16.1 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Fiscalia demana 2 anys i 6 mesos de presó per a Rubiales pel bes i les presumptes coaccions a Jenni Hermoso

La Fiscalia de l’Audiència Nacional (AN) demana condemnar a 2 anys i 6 mesos de presó a l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales pel bes no consentit i les presumptes coaccions posteriors a la jugadora de la Selecció femenina Jennifer Hermoso.

En el seu escrit d’acusació, arreplegat per Europa Press, el Ministeri Públic sol·licita imposar a Rubiales 1 any de presó per un delicte d’agressió sexual així com 1 any i 6 mesos per un delicte de coaccions en concepte d’autor.

Fiscalia, a més, també demana a l’Audiència Nacional que condemne a 1 any i 6 mesos de presó per un delicte de coaccions a l’actual director de la Selecció espanyola, Albert Luque, a l’exseleccionador femení Jorge Vilda, i al responsable de Màrqueting de la Federació, Rubén Rivera.

A més, proposa que Rubiales indemnitze amb 50.000 euros a la jugadora pel bes i que l’expresident, juntament amb la resta d’acusats, indemnitze amb altres 50.000 euros a la jugadora per les presumptes coaccions.

El Ministeri Fiscal comença el seu relat fixant el dia i el lloc en el qual van succeir els fets: el 20 d’agost de 2023 en Sidney, en concret en l’Estat de Nova Gal·les del Sud.

“En ocasió del lliurament de medalles a les jugadores de la Selecció espanyola femenina de futbol després de la seua victòria en la final del Mundial, i en el moment en què la jugadora rebia la salutació protocol·lària i la felicitació de l’acusat Luis Rubiales , president de la RFEF, est va subjectar el cap de la jugadora amb ambdues mans, i de manera sorprenent i sense consentiment ni acceptació de la jugadora, li va propinar un bes en els llavis“, apunta.

“FUSTIGACIÓ”

A partir d’aquest fet, “i davant de les conseqüències personals i professionals que li podien implicar, Rubiales, per si mateix i de connivència amb la resta dels acusats, van començar a exercir actes constants i reiterats de pressió directament sobre la jugadora i a través de la seua família i amistats amb la finalitat que, públicament, justificara i aprovara la besada que contra la seua voluntat li va donar“.

La Fiscalia assegura que Hermoso va patir “una situació de fustigació que li va impedir desenvolupar la seua vida en pau, tranquil·litat i lliurement“. En aquest sentit, assenyala que Vilda, Rivera i Luque Martos “eren persones de confiança de Rubiales”, recordant que van accedir als seus càrrecs sota el seu mandat com a president de la RFEF. “Depenent, per tant, la seua privilegiada situació en la RFEF de la sort que correguera la del seu president”, aclareix.

L’escrit incideix que “en un moment immediatament posterior al lliurament de medalles a les jugadores de la Selecció, Rubiales va requerir a Ana Álvarez, directora de futbol femení de la RFEF, que entrara als vestuaris i manara eixir a Hermoso perquè volia parlar amb ella, accedint Jennifer al requeriment”.

“En aquest primer moment Rubiales ja va instar a la jugadora perquè duguera a terme una declaració pública sobre l’acceptació per la seua banda de la besada rebuda, amb la qual ella no estava d’acord i que no tenia obligació alguna de fer”, explica la Fiscalia.

Poc després, “quan la jugadora viatjava amb autobús que conduïa a la delegació espanyola de futbol camine de l’aeroport de tornada a Espanya, se li va obligar a baixar precipitadament del mateix perquè subscriguera una nota de premsa redactada per l’equip de comunicació de la RFEF per ordre de Rubiales i en la qual Hermoso no havia tingut cap intervenció i que el seu contingut no compartia”. Malgrat això, afig l’escrit, “va ser remesa als mitjans de comunicació”.

PRESSIONS EN L’AVIÓ

Ja en el vol de retorn d’Austràlia a Espanya, amb escala a Doha, Rubiales s’hauria dirigit de nou a la jugadora “perquè accedira a fer una manifestació pública conjunta de tots dos quan arribaren a aquesta escala, afirmant que la besada havia sigut consentit, al que la jugadora es va negar una vegada més, expressant la seua fartanera i malestar a l’acusat per les pressions exercides per est“.

