València construirà un camp de futbol en honor al valencià Carlos Soler

 

La Fundació Esportiva Municipal de l’Ajuntament de València ha signat, un conveni de col·laboració amb la Fundació Johan Cruyff que permetrà la construcció d’un camp de gespa artificial en el barri de Beniferri.

 

La iniciativa donarà lloc a un nou espai esportiu públic que reforçarà la infraestructura ja existent en el barri i, a més, farà homenatge al futbolista del València CF, Carlos Soler.

La pista, que portarà per nom “Cruyff Court Carlos Soler”, se situarà al carrer Doctor Nicasio Benlloch, concretament, dins de la Instal·lació Esportiva Elemental (IDE) Beniferri B. Amb esta millora de la IDE, la Fundació Esportiva Municipal continua treballant per a consolidar la pràctica esportiva en els barris i atendre les necessitats de les veïnes i els veïns de la ciutat de València.

La regidora d’Esports de l’Ajuntament de València i presidenta de la Fundació Esportiva Municipal, Pilar Bernabé, ha remarcat “el poder de l’esport per a educar als nostres joves en valors fonamentals”.

Bernabé ha explicat que el projecte, que compta amb “un padrí d’excepció” com és Carlos Soler, “portarà al barri de Benicalap una instal·lació esportiva perquè els joves, les xiquetes i els xiquets puguen gaudir de l’esport, d’una vida saludable i d’espais de diversió, però, sobretot, donarà lloc a un lloc de trobada a la nostra ciutat”.

La directora general de la Fundació Cruyff, Pati Roura, ha comentat que es tracta d’“un projecte molt il·lusionant en el qual treballem ja en més de 20 països i la ciutat de València no podia faltar”.

“El més important és que dinamitzarem el barri perquè les i els joves cresquen amb els valors de l’esport. L’objectiu és transformar eixa comunitat i que l’esport no es veja solament com a oci, sinó també com a salut física i mental”, ha incidit Roura.

Un Cruyff Court a València

 

L’acord establit amb la Fundació Cruyff suposa que esta entitat aportarà, aproximadament, 173.000 €, que es destinaran íntegrament a l’execució dels treballs del camp de futbol. A més, el conveni, que tindrà una duració de quatre anys, recull també la col·laboració entre les dos fundacions per a, una vegada finalitzades les obres, dur a terme diverses activitats en la pista.

És el cas del campionat Cruyff Courts 6vs6, un torneig de futbol per a xiquetes i xiquets d’entre 10 i 12 anys, el principal objectiu del qual és la formació en valors esportius com el respecte o el treball en equip.

D’altra banda, el camp també acollirà anualment una activitat de futbol per a joves amb discapacitat i pretén convertir-se en un espai que fomente la pràctica esportiva entre les i els menors del barri.

En este sentit, la FDM i la Fundació Cruyff col·laboraran perquè el Cruyff Court Carlos Soler contribuïsca a fomentar el benestar físic i mental de les i els joves mitjançant l’oferta d’activitats d’oci, exercici físic i esportiu.

 

Dotar als barris d’instal·lacions esportives

 

València compta en total amb 68 Instal·lacions Esportives Elementals que donen cabuda a la pràctica de diverses activitats esportives. Estes infraestructures estan distribuïdes per quasi la totalitat del territori municipal de València, des dels barris del nucli urbà fins a les xicotetes poblacions de la perifèria, i conformen una vertadera xarxa d’instal·lacions que ofereix a la ciutadania la possibilitat de realitzar activitat física i esportiva a l’aire lliure.

A més, en este 2021, la Fundació Esportiva Municipal de València ha invertit més d’1.500.000 € en l’adequació de les Instal·lacions Esportives Elementals amb la finalitat de dotar al veïnat d’espais en òptimes condicions en els quals poder practicar una àmplia varietat d’esports.

 

Fòrum olímpic: Afectació de la Covid-19 en l’àmbit municipal

 

D’altra banda, esta vesprada, la regidora d’Esports i presidenta de la FDM, Pilar Bernabé, intervindrà en el XIV Fòrum Olímpic de Barcelona.

Bernabé formarà part d’una taula redona que abordarà l’afectació de la Covid-19 en l’àmbit municipal i exposarà com la ciutat de València ha adaptat les seues infraestructures a la pràctica esportiva en temps de pandèmia i com ha afectat la Covid-19 a l’esport popular.

Últimes notícies

Centenars de metges es manifesten a València per a exigir més personal i millors condicions laborals

Centenars de metges recorren el centre de València en la tercera jornada de vaga per a denunciar la precarietat, exigir més personal i canvis en les guàrdies i l'organització assistencial.

Educació manté oberta la negociació amb els sindicats docents i reclama avanços sense imposicions

La Conselleria d'Educació assegura que manté la porta oberta a continuar negociant amb els sindicats del professorat i demana un gest que permeta avançar sense imposicions en el conflicte.

Spring Festival 2026 reforça la seua aposta per a consolidar Alacant com a destí musical

El Spring Festival presenta la seua edició 2026 amb vint artistes, la gira de comiat de Love of Lesbian i un fort impacte turístic i econòmic previst per a Alacant.

Ajornada al 28 de maig la lectura de conclusions del juí a Juliol d’Espanya per agressió sexual

L'Audiència Provincial d'Alacant retarda al 28 de maig la lectura de les conclusions finals en el juí al metge i expresident Juliol d'Espanya, acusat d'agressió sexual i tracte degradant a dos pacients.

El promotor de les VPO de la Platja de Sant Joan nega vincles amb Pérez-Hickman i els seus fills

L'administrador únic de Fraorgi nega qualsevol relació amb María Pérez-Hickman i els seus fills en el cas de les VPO de la Platja de Sant Joan i detalla davant la jutgessa com es va formar la cooperativa i es van adjudicar les vivendes.

Juan Luis Gandia assumix el rectorat de la Universitat de València reivindicant humanisme, ciència i compromís cívic

Juan Luis Gandia pren possessió com a rector de la Universitat de València i marca com a eixos del seu mandat l'humanisme, la ciència i la responsabilitat cívica, defenent una universitat pública al servici de la societat.

Renfe eleva a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València

Renfe incrementa de cinc a sis els trens Euromed diaris per sentit entre Barcelona i València, la qual cosa suposa 1.700 places més a la setmana i una reorganització dels servicis de llarga distància.

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres combaten un incendi forestal a Benimantell

Tres mitjans aeris i diverses dotacions terrestres treballen des de primera hora de la vesprada per a controlar un incendi declarat en una zona forestal de Benimantell, a la Marina Baixa.