12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

15 milions per a concloure l’expropiació dels terrenys per a la gigafactoría de Volkswagen

La Generalitat aprovarà en els pròxims dies un préstec a l’entitat pública Espais Econòmics Empresarials per valor de 15 milions d’euros per a concloure els treballs d’expropiació dels terrenys de Parc Sagunt IIi començar el procés de parcel·lació, venda i urbanització de la zona com més prompte millor” tal com ha confirmat el conseller d’Hisenda i Model Econòmic, Arcadi España.

El responsable d’Hisenda ha mantingut aquest matí una reunió de treball amb la presidenta del parc empresarial i secretària autonòmica de Model Econòmic, María José Mira, així com amb la directora d’Espais Econòmics, Teresa Ventura, on ha confirmat que divendres que ve el ple del Consell aprovarà uns préstecs participatiu “que garantisca la liquiditat suficient a l’entitat fins que comence el procés de vendes i, per tant, aconseguisca els ingressos necessaris, a la fi de 2022, permetent que puga continuar desenvolupant les labors necessàries per a la parcel·lació dels terrenys i l’inici de les obres d’urbanització”.

El nostre objectiu com a administració és impulsar i defensar la necessària col·laboració públic-privada perquè el major projecte d’inversió empresarial de la Comunitat Valenciana, com és la gigafactoría de bateries del grup Volkswagen puga instal·lar-se en Parc Sagunt II com més prompte millor i complint els terminis establits”, ha assenyalat Arcadi España.

En concret, aquesta operació de préstec compta amb una dotació total de 30 milions d’euros, dels quals la Generalitat aporta 15 milions d’euros i l’empresa pública Sepides, integrada en la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI) i propietària de l’altre 50% de participacions d’Espai Econòmics, els 15 milions d’euros restants.

El crèdit es concedeix per un termini de 6 anys, amb amortització a final de la vida útil del préstec i amb un tipus d’interés fix del 0,5% i un tipus d’interés variable del 0,5% en cas que Espais Econòmics compte amb beneficis anuals per damunt d’1 milió d’euros.

Malgrat l’impacte de la guerra d’Ucraïna, de l’impacte econòmic de la pandèmia i de l’important increment dels costos energètics i de preus, la Comunitat Valenciana continua rebent bones notícies amb la instal·lació a Sagunt d’una inversió que superarà els 3.000 milions d’euros i ens convertirà en referència i clúster del sector de l’automoció sostenible i elèctrica”, ha indicat el responsable d’Hisenda després de la seua visita a Parc Sagunt i després de confirmar que “des de la Generalitat continuarem treballant amb agilitat, transparència i eficàcia perquè projectes com el de la gigafactoría es consoliden en la Comunitat”.

Inici del desenvolupament urbanístic

Tal com ha confirmat Arcadi España, Espais Econòmics Empresarials ha iniciat ja el desenvolupament urbanístic de Parc Sagunt II, amb una superfície bruta de 568 hectàrees. Actualment, s’estan desenvolupant els tràmits de gestió urbanística necessaris per a la seua classificació com a sòl urbanitzable amb futur ús industrial i logístic.

Paral·lelament al procés d’urbanització i després de l’aprovació del PERTE del Vehicle Elèctric, es preveu que el Grup Volkswagen comence finals de 2022 les obres de la planta de bateries en ser considerat com a Projecte d’Inversió Estratègica (PEU).

Aquesta actuació podria suposar una inversió inicial aproximada de 3.300 milions d’euros, que podria generar fins a 3.000 ocupacions directes i indirectes quan estiga en ple funcionament.

Últimes notícies

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.