Anuncios

El camp pren Madrid per a reclamar un pla de futur per al sector

Agricultors i ramaders han pres els carrers de Madrid en una manifestació multitudinària que defensa un futur per al sector agrari i el món rural. Més de 200.000 manifestants han sortit del Ministeri d’Agricultura per a recórrer el Passeig de la Castellana fins a finalitzar en la font de Sant Joan de la Creu, a les portes del Ministeri de Transició Ecològica, on han reclamat un pla de xoc que faça front als alts costos i la baixa rendibilitat del sector, problemes que s’han incrementat amb la guerra d’Ucraïna.

En la manifestació han participat les organitzacions agràries d’Asaja, UPA, COAG i les Cooperatives Agroalimentàries al costat de la Federació Espanyola de Caça, l’Associació de Ramaders de Races Selectes, els Criadors de Toros de Lídia i l’associació Aliança Rural.

Anuncios

Sota el lema “20M rural, junts pel camp” han reclamat entre altres coses, “serveis socials i sanitaris dignes” per al món rural, la reducció de les tarifes elèctriques, el cessament dels atacs a activitats com la caça i que es paralitze l’increment continuat dels preus de producció agrària.

Representació valenciana

Des de València, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) ha acudit a la gran manifestació del medi rural. Reivindiquen a les diferents administracions “polítiques immediates i contundents contra la insostenible crisi de rendibilitat que arrosseguen els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana i que situen a aquesta regió líder d’Espanya i possiblement d’Europa en terres agràries deixades de conrear amb prop de 165.000 hectàrees”.

Així mateix, AVA-ASAJA s’ha sumat a la petició de mesures extraordinàries per a alleujar l’escalada de costos de producció agropecuaris –sobretot de l’energia elèctrica, els combustibles, els fertilitzants i els pinsos per a alimentació animal– “un canvi de rumb dràstic en les polítiques agràries europees i espanyoles per a garantir l’autoproveïment alimentari i no continuar depenent de països tercers com Ucraïna per al subministrament de matèries primeres essencials tant per a l’activitat a peu de camp com per al conjunt de la cadena agroalimentària”.

La Diputació d’Alacant se suma a les protestes

Els diputats de l’equip de govern de la Diputació d’Alacant Ana Serna, Sebastián Cañadas, Javier Sendra i Alejandro Morant han participat aquest matí a Madrid en la manifestació convocada en defensa del món rural en la qual els representants alacantins han tornat a reclamar l’aigua dels transvasaments i una rebaixa en el preu de l’aigua dessalada.

La vicepresidenta segona, Ana Serna, ha indicat que “són moltes les raons que ens han portat a Madrid a defensar al camp espanyol i els seus costums davant el desistiment de funcions i l’abandó al qual li està sotmetent el Govern d’Espanya i la Generalitat”.

Serna ha tornat a reivindicar els transvasaments Tajo-Segura i Xúquer-Vinalopó “per a garantir el futur de la província d’Alacant i de la seua agricultura, que no podem oblidar que representa l’horta d’Europa”, al mateix temps que ha reclamat que el preu de l’aigua dessalada “siga inferior a 0.30 euros el metre cúbic”.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios