El Consell acusa al Govern d»eludir la seua responsabilitat’ amb Ford i insistix que active el mecanisme Red

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha criticat que el Govern central «sembla que està eludint la seua responsabilitat» respecte als 1.622 acomiadaments anunciats en l’ERO de la fàbrica de Ford a Almussafes.

Nuria Montes ha reiterat que el Govern central ha d’activar «amb urgència» el mecanisme Red «davant de la situació que està passant la indústria de l’automòbil a Espanya». Així, en declaracines remeses als mitjans, ha recalcat que tant la CEOE com els sindicats «han demanat a nivell nacional que es constituïsca amb urgència la comissió tripartida precisament per a possibilitar l’engegada del mecanisme Red».

Nuria Montes ha exigit al Govern d’Espanya que «complisca amb la seua obligació i que complisca sobretot amb els treballadors de la Comunitat Valenciana».

Així mateix, la consellera s’ha referit a la dimissió anunciada aquest dijous per Wayne Griffiths (Seat/Cupra) com a president de l’Associació Espanyola de Fabricants d’Automòbils i Camions (Anfac), que ell mateix ha atribuït a la «inacció del Govern en favor de l’electrificació».

«Tot això fa pensar que no solament les fàbriques com Ford sinó tota la indústria auxiliar i en el nostre cas el parc industrial que servix de proveïdors a la fàbrica de Ford va a necessitar una cobertura perquè no es perden ocupacions, no s’extingisquen contractes de treball i queden protegits durant els pròxims anys en els quals les dificultats van a ser intenses», ha exposat Montes.

Últimes notícies

Darius Thompson trenca el seu contracte amb el Valencia Basket abans del 2028

El Valencia Basket i Darius Thompson han pactat este juny la rescissió del contracte que els unia fins a 2028. L’exterior nord-americà, clau en l’aposta per l’Eurolliga, ha perdut protagonisme fins a quedar fora de les últimes convocatòries.

La major mostra del Museu de l’Or de Bogotà arriba al Marq amb 300 peces úniques

El Marq d’Alacant acull fins al 2 de maig de 2027 la mostra més gran del Museu de l’Or de Bogotà, amb 291 objectes arqueològics i creacions indígenes actuals que exploren la connexió entre l’or, els rituals i l’univers.

Barrachina viatja a Brussel·les per a defensar el regadiu valencià davant la Unió Europea

El conseller Miguel Barrachina viatjarà dilluns i dimarts a Brussel·les junt amb Fecoreva per a defensar el paper clau del regadiu mediterrani en la seguretat alimentària, la competitivitat agrària i l equilibri territorial. La delegació es reunirà amb institucions europees i participarà en una mesa redona al Parlament Europeu.

Els equips de rescat d’USAR13 aconseguixen vol per a viatjar a Veneçuela hui mateix

L’ONG USAR13, amb seu en la Nucia, ha aconseguit finalment un vol especial des de Madrid per a desplaçar el seu equip de rescat a Veneçuela després del doble terratrémol i d’un primer intent frustrat el cap de setmana passat.

Les Urgències de l’Hospital General de València entren en l’última fase de la gran reforma

El servei d’Urgències de l’Hospital General de València afronta l’última fase d’una reforma integral de 4,8 milions que modernitzarà més de 2.000 metres quadrats i augmentarà la capacitat assistencial.

Un capellà d’Alacant perd l’estat clerical per negar l’autoritat del Papa

El Papa León XIV ha ordenat l’expulsió de l’estat clerical del sacerdot alacantí Francisco José Vegara Cerezo per la seua negativa reiterada a reconéixer l’autoritat del papa Francesc i de l’actual pontífex.

Les 156 esmenes del PP als pressupostos busquen més ajudes socials i previndre catàstrofes

El PP ha registrat 156 esmenes als Pressupostos de la Generalitat per a 2026 per reforçar la despesa social, ampliar ajudes a llogaters i propietaris en risc de desnonament i invertir en sistemes d’alerta en barrancs.

Sara Sorribes se planta en segona ronda de Wimbledon i iguala el seu millor resultat

La tennista de la Vall d'Uixó, número 252 del rànquing WTA, ha debutat a Wimbledon amb una victòria clara davant l'andorrana Victoria Jiménez Kasintseva i s'ha classificat per a segona ronda, on es veurà les cares amb la número 4 mundial, Jessica Pegula.