Entitats d’arts escèniques lamenten ‘l’incompliment’ de terminis en les ajudes i la ‘falta de personal’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Associacions i entitats representatives del sector de les arts escèniques de la Comunitat Valenciana han expresseu la seua «profunda preocupació davant del reiterat incompliment de les dates establides per a la resolució de les ajudes» al foment del sector, així com «la falta de personal qualificat per a gestionar estes ajudes».

En un comunicat conjunt, els col·lectius advertixen que «esta situació posa en risc el desenvolupament de nombrosos projectes culturals i està afectant directament a l’estabilitat d’un sector fonamental per al teixit cultural valencià».

Segons expliquen, en les successives reunions mantingudes entre els representants de les associacions valencianes i els responsables de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’ha insistit per part de les associacions en la necessitat de complir calendaris, fixar dates límit que, de no complir-se, «podrien derivar en un greu col·lapse administratiu, ja que es desconeix el pressupost compromès per a desenvolupar cada projecte».

Els responsables de l’IVC assistents a les reunions –Amparo Mallén, responsable de la secció d’ajudes, Álvaro López-Jamar, director general, i María José Mora, directora adjunta d’arts escèniques, detallen– «es van comprometre a respectar els terminis i a facilitar tot el possible, dins del permès per la normativa, la tramitació de totes les convocatòries d’ajudes perquè es van resoldre el 2024».

No obstant això, «el calendari avança, i només han comunicat que les comissions de valoració de les diferents convocatòries estan configurades, compten amb els expedients per a la seua valoració i les reunions estan ja convocades per a celebrar-se en els pròxims dies. El retard en la resolució d’estes ajudes crea una gran incertesa econòmica en les companyies i professionals que depenen d’elles, provocant en molts casos la cancel·lació de contractes de treballadors i treballadores en les produccions», retrauen.

«Però a este perill –continuen– s’afig el risc que els fons de l’exercici 2024 no puguen justificar-se abans de final d’any, de manera que les ajudes s’haurien de carregar en el pressupost del 2025, la qual cosa significaria una pèrdua efectiva d’este pressupost en el 2024 i una consegüent disminució en els fons disponibles per a l’any pròxim».

A esta «problemàtica» se suma «la recent no renovació dels contractes de dos professionals amb àmplia experiència i coneixement en la gestió d’estes ajudes». Estos treballadors, sempre segons estes fonts, «seran substituïts per personal en pràctiques, sense la formació específica ni el coneixement profund de les particularitats d’estes ajudes, la qual cosa afecta encara més l’eficiència i eficàcia en la tramitació dels expedients i en la seua resolució».

«MESURES URGENTS»

Des del sector, per tant, sol·liciten a les autoritats competents que «prenguen mesures urgents per a garantir el compliment dels terminis de resolució de les ajudes i que doten als departaments encarregats d’esta gestió de personal qualificat, amb experiència i coneixements específics en el sector de les arts escèniques».

«És fonamental per al desenvolupament cultural de la nostra comunitat que aquestes ajudes es gestionen amb professionalitat i respecte al treball d’els qui fan possible la cultura a la Comunitat Valenciana», sentencien.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.