Educació i Sanitat posaran en marxa un nou Pla de Salut Mental a col·legis i instituts

El conseller d’educació, José Antonio Rovira i el de Sanitat, Marciano Gómez, mantindran esta setmana una reunió per impulsar el Pla de Salut Mental de l’alumnat. Així ho ha avançat Rovira durant la visita a un col·legi amb motiu de l’inici del curs escolar. 

Concretament, el conseller ha detallat que estarà enfocat als alumnes de Batxiller, Secundària o Formació Professional, ja que en estes “és on s’ha observat un increment d’incidència de problemes en la salut mental”. Mentre que Infantil i Primària “no és un àmbit que ens preocupe”, al·lega. 

Per tant, Rovira ha afirmat que durant este matx “es definiran els equips que vagen a treballar i s’establirà el personal pertinent”, el qual haurà de “ser competència de la conselleria de Sanitat”, ha aclarit. 

Quant al període en què es posarà en marxa, el conseller ha avançat que ho faran “quan es puga” però ha explicat “que és un dels objectius d’este nou curs”. 

El conseller ja va avançar durant la presentació del nou curs escolar dijous passat que un dels objectius d’este equip de govern era el de “millorar la salut mental en xiquets i adolescents”, sent un dels reptes més importants per als pares i professors. 

Per tot això, va anunciar un augment en els llocs de docents d’educació inclusiva amb 33 més personal especialitzat en Educació i Llenguatge i 77 llocs més d’Educació Especial.

Previndre conductes suïcides: El repte de Puig

Recordem que l’anterior president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va avançar que posaria en marxa un programa específic d’atenció a persones joves i adolescents per previndre les conductes autolesives i suïcides.

Una unitat de resposta ràpida previndrà les conductes suïcides de l’alumnat valencià

A més de la creació d’una Taula de Salut Mental on estigueren totes les parts implicades en este problema, les conselleries d’educació, sanitat, polítiques inclusives i justícia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.

Corberán consolida a Pepelu com a central al València

Carlos Corberán reforça la defensa del València amb Pepelu com a central després del seu bon rendiment en els últims dos partits i valora mantindre'l davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla.

Pepe Claramunt farà el servici d’honor al València-Atlètic a Mestalla

Pepe Claramunt, històric excentrocampista del València, realitzarà el servici d'honor en el partit de Lliga davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla, emmarcat l'any Claramunt.