L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge

Exposició del Ninot

Exposició del Ninot | Turismo València

 

L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge en el Museu de les Ciències Príncipe Felipe. Per això, al llarg d’esta setmana, totes les comissions falleres de la ciutat estan portant les dos peces que s’exhibiran en la mostra fins al dia de la Plantà. 

 

La inauguració de la cita es durà a terme este divendres, 31 de gener, i estarà acompanyat d’un breu espectacle pirotècnic. El preu de l’entrada a la mostra serà de 3 euros per als adults i de 1,50 euros per a menors de 4 a 12 anys, majors de 65 anys, socis del Club Ciutat de les Arts i les Ciències, així com del Club CienciAmics. 

 

Com tots els anys, l’entrada donarà dret al visitant a votar per les seues dos peces favorites. Els dos ninots més vots reben, seran els salvats de les flames, i passaran a exposar-se en el Museu Faller de la ciutat. A més, la compra de l’entrada oferix la possibilitat de visitar les instal·lacions de la Ciutat de les Arts i les Ciències a un preu reduït. 

 

Un sistema únic en el món

Cal recordar que el sistema de votació popular per a triar els ninots indultats és únic en el món com a mètode d’incorporació de peces a un museu, sent en sí un element patrimonial per mantindre’s intacte este procés des del seu inici.

 

Per finalitzar, cal destacar que Latorre i Sanz són els artistes que més ninots indultats grans (6) seguits han conseguit (1998-2003), seguits amb 4 ninots els artistes Vicente Luna, Vicente Agulleiro i Manolo Algarra. En infantils, Hermógenes Aroca i Juan Canet són els que més ninots indultats infantils seguits han aconseguit (3).

 

Fins hui, un total de 36 artistes fallers han conseguit salvar un ninot gran de les falles, i 22 artistes fallers amb ninot indultat infantil. I un total de 47 comissions falleres diferents han inclòs el seu nom en este llistat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.

La Diputació de València reunix la poesia completa de Max Aub en 825 referències

La Diputació de València publica Poesia completa 1925-1972 de Max Aub, un volum que reunix 825 composicions, més de 500 d'elles inèdites, i consolida el seu llegat poètic.

José María Ángel manté davant el jutge que desconeixia el seu títol universitari fals

El excomisionado del Govern per a la DANA reitera davant el jutge que no va elaborar el suposat títol d'Arxivística de 1983, afirma que no el va usar en la seua carrera professional i ho atribuïx a un error administratiu.

Maria Schneider, Esperanza Spalding i Lizz Wright lideren el Festival de Jazz de València 2026

El Festival de Jazz de València celebrarà la seua 29 edició entre el 24 de juny i el 26 de juliol amb quinze concerts i grans figures internacionals com Maria Schneider, Esperanza Spalding, Joe Lovano, Włodek Pawlik i Lizz Wright, a més d'una àmplia representació del jazz valencià.