Educació i Sanitat posaran en marxa un nou Pla de Salut Mental a col·legis i instituts

El conseller d’educació, José Antonio Rovira i el de Sanitat, Marciano Gómez, mantindran esta setmana una reunió per impulsar el Pla de Salut Mental de l’alumnat. Així ho ha avançat Rovira durant la visita a un col·legi amb motiu de l’inici del curs escolar. 

Concretament, el conseller ha detallat que estarà enfocat als alumnes de Batxiller, Secundària o Formació Professional, ja que en estes “és on s’ha observat un increment d’incidència de problemes en la salut mental”. Mentre que Infantil i Primària “no és un àmbit que ens preocupe”, al·lega. 

Per tant, Rovira ha afirmat que durant este matx “es definiran els equips que vagen a treballar i s’establirà el personal pertinent”, el qual haurà de “ser competència de la conselleria de Sanitat”, ha aclarit. 

Quant al període en què es posarà en marxa, el conseller ha avançat que ho faran “quan es puga” però ha explicat «que és un dels objectius d’este nou curs». 

El conseller ja va avançar durant la presentació del nou curs escolar dijous passat que un dels objectius d’este equip de govern era el de “millorar la salut mental en xiquets i adolescents”, sent un dels reptes més importants per als pares i professors. 

Per tot això, va anunciar un augment en els llocs de docents d’educació inclusiva amb 33 més personal especialitzat en Educació i Llenguatge i 77 llocs més d’Educació Especial.

Previndre conductes suïcides: El repte de Puig

Recordem que l’anterior president de la Generalitat, Ximo Puig, ja va avançar que posaria en marxa un programa específic d’atenció a persones joves i adolescents per previndre les conductes autolesives i suïcides.

Una unitat de resposta ràpida previndrà les conductes suïcides de l’alumnat valencià

A més de la creació d’una Taula de Salut Mental on estigueren totes les parts implicades en este problema, les conselleries d’educació, sanitat, polítiques inclusives i justícia.

Últimes notícies

8,7 milions per a la segona fase d’obres en la presa de Buseo després de la DANA

El Consell ha declarat d’emergència la segona fase d’obres en la presa de Buseo, amb una inversió de 8,7 milions per a reforçar-ne la seguretat després de la DANA d’octubre de 2024. Després d’una primera intervenció ja acabada, es preveu una tercera fase per a augmentar la capacitat de desguàs davant crescudes extraordinàries.

El Consell manté congelats els preus universitaris i amplia les ajudes de 500 euros per material escolar per la dana

El Consell ha aprovat mantindre congelats un any més els preus públics universitaris a la Comunitat Valenciana i ha ampliat les ajudes extraordinàries de 500 euros per a material escolar a nous col·lectius d’estudiants afectats per la dana, amb un pressupost màxim de 20 milions d’euros per a 2026.

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.
FILMOTECA D'ESTIU