Falles 2021: La participació de les bandes de música, en l’aire

 

Representants del món faller han insistit que no contemplen l’Ofrena sense músics i han plantejat com a mesura de seguretat que es facen test d’antígens, «sobretot els instruments de vent». Això sí, han recordat que les cercaviles segueixen sense estar permesos i que la Conselleria de Sanitat haurà de modificar la normativa actual perquè siguen possibles.

 

Així ho han exposat els presidents de Junta Central Fallera (JCF), Carlos Galiana, i de la Federació de Falles de Borriana (Castelló), Salvador Doménech, de cara a l’organització de l’Ofrena en les localitats que celebren Falles entre setembre i octubre, com la ciutat de València de l’1 al 5 del pròxim mes.

 

Aquest dimarts, la taula de seguiment entre Sanitat i el món faller ha acordat la celebració de l’Ofrena amb un recorregut tancat i sense públic per a evitar aglomeracions. Igual que la resta d’actes, aquesta desfilada obligarà a portar màscara i a garantir en tot moment la distància de seguretat.

 

Galiana, en declaracions els mitjans després de la reunió, ha garantit que intentaran «minimitzar al màxim» l’assistència de públic i ha convidat a gaudir d’aquesta desfilada i de la resta d’actes per televisió, a més de puntualitzar que és necessari un canvi de la normativa perquè les cercaviles estiguen permeses.

 

«Si hi ha una ofrena hi han músics, no s’entén d’una altra manera»

«Evident, si hi ha una ofrena hi ha músics, no s’entén d’una altra manera, la consellera ha de treballar en aquest aspecte», ha remarcat el també regidor de Cultura Festiva de València sobre la participació de les bandes en l’Ofrena.

 

En la mateixa línia, Doménech ha defensat que no es concep una ofrena sense bandes de música i ha sostingut que «seria recomanable» que els integrants de les bandes es realitzaren test d’antígens, igual que ja es du a terme en activitats com a campaments, «sobretot als instruments de vent».

 

Però ha remarcat, en qualsevol cas, que els tests d’antígens són una recomanació perquè les bandes «ja ho tenen controlat». «No és una cosa obligatòria –ha puntualitzat–, però quan més sucre, més dolç».

Últimes notícies

El tancament d’un terç de les fàbriques posa en alerta el calçat espanyol

El sector del calçat espanyol ha perdut un 35 % del seu teixit industrial entre 2020 i 2025, amb 1.131 empreses tancades i una caiguda notable de la producció, mentres Futurmoda 2026 busca impulsar innovació i noves oportunitats a Elx.

Els CLER reclamen frenar els macroprojectes en zona DANA que arrasen l’horta

Els Comités Locals d’Emergència i Reconstrucció exigixen una moratòria de tots els macroprojectes en territoris afectats per la DANA i alerten que el model actual de reconstrucció està destruint milers de metres quadrats d’horta i augmentant el risc d’inundacions.

Setmana anormalment calorosa abans d’un gir brusc del temps amb gota freda

Espanya enceta una setmana amb temperatures entre 5 i 10 graus per damunt del normal abans d’un gir brusc del temps el cap de setmana, quan es preveu una dana amb descens tèrmic i pluges fortes al Mediterrani.

Expedienten la cap de Contractació d’Alacant arran de la seua declaració judicial

L’equip de govern d’Alacant ha anunciat l’inici d’un expedient a la cap de Contractació, María Pérez-Hickman, arran del cas de les vivendes públiques de la Platja de San Juan i com a compromís amb Vox. El vicealcalde Manuel Villar firmarà la providència, però recorda que la causa ja s’està investigant en seu judicial.

El personal de La Ribera denuncia deu anys amb les condicions laborals congelades

El personal laboral a extingir de La Ribera s’ha concentrat davant la Conselleria de Sanitat per exigir la negociació d’un nou conveni que actualitze unes condicions que denuncien que porten deu anys congelades. El Comité de Empresa anuncia noves mobilitzacions en l’hospital i els centres de salut del departament si Sanitat continua sense asseure’s a negociar.

El defensa del Levante Ndukwe viu el seu gol com una venjança pel greu error inicial

El central austríac del Levante, Ifeanyi Ndukwe, ha reconegut que el gol de l’empat contra el Sevilla FC ha sigut per a ell ‘com una venjança’ després d’un error que va provocar el 0-1. El jove defensa, de 18 anys, celebra la confiança de Luís Castro, la resistència de l’equip i la seua ràpida adaptació a la ciutat de València.

El PP incorpora la prioritat valenciana en l’accés a la vivenda pública a petició de Vox

El PP ha acceptat una esmena de Vox per incloure el principi de prioritat nacional en l’accés a vivenda pública en la Comunitat Valenciana, en una jornada de Les Corts centrada en la crisi d’habitatge. L’oposició critica l’acord i reclama mesures per contindre els preus i protegir el parc públic.

Els llauradors valencians se sumen a una gran tractorada a Madrid el 28 d’octubre

Les principals organitzacions agràries de la Comunitat Valenciana participaran el 28 d’octubre en una gran manifestació-tractorada a Madrid per reclamar mesures urgents davant l’encariment dels costos i la falta de rendibilitat.