Feijóo afirma que Sánchez va suggerir a Mazón gestionar la dana des de València

Alberto Núñez Feijóo ha assegurat en el seu testifical que Carlos Mazón li va traslladar que Pedro Sánchez considerava preferible que la gestió de l’emergència per la dana es fera des del propi territori, és a dir, des de la Comunitat Valenciana. Segons ha explicat, eixa va ser la raó per la qual finalment no es va declarar l’emergència nacional.

El líder del PP ha intervingut de manera telemàtica i ha respost a les preguntes de les parts en el jutjat de Catarroja. En la seua compareixença ha descrit que, d’acord amb el que li va comunicar Mazón, es va optar per un comandament territorial per a afrontar l’episodi de pluges intenses, amb l’objectiu d’actuar amb rapidesa des de l’administració més pròxima al terreny.

Gestion des de la Comunitat i sense emergència nacional

Feijóo ha remarcat que, al seu juí, aquell episodi de riuades i desbordaments era un ‘supòsit claríssim’ d’emergència nacional que, d’haver-se activat, hauria sigut assumida pel Ministeri de l’Interior o pel Ministeri per a la Transició Ecològica. Al no declarar-se, la coordinació operativa va recaure en la Generalitat i en les administracions locals, que van concentrar la resposta immediata i la presa de decisions sobre recursos i prioritats.

El dirigent popular ha subratllat que el seu criteri tècnic i polític era el de l’activació d’un nivell nacional, perquè entenia que la magnitud del temporal i els seus efectes requerien una direcció estatal. Amb tot, ha indicat que l’orientació que li va transmetre Mazón és que la gestió des del territori permetria una resposta més pròxima i alineada amb les necessitats immediates dels municipis afectats.

A preguntes de la jutgessa, Feijóo ha reiterat que va considerar que la situació del 29 d’octubre de 2024 encaixava en els supòsits d’assumpció per part de l’Administració General de l’Estat. Ha afegit que la seua declaració es limita al que coneix per comunicació directa amb Mazón i per la informació pública disponible durant aquelles hores.

Sobre el que va fer Mazón la vesprada d’eixe 29 d’octubre, el president del PP ha assenyalat que sap ‘el mateix que la resta’, sense aportar detalls addicionals sobre les actuacions concretes que es van adoptar en eixe moment.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.