Fiscalia demana 2 anys i 6 mesos de presó per a Rubiales pel bes i les presumptes coaccions a Jenni Hermoso

La Fiscalia de l’Audiència Nacional (AN) demana condemnar a 2 anys i 6 mesos de presó a l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales pel bes no consentit i les presumptes coaccions posteriors a la jugadora de la Selecció femenina Jennifer Hermoso.

En el seu escrit d’acusació, arreplegat per Europa Press, el Ministeri Públic sol·licita imposar a Rubiales 1 any de presó per un delicte d’agressió sexual així com 1 any i 6 mesos per un delicte de coaccions en concepte d’autor.

Fiscalia, a més, també demana a l’Audiència Nacional que condemne a 1 any i 6 mesos de presó per un delicte de coaccions a l’actual director de la Selecció espanyola, Albert Luque, a l’exseleccionador femení Jorge Vilda, i al responsable de Màrqueting de la Federació, Rubén Rivera.

A més, proposa que Rubiales indemnitze amb 50.000 euros a la jugadora pel bes i que l’expresident, juntament amb la resta d’acusats, indemnitze amb altres 50.000 euros a la jugadora per les presumptes coaccions.

El Ministeri Fiscal comença el seu relat fixant el dia i el lloc en el qual van succeir els fets: el 20 d’agost de 2023 en Sidney, en concret en l’Estat de Nova Gal·les del Sud.

«En ocasió del lliurament de medalles a les jugadores de la Selecció espanyola femenina de futbol després de la seua victòria en la final del Mundial, i en el moment en què la jugadora rebia la salutació protocol·lària i la felicitació de l’acusat Luis Rubiales , president de la RFEF, est va subjectar el cap de la jugadora amb ambdues mans, i de manera sorprenent i sense consentiment ni acceptació de la jugadora, li va propinar un bes en els llavis«, apunta.

«FUSTIGACIÓ»

A partir d’aquest fet, «i davant de les conseqüències personals i professionals que li podien implicar, Rubiales, per si mateix i de connivència amb la resta dels acusats, van començar a exercir actes constants i reiterats de pressió directament sobre la jugadora i a través de la seua família i amistats amb la finalitat que, públicament, justificara i aprovara la besada que contra la seua voluntat li va donar«.

La Fiscalia assegura que Hermoso va patir «una situació de fustigació que li va impedir desenvolupar la seua vida en pau, tranquil·litat i lliurement«. En aquest sentit, assenyala que Vilda, Rivera i Luque Martos «eren persones de confiança de Rubiales», recordant que van accedir als seus càrrecs sota el seu mandat com a president de la RFEF. «Depenent, per tant, la seua privilegiada situació en la RFEF de la sort que correguera la del seu president», aclareix.

L’escrit incideix que «en un moment immediatament posterior al lliurament de medalles a les jugadores de la Selecció, Rubiales va requerir a Ana Álvarez, directora de futbol femení de la RFEF, que entrara als vestuaris i manara eixir a Hermoso perquè volia parlar amb ella, accedint Jennifer al requeriment».

«En aquest primer moment Rubiales ja va instar a la jugadora perquè duguera a terme una declaració pública sobre l’acceptació per la seua banda de la besada rebuda, amb la qual ella no estava d’acord i que no tenia obligació alguna de fer», explica la Fiscalia.

Poc després, «quan la jugadora viatjava amb autobús que conduïa a la delegació espanyola de futbol camine de l’aeroport de tornada a Espanya, se li va obligar a baixar precipitadament del mateix perquè subscriguera una nota de premsa redactada per l’equip de comunicació de la RFEF per ordre de Rubiales i en la qual Hermoso no havia tingut cap intervenció i que el seu contingut no compartia». Malgrat això, afig l’escrit, «va ser remesa als mitjans de comunicació».

PRESSIONS EN L’AVIÓ

Ja en el vol de retorn d’Austràlia a Espanya, amb escala a Doha, Rubiales s’hauria dirigit de nou a la jugadora «perquè accedira a fer una manifestació pública conjunta de tots dos quan arribaren a aquesta escala, afirmant que la besada havia sigut consentit, al que la jugadora es va negar una vegada més, expressant la seua fartanera i malestar a l’acusat per les pressions exercides per est«.

