12.2 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

La Fe de València edita una guia per al maneig i la prevenció del dolor crònic

Cada 17 d’octubre se celebra el Dia Mundial contra el dolor per a recordar la importància del tractament del dolor. Amb motiu d’este dia, la Unitat del Dolor de l’Hospital Universitari La Fe de València, ha editat una guia per al maneig i la prevenció del dolor crònic.

«Desafiar el dolor» és el lema amb el qual l’hospital ha publicat la guia de recomanacions per a prevenir o millorar la qualitat de vida dels pacients que senten dolor, una malaltia reconeguda per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

María Ángeles Canós, cap de la Unitat de Dolor de la Fe, ha assegurat que els pilars fonamentals de la guia i amb els quals el dolor disminueix o millora són, sense dubte, cuidar l’alimentació, detectar males postures, conrear relacions socials, dirigir les emocions o realitzar exercici periòdic entre molts altres.

Des de 1991 la Unitat del Dolor de l’Hospital de la Fe és referent en tota la Comunitat Valenciana. L’equip està compost per una gran quantitat d’especialistes que ofereixen un abordatge integral als pacients amb dolor. Des del mateix tractament de la malaltia, fins a la rehabilitació i la psicologia.

La radiofreqüència intradiscal coablática sense temperatura, tècniques regeneratives de patologies o la neuroestimulación medul·lar i perifèrica són moltes de les tècniques noves que utilitzen en els prop de 17.000 pacients anuals atesos en la Unitat.

Premi Best in Class 2020

La Unitat del Dolor de la Fe ha estat guardonada, un any més, amb el Premi ‘Best In Class’ (BIC) en l’última edició d’estos premis.

El dolor és la principal causa d’absentisme laboral a Espanya. Segons la Societat Espanyola del Dolor, un de cada sis ciutadans espanyols sofreix dolor crònic. Per això, des de la Unitat del Dolor de la Fe, continuen investigant per a tractar esta malaltia i que els pacients puguen viure més tranquils i tinguen millor qualitat de vida.

Últimes notícies

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.

Asaja Alacant ajorna la tractorada al 29 de gener després de la tragèdia ferroviària de Adamuz

L'organització posposa la protesta prevista per al dijous pels tres dies de dol oficial i manté recorregut, horari i reivindicacions per al 29 de gener.

Marcelino busca un bàlsam davant l’Ajax i apel·la a l’orgull del Vila-real

El tècnic va afirmar que guanyar a l'Ajax seria un xicotet bàlsam per a acomiadar la Champions a casa. Va anunciar canvis, va destacar el prestigi i va analitzar al rival.

La Fiscalia rebutja considerar víctima de la DANA a un mort per falta d’assistència mèdica

La Fiscalia de València no veu relació causal directa entre la DANA i la mort d'un veí de Guadassuar i l'exclou del cas. També descarta lesions psicològiques i la causa incorpora la crida d'un enginyer sobre la presa de Buseo.