Falles 2021: La participació de les bandes de música, en l’aire

 

Representants del món faller han insistit que no contemplen l’Ofrena sense músics i han plantejat com a mesura de seguretat que es facen test d’antígens, «sobretot els instruments de vent». Això sí, han recordat que les cercaviles segueixen sense estar permesos i que la Conselleria de Sanitat haurà de modificar la normativa actual perquè siguen possibles.

 

Així ho han exposat els presidents de Junta Central Fallera (JCF), Carlos Galiana, i de la Federació de Falles de Borriana (Castelló), Salvador Doménech, de cara a l’organització de l’Ofrena en les localitats que celebren Falles entre setembre i octubre, com la ciutat de València de l’1 al 5 del pròxim mes.

 

Aquest dimarts, la taula de seguiment entre Sanitat i el món faller ha acordat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. Igual que la resta d’actes, aquesta desfilada obligarà a portar màscara i a garantir en tot moment la distància de seguretat.

 

Galiana, en declaracions els mitjans després de la reunió, ha garantit que intentaran «minimitzar al màxim» l’assistència de públic i ha convidat a gaudir d’aquesta desfilada i de la resta d’actes per televisió, a més de puntualitzar que és necessari un canvi de la normativa perquè les cercaviles estiguen permeses.

 

«Si hi ha una ofrena hi han músics, no s’entén d’una altra manera»

«Evident, si hi ha una ofrena hi ha músics, no s’entén d’una altra manera, la consellera ha de treballar en aquest aspecte», ha remarcat el també regidor de Cultura Festiva de València sobre la participació de les bandes en l’Ofrena.

 

En la mateixa línia, Doménech ha defensat que no es concep una ofrena sense bandes de música i ha sostingut que «seria recomanable» que els integrants de les bandes es realitzaren test d’antígens, igual que ja es du a terme en activitats com a campaments, «sobretot als instruments de vent».

 

Però ha remarcat, en qualsevol cas, que els tests d’antígens són una recomanació perquè les bandes «ja ho tenen controlat». «No és una cosa obligatòria –ha puntualitzat–, però quan més sucre, més dolç».

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.