Mastodon
27.6 C
València
Dilluns, 15 setembre, 2025

Eliminades totes les restriccions per a eixides i visites en residències de persones majors

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha eliminat totes les restriccions per COVID-19 que existien per a les eixides de les persones usuàries de les residències de majors, que a partir d’ara també podran rebre visites sense cap mena de limitacions, més enllà de les establides per la normativa sanitària.

Així ho recull la resolució de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els centres d’atenció a persones majors (CEAM/CIM), en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

El text, que entrarà en vigor després de la seua publicació hui en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), elimina les limitacions d’horari i nombre de persones que podien visitar als seus familiars i afins en les residències, i estableix que s’haurà de seguir el que es preveu en el reglament de règim interior dels centres i sempre garantint un mínim de 2 hores a la setmana de visites per persona resident.

Les visites hauran de fer-se, en la mesura que siga possible, evitant les zones de pas comú i amb les degudes mesures de seguretat, higiene i prevenció de la COVID-19 establides tant per a les persones professionals com per a les persones residents i visitants.

La nova normativa també permetrà a les famílies i persones reunides accedir a les habitacions dels i les usuàries en aquells casos en els quals tinguen una situació de gran dependència que els obligue a estar enllitats, o per a ajudar-los en la revisió de roba o estris que puguen necessitar en els canvis de temporada.

Aquestes noves normes són aplicables per a totes aquelles residències que tenen alta cobertura de vacunació (per damunt del 80%), igual que les que eliminen totes les restriccions anteriors que afectaven les eixides amb pernoctació dels centres.

Així, només en els centres amb baixa cobertura de vacunació es prohibirà l’eixida de les persones no vacunades quan el lloc al qual vulguen anar es trobe en nivell d’alerta 2 o 3.

Elimina el 5% de reserva

Una altra de les novetats és que s’elimina l’obligatorietat de reservar un 5% les places per a possibles aïllaments en cas de detectar-se casos COVID-19 en un centre residencial i, únicament, es demana que hi haja almenys una habitació individual disponible amb bany d’ús exclusiu per a potencials aïllaments individuals regulats per les autoritats sanitàries.

Les restriccions també s’eliminen en els centres d’atenció diürna, que a partir d’ara podran obrir al cent per cent en totes les modalitats amb grups bambolla, i d’aquesta manera s’eliminen els torns rotatoris. En el cas d’estades de dia en centres residencials, s’incorporen les persones usuàries del centre de dia a unitats convivencials de persones residents estables.

Quan no es puga mantenir la distància de seguretat entre grups bambolla en els centres de dia, s’assegurarà l’ús de la màscara. A les persones usuàries del mateix grup bambolla se’ls considerarà unitats de convivència estables i se’ls aplicarà la normativa que regeix per a la població en general.

Els centres d’atenció a persones majors (CEAM) assimilen tots els nivells d’alerta, de manera que poden realitzar-se totes les activitats amb independència del nivell de transmissió comunitària en el qual es trobe la població, i s’elimina la cita prèvia i l’exigència d’anar desproveïts d’anells i estris personals.

L’actual resolució deroga les resolucions anteriors de centres i recursos de diversitat funcional i salut mental, de les llars, residències i serveis d’atenció a la infància i adolescència, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d’exclusió social i als centres d’atenció temporal d’emergència (CATE) i dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.

Aquests recursos passaran a regular-se exclusivament per les normes i resolucions establides des de les autoritats sanitàries, cosa que significa un avanç en la normalització de la convivència en centres i serveis dirigits a persones en situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

Podemos condiciona el seu suport a la Llei de Mobilitat a frenar les ampliacions del Prat i del port de València

Podemos reclama paralitzar immediatament les ampliacions del Prat i del port de València com a condició per a donar suport a la Llei de Mobilitat Sostenible, vinculada a 10.000 milions europeus.

Diana Morant demana no contraposar La Volta i el suport a Gaza i centra el debat en drets humans

La ministra de Ciència sosté que el verdader debat és la defensa del poble de Gaza enfront del suport al 'genocida Netanyahu'. Defén les protestes pacífiques i veu com mal menor reubicar el final de La Volta.

Les morts per calor en la Comunitat Valenciana este estiu pugen a 427, un 60% més que en 2024

La Comunitat Valenciana suma 427 morts atribuïbles a la calor des de l'1 de juny al 14 de setembre, un 60,5% més que en 2024. Agost concentra quasi la mitat.

Compromís reclama els vídeos del Cecopi del dia de la dana amb àudio íntegre

Compromís demanarà les gravacions del Cecopi del 29 d'octubre amb el so complet per a esclarir decisions durant la dana que va deixar 229 morts a València.

València Basket bat el seu rècord d’abonats en l’estrena del Roig Arena

El club tanca la seua primera campanya d'abonaments en el Roig Arena amb més de 15.000 socis. L'equip masculí supera els 11.000 i el femení depassa els 4.000.

Els 20 rècords de la fase de grups de la Lliga de Campions que poden caure

Un repàs a 20 rècords de la fase de grups de la Lliga de Campions, de les majors golejades als topalls de regularitat, que marquen el llistó del torneig.

Tres detinguts a Tarragona per un robatori a una turista en l’aeroport de Manises

Dos hòmens i una dona van ser arrestats després de fugir per l'AP-7 després de sostraure a una turista diners, joies i bosses valorades en uns 48.000 euros. En el cotxe de lloguer es van trobar 5.820 euros, articles de luxe, ferramentes i bitllets falsos.

Puja la demanda de lloguer d’habitacions a València entre treballadors desplaçats

L'encariment del lloguer de pis complet, entorn de 1.000 euros al mes, espenta a més persones a compartir vivenda. El perfil passa d'estudiants a treballadors, fins i tot parelles, amb preus per habitació entre 350 i 500 euros.