15 milions per a concloure l’expropiació dels terrenys per a la gigafactoría de Volkswagen

La Generalitat aprovarà en els pròxims dies un préstec a l’entitat pública Espais Econòmics Empresarials per valor de 15 milions d’euros per a concloure els treballs d’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt IIi començar el procés de parcel·lació, venda i urbanització de la zona com més prompte millor” tal com ha confirmat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El responsable d’Hisenda ha mantingut aquest matí una reunió de treball amb la presidenta del parc empresarial i secretària autonòmica de Model Econòmic, María José Mira, així com amb la directora d’Espais Econòmics, Teresa Ventura, on ha confirmat que divendres que ve el ple del Consell aprovarà uns préstecs participatiu “que garantisca la liquiditat suficient a l’entitat fins que comence el procés de vendes i, per tant, aconseguisca els ingressos necessaris, a la fi de 2022, permetent que puga continuar desenvolupant les labors necessàries per a la parcel·lació dels terrenys i l’inici de les obres d’urbanització”.

El nostre objectiu com a administració és impulsar i defensar la necessària col·laboració públic-privada perquè el major projecte d’inversió empresarial de la Comunitat Valenciana, com és la gigafactoría de bateries del grup Volkswagen puga instal·lar-se en Parc Sagunt II com més prompte millor i complint els terminis establits”, ha assenyalat Arcadi España.

En concret, aquesta operació de préstec compta amb una dotació total de 30 milions d’euros, dels quals la Generalitat aporta 15 milions d’euros i l’empresa pública Sepides, integrada en la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) i propietària de l’altre 50% de participacions d’Espai Econòmics, els 15 milions d’euros restants.

El crèdit es concedeix per un termini de 6 anys, amb amortització a final de la vida útil del préstec i amb un tipus d’interés fix del 0,5% i un tipus d’interés variable del 0,5% en cas que Espais Econòmics compte amb beneficis anuals per damunt d’1 milió d’euros.

Malgrat l’impacte de la guerra d’Ucraïna, de l’impacte econòmic de la pandèmia i de l’important increment dels costos energètics i de preus, la Comunitat Valenciana continua rebent bones notícies amb la instal·lació a Sagunt d’una inversió que superarà els 3.000 milions d’euros i ens convertirà en referència i clúster del sector de l’automoció sostenible i elèctrica”, ha indicat el responsable d’Hisenda després de la seua visita a Parc Sagunt i després de confirmar que “des de la Generalitat continuarem treballant amb agilitat, transparència i eficàcia perquè projectes com el de la gigafactoría es consoliden en la Comunitat”.

Inici del desenvolupament urbanístic

Tal com ha confirmat Arcadi España, Espais Econòmics Empresarials ha iniciat ja el desenvolupament urbanístic de Parc Sagunt II, amb una superfície bruta de 568 hectàrees. Actualment, s’estan desenvolupant els tràmits de gestió urbanística necessaris per a la seua classificació com a sòl urbanitzable amb futur ús industrial i logístic.

Paral·lelament al procés d’urbanització i després de l’aprovació del PERTE del Vehicle Elèctric, es preveu que el Grup Volkswagen comence finals de 2022 les obres de la planta de bateries en ser considerat com a Projecte d’Inversió Estratègica (PEU).

Aquesta actuació podria suposar una inversió inicial aproximada de 3.300 milions d’euros, que podria generar fins a 3.000 ocupacions directes i indirectes quan estiga en ple funcionament.

Últimes notícies

Empat de l’Almería a Castàlia i l’eliminatòria es decidirà als Jocs del Mediterrani

Castelló i Almería empaten 1-1 a Castàlia en l’anada de la primera eliminatòria de la promoció a Primera Divisió, en un partit on els albinegres disposen de les millors ocasions.

El Barça s’imposa al Nava sense patir i jugarà una nova final de Copa del Rei

El Barça derrota el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal d’Alacant, defensa el títol de Copa del Rei i arriba a la final sense necessitat de mostrar la seua millor versió.

El Bidasoa Irún passa per damunt del Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i es garantix plaça europea per a la pròxima temporada.

El Bidasoa Irún atropella el Bada Huesca i torna a una final de Copa 30 anys després

El Bidasoa Irún goleja el Bada Huesca per 30-37 en la semifinal de la Copa del Rei a Alacant, torna a una final 30 anys després i s’assegura plaça europea per a la pròxima temporada.

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.