Entitats d’arts escèniques lamenten ‘l’incompliment’ de terminis en les ajudes i la ‘falta de personal’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Associacions i entitats representatives del sector de les arts escèniques de la Comunitat Valenciana han expresseu la seua «profunda preocupació davant del reiterat incompliment de les dates establides per a la resolució de les ajudes» al foment del sector, així com «la falta de personal qualificat per a gestionar estes ajudes».

En un comunicat conjunt, els col·lectius advertixen que «esta situació posa en risc el desenvolupament de nombrosos projectes culturals i està afectant directament a l’estabilitat d’un sector fonamental per al teixit cultural valencià».

Segons expliquen, en les successives reunions mantingudes entre els representants de les associacions valencianes i els responsables de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’ha insistit per part de les associacions en la necessitat de complir calendaris, fixar dates límit que, de no complir-se, «podrien derivar en un greu col·lapse administratiu, ja que es desconeix el pressupost compromès per a desenvolupar cada projecte».

Els responsables de l’IVC assistents a les reunions –Amparo Mallén, responsable de la secció d’ajudes, Álvaro López-Jamar, director general, i María José Mora, directora adjunta d’arts escèniques, detallen– «es van comprometre a respectar els terminis i a facilitar tot el possible, dins del permès per la normativa, la tramitació de totes les convocatòries d’ajudes perquè es van resoldre el 2024».

No obstant això, «el calendari avança, i només han comunicat que les comissions de valoració de les diferents convocatòries estan configurades, compten amb els expedients per a la seua valoració i les reunions estan ja convocades per a celebrar-se en els pròxims dies. El retard en la resolució d’estes ajudes crea una gran incertesa econòmica en les companyies i professionals que depenen d’elles, provocant en molts casos la cancel·lació de contractes de treballadors i treballadores en les produccions», retrauen.

«Però a este perill –continuen– s’afig el risc que els fons de l’exercici 2024 no puguen justificar-se abans de final d’any, de manera que les ajudes s’haurien de carregar en el pressupost del 2025, la qual cosa significaria una pèrdua efectiva d’este pressupost en el 2024 i una consegüent disminució en els fons disponibles per a l’any pròxim».

A esta «problemàtica» se suma «la recent no renovació dels contractes de dos professionals amb àmplia experiència i coneixement en la gestió d’estes ajudes». Estos treballadors, sempre segons estes fonts, «seran substituïts per personal en pràctiques, sense la formació específica ni el coneixement profund de les particularitats d’estes ajudes, la qual cosa afecta encara més l’eficiència i eficàcia en la tramitació dels expedients i en la seua resolució».

«MESURES URGENTS»

Des del sector, per tant, sol·liciten a les autoritats competents que «prenguen mesures urgents per a garantir el compliment dels terminis de resolució de les ajudes i que doten als departaments encarregats d’esta gestió de personal qualificat, amb experiència i coneixements específics en el sector de les arts escèniques».

«És fonamental per al desenvolupament cultural de la nostra comunitat que aquestes ajudes es gestionen amb professionalitat i respecte al treball d’els qui fan possible la cultura a la Comunitat Valenciana», sentencien.

Últimes notícies

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.

Quatre ferits lleus en bolcar un cotxe després d’un xoc en el centre de València

Un abast entre dos cotxes a la cruïlla de la gran via Marquès del Túria amb el carrer Félix Pizcueta, en hora punta, deixa un vehicle bolcat, quatre persones ferides lleus i importants retencions.

Reprenen la busca de l’home desaparegut mentres es banyava a la platja d’Almassora

Els equips d’emergència reprenen este divendres a primera hora la busca de l’home que va desaparèixer ahir a la vesprada mentre es banyava a la platja Pla de la Torre d’Almassora.

Javi Guerra torna a posar un valencianista al mapa de la selecció espanyola

El migcampista del Valencia, Javi Guerra, debuta amb la selecció espanyola absoluta en l amistós contra l Irak i es convertix en el primer jugador valencianista que s estrena amb Espanya en quasi cinc anys.

La UPV desenvolupa un xip fotònic reprogramable ràpid i sense consum elèctric continu

Un equip del Photonic Research Lab de la UPV lidera el desenvolupament d'un xip fotònic reprogramable que aconseguix grans velocitats de funcionament sense necessitat d'alimentació elèctrica contínua, clau per a la computació òptica i la IA del futur.

Reclamen més protecció per a llauradors i ramaders davant els efectes del canvi climàtic

En els últims set anys ha pujat de manera sostinguda la contractació de seguros agraris a Espanya, mentre la Fundació Microfinanzas BBVA alerta que llauradors, ramaders i xicotetes empreses continuen molt exposats als impactes del canvi climàtic.