«Davant de la negativa reiterada de Hermoso d’accedir a les seues pretensions, Rubiales, després de diverses converses amb el seu equip de confiança, del que formava part Vilda, van decidir utilitzar una altra via per a aconseguir el pretès, consistent a seguir pressionant a Hermoso, aquesta vegada utilitzant als familiars d’aquesta que viatjaven en el mateix vol», continua l’escrit.

El Ministeri Fiscal sosté que el llavors seleccionador «es va acostar en diverses ocasions als seients on viatjaven els familiars de la jugadora fins que va aconseguir parlar amb Rafael Hermoso, germà de Jennifer», tractant de «guanyar-se la seua confiança lloant les virtuts esportives de la jugadora«.

No obstant això, la Fiscalia assegura que «l’única fi» era «que Rafael convencera a la seua germana perquè realitzara la manifestació pública pretesa pels acusats«. «Davant de la reticència d’est de cedir a la seua petició, li va advertir que si la seua germana no accedia a participar en el vídeo, això tindria conseqüències negatives per a ella, tant en el personal com en la seua carrera professional com a futbolista», afig.

COACCIONS DURANT EL VIATGE A EIVISSA

L’escrit continua recordant l’ocorregut entre els dies 22 i 25 d’agost del 2023 a Eivissa, en el viatge en què la Selecció femenina va festejar la consecució del Mundial. Rivera, responsable de Màrqueting de la RFEF, «va acudir a aquesta localitat i va insistir, de manera reiterada i persistent, a Hermoso perquè parlara per telèfon amb el responsable d’Integritat«.

«Per part del comitè d’integritat de la RFEF s’havia obert un expedient respecte als fets esdevinguts a Sidney, en el qual es pretenia, per ordre de Rubiales, la exculpació de qualsevol responsabilitat en aquest àmbit, obligant a canviar declaracions d’intervinents i aportant pericials parcials a favor seu», afirma la Fiscalia.

No obstant això, la jugadora «va manifestar reiteradament a Rivera que no volia accedir a les seues pretensions i que la deixaren en pau«. Amb tot, va insistir a més en què havia de participar en el vídeo exculpant a Rubiales, «fent extensiu la fustigació» a la jugadora a través d’una amiga seua.

«Malgrat la clara negativa de Hermoso, amb expressió de la fartanera, Rivera va persistir en la seua conducta, directament respecte de Hermoso i indirectament a través d’Ana Ecube perquè parlara amb Albert Luque, que pretenia, d’acord amb Rubiales, i valent-se de la seua bona relació personal amb la jugadora, doblegar la voluntat de Jennifer», incideix l’escrit d’acusació.

Amb tot, i al no aconseguir el pretès, Luque es va desplaçar a Eivissa –segons Rubiales– «per a aconseguir amb la seua presència que participara en el pretès video, personant-se en l’hotel on s’allotjava la jugadora i la seua amiga i intentant obligar a Jennifer a parlar amb ell, al que ella es va negar».

«MALA PERSONA»

Luque va insistir per mitjà de Whatsapp personalment a Hermoso i a través de la seua amiga perquè Jennifer parlara amb ell. «Finalment, davant de la rotunda negativa rebuda, Luque va enviar diversos missatges de Whatsapp a l’amiga de Jennifer expressant el seu empipament, fent al·lusió al fet que a la jugadora, per la seua edat, li quedaven dos anys de carrera i que si en aquest moment li ajudava segurament li podria aconseguir un lloc en la Federació», assenyala la Fiscalia.

En aquest punt, Luque hauria acusat a la jugadora de ser «mala persona, desitjant-li» que es quedara «molt sola en la vida i anunciant-li que s’alegraria» si això arribara a succeir.

El Ministeri Públic conclou assenyalant que «la situació de fustigació dels acusats cap a Hermoso va cessar quan Rubiales va ser suspès provisionalment per la FIFA el 26 d’agost del 2023«.

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.