15 milions per a concloure l’expropiació dels terrenys per a la gigafactoría de Volkswagen

La Generalitat aprovarà en els pròxims dies un préstec a l’entitat pública Espais Econòmics Empresarials per valor de 15 milions d’euros per a concloure els treballs d’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt IIi començar el procés de parcel·lació, venda i urbanització de la zona com més prompte millor” tal com ha confirmat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El responsable d’Hisenda ha mantingut aquest matí una reunió de treball amb la presidenta del parc empresarial i secretària autonòmica de Model Econòmic, María José Mira, així com amb la directora d’Espais Econòmics, Teresa Ventura, on ha confirmat que divendres que ve el ple del Consell aprovarà uns préstecs participatiu “que garantisca la liquiditat suficient a l’entitat fins que comence el procés de vendes i, per tant, aconseguisca els ingressos necessaris, a la fi de 2022, permetent que puga continuar desenvolupant les labors necessàries per a la parcel·lació dels terrenys i l’inici de les obres d’urbanització”.

El nostre objectiu com a administració és impulsar i defensar la necessària col·laboració públic-privada perquè el major projecte d’inversió empresarial de la Comunitat Valenciana, com és la gigafactoría de bateries del grup Volkswagen puga instal·lar-se en Parc Sagunt II com més prompte millor i complint els terminis establits”, ha assenyalat Arcadi España.

En concret, aquesta operació de préstec compta amb una dotació total de 30 milions d’euros, dels quals la Generalitat aporta 15 milions d’euros i l’empresa pública Sepides, integrada en la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) i propietària de l’altre 50% de participacions d’Espai Econòmics, els 15 milions d’euros restants.

El crèdit es concedeix per un termini de 6 anys, amb amortització a final de la vida útil del préstec i amb un tipus d’interés fix del 0,5% i un tipus d’interés variable del 0,5% en cas que Espais Econòmics compte amb beneficis anuals per damunt d’1 milió d’euros.

Malgrat l’impacte de la guerra d’Ucraïna, de l’impacte econòmic de la pandèmia i de l’important increment dels costos energètics i de preus, la Comunitat Valenciana continua rebent bones notícies amb la instal·lació a Sagunt d’una inversió que superarà els 3.000 milions d’euros i ens convertirà en referència i clúster del sector de l’automoció sostenible i elèctrica”, ha indicat el responsable d’Hisenda després de la seua visita a Parc Sagunt i després de confirmar que “des de la Generalitat continuarem treballant amb agilitat, transparència i eficàcia perquè projectes com el de la gigafactoría es consoliden en la Comunitat”.

Inici del desenvolupament urbanístic

Tal com ha confirmat Arcadi España, Espais Econòmics Empresarials ha iniciat ja el desenvolupament urbanístic de Parc Sagunt II, amb una superfície bruta de 568 hectàrees. Actualment, s’estan desenvolupant els tràmits de gestió urbanística necessaris per a la seua classificació com a sòl urbanitzable amb futur ús industrial i logístic.

Paral·lelament al procés d’urbanització i després de l’aprovació del PERTE del Vehicle Elèctric, es preveu que el Grup Volkswagen comence finals de 2022 les obres de la planta de bateries en ser considerat com a Projecte d’Inversió Estratègica (PEU).

Aquesta actuació podria suposar una inversió inicial aproximada de 3.300 milions d’euros, que podria generar fins a 3.000 ocupacions directes i indirectes quan estiga en ple funcionament.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.