Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira estrenen el guardó Didín Puig per a reconéixer el compromís social

La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre són els nominats

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

Els Premis Literaris Ciutat d’Alzira enceten una nova etapa amb una imatge de marca renovada i, per primera vegada, la gala de lliurament es trasllada al cor de la ciutat, al Gran Teatre. Però esta no és l’única novetat, ja que s’estrena un nou guardó: el Premi Didín Puig.

El premi, que reconeix la trajectòria cultural i social de persones i d’entitats compromeses amb la societat, porta el nom d’una figura clau en la promoció de la cultura i dels drets socials en valencià, Didín Puig, i el patrocinarà Caixa Popular. L’entitat valenciana ha volgut implicar-se en la nova etapa dels premis literaris més rellevants del nostre territori, explica Bromera en un comunicat.

El guardó pretén «reforçar la vinculació entre la cultura valenciana i la ciutadania, i reconéixer les persones i les entitats que han marcat una diferència en l’àmbit cultural i social», assenyalen.

El Premi Didín Puig està obert a la participació ciutadana a través del web https://info.bromera.com/premididinpuig. Els guardonats o guardonades s’elegiran mitjançant votació popular, que tindrà lloc des de l’1 fins al 31 d’octubre, ambdós inclosos.

Els nominats, proposats per Caixa Popular, la Diputació de València, l’Ajuntament d’Alzira i Edicions Bromera, són La Fúmiga, Xúquer Viu i Albena Teatre.

La Fúmiga és un dels grups valencians amb més bona acollida entre el públic de totes les edats gràcies a la seua formació, ben arrelada al fenomen bandístic valencià, i a unes lletres i unes melodies que fan brollar optimisme i entusiasme.

Xúquer Viu és una associació cívica per la defensa del Xúquer i per la difusió i la protecció dels nostres espais naturals, conformats pel bé més valuós: l’aigua. Amb l’ajuda dels socis, pretén aconseguir una conscienciació ecològica que impregne la societat de tota la comarca de la importància de mantindre el riu i els aqüífers en bon estat.

Finalment, Albena Teatre, creada per Carles Alberola i Toni Benavent, celebra enguany el 30é aniversari. La companyia teatral ha dut a terme més de 3.000 representacions i ha rebut més de 100 premis. Actualment està immersa en les representacions de ‘Regala’m esta nit’, ‘Waterloo’, ‘El Moble’, ‘El món està trencat però es pot caminar’ i ‘Filles de la Misericòrdia’.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.