15 milions per a concloure l’expropiació dels terrenys per a la gigafactoría de Volkswagen

La Generalitat aprovarà en els pròxims dies un préstec a l’entitat pública Espais Econòmics Empresarials per valor de 15 milions d’euros per a concloure els treballs d’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt IIi començar el procés de parcel·lació, venda i urbanització de la zona com més prompte millor” tal com ha confirmat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El responsable d’Hisenda ha mantingut aquest matí una reunió de treball amb la presidenta del parc empresarial i secretària autonòmica de Model Econòmic, María José Mira, així com amb la directora d’Espais Econòmics, Teresa Ventura, on ha confirmat que divendres que ve el ple del Consell aprovarà uns préstecs participatiu “que garantisca la liquiditat suficient a l’entitat fins que comence el procés de vendes i, per tant, aconseguisca els ingressos necessaris, a la fi de 2022, permetent que puga continuar desenvolupant les labors necessàries per a la parcel·lació dels terrenys i l’inici de les obres d’urbanització”.

El nostre objectiu com a administració és impulsar i defensar la necessària col·laboració públic-privada perquè el major projecte d’inversió empresarial de la Comunitat Valenciana, com és la gigafactoría de bateries del grup Volkswagen puga instal·lar-se en Parc Sagunt II com més prompte millor i complint els terminis establits”, ha assenyalat Arcadi España.

En concret, aquesta operació de préstec compta amb una dotació total de 30 milions d’euros, dels quals la Generalitat aporta 15 milions d’euros i l’empresa pública Sepides, integrada en la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) i propietària de l’altre 50% de participacions d’Espai Econòmics, els 15 milions d’euros restants.

El crèdit es concedeix per un termini de 6 anys, amb amortització a final de la vida útil del préstec i amb un tipus d’interés fix del 0,5% i un tipus d’interés variable del 0,5% en cas que Espais Econòmics compte amb beneficis anuals per damunt d’1 milió d’euros.

Malgrat l’impacte de la guerra d’Ucraïna, de l’impacte econòmic de la pandèmia i de l’important increment dels costos energètics i de preus, la Comunitat Valenciana continua rebent bones notícies amb la instal·lació a Sagunt d’una inversió que superarà els 3.000 milions d’euros i ens convertirà en referència i clúster del sector de l’automoció sostenible i elèctrica”, ha indicat el responsable d’Hisenda després de la seua visita a Parc Sagunt i després de confirmar que “des de la Generalitat continuarem treballant amb agilitat, transparència i eficàcia perquè projectes com el de la gigafactoría es consoliden en la Comunitat”.

Inici del desenvolupament urbanístic

Tal com ha confirmat Arcadi España, Espais Econòmics Empresarials ha iniciat ja el desenvolupament urbanístic de Parc Sagunt II, amb una superfície bruta de 568 hectàrees. Actualment, s’estan desenvolupant els tràmits de gestió urbanística necessaris per a la seua classificació com a sòl urbanitzable amb futur ús industrial i logístic.

Paral·lelament al procés d’urbanització i després de l’aprovació del PERTE del Vehicle Elèctric, es preveu que el Grup Volkswagen comence finals de 2022 les obres de la planta de bateries en ser considerat com a Projecte d’Inversió Estratègica (PEU).

Aquesta actuació podria suposar una inversió inicial aproximada de 3.300 milions d’euros, que podria generar fins a 3.000 ocupacions directes i indirectes quan estiga en ple funcionament.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.