El PSOE continua liderant les enquestes amb un suport del 34,5%

El PSOE manté el lideratge amb un augment en les enquestes del CIS

En l’últim Baròmetre d’Opinió del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS), el PSOE ha augmentat el seu suport electoral fins al 34,5%, la qual cosa representa un punt més que el mes anterior. Aquesta alta xifra consolida el partit com a líder en el panorama polític actual, amb un avantatge de 5,3 punts davant del Partit Popular (PP), que ha obtingut una estimació del 29,2%.

Després d’un període difícil, el PP ha sigut capaç de recuperar-se lleugerament, però encara es troba per darrere del PSOE. D’altra banda, Vox ha perdut terreny, baixant fins al 11,7% i situant-se en una tercera posició, mentre que Sumar i Podem presenten resultats més modestos, amb un 7,6% i un 3,8% respectivament.

Aquesta tendència de creixement del PSOE és un reflex de la seua capacitat per connectar amb els votants i la resposta del públic davant les polítiques implementades durant la seua gestió. Ara més que mai, la situació política a Espanya continua sent dinàmica, amb un escenari electoral que s’acosta i que podria modificar les actuals alineacions de poder al país.

Encara que el PSOE lidera ara, és important que els seus membres continuen treballant i centrant-se en les necessitats dels ciutadans per mantenir aquest avantatge en el temps. La competència, especialment entre els partits de dreta, podria resultar en canvis significatius en les pròximes setmanes.

Últimes notícies

Tanquem Cofrents carrega contra la pròrroga de la nuclear d’Almaraz i alerta pel futur de Cofrents

La plataforma Tanquem Cofrents denuncia que la pròrroga de la central nuclear d’Almaraz trenca el pla de transició energètica del govern i alerta que Iberdrola es prepara per a allargar la vida de Cofrents més enllà de 2030.

Permesa la crema de palla d’arròs a menys de 500 metres de zona forestal des del 16 de setembre

Medi Ambient ha autoritzat de manera excepcional la crema de restolls i palla d’arròs en humedals pròxims a zona forestal des del 16 de setembre fins a final de campanya, amb condicions estrictes per a evitar incendis i problemes mediambientals.

Un estudi de la UPV alerta que les estadístiques policials amaguen zones de risc per a les dones

Un estudi internacional liderat per la UPV conclou que les dades policials sobre violència contra les dones no reflectixen totes les zones de risc i defensa combinar-les amb informació de la ciutadania i de les xarxes socials per a millorar les polítiques de seguretat urbana.

Cauen dos bandes itinerants de robatoris en vivendes amb almenys 27 assalts aclarits

La Policia Nacional ha desarticulat a Madrid i València dos grups criminals itinerants especialitzats en robatoris en vivendes, amb almenys 27 delictes aclarits i set detinguts, cinc d’ells ja en presó provisional.

Detingut a la Pobla Llarga amb una pistola amagada en una falsa targeta de crèdit

La Guàrdia Civil ha detingut a la Pobla Llarga un home de 53 anys que duia una arma de foc camuflada com una targeta de crèdit. En el seu domicili s’ha localitzat més munició, inclosa una bala de punta buida prohibida per a particulars.

Ruixats forts al nord i temperatures estables a la Comunitat Valenciana

L’Aemet preveu per a esta vesprada ruixats localment forts amb tronada al terç nord de la Comunitat Valenciana, mentre que la resta del territori mantindrà el cel poc nuvolós i temperatures sense canvis destacats.

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.