El Govern Central invertirà més de 600 milions per a millorar la xarxa ferroviària de la Comunitat

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat els “anuncis decisius” realitzats aquest dijous per la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, per a avançar en l’inici de les obres de la xarxa ferroviària per al nou canal d’accés a València, dotades amb quasi 500 milions d’euros, l’accés sud a PortCastelló, que representen 123 milions d’euros, i la connexió de l’Aeroport Miguel Hernández Alacant-Elx amb Alacant, per import de 80 milions d’euros.

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha afirmat hui que aquest Govern «ha licitat més de 600 milions d’euros a la Comunitat Valenciana. A més, s’han executat 824 milions d’euros, la xifra major en els últims 10 anys«.

Així ho ha indicat en la compareixença posterior a la reunió mantinguda en el Palau de la Generalitat amb la ministra i que, tal com ha destacat, ha permés realitzar una revisió mèdica dels projectes d’infraestructures previstos per a la Comunitat Valenciana, així com constatar que “hi ha voluntat política d’acabar amb les velles ferides” que té el territori valencià en matèria d’infraestructures.

El responsable del Consell ha valorat en aquest sentit la creació d’una comissió de seguiment d’inversions de l’Estat en la Comunitat Valenciana, acordada amb el president del Govern i que, de manera trimestral, analitzarà els nivells d’execució dels projectes estatals i impulsarà el seu compliment.

El president ha considerat “molt profitós” el resultat de la reunió d’aquest dijous, així com les “bones notícies” traslladades per a portar avant aquestes “obres cabdals” per a la Comunitat Valenciana. Així mateix, també s’ha referit a l’acceleració del ritme d’execució de les inversions d’aquest trimestre.

D’altra banda, el responsable del Consell ha destacat la col·laboració entre el Govern valencià i l’Executiu central per a portar avant iniciatives de millora de la mobilitat, i ha avançat que la targeta SUMA, que permet viatjar amb el mateix bitllet en Metrovalencia, l’EMT, MetroBus i la Rodalia de Renfe, s’ampliarà al conjunt de la Rodalia a la tardor.

Licitacions

La ministra de Transports ha anunciat, per part seua, en la roda de premsa que l’ens Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) licitarà a la fi de juliol el nou canal ferroviari d’accés a València. Raquel Sánchez ha precisat en aquest sentit que s’acaba d’aprovar el projecte de construcció, la qual cosa permetrà avançar en la signatura del conveni amb la Generalitat i l’Ajuntament.

A més, ha precisat que Adif i Adif-Alta Velocitat han licitat aquesta setmana les obres de la plataforma del nou accés ferroviari sud al port de Castelló per 123 milions d’euros i la restauració de les façanes i cobertes de l’estació de València Nord, per 20 milions.

Així mateix, ha avançat que està previst licitar enguany la redacció del projecte de la fase 1 de l’accés a l’aeroport d’Alacant-Elx.

La titular ministerial de Transports ha subratllat l’aposta del Govern pel Corredor Mediterrani, i referent a això ha indicat que un de cada quatre euros pressupostats en aquesta infraestructura s’inverteixen en la Comunitat Valenciana.

Com a exemple, ha al·ludit a les obres en el tram L’Alzina-Xátiva-València, que reduiran el temps de viatge entre València i Alacant a una hora, les actuacions per a l’adaptació a l’ample internacional en el tram València-Castelló, el canvi d’ample de Castelló-Vinaròs o l’adaptació a ample mixt entre València- Almussafes. També s’ha referit al desenvolupament de terminals intermodals i logístiques i als estudis informatius de la Xarxa Arterial Ferroviària de València del túnel passant i de la doble plataforma, que ja han sigut aprovats provisionalment, i de la prolongació sud del túnel de Serradora de València.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.