Educació i Sanitat posaran en marxa un nou Pla de Salut Mental a col·legis i instituts

El conseller d’educació, José Antonio Rovira i el de Sanitat, Marciano Gómez, mantindran esta setmana una reunió per impulsar el Pla de Salut Mental de l’alumnat. Així ho ha avançat Rovira durant la visita a un col·legi amb motiu de l’inici del curs escolar. 

Concretament, el conseller ha detallat que estarà enfocat als alumnes de Batxiller, Secundària o Formació Professional, ja que en estes “és on s’ha observat un increment d’incidència de problemes en la salut mental”. Mentre que Infantil i Primària “no és un àmbit que ens preocupe”, al·lega. 

Per tant, Rovira ha afirmat que durant este matx “es definiran els equips que vagen a treballar i s’establirà el personal pertinent”, el qual haurà de “ser competència de la conselleria de Sanitat”, ha aclarit. 

Quant al període en què es posarà en marxa, el conseller ha avançat que ho faran “quan es puga” però ha explicat «que és un dels objectius d’este nou curs». 

El conseller ja va avançar durant la presentació del nou curs escolar dijous passat que un dels objectius d’este equip de govern era el de “millorar la salut mental en xiquets i adolescents”, sent un dels reptes més importants per als pares i professors. 

Per tot això, va anunciar un augment en els llocs de docents d’educació inclusiva amb 33 més personal especialitzat en Educació i Llenguatge i 77 llocs més d’Educació Especial.

Previndre conductes suïcides: El repte de Puig

Recordem que l’anterior president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va avançar que posaria en marxa un programa específic d’atenció a persones joves i adolescents per previndre les conductes autolesives i suïcides.

Una unitat de resposta ràpida previndrà les conductes suïcides de l’alumnat valencià

A més de la creació d’una Taula de Salut Mental on estigueren totes les parts implicades en este problema, les conselleries d’educació, sanitat, polítiques inclusives i justícia.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU