Harris aconseguix el suport dels delegats necessaris per a la seua nominació presidencial a la Convenció Demòcrata

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La candidata demòcrata a la Presidència d’Estats Units i actual vicepresidenta, Kamala Harris, ha aconseguit este dimarts a la nit el suport del nombre de delegats necessaris per a aconseguir la seua nominació presidencial de cara a la Convenció Nacional Demòcrata que se celebrarà el pròxim 19 d’agost a Chicago (Illinois), segons estimacions de mitjans nord-americans.

Harris s’ha fet en a penes 24 hores amb l’aval d’1.976 delegats dels 1.968 necessaris, una xifra que ha aconseguit després d’un devessall de mostres de suport per part de nombroses delegacions estatals, i que s’espera que seguisca creixent amb el pas dels dies, segons ha informat la cadena de televisió CNN.

«Donald Trump (expresident i candidat republicà) vol fer retrocedir al nostre país a una època en la qual molts dels nostres conciutadans nord-americans no gaudien de plenes llibertats i drets, però nosaltres creiem en un futur millor que done cabuda a tots els nord-americans. Creiem en un futur en el qual cada persona tinga l’oportunitat no només de tirar endavant, sinó de tirar endavant», ha expressat Harris en el seu compte de la xarxa social X.

La vicepresidenta, que no s’ha pronunciat sobre estes dades, ha apostat per construir «una nació en la qual tothom tinga una assistència sanitària assequible i en la qual tots els majors puguen jubilar-se amb dignitat», enfocant-se en la classe mitjana del país.

«Creiem en un futur en el qual cap xiquet haja de créixer en la pobresa, en el qual tots puguen comprar una casa, fundar una família i crear riquesa, i en el qual tots tinguen accés a permisos familiars remunerats i a guarderies assequibles. Construir la classe mitjana serà un objectiu definitori de la meua presidència», ha afegit.

Des que Harris formalitzara la seua candidatura davant de la Comissió Federal Electoral, fins a 15 delegacions estatals han expressat el seu suport públic per la nova candidata demòcrata, entre les quals es troben la de Califòrnia, de Nova York, Louisiana, Maryland, Kentucky, Tennessee, Carolina del Nord, Carolina del Sud, Wisconsin, Maine, Massachusetts, Utah, Iowa, Dakota del Sud i Nevada.

Cal destacar que la jornada anterior, l’Associació de Comitès Demòcrates Estatals va anunciar que la major part dels 57 partits estatals havien mostrat la seua conformitat amb la candidatura de Harris, si ben no va arribar a especificar quins.

Este èxit en les seues primeres hores com a nova candidata s’ha traduït en la recaptació de 81 milions de dòlars (quasi 74,4 milions d’euros). A pesar que un gran nombre de delegacions i de grans figures del partit ja han recolzat a la vicepresidenta, els portaveus demòcrates al Senat, Chuck Shumer, i en la Càmera de Representants, Hakeem Jeffries, encara no s’han pronunciat sobre este tema.

Últimes notícies

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.