L’EMT disposarà de línies 24 hores durant les festes falleres

Vaència amplia la xarxa d'autobusos de l'EMT a partit del 23 de març

Autobús de l’EMT | EMTValencia

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) posarà en marxa un dispositiu especial de Falles a partir del dia 14 fins al 19 de març, en què s’oferiran unes 3,8 milions de places per a facilitar els desplaçaments durant els dies grans de les festes falleres. Un total de 13 línies tindran horari continuat les 24 hores des del 16 al 19 de març, mentres que les línies nocturnes duplicaran el seu servici des d’este mateix divendres.

 

Les 13 línies que tindran horari 24 hores a partir del dia 16 són: 9, 16, 19, 27, 28, 60, 62, 71, 72, 89, 90, 92 i 93. Les línies 79 i 80 només pararan de 00:15h a 2:45h. A més, altres 15 línies amplien el seu horari fins a les 00.00, la 1.00 i les 2.00h., mentre que la línia 5 i la 63 quedaran suprimides des del 14 de març amb el tall general del centre. 

 

Per tercer any consecutiu la línia 70 també es reforçarà per donar connexió directa entre la plaça d’Espanya i la Porta de la Mar/Tetuan del 14 al 19 de març. Esta connexió per la Porta de la Mar a Plaça Amèrica, Gran Via i fins la Plaça Espanya tindrà una freqüència d’entre 8 i 9 minuts des de les 06:00h a les 02:30h. Amb l’Ofrena, la connexió directa serà entre la Ciutadella fins a Plaça d’Espanya.

 

Quant a les línies nocturnes, es duplicaran del 13 al 19 de març i donaran servici fins a les 3:00h, amb una freqüència de pas de 23 minuts. A més, en Falles començarà el canvi previst per a la 89 i la 90, que amb la nova xarxa s’integren en la N89 i la N90, i es convertiran en les úniques línies d’EMT que oferixen un mateix recorregut amb una continuïtat de 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Per a facilitar que els veïns i veïnes tornen del centre de València cap a l’àrea metropolitana, la línia 25 també ampliarà el seu horari nocturn del 16 al 19 de març. D’eixa manera, l’última eixida des de València cap al Palmar i el Perellonet/El Perelló serà a les 2:30h, mentre que la primera es realitzarà a les 7:00h.

 

Ofrena i Cremà

Com a novetat, enguany durant l’Ofrena es crearan dos zones d’arribada de les línies d’EMT: una en el passeig de la Ciutadella, on faran parada la 31, 32, 70, 71, 81, 94 i 95,  i una altra a la plaça del Temple, on pararan la 6, 11, 16, 26 i 28. D’esta manera, i gràcies a la col·laboració de la Policia Local, s’agilitzarà la circulació d’autobusos en la zona de les línies que van cap al nord, que tindran un trajecte més ràpid pel Pont del Reial a la plaça del Temple, per després anar-se’n pel Pont de la Trinitat.

 

La nit de la Cremà hi haurà més de 100 autobusos treballant per donar servici des de les 23.00h. i ampliaran el seu horari les línies 8 i 11 (fins a la 1:00h); les línies 31, 35, 79, 80 i 99 (fins les 2:00h) i línies 4, 6, 14, 67, 70 i 81 (fins a les 2:30h).

 

També, cal recordar que el pàrquing Mercat Central-Centre Històric estarà obert fins al tall general del dia 14. Des d’eixe moment només podran passar els vehicles abonats o residents.

 

A més, com l’any passat, EMT disposa ja i fins al dia 14 d’un carril segregat en el carrer de Sant Vicent fins a Sant Agustí per facilitar l’accés al centre. A partir del dia 12 també se segregarà un carril en Pius XII per facilitar el gir en General Avilés. A més, els veïns i les veïnes de la Font de Sant Lluís, Malilla i Mont-Olivet tindran una millor connexió amb el centre amb les línies 7 i 8 evitant el túnel de la Gran Via Germanies.

 

Punt d’informació

Com ja és habitual, hi haurà diversos punts d’informació d’EMT on una trentena de jaquetes roges repartiran 150.000 plànols amb tota la informació pròpia dels dies de Falles en el carrer i en parades, especialment en llocs estratègics com plaça d’Espanya, la plaça de Tetuan o Porta de la Mar, i durant esdeveniments fallers com l’Ofrena.

 

A més, l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) oferirà un servici especial d’atenció telefònica, de missatgeria (WhatsApp i Telegram) i en xarxes socials des del 14 fins al 19 de març per a atendre a les persones usuàries. D’eixa manera, l’horari d’atenció els dies 14, 15 i 19 de març serà de 9 a 20 hores, mentres que del 16 al 18 serà de 8 a 21 hores.

 

Últimes notícies

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.

Mediterrània Triatló bat rècord a Alacant amb 1.600 participants este cap de setmana

El Mediterrània Triatló d'Alacant reunix prop de 1.600 participants i firma la seua edició més multitudinària, amb proves sprint, olímpica, supersprint i un duatló familiar.