11.4 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Entitats d’arts escèniques lamenten ‘l’incompliment’ de terminis en les ajudes i la ‘falta de personal’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Associacions i entitats representatives del sector de les arts escèniques de la Comunitat Valenciana han expresseu la seua “profunda preocupació davant del reiterat incompliment de les dates establides per a la resolució de les ajudes” al foment del sector, així com “la falta de personal qualificat per a gestionar estes ajudes”.

En un comunicat conjunt, els col·lectius advertixen que “esta situació posa en risc el desenvolupament de nombrosos projectes culturals i està afectant directament a l’estabilitat d’un sector fonamental per al teixit cultural valencià”.

Segons expliquen, en les successives reunions mantingudes entre els representants de les associacions valencianes i els responsables de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’ha insistit per part de les associacions en la necessitat de complir calendaris, fixar dates límit que, de no complir-se, “podrien derivar en un greu col·lapse administratiu, ja que es desconeix el pressupost compromès per a desenvolupar cada projecte”.

Els responsables de l’IVC assistents a les reunions –Amparo Mallén, responsable de la secció d’ajudes, Álvaro López-Jamar, director general, i María José Mora, directora adjunta d’arts escèniques, detallen– “es van comprometre a respectar els terminis i a facilitar tot el possible, dins del permès per la normativa, la tramitació de totes les convocatòries d’ajudes perquè es van resoldre el 2024”.

No obstant això, “el calendari avança, i només han comunicat que les comissions de valoració de les diferents convocatòries estan configurades, compten amb els expedients per a la seua valoració i les reunions estan ja convocades per a celebrar-se en els pròxims dies. El retard en la resolució d’estes ajudes crea una gran incertesa econòmica en les companyies i professionals que depenen d’elles, provocant en molts casos la cancel·lació de contractes de treballadors i treballadores en les produccions”, retrauen.

“Però a este perill –continuen– s’afig el risc que els fons de l’exercici 2024 no puguen justificar-se abans de final d’any, de manera que les ajudes s’haurien de carregar en el pressupost del 2025, la qual cosa significaria una pèrdua efectiva d’este pressupost en el 2024 i una consegüent disminució en els fons disponibles per a l’any pròxim”.

A esta “problemàtica” se suma “la recent no renovació dels contractes de dos professionals amb àmplia experiència i coneixement en la gestió d’estes ajudes”. Estos treballadors, sempre segons estes fonts, “seran substituïts per personal en pràctiques, sense la formació específica ni el coneixement profund de les particularitats d’estes ajudes, la qual cosa afecta encara més l’eficiència i eficàcia en la tramitació dels expedients i en la seua resolució”.

“MESURES URGENTS”

Des del sector, per tant, sol·liciten a les autoritats competents que “prenguen mesures urgents per a garantir el compliment dels terminis de resolució de les ajudes i que doten als departaments encarregats d’esta gestió de personal qualificat, amb experiència i coneixements específics en el sector de les arts escèniques”.

“És fonamental per al desenvolupament cultural de la nostra comunitat que aquestes ajudes es gestionen amb professionalitat i respecte al treball d’els qui fan possible la cultura a la Comunitat Valenciana”, sentencien.

Últimes notícies

Compromís avisa a Sánchez: ‘espavilen o s’ha acabat’ i marca condicions al Govern

Joan Baldoví ha advertit al Govern que 'o s'espavilen o s'ha acabat' i ha reclamat mesures concretes i un pla fins a 2027. També ha defés renovar òrgans amb les majories que tocaven i ha obert la porta a Oltra si decidix tornar.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata en finançament i inversions per a la Comunitat Valenciana

El president ha anunciat que acudix demà a reunir-se amb Pedro Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions, aigua i el Corredor Mediterrani.

Aemet activa l’avís groc per pluges intenses en la Comunitat Valenciana este dimarts i dimecres

Aemet ha activat l'avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges que poden aconseguir 30 l/h i 80 en 12 hores, amb tempestes segons zones i horaris distints.

Rosalía Major, presidenta substituta del consell d’À Punt després de l’eixida de Vicente Ordaz

El consell d'administració d'À Punt ha designat a Rosalía Major com a presidenta substituta després de la marxa de Vicente Ordaz. La reunió va aprovar a més un conveni amb la UPV i va ratificar el servici de seguretat.

Mor la pantera Mamba del Bioparc València per insuficiència renal als 20 anys

La femella de lleopard negre vivia en Bioparc València des de 2008 i formava part d'un grup internacional de conservació. Després d'una deterioració irreversible, es va decidir l'eutanàsia.

Ruixats moderats amb episodis forts i persistents a Castelló este dimarts

La Comunitat Valenciana afrontarà un dimarts de cels molt nuvolosos i ruixats moderats, amb el risc d'episodis forts i persistents a Castelló. Les temperatures baixaran i el vent serà variable, amb E/NE en el litoral.

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.