Air Nostrum, Carlos Bertomeu, veu molt positiva aquesta ajuda temporal, que permetrà a la companyia superar “una situació inesperada produïda per la pandèmia, que va trencar una trajectòria de fortalesa financera i sis anys de beneficis continuats”. “En Air Nostrum seguim centrats a consolidar la nostra posició com un referent en l’àmbit de l’aviació regional europea”, ha indicat.

Anuncios

Creada en 1994, Air Nostrum és una aerolínia especialitzada en el transport de passatgers amb base en València. En 2020 va experimentar un descens de les seues vendes del 40% i unes pèrdues de 144 milions d’euros per la caiguda de l’activitat derivada de la covid. En 2019 va registrar una xifra de negoci de 539 milions i donava ocupació directa a 1.400 persones i a 2.100 de manera indirecta.

Segons informa la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), la decisió s’ha adoptat després d’un “exhaustiu i rigorós” procés d’anàlisi de la situació econòmica i jurídica de l’empresa, de l’impacte que ha patit per la covid-19 i del pla de viabilitat presentat per Air Nostrum. S’han tingut en compte també les perspectives d’evolució del grup i les garanties aportades per a assegurar la devolució del suport financer públic temporal que rebrà.

Més de 2.000 milions

En total, el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques ha aprovat un total de 21 operacions per valor de 2.302 milions d’euros.

Cal recordar que el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques, dotat amb un total de 10.000 milions d’euros, va ser aprovat pel Govern el juliol de 2020 amb l’objectiu d’aportar suport públic temporal per a reforçar la solvència d’empreses no financeres afectades per la pandèmia que siguen considerades estratègiques per al teixit productiu nacional o regional.

La pròrroga acordada per la Comissió Europea allarga el camp d’ampliació del marc temporal d’ajudes estatals fins al 30 de juny de 2022. És a dir, queden sis setmanes per a resoldre favorablement o no els expedients.

Així mateix, els préstecs no són a fons perdut. És a dir, les empreses tenen un termini -de set anys en molts casos- per a retornar els diners a l’Estat que s’està canalitzant, per norma general, en un préstec participatiu i un altre ordinari. De fet, Plus ultra ja ha començat a retornar part del rescat: 884.222,22 euros corresponents al primer termini d’amortització.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Un bomber forestal assegura que a Pradas li van tallar les ales durant la gestió de la dana

Un bomber forestal de la unitat d'Alzira declara davant la jutgessa que investiga la gestió de la dana i manté que a la exconsellera Salomé Pradas i al seu equip els van tallar les ales els seus superiors.

Marcelino reivindica l’ambició del Vila-real: guanyar per a assegurar la tercera plaça

Marcelino insistix que el Vila-real no és jutge del descens i que el seu únic objectiu és continuar guanyant per a amarrar la tercera plaça de LaLiga davant un Mallorca en bona dinàmica.

Investiguen per maltractament animal a un veí de Torrevieja per un collaret de castic en el seu gos

La Guàrdia Civil investiga a un home de 78 anys a Torrevieja per un presumpte delicte de maltractament animal després de localitzar al seu gos amb un collaret de castic incrustat en el coll.

Marcelino explica el seu adeu al Vila-real: diferències en el contracte i agraïment total

Marcelino García Toral confirma que no renova amb el Vila-real per divergències en la duració del contracte, però recalca la cordialitat i l'agraïment mutu després d'una etapa que considera exitosa.

Els tres alts funcionaris citats pel cas de les vivendes dels Naus no acudixen a declarar

Tres alts funcionaris de l'Ajuntament d'Alacant citats com a testimonis per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de les vivendes públiques dels Naus no s'han presentat a declarar, mentres quatre tècnics autonòmics sí han comparegut i han confirmat que va haver-hi expedients que degueren decaure.

Més de 200 conductors passen a disposició judicial a l’abril per delictes de seguretat viària en la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil va portar als tribunals a l'abril a 211 conductors en la Comunitat Valenciana per diferents delictes contra la seguretat viària, en la seua majoria relacionats amb alcohol i falta de permís.

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.
Anuncios