11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge

Exposició del Ninot

Exposició del Ninot | Turismo València

 

L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge en el Museu de les Ciències Príncipe Felipe. Per això, al llarg d’esta setmana, totes les comissions falleres de la ciutat estan portant les dos peces que s’exhibiran en la mostra fins al dia de la Plantà. 

 

La inauguració de la cita es durà a terme este divendres, 31 de gener, i estarà acompanyat d’un breu espectacle pirotècnic. El preu de l’entrada a la mostra serà de 3 euros per als adults i de 1,50 euros per a menors de 4 a 12 anys, majors de 65 anys, socis del Club Ciutat de les Arts i les Ciències, així com del Club CienciAmics. 

 

Com tots els anys, l’entrada donarà dret al visitant a votar per les seues dos peces favorites. Els dos ninots més vots reben, seran els salvats de les flames, i passaran a exposar-se en el Museu Faller de la ciutat. A més, la compra de l’entrada oferix la possibilitat de visitar les instal·lacions de la Ciutat de les Arts i les Ciències a un preu reduït. 

 

Un sistema únic en el món

Cal recordar que el sistema de votació popular per a triar els ninots indultats és únic en el món com a mètode d’incorporació de peces a un museu, sent en sí un element patrimonial per mantindre’s intacte este procés des del seu inici.

 

Per finalitzar, cal destacar que Latorre i Sanz són els artistes que més ninots indultats grans (6) seguits han conseguit (1998-2003), seguits amb 4 ninots els artistes Vicente Luna, Vicente Agulleiro i Manolo Algarra. En infantils, Hermógenes Aroca i Juan Canet són els que més ninots indultats infantils seguits han aconseguit (3).

 

Fins hui, un total de 36 artistes fallers han conseguit salvar un ninot gran de les falles, i 22 artistes fallers amb ninot indultat infantil. I un total de 47 comissions falleres diferents han inclòs el seu nom en este llistat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ratxes de més de 100 km/h assoten l’interior de Castelló i aconseguixen 122 km/h en Fredes

El vent del nord-oest està deixant ratxes molt fortes en la Comunitat Valenciana, amb 122 km/h en Fredes. Aemet activa avís taronja per vent fins al migdia i temporal en la costa.

Vent molt fort a l’interior nord i descens de temperatures este dissabte en la Comunitat Valenciana

Dissabte amb cel poc nuvolós, descens de màximes a l'interior de Castelló i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior nord. El diumenge arribarà amb més núvols, pluges febles a l'interior i pujada de la cota de neu.

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.