Entitats d’arts escèniques lamenten ‘l’incompliment’ de terminis en les ajudes i la ‘falta de personal’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Associacions i entitats representatives del sector de les arts escèniques de la Comunitat Valenciana han expresseu la seua «profunda preocupació davant del reiterat incompliment de les dates establides per a la resolució de les ajudes» al foment del sector, així com «la falta de personal qualificat per a gestionar estes ajudes».

En un comunicat conjunt, els col·lectius advertixen que «esta situació posa en risc el desenvolupament de nombrosos projectes culturals i està afectant directament a l’estabilitat d’un sector fonamental per al teixit cultural valencià».

Segons expliquen, en les successives reunions mantingudes entre els representants de les associacions valencianes i els responsables de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’ha insistit per part de les associacions en la necessitat de complir calendaris, fixar dates límit que, de no complir-se, «podrien derivar en un greu col·lapse administratiu, ja que es desconeix el pressupost compromès per a desenvolupar cada projecte».

Els responsables de l’IVC assistents a les reunions –Amparo Mallén, responsable de la secció d’ajudes, Álvaro López-Jamar, director general, i María José Mora, directora adjunta d’arts escèniques, detallen– «es van comprometre a respectar els terminis i a facilitar tot el possible, dins del permès per la normativa, la tramitació de totes les convocatòries d’ajudes perquè es van resoldre el 2024».

No obstant això, «el calendari avança, i només han comunicat que les comissions de valoració de les diferents convocatòries estan configurades, compten amb els expedients per a la seua valoració i les reunions estan ja convocades per a celebrar-se en els pròxims dies. El retard en la resolució d’estes ajudes crea una gran incertesa econòmica en les companyies i professionals que depenen d’elles, provocant en molts casos la cancel·lació de contractes de treballadors i treballadores en les produccions», retrauen.

«Però a este perill –continuen– s’afig el risc que els fons de l’exercici 2024 no puguen justificar-se abans de final d’any, de manera que les ajudes s’haurien de carregar en el pressupost del 2025, la qual cosa significaria una pèrdua efectiva d’este pressupost en el 2024 i una consegüent disminució en els fons disponibles per a l’any pròxim».

A esta «problemàtica» se suma «la recent no renovació dels contractes de dos professionals amb àmplia experiència i coneixement en la gestió d’estes ajudes». Estos treballadors, sempre segons estes fonts, «seran substituïts per personal en pràctiques, sense la formació específica ni el coneixement profund de les particularitats d’estes ajudes, la qual cosa afecta encara més l’eficiència i eficàcia en la tramitació dels expedients i en la seua resolució».

«MESURES URGENTS»

Des del sector, per tant, sol·liciten a les autoritats competents que «prenguen mesures urgents per a garantir el compliment dels terminis de resolució de les ajudes i que doten als departaments encarregats d’esta gestió de personal qualificat, amb experiència i coneixements específics en el sector de les arts escèniques».

«És fonamental per al desenvolupament cultural de la nostra comunitat que aquestes ajudes es gestionen amb professionalitat i respecte al treball d’els qui fan possible la cultura a la Comunitat Valenciana», sentencien.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.