L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge

Exposició del Ninot

Exposició del Ninot | Turismo València

 

L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge en el Museu de les Ciències Príncipe Felipe. Per això, al llarg d’esta setmana, totes les comissions falleres de la ciutat estan portant les dos peces que s’exhibiran en la mostra fins al dia de la Plantà. 

 

La inauguració de la cita es durà a terme este divendres, 31 de gener, i estarà acompanyat d’un breu espectacle pirotècnic. El preu de l’entrada a la mostra serà de 3 euros per als adults i de 1,50 euros per a menors de 4 a 12 anys, majors de 65 anys, socis del Club Ciutat de les Arts i les Ciències, així com del Club CienciAmics. 

 

Com tots els anys, l’entrada donarà dret al visitant a votar per les seues dos peces favorites. Els dos ninots més vots reben, seran els salvats de les flames, i passaran a exposar-se en el Museu Faller de la ciutat. A més, la compra de l’entrada oferix la possibilitat de visitar les instal·lacions de la Ciutat de les Arts i les Ciències a un preu reduït. 

 

Un sistema únic en el món

Cal recordar que el sistema de votació popular per a triar els ninots indultats és únic en el món com a mètode d’incorporació de peces a un museu, sent en sí un element patrimonial per mantindre’s intacte este procés des del seu inici.

 

Per finalitzar, cal destacar que Latorre i Sanz són els artistes que més ninots indultats grans (6) seguits han conseguit (1998-2003), seguits amb 4 ninots els artistes Vicente Luna, Vicente Agulleiro i Manolo Algarra. En infantils, Hermógenes Aroca i Juan Canet són els que més ninots indultats infantils seguits han aconseguit (3).

 

Fins hui, un total de 36 artistes fallers han conseguit salvar un ninot gran de les falles, i 22 artistes fallers amb ninot indultat infantil. I un total de 47 comissions falleres diferents han inclòs el seu nom en este llistat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant acusa a Azcón de masclisme pel seu comentari sobre María Jesús Montero

Diana Morant afirma que el comentari de Jorge Azcón sobre el físic de Pilar Alegría i María Jesús Montero reflectix el masclisme encara present en el PP i el vincula amb el qüestionament de la violència de gènere.

Salven la vida a un operari després de patir una parada cardíaca en podar una palmera a València

Un operari de 41 anys va ser rescatat pels bombers a València després de quedar atrapat mentres podava una palmera, patir un esvaïment i entrar en parada cardíaca, que l'equip mèdic va aconseguir revertir abans del seu trasllat a l'hospital.

Morant titlla d’intolerable el veto a les dones en la confraria de Sagunt

Diana Morant considera intolerable el rebuig a les dones en la confraria de Sagunt i defén que la Setmana Santa ha d'incorporar plenament la participació femenina.

Xoc entre tramvia i cotxe interromp les línies 4 i 6 a València i deixa cinc ferits

Un cotxe que se salta un semàfor en roig provoca un xoc amb un tramvia a València, interromp el servici en les línies 4 i 6 i deixa cinc ferits amb policontusiones.

Morant veu molt apropiat que la jutgessa de la dana cite a Mazón com a testimoni

Diana Morant considera clau la declaració de Carlos Mazón com a testimoni en la causa penal per la gestió de la dana i exigix responsabilitats polítiques en la Generalitat.

Pérez Llorca enaltix el talent de Generació Espontània en la UPV com a motor del futur tecnològic

Cotxes de Fórmula 1, coets i càpsules d'alta velocitat són alguns dels projectes de Generació Espontània de la UPV, que Pérez Llorca ha posat com a model de talent, formació pràctica i connexió amb el teixit empresarial.

Alacant aprova una ajuda de 300 euros per naixement o adopció des de 2026

L'Ajuntament d'Alacant aprova una ajuda de 300 euros per cada fill nascut o adoptat en 2026, duplicant el pressupost total i donant prioritat a les sol·licituds pendents de 2025.

Les víctimes de la DANA confien que Mazón diga la veritat davant la jutgessa

Les víctimes mortals de la DANA del 29 d'octubre confien que Carlos Mazón, citat com a testimoni per la jutgessa de Catarroja, diga tota la veritat i aporte llum sobre la gestió de la tragèdia.