Preveuen una campanya de raïm de vinificació amb un 30% menys de collita

Les primeres estimacions de la Unió de Llauradors preveuen una campanya de raïm de vinificació en el conjunt de zones productores de la Comunitat Valenciana bastant dolenta doncs a les perspectives d’una reducció de collita del 30% cal sumar el brutal increment dels costos de producció. No obstant això, cal assenyalar que el raïm en aquesta campanya posseeix una gran qualitat.

La sequera, l’excessiva humitat a la primavera i les intenses pedres han fet que, en termes generals, es preveja aquesta collita més baixa i que en algunes zones productores encara descendisca més. El problema és que aqueixes collites a la baixa s’arrosseguen ja des de fa més de tres campanyes.

Quant als preus percebuts pel productor existeixen poques operacions i les que hi ha són per a varietats blanques, amb preus d’entre 0,15 i 0,18 €/kg, lleugerament superiors en un 7% als de la passada campanya, però totalment insuficients.

Aquest xicotet increment del preu mitjà no compensarà, ni des de lluny, la important reducció de collita, per la qual cosa un simple càlcul elaborat pels serveis tècnics de la Va unir dona com a resultat que els ingressos dels productors disminuiran en més d’11 milions de € sobre la campanya passada.

En aquest sentit el preu mitjà percebut pels productors valencians de raïm de vi és el més baix d’Espanya i se situa un 33% per davall d’un productor català o un 95% menys del que percebrà un extremeny.

Comparat amb els models comercials d’altres comunitats autònomes, les diferències són encara més abismals, Així per exemple respecte d’un productor de La Rioja o castellanolleonès, els valencians rebran aquesta campanya un 79% menys o si els comparem amb els gallecs aquesta diferència s’incrementa fins al 90%.

En relació amb els costos de producció, un recent estudi de la Unió xifrava els mateixos en la Comunitat Valenciana durant aquesta campanya en 0,36 €/kg. Amb aquestes dades els productors valencians perden una mica més de 800 € per Ha, la qual cosa fa que “s’hagen convertit, de facto, en jornalers de les seues explotacions i els ingressos que generen són derivats del seu treball directe i no de la seua activitat com a empresari”.

Luis Javier Navarro, sotssecretari general de la Unió de Llauradors, indica que “la Llei de la Cadena Alimentària està per a complir-se i no és presentable que els agricultors percebem preus, després de la suor i l’esforç de tot l’any, per davall del que ens costa produir. Hem d’acabar ja amb aquesta situació que no succeeix en cap altre sector més que en l’agrari i exigir un preu just”.

En aquest sentit, des de la Unió es fa una crida als viticultors a formalitzar contractes per escrit de compravenda de raïm amb l’establiment de qualitats, preus i condicions concretes, i informa de l’obligació dels cellers de pagar el raïm als viticultors a 30 dies segons l’actual llei de morositat, independentment de la data de qualificació del vi per una Denominació d’Origen.

Altres propostes de la Unió passen perquè les ajudes establides per la Conselleria d’Agricultura per a pal·liar els efectes de la guerra a Ucraïna contemplen al sector vitivinícola i també perquè la línia d’assegurança agrària no tinga tanta franquícia en les cobertures enfront d’incendi i fauna.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.