Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira estrenen el guardó Didín Puig per a reconéixer el compromís social

La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre són els nominats

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira enceten una nova etapa amb una imatge de marca renovada i, per primera vegada, la gala de lliurament es trasllada al cor de la ciutat, al Gran Teatre. Però esta no és l’única novetat, ja que s’estrena un nou guardó: el Premi Didín Puig.

El premi, que reconeix la trajectòria cultural i social de persones i d’entitats compromeses amb la societat, porta el nom d’una figura clau en la promoció de la cultura i dels drets socials en valencià, Didín Puig, i el patrocinarà Caixa Popular. L’entitat valenciana ha volgut implicar-se en la nova etapa dels premis literaris més rellevants del nostre territori, explica Bromera en un comunicat.

El guardó pretén “reforçar la vinculació entre la cultura valenciana i la ciutadania, i reconéixer les persones i les entitats que han marcat una diferència en l’àmbit cultural i social”, assenyalen.

El Premi Didín Puig està obert a la participació ciutadana a través del web https://info.bromera.com/premididinpuig. Els guardonats o guardonades s’elegiran mitjançant votació popular, que tindrà lloc des de l’1 fins al 31 d’octubre, ambdós inclosos.

Els nominats, proposats per Caixa Popular, la Diputació de València, l’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera, són La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre.

La Fúmiga és un dels grups valencians amb més bona acollida entre el públic de totes les edats gràcies a la seua formació, ben arrelada al fenomen bandístic valencià, i a unes lletres i unes melodies que fan brollar optimisme i entusiasme.

Xúquer Viu és una associació cívica per la defensa del Xúquer i per la difusió i la protecció dels nostres espais naturals, conformats pel bé més valuós: l’aigua. Amb l’ajuda dels socis, pretén aconseguir una conscienciació ecològica que impregne la societat de tota la comarca de la importància de mantindre el riu i els aqüífers en bon estat.

Finalment, Albena Teatre, creada per Carles Alberola i Toni Benavent, celebra enguany el 30é aniversari. La companyia teatral ha dut a terme més de 3.000 representacions i ha rebut més de 100 premis. Actualment està immersa en les representacions de ‘Regala’m esta nit’, ‘Waterloo’, ‘El Moble’, ‘El món està trencat però es pot caminar’ i ‘Filles de la Misericòrdia’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.

Els sindicats valoren la caiguda de l’atur en la Comunitat Valenciana però alerten de riscos i precarietat

CCOO i UGT reconeixen la baixada de l'atur al març en la Comunitat Valenciana, però advertixen que la millora està marcada per la incertesa internacional, la temporalitat i la persistent bretxa de gènere.

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.