Eliminades totes les restriccions per a eixides i visites en residències de persones majors

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha eliminat totes les restriccions per COVID-19 que existien per a les eixides de les persones usuàries de les residències de majors, que a partir d’ara també podran rebre visites sense cap mena de limitacions, més enllà de les establides per la normativa sanitària.

Així ho recull la resolució de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els centres d’atenció a persones majors (CEAM/CIM), en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

El text, que entrarà en vigor després de la seua publicació hui en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), elimina les limitacions d’horari i nombre de persones que podien visitar als seus familiars i afins en les residències, i estableix que s’haurà de seguir el que es preveu en el reglament de règim interior dels centres i sempre garantint un mínim de 2 hores a la setmana de visites per persona resident.

Les visites hauran de fer-se, en la mesura que siga possible, evitant les zones de pas comú i amb les degudes mesures de seguretat, higiene i prevenció de la COVID-19 establides tant per a les persones professionals com per a les persones residents i visitants.

La nova normativa també permetrà a les famílies i persones reunides accedir a les habitacions dels i les usuàries en aquells casos en els quals tinguen una situació de gran dependència que els obligue a estar enllitats, o per a ajudar-los en la revisió de roba o estris que puguen necessitar en els canvis de temporada.

Aquestes noves normes són aplicables per a totes aquelles residències que tenen alta cobertura de vacunació (per damunt del 80%), igual que les que eliminen totes les restriccions anteriors que afectaven les eixides amb pernoctació dels centres.

Així, només en els centres amb baixa cobertura de vacunació es prohibirà l’eixida de les persones no vacunades quan el lloc al qual vulguen anar es trobe en nivell d’alerta 2 o 3.

Elimina el 5% de reserva

Una altra de les novetats és que s’elimina l’obligatorietat de reservar un 5% les places per a possibles aïllaments en cas de detectar-se casos COVID-19 en un centre residencial i, únicament, es demana que hi haja almenys una habitació individual disponible amb bany d’ús exclusiu per a potencials aïllaments individuals regulats per les autoritats sanitàries.

Les restriccions també s’eliminen en els centres d’atenció diürna, que a partir d’ara podran obrir al cent per cent en totes les modalitats amb grups bambolla, i d’aquesta manera s’eliminen els torns rotatoris. En el cas d’estades de dia en centres residencials, s’incorporen les persones usuàries del centre de dia a unitats convivencials de persones residents estables.

Quan no es puga mantenir la distància de seguretat entre grups bambolla en els centres de dia, s’assegurarà l’ús de la màscara. A les persones usuàries del mateix grup bambolla se’ls considerarà unitats de convivència estables i se’ls aplicarà la normativa que regeix per a la població en general.

Els centres d’atenció a persones majors (CEAM) assimilen tots els nivells d’alerta, de manera que poden realitzar-se totes les activitats amb independència del nivell de transmissió comunitària en el qual es trobe la població, i s’elimina la cita prèvia i l’exigència d’anar desproveïts d’anells i estris personals.

L’actual resolució deroga les resolucions anteriors de centres i recursos de diversitat funcional i salut mental, de les llars, residències i serveis d’atenció a la infància i adolescència, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d’exclusió social i als centres d’atenció temporal d’emergència (CATE) i dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.

Aquests recursos passaran a regular-se exclusivament per les normes i resolucions establides des de les autoritats sanitàries, cosa que significa un avanç en la normalització de la convivència en centres i serveis dirigits a persones en situació de vulnerabilitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.