Fico ha sigut sotmès a una nova operació i el seu estat segueix sent ‘realment greu’

Ejemplo de shortcode con estilo
Robert Fico, primer ministre d'Eslovàquia, segueix en estat "realment greu" després de ser operat de nou per eliminar teixit necròtic a conseqüència dels trets rebuts. Està conscient i estabilitzat, però les pròximes hores seran crucials per la seua recuperació.

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, ha tornat a passar aquest divendres per quiròfan i el seu estat després de l’atemptat del passat dimecres segueix sent «realment greu», segons un comunicat conjunt del Govern i de l’hospital que atén al mandatari.

L’operació d’aquest divendres s’ha centrat en la «eliminació del teixit necròtic» provocat pels trets que va rebre fa dos dies, segons han fet saber el viceprimer ministre del país i ministre de Defensa, Robert Kalinák, i la directora de l’hospital universitari Roosevelt de Banská Bystrica, Miriam Lapuníkova.

«El pacient segueix conscient, estabilitzat, però el seu estat segueix sent realment greu, ha fet saber la directora de l’hospital en el comunicat, arreplegat per l’agència TASR.

El viceprimer ministre, per la seua banda, ha afegit que, malgrat l’estat de Fico, «el país no està paralitzat i tots els processos segueixen funcionant».

Ja davant dels mitjans i després d’una visita a l’hospital, Kalinak ha expressat cert optimisme sobre la possible recuperació de Fico malgrat la gravetat de les seues ferides.

«Ara mateix estic més animat perquè estic veient algun tipus de progrés», ha declarat abans d’avisar que encara caldrà esperar alguns dies per a veure com evoluciona de debò el primer ministre del país.

El ministre de l’Interior, Matus Sutaj-Estok, també ha indicat als mitjans que el primer ministre segueix greu i que «les pròximes hores seran crucials» per a la seua recuperació.

Últimes notícies

Sanitat munta un dispositiu al pavelló d’Oliva per a la gent rescatada per la pluja

La Conselleria de Sanitat ha habilitat el pavelló polivalent d’Oliva com a punt d’atenció sanitària per a les persones rescatades per les fortes pluges a la Safor, amb personal mèdic i recursos d’emergències especialitzats.

El Suprem obliga Escal a tornar 209,7 milions pel magatzem Castor

El Tribunal Suprem ha confirmat que Escal Underground ha de reintegrar 209,7 milions d’euros vinculats al magatzem submarí de gas Castor, davant les costes de Castelló, després que el Constitucional anul·là el decret llei que reconeixia una inversió d’1.350,7 milions.

Mor d’un infart un home en un càmping d’Oliva després de les inundacions de la DANA Adam

Un home de 64 anys ha mort d’un infart en un càmping d’Oliva greument inundat per la DANA Adam, que ha deixat ja tres víctimes mortals a la província de València.

Alçen el confinament per la DANA a quasi tots els municipis excepte huit

Emergències ha alçat el confinament per la DANA en tots els municipis afectats de València i Alacant excepte huit, on continuen les tasques de rescat i achique d’aigua.

Un veí dEls Poblets assumix les danes per canvi climàtic

Un veí dEls Poblets, amb danys en els baixos de la vivenda pel desbordament del riu Girona, assumix que estes danes es repetiran pel canvi climàtic i critica la falta de neteja i la construcció massa pròxima al llit del riu.

Les altres grans danas que han arrasat el litoral mediterrani

La dana Adam se suma a una llarga llista de pluges torrencials que han colpejat el litoral mediterrani, amb especial incidència a la Comunitat Valenciana. La major tragèdia recent va ser la dana de València de 2024, amb 233 morts i greus inundacions.

Recomanen fotografiar tots els danys de la DANA per a tramitar assegurances i ajudes

El subdelegat del Govern a Alacant insta els afectats per la DANA a documentar amb fotos tots els danys materials per a agilitzar assegurances i futures ajudes públiques. La situació continua sent de preocupació en municipis com Pego, El Verger i Els Poblets.

Anfield posa a prova el Villarreal davant un Liverpool que no pot fallar

El Villarreal visita hui Anfield en una de les eixides més exigents de la Champions, davant un Liverpool obligat a fer valer la seua fortalesa a casa. Els de Íñigo Pérez arriben reforçats pel triomf europeu davant el Nàpols però amb dubtes en Lliga.