Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira estrenen el guardó Didín Puig per a reconéixer el compromís social

La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre són els nominats

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira enceten una nova etapa amb una imatge de marca renovada i, per primera vegada, la gala de lliurament es trasllada al cor de la ciutat, al Gran Teatre. Però esta no és l’única novetat, ja que s’estrena un nou guardó: el Premi Didín Puig.

El premi, que reconeix la trajectòria cultural i social de persones i d’entitats compromeses amb la societat, porta el nom d’una figura clau en la promoció de la cultura i dels drets socials en valencià, Didín Puig, i el patrocinarà Caixa Popular. L’entitat valenciana ha volgut implicar-se en la nova etapa dels premis literaris més rellevants del nostre territori, explica Bromera en un comunicat.

El guardó pretén “reforçar la vinculació entre la cultura valenciana i la ciutadania, i reconéixer les persones i les entitats que han marcat una diferència en l’àmbit cultural i social”, assenyalen.

El Premi Didín Puig està obert a la participació ciutadana a través del web https://info.bromera.com/premididinpuig. Els guardonats o guardonades s’elegiran mitjançant votació popular, que tindrà lloc des de l’1 fins al 31 d’octubre, ambdós inclosos.

Els nominats, proposats per Caixa Popular, la Diputació de València, l’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera, són La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre.

La Fúmiga és un dels grups valencians amb més bona acollida entre el públic de totes les edats gràcies a la seua formació, ben arrelada al fenomen bandístic valencià, i a unes lletres i unes melodies que fan brollar optimisme i entusiasme.

Xúquer Viu és una associació cívica per la defensa del Xúquer i per la difusió i la protecció dels nostres espais naturals, conformats pel bé més valuós: l’aigua. Amb l’ajuda dels socis, pretén aconseguir una conscienciació ecològica que impregne la societat de tota la comarca de la importància de mantindre el riu i els aqüífers en bon estat.

Finalment, Albena Teatre, creada per Carles Alberola i Toni Benavent, celebra enguany el 30é aniversari. La companyia teatral ha dut a terme més de 3.000 representacions i ha rebut més de 100 premis. Actualment està immersa en les representacions de ‘Regala’m esta nit’, ‘Waterloo’, ‘El Moble’, ‘El món està trencat però es pot caminar’ i ‘Filles de la Misericòrdia’.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.