El preu de l’habitatge lliure es dispara un 8,4% el 2024, la seua major alça des del 2007, segons l’INE

MADRID, 7 (EUROPA PRESS)

El preu de l’habitatge lliure es va disparar una mitjana del 8,4 per cent el 2024, més del doble del que va augmentar el 2023 i el seu major repunt des del 2007, quan va pujar un 9,8%, segons l’Índex de Preus d’Habitatge (IPV) de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) publicat este divendres.

Amb la pujada del 2024, el preu de l’habitatge lliure encadena onze anys consecutius d’increments. El del 2024 ha més que duplicat l’experimentat el 2023, que va ser del 4%, i supera en un punt el del 2022 (+7,4%), que fins ara era el major avanç anual mitjà des del 2007.

El preu de l’habitatge nou va pujar una mitjana del 10,9% el 2024, la seua major alça des del 2007, quan va augmentar un 11,9%, i taxa quasi tres punts superior a la del 2023. Amb l’increment de l’any passat, el preu de l’habitatge nou acumula també onze exercicis d’alces.

Per la seua banda, el preu de l’habitatge usat es va disparar un 8% en 2024, també la seua major alça des de 2007, quan va créixer un 8,2%. Amb este repunt, que supera en quasi cinc punts al del 2023, l’habitatge usat també acumula onze anys de pujades.

En el quart trimestre del 2024, el preu de l’habitatge lliure va pujar un 11,3% respecte al mateix període de l’any anterior, 3,2 punts més que en el trimestre previ.

Últimes notícies

Josan confia que l’Elx tindrà un equip competitiu que il·lusionarà l’afició

El migcampista crevillentí Josan Ferrández ha mostrat plena confiança que l’Elx armarà un equip competitiu per a la pròxima temporada, malgrat no haver tancat encara fitxatges, i valora el rendiment dels joves del filial en la pretemporada.

Un matrimoni, detingut per un punt de venda de droga en una vivenda d’Agost

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni que presumptament venia cocaïna, haixix i marihuana al detall des de la seua vivenda d’Agost. En l’operació s’han intervingut drogues, quasi 14.000 euros, una bàscula de precisió, un matxet i bitllets falsos.

La ‘Joyería de Córdoba’ estrena la protecció europea per a artesania

La ‘Joyería de Córdoba’ s’ha convertit en la primera indicació geogràfica espanyola per a productes artesanals reconeguda a tota la Unió Europea, amb un registre gestionat per la EUIPO des d’Alacant que protegix esta tradició mil·lenària front a imitacions i usos indeguts, també en línia.

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU