Preveuen una campanya de raïm de vinificació amb un 30% menys de collita

Les primeres estimacions de la Unió de Llauradors preveuen una campanya de raïm de vinificació en el conjunt de zones productores de la Comunitat Valenciana bastant dolenta doncs a les perspectives d’una reducció de collita del 30% cal sumar el brutal increment dels costos de producció. No obstant això, cal assenyalar que el raïm en aquesta campanya posseeix una gran qualitat.

La sequera, l’excessiva humitat a la primavera i les intenses pedres han fet que, en termes generals, es preveja aquesta collita més baixa i que en algunes zones productores encara descendisca més. El problema és que aqueixes collites a la baixa s’arrosseguen ja des de fa més de tres campanyes.

Quant als preus percebuts pel productor existeixen poques operacions i les que hi ha són per a varietats blanques, amb preus d’entre 0,15 i 0,18 €/kg, lleugerament superiors en un 7% als de la passada campanya, però totalment insuficients.

Aquest xicotet increment del preu mitjà no compensarà, ni des de lluny, la important reducció de collita, per la qual cosa un simple càlcul elaborat pels serveis tècnics de la Va unir dona com a resultat que els ingressos dels productors disminuiran en més d’11 milions de € sobre la campanya passada.

En aquest sentit el preu mitjà percebut pels productors valencians de raïm de vi és el més baix d’Espanya i se situa un 33% per davall d’un productor català o un 95% menys del que percebrà un extremeny.

Comparat amb els models comercials d’altres comunitats autònomes, les diferències són encara més abismals, Així per exemple respecte d’un productor de La Rioja o castellanolleonès, els valencians rebran aquesta campanya un 79% menys o si els comparem amb els gallecs aquesta diferència s’incrementa fins al 90%.

En relació amb els costos de producció, un recent estudi de la Unió xifrava els mateixos en la Comunitat Valenciana durant aquesta campanya en 0,36 €/kg. Amb aquestes dades els productors valencians perden una mica més de 800 € per Ha, la qual cosa fa que “s’hagen convertit, de facto, en jornalers de les seues explotacions i els ingressos que generen són derivats del seu treball directe i no de la seua activitat com a empresari”.

Luis Javier Navarro, sotssecretari general de la Unió de Llauradors, indica que “la Llei de la Cadena Alimentària està per a complir-se i no és presentable que els agricultors percebem preus, després de la suor i l’esforç de tot l’any, per davall del que ens costa produir. Hem d’acabar ja amb aquesta situació que no succeeix en cap altre sector més que en l’agrari i exigir un preu just”.

En aquest sentit, des de la Unió es fa una crida als viticultors a formalitzar contractes per escrit de compravenda de raïm amb l’establiment de qualitats, preus i condicions concretes, i informa de l’obligació dels cellers de pagar el raïm als viticultors a 30 dies segons l’actual llei de morositat, independentment de la data de qualificació del vi per una Denominació d’Origen.

Altres propostes de la Unió passen perquè les ajudes establides per la Conselleria d’Agricultura per a pal·liar els efectes de la guerra a Ucraïna contemplen al sector vitivinícola i també perquè la línia d’assegurança agrària no tinga tanta franquícia en les cobertures enfront d’incendi i fauna.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.