El camp pren Madrid per a reclamar un pla de futur per al sector

Agricultors i ramaders han pres els carrers de Madrid en una manifestació multitudinària que defensa un futur per al sector agrari i el món rural. Més de 200.000 manifestants han sortit del Ministeri d’Agricultura per a recórrer el Passeig de la Castellana fins a finalitzar en la font de Sant Joan de la Creu, a les portes del Ministeri de Transició Ecològica, on han reclamat un pla de xoc que faça front als alts costos i la baixa rendibilitat del sector, problemes que s’han incrementat amb la guerra d’Ucraïna.

En la manifestació han participat les organitzacions agràries d’Asaja, UPA, COAG i les Cooperatives Agroalimentàries al costat de la Federació Espanyola de Caça, l’Associació de Ramaders de Races Selectes, els Criadors de Toros de Lídia i l’associació Aliança Rural.

Sota el lema “20M rural, junts pel camp” han reclamat entre altres coses, “serveis socials i sanitaris dignes” per al món rural, la reducció de les tarifes elèctriques, el cessament dels atacs a activitats com la caça i que es paralitze l’increment continuat dels preus de producció agrària.

Representació valenciana

Des de València, l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) ha acudit a la gran manifestació del medi rural. Reivindiquen a les diferents administracions “polítiques immediates i contundents contra la insostenible crisi de rendibilitat que arrosseguen els agricultors i ramaders de la Comunitat Valenciana i que situen a aquesta regió líder d’Espanya i possiblement d’Europa en terres agràries deixades de conrear amb prop de 165.000 hectàrees”.

Així mateix, AVA-ASAJA s’ha sumat a la petició de mesures extraordinàries per a alleujar l’escalada de costos de producció agropecuaris –sobretot de l’energia elèctrica, els combustibles, els fertilitzants i els pinsos per a alimentació animal– “un canvi de rumb dràstic en les polítiques agràries europees i espanyoles per a garantir l’autoproveïment alimentari i no continuar depenent de països tercers com Ucraïna per al subministrament de matèries primeres essencials tant per a l’activitat a peu de camp com per al conjunt de la cadena agroalimentària”.

La Diputació d’Alacant se suma a les protestes

Els diputats de l’equip de govern de la Diputació d’Alacant Ana Serna, Sebastián Cañadas, Javier Sendra i Alejandro Morant han participat aquest matí a Madrid en la manifestació convocada en defensa del món rural en la qual els representants alacantins han tornat a reclamar l’aigua dels transvasaments i una rebaixa en el preu de l’aigua dessalada.

La vicepresidenta segona, Ana Serna, ha indicat que “són moltes les raons que ens han portat a Madrid a defensar al camp espanyol i els seus costums davant el desistiment de funcions i l’abandó al qual li està sotmetent el Govern d’Espanya i la Generalitat”.

Serna ha tornat a reivindicar els transvasaments Tajo-Segura i Xúquer-Vinalopó “per a garantir el futur de la província d’Alacant i de la seua agricultura, que no podem oblidar que representa l’horta d’Europa”, al mateix temps que ha reclamat que el preu de l’aigua dessalada “siga inferior a 0.30 euros el metre cúbic”.

Últimes notícies

Vox anuncia que els pressupostos de 2026 seran els tercers de la legislatura en la Comunitat Valenciana

Els pressupostos de la Generalitat per a 2026 que Vox preveu registrar este divendres seran els tercers de l'actual legislatura, marcada per dos pròrrogues i per la dependència de la majoria de PP i Vox en Les Corts.

Vox i PP tanquen un acord per a presentar els Pressupostos de la Generalitat de 2026 en Les Corts

Vox confirma un acord amb el Consell del PP per a registrar este divendres els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i aprovar-los en Les Corts el 21 i 22 de juliol.

Una clínica quiropràctica haurà de pagar 150.866 euros per causar greus lesions a una pacient

El Tribunal d'Instància 15 de València imposa una indemnització de 150.866 euros a una clínica quiropràctica per manipulacions contraindicades que van agreujar l'estat neurològic d'una pacient i li van provocar una síndrome de cua de cavall.

CSIF denuncia pintades i danys en la seua seu de Castelló després de l’acord educatiu

CSIF ha denunciat davant les autoritats diverses accions vandàliques en la seua seu de Castelló, produïdes després de recolzar al costat de ANPE la proposta salarial de la Generalitat en la vaga docent.

La UPV i Geely reforcen la seua aliança per a impulsar talent i innovació en automoció

La Universitat Politècnica de València i el grup automobilístic xinés Geely consoliden la seua col·laboració estratègica per a potenciar el talent, la mobilitat internacional i la investigació en mobilitat intel·ligent entre València i Hangzhou.

Investiguen a dos hòmens pel robatori de més de sis tones de cable de coure de telefonia

La Guàrdia Civil investiga a dos hòmens acusats d'integrar un grup criminal que hauria robat més de sis tones de cable de coure de l'estesa telefònica en diverses localitats de la Comunitat Valenciana.

L’energia dispara els preus industrials un 8,3% a l’abril i marca la seua major alça des de 2022

Els preus industrials van augmentar un 8,3% a l'abril interanual, impulsats per l'energia i un repunt del 70,1% en coquerías i refí de petroli després de la guerra a Orient Mitjà.

L’Assemblea de Docents de Balears dona 100.000 euros a les vagues educatives de Catalunya i Comunitat Valenciana

L'Assemblea de Docents de Balears destina 100.000 euros de la seua caixa de resistència a donar suport a les mobilitzacions educatives a Catalunya i Comunitat Valenciana i s'oferix a recolzar l'etapa de 0 a 3 anys.