Ella Balla Sola torna vint anys després

 

Les dos fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seua sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

Sonogrand ens fa saber tot sobre Ella baila sola.

[instagram]CNHdur6pWdW[/instagram]

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat este dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com ‘Cuando los sapos bailen’  o ‘Amores de barra’.

Les harmonies construïdes amb les seues dos veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promés, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seua etapa amb Casares.

Esta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, els dos autoeditats.

Les dues fundadores del duo Ella Balla Sola, integrat per Marilia Casessis i Marta Botía, es reuneixen una altra vegada 20 anys després de la seva sonada separació amb una agenda d’activitats que inclourà concerts en viu.

El primer dels concerts confirmats tindrà lloc dins del festival Starlite de Marbella (Màlaga) i, segons han anticipat aquest dilluns els seus organitzadors en nota de premsa, tindrà lloc el pròxim 18 de juliol, amb possibilitat d’adquirir les entrades des de demà a través de la web oficial del cicle musical.

Companyes d’institut, va anar en 1996 quan Botía (Madrid, 1974) i Casessis (Conca, 1974) van gravar el seu primer tema, El tirem a sorts, que es va convertir en un èxit tant a Espanya com a Llatinoamèrica i va donar peu al seu primer disc, titulat senzillament Ella Balla Sola, amb altres temes de gran importància com Quan els gripaus ballin flamenc o Amores de barra.

Les harmonies construïdes amb les seves dues veus en cançons melòdiques de producció semiacústica i temàtiques d’apoderament femení van conquistar al públic, per la qual cosa aquell debut va aconseguir despatxar més d’un milió de còpies només a Espanya, convertint-se en un dels més venuts.

Li seguirien E.B.S. (1998) i Marta i Marilia (2000), el seu últim àlbum d’estudi, després del qual va arribar el recopilatori Grans èxits: 96-98-00 i l’inesperat anunci de la dissolució del duo.

Botía va ser la primera a llançar-se en solitari amb el seu propi material i així va llançar en 2002 el disc Complir el promès, al qual va seguir en 2015 Martamente.

Entre mitjanes va decidir reprendre el projecte d’Ella Balla Sola i provar sort al costat d’altres companyes, primer amb Rocío Pavón i després amb Virgínia Mos. Així van arribar altres dos treballs, Desperta (2009) i Imants en la nevera, encara que no van obtenir el reconeixement de la seva etapa amb Casares.

Aquesta va esperar més el moment de tornar a la música i no va ser fins a 2013 quan va llançar el seu primer àlbum personal, Pujar una muntanya, al qual en 2017 va prendre el relleu Infinit, tots dos autoeditats.

«(Quan es va acabar Ella Balla Sola) vaig triar la música, vaig vendre la meva casa i li vaig dir que no a contractes amb molts zeros. No vaig veure clar posar tot al servei de mantenir la vida com l’estava vivint en aquest moment. Vaig preferir esperar, trobar la meva veu i les meves cançons després d’un cicle important per a iniciar un altre igual», va comptar l’artista a Efe després del seu retorn al mercat discogràfic.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.