9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Falles 2021: La participació de les bandes de música, en l’aire

 

Representants del món faller han insistit que no contemplen l’Ofrena sense músics i han plantejat com a mesura de seguretat que es facen test d’antígens, “sobretot els instruments de vent”. Això sí, han recordat que les cercaviles segueixen sense estar permesos i que la Conselleria de Sanitat haurà de modificar la normativa actual perquè siguen possibles.

 

Així ho han exposat els presidents de Junta Central Fallera (JCF), Carlos Galiana, i de la Federació de Falles de Borriana (Castelló), Salvador Doménech, de cara a l’organització de l’Ofrena en les localitats que celebren Falles entre setembre i octubre, com la ciutat de València de l’1 al 5 del pròxim mes.

 

Aquest dimarts, la taula de seguiment entre Sanitat i el món faller ha acordat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. Igual que la resta d’actes, aquesta desfilada obligarà a portar màscara i a garantir en tot moment la distància de seguretat.

 

Galiana, en declaracions els mitjans després de la reunió, ha garantit que intentaran “minimitzar al màxim” l’assistència de públic i ha convidat a gaudir d’aquesta desfilada i de la resta d’actes per televisió, a més de puntualitzar que és necessari un canvi de la normativa perquè les cercaviles estiguen permeses.

 

“Si hi ha una ofrena hi han músics, no s’entén d’una altra manera”

“Evident, si hi ha una ofrena hi ha músics, no s’entén d’una altra manera, la consellera ha de treballar en aquest aspecte”, ha remarcat el també regidor de Cultura Festiva de València sobre la participació de les bandes en l’Ofrena.

 

En la mateixa línia, Doménech ha defensat que no es concep una ofrena sense bandes de música i ha sostingut que “seria recomanable” que els integrants de les bandes es realitzaren test d’antígens, igual que ja es du a terme en activitats com a campaments, “sobretot als instruments de vent”.

 

Però ha remarcat, en qualsevol cas, que els tests d’antígens són una recomanació perquè les bandes “ja ho tenen controlat”. “No és una cosa obligatòria –ha puntualitzat–, però quan més sucre, més dolç”.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.