Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira estrenen el guardó Didín Puig per a reconéixer el compromís social

La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre són els nominats

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira enceten una nova etapa amb una imatge de marca renovada i, per primera vegada, la gala de lliurament es trasllada al cor de la ciutat, al Gran Teatre. Però esta no és l’única novetat, ja que s’estrena un nou guardó: el Premi Didín Puig.

El premi, que reconeix la trajectòria cultural i social de persones i d’entitats compromeses amb la societat, porta el nom d’una figura clau en la promoció de la cultura i dels drets socials en valencià, Didín Puig, i el patrocinarà Caixa Popular. L’entitat valenciana ha volgut implicar-se en la nova etapa dels premis literaris més rellevants del nostre territori, explica Bromera en un comunicat.

El guardó pretén “reforçar la vinculació entre la cultura valenciana i la ciutadania, i reconéixer les persones i les entitats que han marcat una diferència en l’àmbit cultural i social”, assenyalen.

El Premi Didín Puig està obert a la participació ciutadana a través del web https://info.bromera.com/premididinpuig. Els guardonats o guardonades s’elegiran mitjançant votació popular, que tindrà lloc des de l’1 fins al 31 d’octubre, ambdós inclosos.

Els nominats, proposats per Caixa Popular, la Diputació de València, l’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera, són La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre.

La Fúmiga és un dels grups valencians amb més bona acollida entre el públic de totes les edats gràcies a la seua formació, ben arrelada al fenomen bandístic valencià, i a unes lletres i unes melodies que fan brollar optimisme i entusiasme.

Xúquer Viu és una associació cívica per la defensa del Xúquer i per la difusió i la protecció dels nostres espais naturals, conformats pel bé més valuós: l’aigua. Amb l’ajuda dels socis, pretén aconseguir una conscienciació ecològica que impregne la societat de tota la comarca de la importància de mantindre el riu i els aqüífers en bon estat.

Finalment, Albena Teatre, creada per Carles Alberola i Toni Benavent, celebra enguany el 30é aniversari. La companyia teatral ha dut a terme més de 3.000 representacions i ha rebut més de 100 premis. Actualment està immersa en les representacions de ‘Regala’m esta nit’, ‘Waterloo’, ‘El Moble’, ‘El món està trencat però es pot caminar’ i ‘Filles de la Misericòrdia’.

Anuncios

Últimes notícies

Avís groc per tempestes amb graníssol i fort vent en el nord de Castelló

Aemet activa per a la vesprada del dimarts l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per tempestes amb graníssol de fins a dos centímetres i ratxes de vent molt forts.

L’atur baixa a l’abril en la Comunitat Valenciana i se situa en 285.750 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar a l'abril en 2.412 persones, un 0,84% menys que al març, i deixa el nombre total de persones desocupades en 285.750.

Detingut a Bétera per intentar matar a un home amb una destral i ocultar-se en un local abandonat

La Guàrdia Civil ha detingut a Bétera a un home de 42 anys acusat de temptativa d'homicidi després d'agredir amb una destral a un altre home i amagar-se en un edifici abandonat pròxim.

Tempestes en el nord de Castelló i lleuger repunt de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà una jornada d'intervals nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i lleugeres variacions de temperatura, amb vent fluix i una cosa més intensa a la vesprada.

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.