L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge

Exposició del Ninot

Exposició del Ninot | Turismo València

 

L’Exposició del Ninot de les Falles 2020 obrirà les seues portes este diumenge en el Museu de les Ciències Príncipe Felipe. Per això, al llarg d’esta setmana, totes les comissions falleres de la ciutat estan portant les dos peces que s’exhibiran en la mostra fins al dia de la Plantà. 

 

La inauguració de la cita es durà a terme este divendres, 31 de gener, i estarà acompanyat d’un breu espectacle pirotècnic. El preu de l’entrada a la mostra serà de 3 euros per als adults i de 1,50 euros per a menors de 4 a 12 anys, majors de 65 anys, socis del Club Ciutat de les Arts i les Ciències, així com del Club CienciAmics. 

 

Com tots els anys, l’entrada donarà dret al visitant a votar per les seues dos peces favorites. Els dos ninots més vots reben, seran els salvats de les flames, i passaran a exposar-se en el Museu Faller de la ciutat. A més, la compra de l’entrada oferix la possibilitat de visitar les instal·lacions de la Ciutat de les Arts i les Ciències a un preu reduït. 

 

Un sistema únic en el món

Cal recordar que el sistema de votació popular per a triar els ninots indultats és únic en el món com a mètode d’incorporació de peces a un museu, sent en sí un element patrimonial per mantindre’s intacte este procés des del seu inici.

 

Per finalitzar, cal destacar que Latorre i Sanz són els artistes que més ninots indultats grans (6) seguits han conseguit (1998-2003), seguits amb 4 ninots els artistes Vicente Luna, Vicente Agulleiro i Manolo Algarra. En infantils, Hermógenes Aroca i Juan Canet són els que més ninots indultats infantils seguits han aconseguit (3).

 

Fins hui, un total de 36 artistes fallers han conseguit salvar un ninot gran de les falles, i 22 artistes fallers amb ninot indultat infantil. I un total de 47 comissions falleres diferents han inclòs el seu nom en este llistat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.