El govern espanyol i LaLiga treballen pel retorn del públic als estadis de futbol

 

El govern espanyol i LaLiga estan estudiant el retorn del públic als estadis de futbol durant els darrers partits de la Lliga, segons han informat la Ser i la Cope la passada nit. Este retorn dels aficionats a les graderies dels estadis de Primera i Segona podria fer-se efectiu a partir del cap de setmana del 9 de maig, coincidint amb la fi de l’estat d’alarma, o bé només durant els dos últims partits, segons les informacions d’ambdues cadenes de ràdio. Si finalment este fet es produeix d’aquí a deu dies, coincidirà amb dos partits que poden decidir el campionat: Barça-Atlético de Madrid i Real Madrid-Sevilla.

 

L’executiu estatal estaria treballant en un protocol definitiu d’actuació, que també es podria aplicar per a la Lliga Endesa de bàsquet. Este protocol inclouria un aforament màxim —de 5.000 espectadors segons la Cope i del 25% del total segons la Ser— i altres mesures com la prohibició d’aixecar-se o de treure’s la mascareta per menjar. Segons la Cope, el govern espanyol té l’objectiu que el retorn de públic als estadis ajude a impulsar la temporada turística.

14 mesos sense públic als estadis de Primera i Segona Divisió

Lúltim partit de Lliga disputat amb públic va ser el 8 de març de 2020 a l’Estadi Benito Villamarín de Sevilla. Va ser un Betis-Real Madrid, que va acabar amb victòria andalusa per 2-1. Dos dies després es va jugar un Eibar-Real Sociedad, ja sense públic, i a partir d’aquí, amb el decret de l’estat d’alarma del govern espanyol, la competició es va suspendre fins a l’11 de juny, quan es va reprendre amb les graderies buides i importants mesures de seguretat entre jugadors i tècnics.

La situació a partir de la Segona B és diametralment diferent, ja que durant bona part de la temporada hi ha hagut una quantitat limitada de públic a les graderies, tot i que això ha anat variant segons la comunitat autònoma on es disputaven els partits. 

Últimes notícies

Un jove de 22 anys mata presumptament son tio amb un ganivet a Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a Massanassa un jove de 22 anys, de nacionalitat colombiana, acusat de matar son tio de 43 anys amb un arma blanca després d’una discussió al carrer. El detingut es troba en dependències policials mentre continuen les investigacions.

Una nit d’infern tèrmic bateix rècords a la meteorologia valenciana

La nit de dimecres a dijous ha deixat temperatures entre 35 i 39 graus en prop de cent localitats valencianes, amb ponent molt càlid i rècords nocturns com els 37,3 graus de Nules.

Dijous amb ruixats, tronades fortes i granís a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dijous ruixats i tronades localment fortes, amb granís i ratxes molt intenses de vent, després d’un dimecres de calor rècord. Les mínimes pujaran en el litoral, mentres que les màximes baixaran en la major part del territori.

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.