L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge

Exposició del Ninot

Exposició del Ninot | Turismo València

 

L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge en el Museu de les Ciències Príncipe Felipe. Per això, al llarg d’esta setmana, totes les comissions falleres de la ciutat estan portant les dos peces que s’exhibiran en la mostra fins al dia de la Plantà. 

 

La inauguració de la cita es durà a terme este divendres, 31 de gener, i estarà acompanyat d’un breu espectacle pirotècnic. El preu de l’entrada a la mostra serà de 3 euros per als adults i de 1,50 euros per a menors de 4 a 12 anys, majors de 65 anys, socis del Club Ciutat de les Arts i les Ciències, així com del Club CienciAmics. 

 

Com tots els anys, l’entrada donarà dret al visitant a votar per les seues dos peces favorites. Els dos ninots més vots reben, seran els salvats de les flames, i passaran a exposar-se en el Museu Faller de la ciutat. A més, la compra de l’entrada oferix la possibilitat de visitar les instal·lacions de la Ciutat de les Arts i les Ciències a un preu reduït. 

 

Un sistema únic en el món

Cal recordar que el sistema de votació popular per a triar els ninots indultats és únic en el món com a mètode d’incorporació de peces a un museu, sent en sí un element patrimonial per mantindre’s intacte este procés des del seu inici.

 

Per finalitzar, cal destacar que Latorre i Sanz són els artistes que més ninots indultats grans (6) seguits han conseguit (1998-2003), seguits amb 4 ninots els artistes Vicente Luna, Vicente Agulleiro i Manolo Algarra. En infantils, Hermógenes Aroca i Juan Canet són els que més ninots indultats infantils seguits han aconseguit (3).

 

Fins hui, un total de 36 artistes fallers han conseguit salvar un ninot gran de les falles, i 22 artistes fallers amb ninot indultat infantil. I un total de 47 comissions falleres diferents han inclòs el seu nom en este llistat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.

El subdelegat del Govern a Alacant demana unitat contra la violència masclista

El subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, reclama la unitat de totes les institucions i de la societat civil davant l’assassinat masclista de Patricia a Callosa de Segura, el número 23 a Espanya enguany.

Un tècnic de la CHJ assenyala Emergències per no analitzar bé les dades de pluja i cabals

Un responsable del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declara que era competència d'Emergències interpretar les dades de pluja i cabals durant la DANA i critica la gestió del Cecopi.