7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Fico ha sigut sotmès a una nova operació i el seu estat segueix sent ‘realment greu’

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Eslovàquia, Robert Fico, ha tornat a passar aquest divendres per quiròfan i el seu estat després de l’atemptat del passat dimecres segueix sent “realment greu”, segons un comunicat conjunt del Govern i de l’hospital que atén al mandatari.

L’operació d’aquest divendres s’ha centrat en la “eliminació del teixit necròtic” provocat pels trets que va rebre fa dos dies, segons han fet saber el viceprimer ministre del país i ministre de Defensa, Robert Kalinák, i la directora de l’hospital universitari Roosevelt de Banská Bystrica, Miriam Lapuníkova.

“El pacient segueix conscient, estabilitzat, però el seu estat segueix sent realment greu, ha fet saber la directora de l’hospital en el comunicat, arreplegat per l’agència TASR.

El viceprimer ministre, per la seua banda, ha afegit que, malgrat l’estat de Fico, “el país no està paralitzat i tots els processos segueixen funcionant”.

Ja davant dels mitjans i després d’una visita a l’hospital, Kalinak ha expressat cert optimisme sobre la possible recuperació de Fico malgrat la gravetat de les seues ferides.

“Ara mateix estic més animat perquè estic veient algun tipus de progrés”, ha declarat abans d’avisar que encara caldrà esperar alguns dies per a veure com evoluciona de debò el primer ministre del país.

El ministre de l’Interior, Matus Sutaj-Estok, també ha indicat als mitjans que el primer ministre segueix greu i que “les pròximes hores seran crucials” per a la seua recuperació.

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.