Mastodon
28.2 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

El govern espanyol i LaLiga treballen pel retorn del públic als estadis de futbol

 

El govern espanyol i LaLiga estan estudiant el retorn del públic als estadis de futbol durant els darrers partits de la Lliga, segons han informat la Ser i la Cope la passada nit. Este retorn dels aficionats a les graderies dels estadis de Primera i Segona podria fer-se efectiu a partir del cap de setmana del 9 de maig, coincidint amb la fi de l’estat d’alarma, o bé només durant els dos últims partits, segons les informacions d’ambdues cadenes de ràdio. Si finalment este fet es produeix d’aquí a deu dies, coincidirà amb dos partits que poden decidir el campionat: Barça-Atlético de Madrid i Real Madrid-Sevilla.

 

L’executiu estatal estaria treballant en un protocol definitiu d’actuació, que també es podria aplicar per a la Lliga Endesa de bàsquet. Este protocol inclouria un aforament màxim —de 5.000 espectadors segons la Cope i del 25% del total segons la Ser— i altres mesures com la prohibició d’aixecar-se o de treure’s la mascareta per menjar. Segons la Cope, el govern espanyol té l’objectiu que el retorn de públic als estadis ajude a impulsar la temporada turística.

14 mesos sense públic als estadis de Primera i Segona Divisió

Lúltim partit de Lliga disputat amb públic va ser el 8 de març de 2020 a l’Estadi Benito Villamarín de Sevilla. Va ser un Betis-Real Madrid, que va acabar amb victòria andalusa per 2-1. Dos dies després es va jugar un Eibar-Real Sociedad, ja sense públic, i a partir d’aquí, amb el decret de l’estat d’alarma del govern espanyol, la competició es va suspendre fins a l’11 de juny, quan es va reprendre amb les graderies buides i importants mesures de seguretat entre jugadors i tècnics.

La situació a partir de la Segona B és diametralment diferent, ja que durant bona part de la temporada hi ha hagut una quantitat limitada de públic a les graderies, tot i que això ha anat variant segons la comunitat autònoma on es disputaven els partits. 

Últimes notícies

Agost va ser molt càlid i sec en la Comunitat amb una onada de calor històrica de fins a 45,5 °C

Agost de 2025 va ser molt càlid i sec en la Comunitat Valenciana, amb una onada de calor del 3 al 18 que va deixar 45,5 °C i la setmana del 12 al 18 com la més càlida registrada. La pluja acumulada va ser de 13 l/m², un 43% menys que la mitjana 1991-2020, amb forts contrastos per tempestes locals.

El València Basket sospesa no vendre entrades davant el Hapoel per a prioritzar la seguretat

El club estudia repetir la mesura aplicada en semifinals d'Eurocopa davant l'equip israelià i manté contactes amb Eurolliga i Delegació del Govern. La decisió encara no està presa i la prioritat és protegir aficionats i jugadors

Els aeroports espanyols tancaran 2025 amb rècord i més de 320 milions de passatgers

Espanya preveu superar els 320 milions de passatgers en 2025, un 3,5% més que en 2024, i encadenar un nou màxim històric en la xarxa d'Aena. L'anunci arriba en un acte sobre inversions 2027-2031 i consolida la recuperació després de la pandèmia

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena destinarà 12.888 milions a la seua xarxa a Espanya durant 2027-2031, més del triple que en el quinquenni previ. El Govern el definix com la major inversió en dècades.

Sánchez anuncia 1.000 milions per a l’aeroport d’Alacant entre 2027 i 2031

El president del Govern anuncia una inversió de 1.000 milions per a l'aeroport d'Alacant entre 2027 i 2031, orientada a modernització i augment de capacitat.

Aena dispararà les seues inversions en aeroports espanyols fins a 12.888 milions entre 2027 i 2031

Aena preveu elevar la inversió en la seua xarxa espanyola fins a 12.888 milions en el període 2027-2031. El pla apunta a modernització, capacitat i millor experiència de l'usuari.

Una acusació demana que la jutgessa de la DANA requerisca a À Punt el vídeo del Cecopi del 29-O

Ciutadans, com a acusació popular, sol·licita que el jutjat requerisca a À Punt tot el vídeo i àudio en brut del Cecopi del 29-O i dies posteriors. La petició arriba després de l'oferiment de la cadena, condicionat a un requeriment judicial, i la denúncia per la filtració del material.

Alacant lidera l’augment de passatgers a l’agost amb un 10% interanual

Espanya va rebre 11,7 milions de passatgers internacionals a l'agost, un 5,4% més. Alacant va ser l'aeroport amb el major avanç relatiu del mes, amb un 10%.