El PSOE continua liderant les enquestes amb un suport del 34,5%

El PSOE manté el lideratge amb un augment en les enquestes del CIS

En l’últim Baròmetre d’Opinió del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS), el PSOE ha augmentat el seu suport electoral fins al 34,5%, la qual cosa representa un punt més que el mes anterior. Aquesta alta xifra consolida el partit com a líder en el panorama polític actual, amb un avantatge de 5,3 punts davant del Partit Popular (PP), que ha obtingut una estimació del 29,2%.

Després d’un període difícil, el PP ha sigut capaç de recuperar-se lleugerament, però encara es troba per darrere del PSOE. D’altra banda, Vox ha perdut terreny, baixant fins al 11,7% i situant-se en una tercera posició, mentre que Sumar i Podem presenten resultats més modestos, amb un 7,6% i un 3,8% respectivament.

Aquesta tendència de creixement del PSOE és un reflex de la seua capacitat per connectar amb els votants i la resposta del públic davant les polítiques implementades durant la seua gestió. Ara més que mai, la situació política a Espanya continua sent dinàmica, amb un escenari electoral que s’acosta i que podria modificar les actuals alineacions de poder al país.

Encara que el PSOE lidera ara, és important que els seus membres continuen treballant i centrant-se en les necessitats dels ciutadans per mantenir aquest avantatge en el temps. La competència, especialment entre els partits de dreta, podria resultar en canvis significatius en les pròximes setmanes.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU