Anuncios

La SEPI aprova el rescat a Air Nostrum per 111 milions d’euros 

La Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) ha aprovat la concessió d’una ajuda de 111 milions d’euros a l’aerolínia regional Air Nostrum, que es canalitzarà íntegrament a través d’un préstec participatiu.
Quant al muntant, la setmana passada la SEPI parlava d’una xifra superior a 100 milions d’euros, mentre que altres fonts pròximes asseguren que s’eleva a 111 milions d’euros. Xifra superior als 103 milions que inicialment van sol·licitar l’abril de 2021.

El president d’Air Nostrum, Carlos Bertomeu, veu molt positiva aquesta ajuda temporal, que permetrà a la companyia superar “una situació inesperada produïda per la pandèmia, que va trencar una trajectòria de fortalesa financera i sis anys de beneficis continuats”. “En Air Nostrum seguim centrats a consolidar la nostra posició com un referent en l’àmbit de l’aviació regional europea”, ha indicat.

Anuncios

Creada en 1994, Air Nostrum és una aerolínia especialitzada en el transport de passatgers amb base en València. En 2020 va experimentar un descens de les seues vendes del 40% i unes pèrdues de 144 milions d’euros per la caiguda de l’activitat derivada de la covid. En 2019 va registrar una xifra de negoci de 539 milions i donava ocupació directa a 1.400 persones i a 2.100 de manera indirecta.

Segons informa la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), la decisió s’ha adoptat després d’un “exhaustiu i rigorós” procés d’anàlisi de la situació econòmica i jurídica de l’empresa, de l’impacte que ha patit per la covid-19 i del pla de viabilitat presentat per Air Nostrum. S’han tingut en compte també les perspectives d’evolució del grup i les garanties aportades per a assegurar la devolució del suport financer públic temporal que rebrà.

Més de 2.000 milions

En total, el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques ha aprovat un total de 21 operacions per valor de 2.302 milions d’euros.

Cal recordar que el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques, dotat amb un total de 10.000 milions d’euros, va ser aprovat pel Govern el juliol de 2020 amb l’objectiu d’aportar suport públic temporal per a reforçar la solvència d’empreses no financeres afectades per la pandèmia que siguen considerades estratègiques per al teixit productiu nacional o regional.

La pròrroga acordada per la Comissió Europea allarga el camp d’ampliació del marc temporal d’ajudes estatals fins al 30 de juny de 2022. És a dir, queden sis setmanes per a resoldre favorablement o no els expedients.

Així mateix, els préstecs no són a fons perdut. És a dir, les empreses tenen un termini -de set anys en molts casos- per a retornar els diners a l’Estat que s’està canalitzant, per norma general, en un préstec participatiu i un altre ordinari. De fet, Plus ultra ja ha començat a retornar part del rescat: 884.222,22 euros corresponents al primer termini d’amortització.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.
Anuncios