Anuncios

Harris aconseguix el suport dels delegats necessaris per a la seua nominació presidencial a la Convenció Demòcrata

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La candidata demòcrata a la Presidència d’Estats Units i actual vicepresidenta, Kamala Harris, ha aconseguit este dimarts a la nit el suport del nombre de delegats necessaris per a aconseguir la seua nominació presidencial de cara a la Convenció Nacional Demòcrata que se celebrarà el pròxim 19 d’agost a Chicago (Illinois), segons estimacions de mitjans nord-americans.

Anuncios

Harris s’ha fet en a penes 24 hores amb l’aval d’1.976 delegats dels 1.968 necessaris, una xifra que ha aconseguit després d’un devessall de mostres de suport per part de nombroses delegacions estatals, i que s’espera que seguisca creixent amb el pas dels dies, segons ha informat la cadena de televisió CNN.

“Donald Trump (expresident i candidat republicà) vol fer retrocedir al nostre país a una època en la qual molts dels nostres conciutadans nord-americans no gaudien de plenes llibertats i drets, però nosaltres creiem en un futur millor que done cabuda a tots els nord-americans. Creiem en un futur en el qual cada persona tinga l’oportunitat no només de tirar endavant, sinó de tirar endavant”, ha expressat Harris en el seu compte de la xarxa social X.

La vicepresidenta, que no s’ha pronunciat sobre estes dades, ha apostat per construir “una nació en la qual tothom tinga una assistència sanitària assequible i en la qual tots els majors puguen jubilar-se amb dignitat”, enfocant-se en la classe mitjana del país.

“Creiem en un futur en el qual cap xiquet haja de créixer en la pobresa, en el qual tots puguen comprar una casa, fundar una família i crear riquesa, i en el qual tots tinguen accés a permisos familiars remunerats i a guarderies assequibles. Construir la classe mitjana serà un objectiu definitori de la meua presidència”, ha afegit.

Des que Harris formalitzara la seua candidatura davant de la Comissió Federal Electoral, fins a 15 delegacions estatals han expressat el seu suport públic per la nova candidata demòcrata, entre les quals es troben la de Califòrnia, de Nova York, Louisiana, Maryland, Kentucky, Tennessee, Carolina del Nord, Carolina del Sud, Wisconsin, Maine, Massachusetts, Utah, Iowa, Dakota del Sud i Nevada.

Cal destacar que la jornada anterior, l’Associació de Comitès Demòcrates Estatals va anunciar que la major part dels 57 partits estatals havien mostrat la seua conformitat amb la candidatura de Harris, si ben no va arribar a especificar quins.

Este èxit en les seues primeres hores com a nova candidata s’ha traduït en la recaptació de 81 milions de dòlars (quasi 74,4 milions d’euros). A pesar que un gran nombre de delegacions i de grans figures del partit ja han recolzat a la vicepresidenta, els portaveus demòcrates al Senat, Chuck Shumer, i en la Càmera de Representants, Hakeem Jeffries, encara no s’han pronunciat sobre este tema.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les festes de Moros i Cristians de Muro d’Alcoi eliminen la pirotècnia per a protegir els animals

Les Entrades de Moros i Cristians de Muro d'Alcoi suprimixen els castells de focs per a reduir l'estrés dels animals i reforcen mesures d'inclusió i seguretat.

Gran acolliment a la jornada de portes obertes de la EUIPO pel Dia d’Europa

La EUIPO organitza a Alacant una jornada de portes obertes pel Dia d'Europa amb gran resposta del públic, activitats per a famílies i actes culturals associats.

El Suprem delibera la sentència del cas Ábalos amb diverses incògnites obertes

El Tribunal Suprem prepara la sentència del cas Ábalos després d'un mes de vista oral, amb dubtes sobre l'existència d'una trama corrupta en Transports, els diners de les suposades mossegades i la credibilitat del delator Víctor de Aldama.

La renda familiar condiciona la mobilitat internacional dels universitaris a Espanya

Un informe de la Fundació BBVA i el Ivie revela que el nivell socioeconòmic determina qui accedix a la mobilitat internacional i que les universitats privades concentren més alumnat estranger de grau, mentres les públiques lideren en investigació.

Les pluges i les tempestes marcaran el temps del cap de setmana en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels molt coberts, ruixats que poden ser forts i amb tempesta, i un repunt de les temperatures a partir del diumenge.

El València Basket sobreviu al arreón final del Girona i es jugarà la final en Fontajau

El València Basket va deixar escapar una renda de deu punts i va acabar imposant-se per un ajustat 67-66 davant el Spar Girona, deixant la semifinal de la Lliga Femenina Endesa completament oberta per a la volta en Fontajau.

La Generalitat amplia l’alerta taronja per pluges a l’interior sud de València

La Generalitat estén l'alerta taronja per pluges a l'interior sud de València, mentres quasi tota la Comunitat seguix en avís groc excepte el nord de Castelló, amb registres que superen els 70 l/m² en diversos municipis.

Barrachina defén la ramaderia extensiva com a pilar estratègic en la Comunitat Valenciana

El conseller Miguel Barrachina reivindica la ramaderia extensiva com a activitat clau per a la seguretat alimentària, l'ocupació rural i l'equilibri territorial, i detalla una estratègia amb 70 mesures i suport econòmic estable al sector.
Anuncios