La SEPI aprova el rescat a Air Nostrum per 111 milions d’euros 

Ejemplo de shortcode con estilo
Ja són 22 les operacions d'ajuda autoritzades pel Govern, que comptabilitzen un total de 2.302 milions d'euros

La Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) ha aprovat la concessió d’una ajuda de 111 milions d’euros a l’aerolínia regional Air Nostrum, que es canalitzarà íntegrament a través d’un préstec participatiu.
Quant al muntant, la setmana passada la SEPI parlava d’una xifra superior a 100 milions d’euros, mentre que altres fonts pròximes asseguren que s’eleva a 111 milions d’euros. Xifra superior als 103 milions que inicialment van sol·licitar l’abril de 2021.

El president d’Air Nostrum, Carlos Bertomeu, veu molt positiva aquesta ajuda temporal, que permetrà a la companyia superar “una situació inesperada produïda per la pandèmia, que va trencar una trajectòria de fortalesa financera i sis anys de beneficis continuats”. “En Air Nostrum seguim centrats a consolidar la nostra posició com un referent en l’àmbit de l’aviació regional europea”, ha indicat.

Creada en 1994, Air Nostrum és una aerolínia especialitzada en el transport de passatgers amb base en València. En 2020 va experimentar un descens de les seues vendes del 40% i unes pèrdues de 144 milions d’euros per la caiguda de l’activitat derivada de la covid. En 2019 va registrar una xifra de negoci de 539 milions i donava ocupació directa a 1.400 persones i a 2.100 de manera indirecta.

Segons informa la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI), la decisió s’ha adoptat després d’un “exhaustiu i rigorós” procés d’anàlisi de la situació econòmica i jurídica de l’empresa, de l’impacte que ha patit per la covid-19 i del pla de viabilitat presentat per Air Nostrum. S’han tingut en compte també les perspectives d’evolució del grup i les garanties aportades per a assegurar la devolució del suport financer públic temporal que rebrà.

Més de 2.000 milions

En total, el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques ha aprovat un total de 21 operacions per valor de 2.302 milions d’euros.

Cal recordar que el Fons de Suport a la Solvència d’Empreses Estratègiques, dotat amb un total de 10.000 milions d’euros, va ser aprovat pel Govern el juliol de 2020 amb l’objectiu d’aportar suport públic temporal per a reforçar la solvència d’empreses no financeres afectades per la pandèmia que siguen considerades estratègiques per al teixit productiu nacional o regional.

La pròrroga acordada per la Comissió Europea allarga el camp d’ampliació del marc temporal d’ajudes estatals fins al 30 de juny de 2022. És a dir, queden sis setmanes per a resoldre favorablement o no els expedients.

Així mateix, els préstecs no són a fons perdut. És a dir, les empreses tenen un termini -de set anys en molts casos- per a retornar els diners a l’Estat que s’està canalitzant, per norma general, en un préstec participatiu i un altre ordinari. De fet, Plus ultra ja ha començat a retornar part del rescat: 884.222,22 euros corresponents al primer termini d’amortització.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.