Educació i Sanitat posaran en marxa un nou Pla de Salut Mental a col·legis i instituts

El conseller d’educació, José Antonio Rovira i el de Sanitat, Marciano Gómez, mantindran esta setmana una reunió per impulsar el Pla de Salut Mental de l’alumnat. Així ho ha avançat Rovira durant la visita a un col·legi amb motiu de l’inici del curs escolar. 

Concretament, el conseller ha detallat que estarà enfocat als alumnes de Batxiller, Secundària o Formació Professional, ja que en estes “és on s’ha observat un increment d’incidència de problemes en la salut mental”. Mentre que Infantil i Primària “no és un àmbit que ens preocupe”, al·lega. 

Per tant, Rovira ha afirmat que durant este matx “es definiran els equips que vagen a treballar i s’establirà el personal pertinent”, el qual haurà de “ser competència de la conselleria de Sanitat”, ha aclarit. 

Quant al període en què es posarà en marxa, el conseller ha avançat que ho faran “quan es puga” però ha explicat «que és un dels objectius d’este nou curs». 

El conseller ja va avançar durant la presentació del nou curs escolar dijous passat que un dels objectius d’este equip de govern era el de “millorar la salut mental en xiquets i adolescents”, sent un dels reptes més importants per als pares i professors. 

Per tot això, va anunciar un augment en els llocs de docents d’educació inclusiva amb 33 més personal especialitzat en Educació i Llenguatge i 77 llocs més d’Educació Especial.

Previndre conductes suïcides: El repte de Puig

Recordem que l’anterior president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va avançar que posaria en marxa un programa específic d’atenció a persones joves i adolescents per previndre les conductes autolesives i suïcides.

Una unitat de resposta ràpida previndrà les conductes suïcides de l’alumnat valencià

A més de la creació d’una Taula de Salut Mental on estigueren totes les parts implicades en este problema, les conselleries d’educació, sanitat, polítiques inclusives i justícia.

Últimes notícies

Deting a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 paloms de competició

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera un home de 41 anys acusat de robar 44 cadells de gos i nombrosos paloms de competició a Náquera, valorats en quasi 145.000 euros, i d’ocho delictes de maltractament animal.

Tecnologies immersives que ja transformen la indústria i la salut mental i física

L’ITI impulsa els projectes cuidAR i ECOSIDEA, que utilitzen entorns digitals immersius i intel·ligència artificial per millorar teràpies, formació i processos industrials.

Ruixats forts i granís en l’interior nord mentre el sud lluïx ras

L’interior de la mitat nord de la Comunitat Valenciana espera esta vesprada ruixats i tronades localment fortes amb granís, mentre que el sud tindrà cel poc nuvolós o ras i temperatures sense grans canvis.

Una dona cau des del bany de la seua vivenda sobre un llavacotxes a Benetússer

Una dona ha resultat ferida en cedir el sòl del bany de la seua vivenda i caure uns cinc metres sobre un llavacotxes tancat al públic a Benetússer. La Policia Local i Urbanisme investiguen hui si el colapse està relacionat amb obres o amb el mal estat de la finca.

Controlat de matinada l’incendi forestal de Forcall originat per un camió accidentat

Els bombers han estabilitzat de matinada l’incendi forestal declarat diumenge a Forcall (Castelló), provocat per un camió accidentat en un barranc. El foc ha obligat a desplegar mitjans aeris i terrestres i a activar la situació 1 del Pla Especial d’Incendis Forestals.

Mitjans aeris i terrestres continuen combatent l’incendi forestal de Forcall

L’incendi forestal originat pel foc d’un camió accidentat en un barranc de Forcall continua actiu i obliguen a desplegar importants mitjans aeris i terrestres.

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.