El camp pren Madrid per a reclamar un pla de futur per al sector

Agricultors i ramaders han pres els carrers de Madrid en una manifestació multitudinària que defensa un futur per al sector agrari i el món rural. Més de 200.000 manifestants han sortit del Ministeri d’Agricultura per a recórrer el Passeig de la Castellana fins a finalitzar en la font de Sant Joan de la Creu, a les portes del Ministeri de Transició Ecològica, on han reclamat un pla de xoc que faça front als alts costos i la baixa rendibilitat del sector, problemes que s’han incrementat amb la guerra d’Ucraïna.

En la manifestació han participat les organitzacions agràries d’Asaja, UPA, COAG i les Cooperatives Agroalimentàries al costat de la Federació Espanyola de Caça, l’Associació de Ramaders de Races Selectes, els Criadors de Toros de Lídia i l’associació Aliança Rural.

Sota el lema “20M rural, junts pel camp” han reclamat entre altres coses, “serveis socials i sanitaris dignes” per al món rural, la reducció de les tarifes elèctriques, el cessament dels atacs a activitats com la caça i que es paralitze l’increment continuat dels preus de producció agrària.

Representació valenciana

Des de València, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) ha acudit a la gran manifestació del medi rural. Reivindiquen a les diferents administracions “polítiques immediates i contundents contra la insostenible crisi de rendibilitat que arrosseguen els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana i que situen a aquesta regió líder d’Espanya i possiblement d’Europa en terres agràries deixades de conrear amb prop de 165.000 hectàrees”.

Així mateix, AVA-ASAJA s’ha sumat a la petició de mesures extraordinàries per a alleujar l’escalada de costos de producció agropecuaris –sobretot de l’energia elèctrica, els combustibles, els fertilitzants i els pinsos per a alimentació animal– “un canvi de rumb dràstic en les polítiques agràries europees i espanyoles per a garantir l’autoproveïment alimentari i no continuar depenent de països tercers com Ucraïna per al subministrament de matèries primeres essencials tant per a l’activitat a peu de camp com per al conjunt de la cadena agroalimentària”.

La Diputació d’Alacant se suma a les protestes

Els diputats de l’equip de govern de la Diputació d’Alacant Ana Serna, Sebastián Cañadas, Javier Sendra i Alejandro Morant han participat aquest matí a Madrid en la manifestació convocada en defensa del món rural en la qual els representants alacantins han tornat a reclamar l’aigua dels transvasaments i una rebaixa en el preu de l’aigua dessalada.

La vicepresidenta segona, Ana Serna, ha indicat que “són moltes les raons que ens han portat a Madrid a defensar al camp espanyol i els seus costums davant el desistiment de funcions i l’abandó al qual li està sotmetent el Govern d’Espanya i la Generalitat”.

Serna ha tornat a reivindicar els transvasaments Tajo-Segura i Xúquer-Vinalopó “per a garantir el futur de la província d’Alacant i de la seua agricultura, que no podem oblidar que representa l’horta d’Europa”, al mateix temps que ha reclamat que el preu de l’aigua dessalada “siga inferior a 0.30 euros el metre cúbic”.

Últimes notícies

A presó per tres robatoris en menys d’una hora a Aspe

Un home de 54 anys ha ingressat en presó provisional després de ser detingut per tres robatoris consecutius en menys d’una hora al municipi d’Aspe, a Alacant.

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.