12.9 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

València construirà un camp de futbol en honor al valencià Carlos Soler

 

La Fundació Esportiva Municipal de l’Ajuntament de València ha signat, un conveni de col·laboració amb la Fundació Johan Cruyff que permetrà la construcció d’un camp de gespa artificial en el barri de Beniferri.

 

La iniciativa donarà lloc a un nou espai esportiu públic que reforçarà la infraestructura ja existent en el barri i, a més, farà homenatge al futbolista del València CF, Carlos Soler.

La pista, que portarà per nom “Cruyff Court Carlos Soler”, se situarà al carrer Doctor Nicasio Benlloch, concretament, dins de la Instal·lació Esportiva Elemental (IDE) Beniferri B. Amb esta millora de la IDE, la Fundació Esportiva Municipal continua treballant per a consolidar la pràctica esportiva en els barris i atendre les necessitats de les veïnes i els veïns de la ciutat de València.

La regidora d’Esports de l’Ajuntament de València i presidenta de la Fundació Esportiva Municipal, Pilar Bernabé, ha remarcat “el poder de l’esport per a educar als nostres joves en valors fonamentals”.

Bernabé ha explicat que el projecte, que compta amb “un padrí d’excepció” com és Carlos Soler, “portarà al barri de Benicalap una instal·lació esportiva perquè els joves, les xiquetes i els xiquets puguen gaudir de l’esport, d’una vida saludable i d’espais de diversió, però, sobretot, donarà lloc a un lloc de trobada a la nostra ciutat”.

La directora general de la Fundació Cruyff, Pati Roura, ha comentat que es tracta d’“un projecte molt il·lusionant en el qual treballem ja en més de 20 països i la ciutat de València no podia faltar”.

“El més important és que dinamitzarem el barri perquè les i els joves cresquen amb els valors de l’esport. L’objectiu és transformar eixa comunitat i que l’esport no es veja solament com a oci, sinó també com a salut física i mental”, ha incidit Roura.

Un Cruyff Court a València

 

L’acord establit amb la Fundació Cruyff suposa que esta entitat aportarà, aproximadament, 173.000 €, que es destinaran íntegrament a l’execució dels treballs del camp de futbol. A més, el conveni, que tindrà una duració de quatre anys, recull també la col·laboració entre les dos fundacions per a, una vegada finalitzades les obres, dur a terme diverses activitats en la pista.

És el cas del campionat Cruyff Courts 6vs6, un torneig de futbol per a xiquetes i xiquets d’entre 10 i 12 anys, el principal objectiu del qual és la formació en valors esportius com el respecte o el treball en equip.

D’altra banda, el camp també acollirà anualment una activitat de futbol per a joves amb discapacitat i pretén convertir-se en un espai que fomente la pràctica esportiva entre les i els menors del barri.

En este sentit, la FDM i la Fundació Cruyff col·laboraran perquè el Cruyff Court Carlos Soler contribuïsca a fomentar el benestar físic i mental de les i els joves mitjançant l’oferta d’activitats d’oci, exercici físic i esportiu.

 

Dotar als barris d’instal·lacions esportives

 

València compta en total amb 68 Instal·lacions Esportives Elementals que donen cabuda a la pràctica de diverses activitats esportives. Estes infraestructures estan distribuïdes per quasi la totalitat del territori municipal de València, des dels barris del nucli urbà fins a les xicotetes poblacions de la perifèria, i conformen una vertadera xarxa d’instal·lacions que ofereix a la ciutadania la possibilitat de realitzar activitat física i esportiva a l’aire lliure.

A més, en este 2021, la Fundació Esportiva Municipal de València ha invertit més d’1.500.000 € en l’adequació de les Instal·lacions Esportives Elementals amb la finalitat de dotar al veïnat d’espais en òptimes condicions en els quals poder practicar una àmplia varietat d’esports.

 

Fòrum olímpic: Afectació de la Covid-19 en l’àmbit municipal

 

D’altra banda, esta vesprada, la regidora d’Esports i presidenta de la FDM, Pilar Bernabé, intervindrà en el XIV Fòrum Olímpic de Barcelona.

Bernabé formarà part d’una taula redona que abordarà l’afectació de la Covid-19 en l’àmbit municipal i exposarà com la ciutat de València ha adaptat les seues infraestructures a la pràctica esportiva en temps de pandèmia i com ha afectat la Covid-19 a l’esport popular.

Últimes notícies

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.

50 soldats de la Brigada Canàries XVI, condecorats per la seua ajuda en la DANA de València

Cinquanta militars han sigut distingits per la seua intervenció immediata després de la DANA de 2024 a València, on van treballar sota coordinació de la UME a Algemesí. La Brigada afronta ara noves comeses a l'Iraq i l'Euro Battle Group.

Veïns i afins acomiaden amb dolor al menor assassinat a Sueca (València)

El funeral d'Álex, de 13 anys, s'ha celebrat a l'església de La nostra Senyora de Fàtima amb gran afluència i mostres de dolor. El jutge va acordar l'ingrés a la presó provisional sense fiança del detingut pel presumpte assassinat.

El vent obliga a tallar la línia 1 de Metrovalencia entre Alginet i Castelló

Metrovalencia ha informat de la interrupció de la línia 1 entre Alginet i Castelló pel temporal i s'ha establit un servici alternatiu amb autobusos. Aemet manté l'avís groc per ratxes fortes en la Comunitat.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La vivenda on va ocórrer el crim ha aparegut amb pintades i seguix precintada. L'arrestat ha passat la seua primera nit a la presó i el funeral se celebra esta vesprada.

Consell i alcaldes veuen necessari adaptar la normativa nacional per a agilitzar les obres postdana

La Generalitat i els municipis de l'Horta Sud han coincidit a adaptar la normativa nacional per a accelerar la reconstrucció després de la DANA, amb 2.500 milions mobilitzats i noves reunions per a coordinar obres en domini públic hidràulic.

Les pintures de Sorolla de la Hispanic Society arribaran a València abans de l’estiu en tres enviaments

Generalitat i Ajuntament de València han firmat amb la Hispanic Society l'arribada abans de l'estiu d'unes 220 obres de Joaquín Sorolla. Hi haurà tres enviaments, seu provisional en el Museu de la Ciutat i futura seu europea en el Palau de les Comunicacions.

Emergències recomana extremar precaucions per vent, onatge i neu en la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior demana prudència davant un episodi amb alertes per vent, fenòmens costaners i neu. S'activen avisos taronges i grocs en diverses zones.