18.8 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Eliminades totes les restriccions per a eixides i visites en residències de persones majors

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha eliminat totes les restriccions per COVID-19 que existien per a les eixides de les persones usuàries de les residències de majors, que a partir d’ara també podran rebre visites sense cap mena de limitacions, més enllà de les establides per la normativa sanitària.

Així ho recull la resolució de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives per la qual s’estableix el pla d’actuació en les residències de persones majors dependents, els centres de dia, els habitatges tutelats i els centres d’atenció a persones majors (CEAM/CIM), en el context de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19.

El text, que entrarà en vigor després de la seua publicació hui en el Diari Oficial de la Generalitat (DOGV), elimina les limitacions d’horari i nombre de persones que podien visitar als seus familiars i afins en les residències, i estableix que s’haurà de seguir el que es preveu en el reglament de règim interior dels centres i sempre garantint un mínim de 2 hores a la setmana de visites per persona resident.

Les visites hauran de fer-se, en la mesura que siga possible, evitant les zones de pas comú i amb les degudes mesures de seguretat, higiene i prevenció de la COVID-19 establides tant per a les persones professionals com per a les persones residents i visitants.

La nova normativa també permetrà a les famílies i persones reunides accedir a les habitacions dels i les usuàries en aquells casos en els quals tinguen una situació de gran dependència que els obligue a estar enllitats, o per a ajudar-los en la revisió de roba o estris que puguen necessitar en els canvis de temporada.

Aquestes noves normes són aplicables per a totes aquelles residències que tenen alta cobertura de vacunació (per damunt del 80%), igual que les que eliminen totes les restriccions anteriors que afectaven les eixides amb pernoctació dels centres.

Així, només en els centres amb baixa cobertura de vacunació es prohibirà l’eixida de les persones no vacunades quan el lloc al qual vulguen anar es trobe en nivell d’alerta 2 o 3.

Elimina el 5% de reserva

Una altra de les novetats és que s’elimina l’obligatorietat de reservar un 5% les places per a possibles aïllaments en cas de detectar-se casos COVID-19 en un centre residencial i, únicament, es demana que hi haja almenys una habitació individual disponible amb bany d’ús exclusiu per a potencials aïllaments individuals regulats per les autoritats sanitàries.

Les restriccions també s’eliminen en els centres d’atenció diürna, que a partir d’ara podran obrir al cent per cent en totes les modalitats amb grups bambolla, i d’aquesta manera s’eliminen els torns rotatoris. En el cas d’estades de dia en centres residencials, s’incorporen les persones usuàries del centre de dia a unitats convivencials de persones residents estables.

Quan no es puga mantenir la distància de seguretat entre grups bambolla en els centres de dia, s’assegurarà l’ús de la màscara. A les persones usuàries del mateix grup bambolla se’ls considerarà unitats de convivència estables i se’ls aplicarà la normativa que regeix per a la població en general.

Els centres d’atenció a persones majors (CEAM) assimilen tots els nivells d’alerta, de manera que poden realitzar-se totes les activitats amb independència del nivell de transmissió comunitària en el qual es trobe la població, i s’elimina la cita prèvia i l’exigència d’anar desproveïts d’anells i estris personals.

L’actual resolució deroga les resolucions anteriors de centres i recursos de diversitat funcional i salut mental, de les llars, residències i serveis d’atenció a la infància i adolescència, dels albergs i recursos dirigits a persones sense llar, persones en situació d’exclusió social i als centres d’atenció temporal d’emergència (CATE) i dels centres i recursos dirigits a les víctimes de violència de gènere i masclista.

Aquests recursos passaran a regular-se exclusivament per les normes i resolucions establides des de les autoritats sanitàries, cosa que significa un avanç en la normalització de la convivència en centres i serveis dirigits a persones en situació de vulnerabilitat.

Últimes notícies

Aemet activarà al migdia l’avís taronja per ratxes de 90 km/h en el litoral i sud de València

Aemet activarà l'avís taronja en el litoral i l'interior sud de València per vent d'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Castelló i Alacant quedaran en avís groc.

Chiva recupera el carrer Buñol i el Pont Vell, la seua zona zero de la DANA

L'Ajuntament ha culminat la reconstrucció del carrer Buñol i del Pont Vell, oberts al trànsit i al pas per als vianants des d'agost, després dels danys de la DANA. La intervenció retorna la normalitat al barri antic i reforça la seguretat al costat del barranc.

La província de València registra la nit de febrer més càlida de l’última dècada

Les mínimes han repuntat pel vent de ponent i han deixat la nit de febrer més càlida en deu anys a la província de València, amb 18,8 °C a Miramar.

Tres comunitats en alerta taronja i altres onze en groc per vent, pluja i onatge

Andalusia, Galícia i la Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per vent, pluja i mala mar, mentres altres onze comunitats mantenen avisos grocs.

Benidorm Fest 2026 obri els seus semifinals amb Kenneth com a favorit i marge per a sorpreses

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 arranca amb Kenneth com a favorit per l'impacte de 'Els ulls no mentixen' i un cartell divers que pot oferir sorpreses. El vot 50/50 entre jurat i públic promet una nit oberta.

11 de febrer posa el focus en dones i ciència: avanços i bretxes encara per tancar

L'11 de febrer visibilitza el paper de xiquetes i dones en la ciència. Les dades d'ONU i d'Espanya assenyalen avanços desiguals i bretxes en STEM i lideratge.

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer compareixerà al Senat per la dana

Miguel Polo acudirà este dimarts a la comissió d'investigació del Senat per a detallar l'actuació de la CHJ en la dana d'octubre de 2024. La cita arriba després de la seua declaració judicial i en ple debat polític sobre l'ús del SAIH i la coordinació en el Cecopi.

Dimarts amb núvols, pluges febles i pujada de temperatures; ratxes molt fortes a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts cels nuvolosos, pluges febles i un ascens de mínimes i màximes, més acusat a Castelló. El vent de l'oest bufarà fort, amb ratxes molt fortes a l'interior; el dimecres augmentarà la nuvolositat i tornaran les precipitacions disperses a l'interior nord.