El Govern Central invertirà més de 600 milions per a millorar la xarxa ferroviària de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat els “anuncis decisius” realitzats aquest dijous per la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per a avançar en l’inici de les obres de la xarxa ferroviària per al nou canal d’accés a València, dotades amb quasi 500 milions d’euros, l’accés sud a PortCastelló, que representen 123 milions d’euros, i la connexió de l’Aeroport Miguel Hernández Alacant-Elx amb Alacant, per import de 80 milions d’euros.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha afirmat hui que aquest Govern «ha licitat més de 600 milions d’euros a la Comunitat Valenciana. A més, s’han executat 824 milions d’euros, la xifra major en els últims 10 anys«.

Així ho ha indicat en la compareixença posterior a la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb la ministra i que, tal com ha destacat, ha permés realitzar una revisió mèdica dels projectes d’infraestructures previstos per a la Comunitat Valenciana, així com constatar que “hi ha voluntat política d’acabar amb les velles ferides” que té el territori valencià en matèria d’infraestructures.

El responsable del Consell ha valorat en aquest sentit la creació d’una comissió de seguiment d’inversions de l’Estat en la Comunitat Valenciana, acordada amb el president del Govern i que, de manera trimestral, analitzarà els nivells d’execució dels projectes estatals i impulsarà el seu compliment.

El president ha considerat “molt profitós” el resultat de la reunió d’aquest dijous, així com les “bones notícies” traslladades per a portar avant aquestes “obres cabdals” per a la Comunitat Valenciana. Així mateix, també s’ha referit a l’acceleració del ritme d’execució de les inversions d’aquest trimestre.

D’altra banda, el responsable del Consell ha destacat la col·laboració entre el Govern valencià i l’Executiu central per a portar avant iniciatives de millora de la mobilitat, i ha avançat que la targeta SUMA, que permet viatjar amb el mateix bitllet en Metrovalencia, l’EMT, MetroBus i la Rodalia de Renfe, s’ampliarà al conjunt de la Rodalia a la tardor.

Licitacions

La ministra de Transports ha anunciat, per part seua, en la roda de premsa que l’ens Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) licitarà a la fi de juliol el nou canal ferroviari d’accés a València. Raquel Sánchez ha precisat en aquest sentit que s’acaba d’aprovar el projecte de construcció, la qual cosa permetrà avançar en la signatura del conveni amb la Generalitat i l’Ajuntament.

A més, ha precisat que Adif i Adif-Alta Velocitat han licitat aquesta setmana les obres de la plataforma del nou accés ferroviari sud al port de Castelló per 123 milions d’euros i la restauració de les façanes i cobertes de l’estació de València Nord, per 20 milions.

Així mateix, ha avançat que està previst licitar enguany la redacció del projecte de la fase 1 de l’accés a l’aeroport d’Alacant-Elx.

La titular ministerial de Transports ha subratllat l’aposta del Govern pel Corredor Mediterrani, i referent a això ha indicat que un de cada quatre euros pressupostats en aquesta infraestructura s’inverteixen en la Comunitat Valenciana.

Com a exemple, ha al·ludit a les obres en el tram L’Alzina-Xátiva-València, que reduiran el temps de viatge entre València i Alacant a una hora, les actuacions per a l’adaptació a l’ample internacional en el tram València-Castelló, el canvi d’ample de Castelló-Vinaròs o l’adaptació a ample mixt entre València- Almussafes. També s’ha referit al desenvolupament de terminals intermodals i logístiques i als estudis informatius de la Xarxa Arterial Ferroviària de València del túnel passant i de la doble plataforma, que ja han sigut aprovats provisionalment, i de la prolongació sud del túnel de Serradora de València.

Últimes notícies

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.

Morant se suma als Moros i Cristians d’Elda i enaltix una festa igualitària i multitudinària

La ministra Diana Morant participa en els Moros i Cristians d'Elda, recentment declarats d'interés turístic internacional, i els reivindica com una festa igualitària, multitudinària i bolcada en la música i la tradició.

Arcadi España reivindica que Espanya ha contingut l’impacte de la guerra a l’Iran sobre la inflació

Arcadi España celebra que l'IPC avançat es mantinga en el 3,2% i l'atribuïx al paquet d'ajudes del Govern i a l'impuls de les energies renovables. El ministre també defén als funcionaris de l'Agència Tributària davant els aturs convocats per CSIF.