Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Comiat especial a Anoeta per a Aritz Elustondo

Aritz Elustondo viu este diumenge un comiat molt especial a Anoeta. El defensa guipuscoà, un dels capitans de la Reial Societat, afronta el seu últim partit com a local enfront del València i ho fa amb el braçalet i la tranquil·litat de marxar-se amb la sensació d’haver defés l’escut txuri urdin fins al final.

En l’avantsala de la trobada de la jornada 37 de LaLiga EA Sports, el tècnic realista Pellegrino Matarazzo va apostar per un onze alternatiu per al tercer partit en poc més d’una setmana. Dins d’eixa rotació quasi total, només Jon Martín i remire van repetir respecte a l’equip que va empatar a Girona, mentres que Elustondo va ser triat com a titular i capità en el seu adeu davant l’afició donostiarra.

Comiat emotiu d’un canterano txuri urdin

Elustondo va voler explicar als seguidors de la Real com afronta este moment. Per a això va difondre en xarxes socials un vídeo de comiat, íntegrament en basc, en el qual reconeix que li costa molt pronunciar estes paraules, però deixa clar que tot el que diu li ix del cor. El seu missatge reflectix la mescla de tristesa i orgull d’algú que marxa de la que considera la seua casa.

El defensa de Beasain va subratllar que la Real ha sigut la seua família i la seua llar durant tota la seua carrera professional i va assegurar que ho continuarà sentint així en el futur. Després d’onze temporades en el primer equip, va recalcar que ha sigut feliç en el club i que també es va d’eixa mateixa forma, satisfet amb el camí recorregut i amb la resposta que sempre ha rebut de la graderia.

En el seu repàs personal, Elustondo va recordar la primera vegada que va xafar les instal·lacions de Zubieta amb tot just 12 anys. Es va preguntar qui li anava a dir llavors que arribaria tan lluny, que se sentiria tan volgut per la unflada i que, després de debutar amb 20 anys, viuria tantes experiències i aconseguiria tants objectius amb la Reial Societat. Eixa trajectòria, que arranca en la pedrera i culmina com a capità, reforça la imatge d’un futbolista molt identificat amb els valors del club.

El jugador va tindre també paraules per al seu entorn més pròxim. Va esmentar la seua família i, especialment, els abraços del seu pare, que no va poder gaudir durant molt de temps del somni que estava complint el seu fill com a professional en la Real. A més, va aprofitar per a agrair el suport dels entrenadors, així com del personal tècnic i esportiu que li ha acompanyat durant estos anys, subratllant que tots ells han format part del camí que hui es tanca.

Mirant al seu rendiment sobre la gespa, Elustondo va insistir que sempre ha donat tot per a defendre a l’equip. Va admetre que unes vegades les coses han eixit millor i altres pitjor, però va remarcar que el seu compromís ha sigut permanent i que el seu objectiu ha sigut en tot moment representar amb orgull l’escut de la Reial Societat. Amb eixa idea, afronta també la seua última trobada a casa, en el qual es presumix que serà una de les referències de l’onze en el seu comiat davant el públic d’Anoeta.

Mentrestant, el València arriba a Sant Sebastià amb la permanència en joc. El seu entrenador, Carlos Corberán, també va introduir canvis en l’onze inicial. Les lesions de Gayá i Renzo Saravia el van obligar a modificar per complet els laterals, que seran ocupats per Jesús Vázquez i Unai Núñez. A més, va decidir apostar per Ugrinic en el doble pivote en lloc de Pepelu, amb la intenció d’assegurar el punt o la victòria que segelle la continuïtat en LaLiga EA Sports.

Els onces confirmats reflectixen les diferents necessitats dels dos equips. La Reial Societat ix amb Remiro; Elustondo, Zubeldia, Jon Martín, Aihen; Turrientes, Soler, Brais Méndez; Marín, Zakharyan i Óskarsson. El València forma amb Dimitrievski; Núñez, Tárrega, Cömert, Jesús Vázquez; Guido, Ugrinic, Javi Guerra; Rioja, Diego López i Hugo Duro. Sobre eixe escenari, Anoeta es prepara per a acomiadar a un dels seus capitans més representatius dels últims anys.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.