Educació i Sanitat posaran en marxa un nou Pla de Salut Mental a col·legis i instituts

El conseller d’educació, José Antonio Rovira i el de Sanitat, Marciano Gómez, mantindran esta setmana una reunió per impulsar el Pla de Salut Mental de l’alumnat. Així ho ha avançat Rovira durant la visita a un col·legi amb motiu de l’inici del curs escolar. 

Concretament, el conseller ha detallat que estarà enfocat als alumnes de Batxiller, Secundària o Formació Professional, ja que en estes “és on s’ha observat un increment d’incidència de problemes en la salut mental”. Mentre que Infantil i Primària “no és un àmbit que ens preocupe”, al·lega. 

Per tant, Rovira ha afirmat que durant este matx “es definiran els equips que vagen a treballar i s’establirà el personal pertinent”, el qual haurà de “ser competència de la conselleria de Sanitat”, ha aclarit. 

Quant al període en què es posarà en marxa, el conseller ha avançat que ho faran “quan es puga” però ha explicat «que és un dels objectius d’este nou curs». 

El conseller ja va avançar durant la presentació del nou curs escolar dijous passat que un dels objectius d’este equip de govern era el de “millorar la salut mental en xiquets i adolescents”, sent un dels reptes més importants per als pares i professors. 

Per tot això, va anunciar un augment en els llocs de docents d’educació inclusiva amb 33 més personal especialitzat en Educació i Llenguatge i 77 llocs més d’Educació Especial.

Previndre conductes suïcides: El repte de Puig

Recordem que l’anterior president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va avançar que posaria en marxa un programa específic d’atenció a persones joves i adolescents per previndre les conductes autolesives i suïcides.

Una unitat de resposta ràpida previndrà les conductes suïcides de l’alumnat valencià

A més de la creació d’una Taula de Salut Mental on estigueren totes les parts implicades en este problema, les conselleries d’educació, sanitat, polítiques inclusives i justícia.

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.