Fico ha sigut sotmès a una nova operació i el seu estat segueix sent ‘realment greu’

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, ha tornat a passar aquest divendres per quiròfan i el seu estat després de l’atemptat del passat dimecres segueix sent «realment greu», segons un comunicat conjunt del Govern i de l’hospital que atén al mandatari.

L’operació d’aquest divendres s’ha centrat en la «eliminació del teixit necròtic» provocat pels trets que va rebre fa dos dies, segons han fet saber el viceprimer ministre del país i ministre de Defensa, Robert Kalinák, i la directora de l’hospital universitari Roosevelt de Banská Bystrica, Miriam Lapuníkova.

«El pacient segueix conscient, estabilitzat, però el seu estat segueix sent realment greu, ha fet saber la directora de l’hospital en el comunicat, arreplegat per l’agència TASR.

El viceprimer ministre, per la seua banda, ha afegit que, malgrat l’estat de Fico, «el país no està paralitzat i tots els processos segueixen funcionant».

Ja davant dels mitjans i després d’una visita a l’hospital, Kalinak ha expressat cert optimisme sobre la possible recuperació de Fico malgrat la gravetat de les seues ferides.

«Ara mateix estic més animat perquè estic veient algun tipus de progrés», ha declarat abans d’avisar que encara caldrà esperar alguns dies per a veure com evoluciona de debò el primer ministre del país.

El ministre de l’Interior, Matus Sutaj-Estok, també ha indicat als mitjans que el primer ministre segueix greu i que «les pròximes hores seran crucials» per a la seua recuperació.

Últimes notícies

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.