Fico ha sigut sotmès a una nova operació i el seu estat segueix sent ‘realment greu’

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, ha tornat a passar aquest divendres per quiròfan i el seu estat després de l’atemptat del passat dimecres segueix sent “realment greu”, segons un comunicat conjunt del Govern i de l’hospital que atén al mandatari.

L’operació d’aquest divendres s’ha centrat en la “eliminació del teixit necròtic” provocat pels trets que va rebre fa dos dies, segons han fet saber el viceprimer ministre del país i ministre de Defensa, Robert Kalinák, i la directora de l’hospital universitari Roosevelt de Banská Bystrica, Miriam Lapuníkova.

“El pacient segueix conscient, estabilitzat, però el seu estat segueix sent realment greu, ha fet saber la directora de l’hospital en el comunicat, arreplegat per l’agència TASR.

El viceprimer ministre, per la seua banda, ha afegit que, malgrat l’estat de Fico, “el país no està paralitzat i tots els processos segueixen funcionant”.

Ja davant dels mitjans i després d’una visita a l’hospital, Kalinak ha expressat cert optimisme sobre la possible recuperació de Fico malgrat la gravetat de les seues ferides.

“Ara mateix estic més animat perquè estic veient algun tipus de progrés”, ha declarat abans d’avisar que encara caldrà esperar alguns dies per a veure com evoluciona de debò el primer ministre del país.

El ministre de l’Interior, Matus Sutaj-Estok, també ha indicat als mitjans que el primer ministre segueix greu i que “les pròximes hores seran crucials” per a la seua recuperació.

Anuncios

Últimes notícies

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.