El govern espanyol i LaLiga treballen pel retorn del públic als estadis de futbol

 

El govern espanyol i LaLiga estan estudiant el retorn del públic als estadis de futbol durant els darrers partits de la Lliga, segons han informat la Ser i la Cope la passada nit. Este retorn dels aficionats a les graderies dels estadis de Primera i Segona podria fer-se efectiu a partir del cap de setmana del 9 de maig, coincidint amb la fi de l’estat d’alarma, o bé només durant els dos últims partits, segons les informacions d’ambdues cadenes de ràdio. Si finalment este fet es produeix d’aquí a deu dies, coincidirà amb dos partits que poden decidir el campionat: Barça-Atlético de Madrid i Real Madrid-Sevilla.

 

L’executiu estatal estaria treballant en un protocol definitiu d’actuació, que també es podria aplicar per a la Lliga Endesa de bàsquet. Este protocol inclouria un aforament màxim —de 5.000 espectadors segons la Cope i del 25% del total segons la Ser— i altres mesures com la prohibició d’aixecar-se o de treure’s la mascareta per menjar. Segons la Cope, el govern espanyol té l’objectiu que el retorn de públic als estadis ajude a impulsar la temporada turística.

14 mesos sense públic als estadis de Primera i Segona Divisió

Lúltim partit de Lliga disputat amb públic va ser el 8 de març de 2020 a l’Estadi Benito Villamarín de Sevilla. Va ser un Betis-Real Madrid, que va acabar amb victòria andalusa per 2-1. Dos dies després es va jugar un Eibar-Real Sociedad, ja sense públic, i a partir d’aquí, amb el decret de l’estat d’alarma del govern espanyol, la competició es va suspendre fins a l’11 de juny, quan es va reprendre amb les graderies buides i importants mesures de seguretat entre jugadors i tècnics.

La situació a partir de la Segona B és diametralment diferent, ja que durant bona part de la temporada hi ha hagut una quantitat limitada de públic a les graderies, tot i que això ha anat variant segons la comunitat autònoma on es disputaven els partits. 

Últimes notícies

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.

El València Basket busca tancar en el Roig Arena una remuntada històrica cap a la seua primera Final a Quatre

El València Basket es juga en el Roig Arena el quint i decisiu partit d'habitacions d'Eurolliga davant el Panathinaikos, després d'igualar un 0-2 amb dos triomfs a Atenes. El bitllet suposaria la primera Final a Quatre de la seua història.