10.9 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Falles 2021: La participació de les bandes de música, en l’aire

 

Representants del món faller han insistit que no contemplen l’Ofrena sense músics i han plantejat com a mesura de seguretat que es facen test d’antígens, “sobretot els instruments de vent”. Això sí, han recordat que les cercaviles segueixen sense estar permesos i que la Conselleria de Sanitat haurà de modificar la normativa actual perquè siguen possibles.

 

Així ho han exposat els presidents de Junta Central Fallera (JCF), Carlos Galiana, i de la Federació de Falles de Borriana (Castelló), Salvador Doménech, de cara a l’organització de l’Ofrena en les localitats que celebren Falles entre setembre i octubre, com la ciutat de València de l’1 al 5 del pròxim mes.

 

Aquest dimarts, la taula de seguiment entre Sanitat i el món faller ha acordat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. Igual que la resta d’actes, aquesta desfilada obligarà a portar màscara i a garantir en tot moment la distància de seguretat.

 

Galiana, en declaracions els mitjans després de la reunió, ha garantit que intentaran “minimitzar al màxim” l’assistència de públic i ha convidat a gaudir d’aquesta desfilada i de la resta d’actes per televisió, a més de puntualitzar que és necessari un canvi de la normativa perquè les cercaviles estiguen permeses.

 

“Si hi ha una ofrena hi han músics, no s’entén d’una altra manera”

“Evident, si hi ha una ofrena hi ha músics, no s’entén d’una altra manera, la consellera ha de treballar en aquest aspecte”, ha remarcat el també regidor de Cultura Festiva de València sobre la participació de les bandes en l’Ofrena.

 

En la mateixa línia, Doménech ha defensat que no es concep una ofrena sense bandes de música i ha sostingut que “seria recomanable” que els integrants de les bandes es realitzaren test d’antígens, igual que ja es du a terme en activitats com a campaments, “sobretot als instruments de vent”.

 

Però ha remarcat, en qualsevol cas, que els tests d’antígens són una recomanació perquè les bandes “ja ho tenen controlat”. “No és una cosa obligatòria –ha puntualitzat–, però quan més sucre, més dolç”.

Últimes notícies

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.