La SEPI aprova el rescat a Air Nostrum per 111 milions d’euros 

La Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) ha aprovat la concessió d’una ajuda de 111 milions d’euros a l’aerolínia regional Air Nostrum, que es canalitzarà íntegrament a través d’un préstec participatiu.
Quant al muntant, la setmana passada la SEPI parlava d’una xifra superior a 100 milions d’euros, mentre que altres fonts pròximes asseguren que s’eleva a 111 milions d’euros. Xifra superior als 103 milions que inicialment van sol·licitar l’abril de 2021.

El president d’Air Nostrum, Carlos Bertomeu, veu molt positiva aquesta ajuda temporal, que permetrà a la companyia superar “una situació inesperada produïda per la pandèmia, que va trencar una trajectòria de fortalesa financera i sis anys de beneficis continuats”. “En Air Nostrum seguim centrats a consolidar la nostra posició com un referent en l’àmbit de l’aviació regional europea”, ha indicat.

Creada en 1994, Air Nostrum és una aerolínia especialitzada en el transport de passatgers amb base en València. En 2020 va experimentar un descens de les seues vendes del 40% i unes pèrdues de 144 milions d’euros per la caiguda de l’activitat derivada de la covid. En 2019 va registrar una xifra de negoci de 539 milions i donava ocupació directa a 1.400 persones i a 2.100 de manera indirecta.

Segons informa la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), la decisió s’ha adoptat després d’un “exhaustiu i rigorós” procés d’anàlisi de la situació econòmica i jurídica de l’empresa, de l’impacte que ha patit per la covid-19 i del pla de viabilitat presentat per Air Nostrum. S’han tingut en compte també les perspectives d’evolució del grup i les garanties aportades per a assegurar la devolució del suport financer públic temporal que rebrà.

Més de 2.000 milions

En total, el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques ha aprovat un total de 21 operacions per valor de 2.302 milions d’euros.

Cal recordar que el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques, dotat amb un total de 10.000 milions d’euros, va ser aprovat pel Govern el juliol de 2020 amb l’objectiu d’aportar suport públic temporal per a reforçar la solvència d’empreses no financeres afectades per la pandèmia que siguen considerades estratègiques per al teixit productiu nacional o regional.

La pròrroga acordada per la Comissió Europea allarga el camp d’ampliació del marc temporal d’ajudes estatals fins al 30 de juny de 2022. És a dir, queden sis setmanes per a resoldre favorablement o no els expedients.

Així mateix, els préstecs no són a fons perdut. És a dir, les empreses tenen un termini -de set anys en molts casos- per a retornar els diners a l’Estat que s’està canalitzant, per norma general, en un préstec participatiu i un altre ordinari. De fet, Plus ultra ja ha començat a retornar part del rescat: 884.222,22 euros corresponents al primer termini d’amortització.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la lluita per la Champions

La Reial Societat va derrotar 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues opcions de Lliga de Campions.

La Reial Societat venç al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat s'imposa 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez i es consolida en la baralla per les places de Lliga de Campions després d'un partit dominat de principi a fi.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.

La Reial Societat s’enganxa a la baralla per la Champions amb un sòlid triomf davant el Llevant

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant a Anoeta amb gols de Jon Martín i Brais Méndez, en un partit dominat de principi a fi que reforça les seues aspiracions de Champions.

El nou Pla General d’Alacant preveu ampliar la planta de residus i crear tres ecoparcs

L'esborrany del Pla General Estructural d'Alacant inclou l'ampliació de la planta municipal de tractament de residus i la creació de tres nous ecoparcs per a garantir una gestió sostenible durant els pròxims 25 anys.

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.