BRUSSEL·LES, 17 (EUROPA PRESS)
Els eurodiputats espanyols de la comissió de Pesca del Parlament Europeu han reclamat este dijous a la Comissió Europea que busque solucions com a ajudes i altres mesures excepcionals per a la flota afectada per la resolució del Tribunal de Justícia de la UE (TJUE) que anul·la l’acord pesquer entre la UE i el Marroc i que els impedix pescar en un calador tradicional per als pescadors espanyols.
«No em puc creure que la Comissió no tinga les línies de treball d’un pla B sobre este tema», ha lamentat la presidenta de la comissió de Pesca de l’Eurocambra, la ‘popular’ Carmen Crespo, qui creu que ja hauria d’haver-hi una proposta sobre la taula.
El seu company de partit, l’eurodiputat Francisco Millán Mon, ha lamentat que s’ha perdut un «calador potencial», especialment per a la flota del golf Cadis, sobre la qual ja recau l'»espasa de Dàmocles» de la retallada de les captures d’anxova, i «ara la seua eixida potencial desapareix».
«Crec que la sentència no va a facilitar acords futurs i no puc ser optimista, però m’agradaria que la Comissió acabe la seua anàlisi com més prompte millor i que ens diga què eixides pugues haver-hi», ha conclòs.
Pel seu costat, el socialdemòcrata Nicolás González Casessis, ha animat a la Comissió a tractar de signar un nou acord complint amb les condicions que imposa la sentència per a «garantir que els seus beneficis arriben a tot els afectats». «A això ha de dedicar-se la Comissió: a buscar solucions perquè la flota no pot permetre’s que aquesta situació es perllongue ‘sine die'», ha subratllat.
També l’eurodiputada del PNB Ohiane Agirregoitia ha demanat «celeritat» a la Comissió per a esclarir «què passos es van a seguir per a complir una sentència que reconeix al capdavant Polisario com a interlocutor vàlid», per al que ha reclamat un «full de ruta clar amb terminis i accions que possibiliten renovar l’acord».







