Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira estrenen el guardó Didín Puig per a reconéixer el compromís social

La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre són els nominats

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira enceten una nova etapa amb una imatge de marca renovada i, per primera vegada, la gala de lliurament es trasllada al cor de la ciutat, al Gran Teatre. Però esta no és l’única novetat, ja que s’estrena un nou guardó: el Premi Didín Puig.

El premi, que reconeix la trajectòria cultural i social de persones i d’entitats compromeses amb la societat, porta el nom d’una figura clau en la promoció de la cultura i dels drets socials en valencià, Didín Puig, i el patrocinarà Caixa Popular. L’entitat valenciana ha volgut implicar-se en la nova etapa dels premis literaris més rellevants del nostre territori, explica Bromera en un comunicat.

El guardó pretén “reforçar la vinculació entre la cultura valenciana i la ciutadania, i reconéixer les persones i les entitats que han marcat una diferència en l’àmbit cultural i social”, assenyalen.

El Premi Didín Puig està obert a la participació ciutadana a través del web https://info.bromera.com/premididinpuig. Els guardonats o guardonades s’elegiran mitjançant votació popular, que tindrà lloc des de l’1 fins al 31 d’octubre, ambdós inclosos.

Els nominats, proposats per Caixa Popular, la Diputació de València, l’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera, són La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre.

La Fúmiga és un dels grups valencians amb més bona acollida entre el públic de totes les edats gràcies a la seua formació, ben arrelada al fenomen bandístic valencià, i a unes lletres i unes melodies que fan brollar optimisme i entusiasme.

Xúquer Viu és una associació cívica per la defensa del Xúquer i per la difusió i la protecció dels nostres espais naturals, conformats pel bé més valuós: l’aigua. Amb l’ajuda dels socis, pretén aconseguir una conscienciació ecològica que impregne la societat de tota la comarca de la importància de mantindre el riu i els aqüífers en bon estat.

Finalment, Albena Teatre, creada per Carles Alberola i Toni Benavent, celebra enguany el 30é aniversari. La companyia teatral ha dut a terme més de 3.000 representacions i ha rebut més de 100 premis. Actualment està immersa en les representacions de ‘Regala’m esta nit’, ‘Waterloo’, ‘El Moble’, ‘El món està trencat però es pot caminar’ i ‘Filles de la Misericòrdia’.

Últimes notícies

La comissió de les VPP d’Alacant arrancarà amb tècnics de Contractació, Patrimoni i Urbanisme

La comissió municipal sobre possibles irregularitats en les VPP de la Platja de Sant Joan a Alacant començarà a l'abril amb les declaracions de funcionaris i alts càrrecs de Patrimoni, Contractació i Urbanisme, abans de citar als responsables polítics.

CaixaBank confirma els seus objectius a l’alça fins a 2027 malgrat la incertesa a Orient Mitjà

CaixaBank manté els objectius revisats a l'alça del seu pla 2025-2027 després d'un benefici rècord i anuncia un dividend superior, mentres afronta una vaga sindical per la pressió comercial.

Disney tria la Comunitat Valenciana per a rodar la versió d’acció real d’Embullats

Disney rodara durant huit mesos la version de accion real d'Embullats en diversos escenaris de la Comunitat Valenciana, amb Ciutat de la Llum com un dels principals focus de produccion.

Arcadi España assumix Hisenda i admet que aprovar nous Pressupostos serà una tasca molt difícil

Arcadi España pren les regnes d'Hisenda amb el repte de tirar avant nous Pressupostos, mentres Carlos Cuerpo assumix la Vicepresidència Primera amb un missatge de meritocràcia i reforç de l'Estat del Benestar.

El Oceanogràfic inaugura una galeria interactiva sobre l’Àrtic amb il·lustradors afectats per la dana

El Oceanogràfic de València estrena una galeria interactiva a l'aire lliure en la zona de l'Àrtic, creada al costat d'il·lustradors locals afectats per la dana de 2024, que combina art, divulgació científica i joc per a explicar la fragilitat dels ecosistemes polars.

El fred del cap de setmana donarà pas a un temps primaveral fins al Divendres Sant en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana fred i desapacible pel vent, abans d'un ambient clarament primaveral fins al Divendres Sant, amb temperatures suaus i poques núvols.

El Consell veu amb Arcadi España en Hisenda el moment clau per a un finançament just

El vicepresident segon del Consell, José Díez, considera que el nomenament d'Arcadi España com a ministre d'Hisenda obri una oportunitat decisiva per a aconseguir un finançament autonòmic just i un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Díez defén a Camarero i subratlla que l’oposició no va protestar en Les Corts

El vicepresident segon del Consell, José Díez, sosté que cap grup de l'oposició va protestar en el ple de Les Corts per les paraules de Susana Camarero sobre prostitutes en el Govern.