12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Falles 2021: La participació de les bandes de música, en l’aire

 

Representants del món faller han insistit que no contemplen l’Ofrena sense músics i han plantejat com a mesura de seguretat que es facen test d’antígens, “sobretot els instruments de vent”. Això sí, han recordat que les cercaviles segueixen sense estar permesos i que la Conselleria de Sanitat haurà de modificar la normativa actual perquè siguen possibles.

 

Així ho han exposat els presidents de Junta Central Fallera (JCF), Carlos Galiana, i de la Federació de Falles de Borriana (Castelló), Salvador Doménech, de cara a l’organització de l’Ofrena en les localitats que celebren Falles entre setembre i octubre, com la ciutat de València de l’1 al 5 del pròxim mes.

 

Aquest dimarts, la taula de seguiment entre Sanitat i el món faller ha acordat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. Igual que la resta d’actes, aquesta desfilada obligarà a portar màscara i a garantir en tot moment la distància de seguretat.

 

Galiana, en declaracions els mitjans després de la reunió, ha garantit que intentaran “minimitzar al màxim” l’assistència de públic i ha convidat a gaudir d’aquesta desfilada i de la resta d’actes per televisió, a més de puntualitzar que és necessari un canvi de la normativa perquè les cercaviles estiguen permeses.

 

“Si hi ha una ofrena hi han músics, no s’entén d’una altra manera”

“Evident, si hi ha una ofrena hi ha músics, no s’entén d’una altra manera, la consellera ha de treballar en aquest aspecte”, ha remarcat el també regidor de Cultura Festiva de València sobre la participació de les bandes en l’Ofrena.

 

En la mateixa línia, Doménech ha defensat que no es concep una ofrena sense bandes de música i ha sostingut que “seria recomanable” que els integrants de les bandes es realitzaren test d’antígens, igual que ja es du a terme en activitats com a campaments, “sobretot als instruments de vent”.

 

Però ha remarcat, en qualsevol cas, que els tests d’antígens són una recomanació perquè les bandes “ja ho tenen controlat”. “No és una cosa obligatòria –ha puntualitzat–, però quan més sucre, més dolç”.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.