Un front fred portarà pluja i les primeres nevades a la Comunitat Valenciana

Després d’uns dies de temperatures suaus i inclús primaverals, torna el fred al territori valencià, esta vegada acompanyat de pluges i neu. L’arribada d’un front fred a la Península a partir de dijous deixarà un descens generalitzat de les temperatures i pluges a quasi tota la Comunitat. A més deixarà nevades en cotes baixes pròximes als 1.000 -1.200 metres en les zones de muntanya. Els ruixats seran intensos i recorreran la Península d’oest a est, si bé remetran al final del dia. Este front propiciarà un important canvi de les condicions meteorològiques i donarà fi a aquestos dies de temps més estable i suau, segons ha informat l’Agència Estatal de Meteorologia.

S’esperen en València pluges que probablement comencen durant la matinada i es perllongaran tot el dijous, amb més probabilitat durant el matí i fins a migdia. A la vesprada el que s’espera en canvi és ratxes de vent. Al nord per altra banda, alta probabilitat també que les pluges descarreguen durant la matinada i fins a migdia del dijous, i minvaran les probabilitats de pluja a mesura que avance la vesprada. Divendres s’esperen pluges suaus sols durant la matinada. Al sud, en la província d’Alacant la situació molt semblant, amb pluges durant la jornada de dijous i fins al migdia, i de cara a la vesprada, més suaus.

El vent serà també protagonista en part a tot el país, però a la Comunitat es farà notar especialment en el litoral nord i el sud d’Alacant. L’Aemet ha informat que la previsió per a dijous serà d’alerta groga a partir de les 18 hores de dijous per possibles fenòmens costaners. La inestabilitat del temps formarà una borrasca menuda però profunda al voltant de les illes Balears. Des de l’Aemet assenyalen que aquesta situació acabarà divendres a la vesprada, quan la borrasca s’allunye cap al Mediterrani central. En eixe moment s’espera tornar a una situació d’estabilitat però probablement amb unes temperatures generalitzades més baixes.

 

Per a hui en canvi, temperatures més suaus, i sense rastre de la pluja encara. A Castelló, tenim cel poc nuvolós o ras augmentant a intervals de núvols alts a la vesprada. Les temperatures mínimes aniran en ascens i les màximes sense canvis. S’espera per a hui 18ºC de màxima a la Vall d’Uixó i 7ºC de mínima; 18ºC de màxima a Vinaròs i 8ºC de mínima, o 17ºC a Castelló de la Plana i 7ºC de mínima. A València cels sense núvols, que podran anar augmentant a la vesprada. Temperatures en ascens i màximes sense canvis, encara que es mantenen unes mínimes baixes. Hi haurà 14ºC de màxima i 1ºC de mínima a Requena; 19ºC de màxima i 7ºC de mínima a Ontinyent, 20ºC de màxima a Gandia i 10ºC de mínima i 20ºC de màxima a València i 7ºC de mínima. A Alacant situació molt similar amb cels rasos al matí i núvols a la vesprada. Les mínimes en ascens i el vent de component oest fluix a l’interior. S’esperen per a hui 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Alacant; 20ºC de màxima i 9ºC de mínima a Dénia i 18ºC de màxima i 7ºC de mínima a Alcoi.

Últimes notícies

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.