Entitats d’arts escèniques lamenten ‘l’incompliment’ de terminis en les ajudes i la ‘falta de personal’

VALÈNCIA, 29 (EUROPA PRESS)

Associacions i entitats representatives del sector de les arts escèniques de la Comunitat Valenciana han expresseu la seua «profunda preocupació davant del reiterat incompliment de les dates establides per a la resolució de les ajudes» al foment del sector, així com «la falta de personal qualificat per a gestionar estes ajudes».

En un comunicat conjunt, els col·lectius advertixen que «esta situació posa en risc el desenvolupament de nombrosos projectes culturals i està afectant directament a l’estabilitat d’un sector fonamental per al teixit cultural valencià».

Segons expliquen, en les successives reunions mantingudes entre els representants de les associacions valencianes i els responsables de l’Institut Valencià de Cultura (IVC), s’ha insistit per part de les associacions en la necessitat de complir calendaris, fixar dates límit que, de no complir-se, «podrien derivar en un greu col·lapse administratiu, ja que es desconeix el pressupost compromès per a desenvolupar cada projecte».

Els responsables de l’IVC assistents a les reunions –Amparo Mallén, responsable de la secció d’ajudes, Álvaro López-Jamar, director general, i María José Mora, directora adjunta d’arts escèniques, detallen– «es van comprometre a respectar els terminis i a facilitar tot el possible, dins del permès per la normativa, la tramitació de totes les convocatòries d’ajudes perquè es van resoldre el 2024».

No obstant això, «el calendari avança, i només han comunicat que les comissions de valoració de les diferents convocatòries estan configurades, compten amb els expedients per a la seua valoració i les reunions estan ja convocades per a celebrar-se en els pròxims dies. El retard en la resolució d’estes ajudes crea una gran incertesa econòmica en les companyies i professionals que depenen d’elles, provocant en molts casos la cancel·lació de contractes de treballadors i treballadores en les produccions», retrauen.

«Però a este perill –continuen– s’afig el risc que els fons de l’exercici 2024 no puguen justificar-se abans de final d’any, de manera que les ajudes s’haurien de carregar en el pressupost del 2025, la qual cosa significaria una pèrdua efectiva d’este pressupost en el 2024 i una consegüent disminució en els fons disponibles per a l’any pròxim».

A esta «problemàtica» se suma «la recent no renovació dels contractes de dos professionals amb àmplia experiència i coneixement en la gestió d’estes ajudes». Estos treballadors, sempre segons estes fonts, «seran substituïts per personal en pràctiques, sense la formació específica ni el coneixement profund de les particularitats d’estes ajudes, la qual cosa afecta encara més l’eficiència i eficàcia en la tramitació dels expedients i en la seua resolució».

«MESURES URGENTS»

Des del sector, per tant, sol·liciten a les autoritats competents que «prenguen mesures urgents per a garantir el compliment dels terminis de resolució de les ajudes i que doten als departaments encarregats d’esta gestió de personal qualificat, amb experiència i coneixements específics en el sector de les arts escèniques».

«És fonamental per al desenvolupament cultural de la nostra comunitat que aquestes ajudes es gestionen amb professionalitat i respecte al treball d’els qui fan possible la cultura a la Comunitat Valenciana», sentencien.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.