“Davant de la negativa reiterada de Hermoso d’accedir a les seues pretensions, Rubiales, després de diverses converses amb el seu equip de confiança, del que formava part Vilda, van decidir utilitzar una altra via per a aconseguir el pretès, consistent a seguir pressionant a Hermoso, aquesta vegada utilitzant als familiars d’aquesta que viatjaven en el mateix vol”, continua l’escrit.

El Ministeri Fiscal sosté que el llavors seleccionador “es va acostar en diverses ocasions als seients on viatjaven els familiars de la jugadora fins que va aconseguir parlar amb Rafael Hermoso, germà de Jennifer”, tractant de “guanyar-se la seua confiança lloant les virtuts esportives de la jugadora“.

No obstant això, la Fiscalia assegura que “l’única fi” era “que Rafael convencera a la seua germana perquè realitzara la manifestació pública pretesa pels acusats“. “Davant de la reticència d’est de cedir a la seua petició, li va advertir que si la seua germana no accedia a participar en el vídeo, això tindria conseqüències negatives per a ella, tant en el personal com en la seua carrera professional com a futbolista”, afig.

COACCIONS DURANT EL VIATGE A EIVISSA

L’escrit continua recordant l’ocorregut entre els dies 22 i 25 d’agost del 2023 a Eivissa, en el viatge en què la Selecció femenina va festejar la consecució del Mundial. Rivera, responsable de Màrqueting de la RFEF, “va acudir a aquesta localitat i va insistir, de manera reiterada i persistent, a Hermoso perquè parlara per telèfon amb el responsable d’Integritat“.

“Per part del comitè d’integritat de la RFEF s’havia obert un expedient respecte als fets esdevinguts a Sidney, en el qual es pretenia, per ordre de Rubiales, la exculpació de qualsevol responsabilitat en aquest àmbit, obligant a canviar declaracions d’intervinents i aportant pericials parcials a favor seu”, afirma la Fiscalia.

No obstant això, la jugadora “va manifestar reiteradament a Rivera que no volia accedir a les seues pretensions i que la deixaren en pau“. Amb tot, va insistir a més en què havia de participar en el vídeo exculpant a Rubiales, “fent extensiu la fustigació” a la jugadora a través d’una amiga seua.

“Malgrat la clara negativa de Hermoso, amb expressió de la fartanera, Rivera va persistir en la seua conducta, directament respecte de Hermoso i indirectament a través d’Ana Ecube perquè parlara amb Albert Luque, que pretenia, d’acord amb Rubiales, i valent-se de la seua bona relació personal amb la jugadora, doblegar la voluntat de Jennifer”, incideix l’escrit d’acusació.

Amb tot, i al no aconseguir el pretès, Luque es va desplaçar a Eivissa –segons Rubiales– “per a aconseguir amb la seua presència que participara en el pretès video, personant-se en l’hotel on s’allotjava la jugadora i la seua amiga i intentant obligar a Jennifer a parlar amb ell, al que ella es va negar”.

“MALA PERSONA”

Luque va insistir per mitjà de Whatsapp personalment a Hermoso i a través de la seua amiga perquè Jennifer parlara amb ell. “Finalment, davant de la rotunda negativa rebuda, Luque va enviar diversos missatges de Whatsapp a l’amiga de Jennifer expressant el seu empipament, fent al·lusió al fet que a la jugadora, per la seua edat, li quedaven dos anys de carrera i que si en aquest moment li ajudava segurament li podria aconseguir un lloc en la Federació”, assenyala la Fiscalia.

En aquest punt, Luque hauria acusat a la jugadora de ser “mala persona, desitjant-li” que es quedara “molt sola en la vida i anunciant-li que s’alegraria” si això arribara a succeir.

El Ministeri Públic conclou assenyalant que “la situació de fustigació dels acusats cap a Hermoso va cessar quan Rubiales va ser suspès provisionalment per la FIFA el 26 d’agost del 2023“.

Últimes notícies

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.