22.5 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

València construirà un camp de futbol en honor al valencià Carlos Soler

 

La Fundació Esportiva Municipal de l’Ajuntament de València ha signat, un conveni de col·laboració amb la Fundació Johan Cruyff que permetrà la construcció d’un camp de gespa artificial en el barri de Beniferri.

 

La iniciativa donarà lloc a un nou espai esportiu públic que reforçarà la infraestructura ja existent en el barri i, a més, farà homenatge al futbolista del València CF, Carlos Soler.

La pista, que portarà per nom “Cruyff Court Carlos Soler”, se situarà al carrer Doctor Nicasio Benlloch, concretament, dins de la Instal·lació Esportiva Elemental (IDE) Beniferri B. Amb esta millora de la IDE, la Fundació Esportiva Municipal continua treballant per a consolidar la pràctica esportiva en els barris i atendre les necessitats de les veïnes i els veïns de la ciutat de València.

La regidora d’Esports de l’Ajuntament de València i presidenta de la Fundació Esportiva Municipal, Pilar Bernabé, ha remarcat “el poder de l’esport per a educar als nostres joves en valors fonamentals”.

Bernabé ha explicat que el projecte, que compta amb “un padrí d’excepció” com és Carlos Soler, “portarà al barri de Benicalap una instal·lació esportiva perquè els joves, les xiquetes i els xiquets puguen gaudir de l’esport, d’una vida saludable i d’espais de diversió, però, sobretot, donarà lloc a un lloc de trobada a la nostra ciutat”.

La directora general de la Fundació Cruyff, Pati Roura, ha comentat que es tracta d’“un projecte molt il·lusionant en el qual treballem ja en més de 20 països i la ciutat de València no podia faltar”.

“El més important és que dinamitzarem el barri perquè les i els joves cresquen amb els valors de l’esport. L’objectiu és transformar eixa comunitat i que l’esport no es veja solament com a oci, sinó també com a salut física i mental”, ha incidit Roura.

Un Cruyff Court a València

 

L’acord establit amb la Fundació Cruyff suposa que esta entitat aportarà, aproximadament, 173.000 €, que es destinaran íntegrament a l’execució dels treballs del camp de futbol. A més, el conveni, que tindrà una duració de quatre anys, recull també la col·laboració entre les dos fundacions per a, una vegada finalitzades les obres, dur a terme diverses activitats en la pista.

És el cas del campionat Cruyff Courts 6vs6, un torneig de futbol per a xiquetes i xiquets d’entre 10 i 12 anys, el principal objectiu del qual és la formació en valors esportius com el respecte o el treball en equip.

D’altra banda, el camp també acollirà anualment una activitat de futbol per a joves amb discapacitat i pretén convertir-se en un espai que fomente la pràctica esportiva entre les i els menors del barri.

En este sentit, la FDM i la Fundació Cruyff col·laboraran perquè el Cruyff Court Carlos Soler contribuïsca a fomentar el benestar físic i mental de les i els joves mitjançant l’oferta d’activitats d’oci, exercici físic i esportiu.

 

Dotar als barris d’instal·lacions esportives

 

València compta en total amb 68 Instal·lacions Esportives Elementals que donen cabuda a la pràctica de diverses activitats esportives. Estes infraestructures estan distribuïdes per quasi la totalitat del territori municipal de València, des dels barris del nucli urbà fins a les xicotetes poblacions de la perifèria, i conformen una vertadera xarxa d’instal·lacions que ofereix a la ciutadania la possibilitat de realitzar activitat física i esportiva a l’aire lliure.

A més, en este 2021, la Fundació Esportiva Municipal de València ha invertit més d’1.500.000 € en l’adequació de les Instal·lacions Esportives Elementals amb la finalitat de dotar al veïnat d’espais en òptimes condicions en els quals poder practicar una àmplia varietat d’esports.

 

Fòrum olímpic: Afectació de la Covid-19 en l’àmbit municipal

 

D’altra banda, esta vesprada, la regidora d’Esports i presidenta de la FDM, Pilar Bernabé, intervindrà en el XIV Fòrum Olímpic de Barcelona.

Bernabé formarà part d’una taula redona que abordarà l’afectació de la Covid-19 en l’àmbit municipal i exposarà com la ciutat de València ha adaptat les seues infraestructures a la pràctica esportiva en temps de pandèmia i com ha afectat la Covid-19 a l’esport popular.

Últimes notícies

Morant valora el compromís de donar veu a les víctimes de la DANA en el Congrés

La comissió d'investigació sobre la DANA arrancarà amb el testimoniatge de les víctimes abans de cridar a Sánchez i Mazón. El pla en dos fases ja està registrat.

Compromís acusa el PP d’un comentari sobre Auschwitz dirigit a Juan Bordera

Compromís acusa el diputat popular Manuel Pérez Fenoll de proferir una al·lusió a Auschwitz contra Juan Bordera en l'arrancada del ple. El PP demana no agitar el carrer i Bordera critica un acord de pau que considera insuficient.

Albares inaugura a la Xina la seu de la UPV, primer campus espanyol a l’estranger

L'Institut de la UPV en la Universitat de Beihang obri en Hangzhou com a primer centre espanyol amb docència oficial fora del país i reforça els llaços amb la Xina.

Detinguda a Torrent l’administradora d’un estudi d’arquitectura per estafa de 22.000 euros

La Policia Nacional arresta a l'administradora d'un estudi per presumpta estafa i falsedat documental després d'exigir pagaments per tràmits urbanístics que mai es van realitzar. El client va abonar quasi 22.000 euros i va descobrir l'engany en consultar a l'ajuntament.

Mazón remet a la comissió el llistat de 26 crides que va realitzar durant la DANA del 29-O

Presidència ha enviat a les Corts el detall de 26 crides realitzades el 29 d'octubre, algunes des del mòbil d'un col·laborador per fallades tècniques. El registre abasta contactes amb càrrecs autonòmics, Govern, líders polítics i l'operadora.

Presidència remet a les Corts el llistat de 26 crides de Mazón del 29-O

La Generalitat ha enviat a la comissió del 29-O en Les Corts un registre amb 26 crides fetes per Carlos Mazón entre les 17.37 i les 23.29. El document inclou comunicacions per telefono i WhatsApp i l'ús del movil d'un col·laborador davant fallades de xarxa.

Avís groc a l’interior nord de València per pluges de 20 l/m² i tempestes este dijous

Aemet activa l'avís groc a l'interior nord de València per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i tempestes amb possible graníssol, vigent de 14 a 22 h.

Piquet en suport a Palestina curta l’avinguda de Catalunya a València i causa retencions puntuals

Un piquet d'unes 50 persones va interrompre el trànsit a les 08.20 en l'avinguda de Catalunya, a l'altura de Blasco Ibáñez. Va haver-hi retencions en la V21 i la circulació es va normalitzar a les 08.30.