El govern espanyol i LaLiga treballen pel retorn del públic als estadis de futbol

 

El govern espanyol i LaLiga estan estudiant el retorn del públic als estadis de futbol durant els darrers partits de la Lliga, segons han informat la Ser i la Cope la passada nit. Este retorn dels aficionats a les graderies dels estadis de Primera i Segona podria fer-se efectiu a partir del cap de setmana del 9 de maig, coincidint amb la fi de l’estat d’alarma, o bé només durant els dos últims partits, segons les informacions d’ambdues cadenes de ràdio. Si finalment este fet es produeix d’aquí a deu dies, coincidirà amb dos partits que poden decidir el campionat: Barça-Atlético de Madrid i Real Madrid-Sevilla.

 

L’executiu estatal estaria treballant en un protocol definitiu d’actuació, que també es podria aplicar per a la Lliga Endesa de bàsquet. Este protocol inclouria un aforament màxim —de 5.000 espectadors segons la Cope i del 25% del total segons la Ser— i altres mesures com la prohibició d’aixecar-se o de treure’s la mascareta per menjar. Segons la Cope, el govern espanyol té l’objectiu que el retorn de públic als estadis ajude a impulsar la temporada turística.

14 mesos sense públic als estadis de Primera i Segona Divisió

Lúltim partit de Lliga disputat amb públic va ser el 8 de març de 2020 a l’Estadi Benito Villamarín de Sevilla. Va ser un Betis-Real Madrid, que va acabar amb victòria andalusa per 2-1. Dos dies després es va jugar un Eibar-Real Sociedad, ja sense públic, i a partir d’aquí, amb el decret de l’estat d’alarma del govern espanyol, la competició es va suspendre fins a l’11 de juny, quan es va reprendre amb les graderies buides i importants mesures de seguretat entre jugadors i tècnics.

La situació a partir de la Segona B és diametralment diferent, ja que durant bona part de la temporada hi ha hagut una quantitat limitada de públic a les graderies, tot i que això ha anat variant segons la comunitat autònoma on es disputaven els partits. 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.