Falles 2021: La participació de les bandes de música, en l’aire

 

Representants del món faller han insistit que no contemplen l’Ofrena sense músics i han plantejat com a mesura de seguretat que es facen test d’antígens, «sobretot els instruments de vent». Això sí, han recordat que les cercaviles segueixen sense estar permesos i que la Conselleria de Sanitat haurà de modificar la normativa actual perquè siguen possibles.

 

Així ho han exposat els presidents de Junta Central Fallera (JCF), Carlos Galiana, i de la Federació de Falles de Borriana (Castelló), Salvador Doménech, de cara a l’organització de l’Ofrena en les localitats que celebren Falles entre setembre i octubre, com la ciutat de València de l’1 al 5 del pròxim mes.

 

Aquest dimarts, la taula de seguiment entre Sanitat i el món faller ha acordat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. Igual que la resta d’actes, aquesta desfilada obligarà a portar màscara i a garantir en tot moment la distància de seguretat.

 

Galiana, en declaracions els mitjans després de la reunió, ha garantit que intentaran «minimitzar al màxim» l’assistència de públic i ha convidat a gaudir d’aquesta desfilada i de la resta d’actes per televisió, a més de puntualitzar que és necessari un canvi de la normativa perquè les cercaviles estiguen permeses.

 

«Si hi ha una ofrena hi han músics, no s’entén d’una altra manera»

«Evident, si hi ha una ofrena hi ha músics, no s’entén d’una altra manera, la consellera ha de treballar en aquest aspecte», ha remarcat el també regidor de Cultura Festiva de València sobre la participació de les bandes en l’Ofrena.

 

En la mateixa línia, Doménech ha defensat que no es concep una ofrena sense bandes de música i ha sostingut que «seria recomanable» que els integrants de les bandes es realitzaren test d’antígens, igual que ja es du a terme en activitats com a campaments, «sobretot als instruments de vent».

 

Però ha remarcat, en qualsevol cas, que els tests d’antígens són una recomanació perquè les bandes «ja ho tenen controlat». «No és una cosa obligatòria –ha puntualitzat–, però quan més sucre, més dolç».

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.