Harris aconseguix el suport dels delegats necessaris per a la seua nominació presidencial a la Convenció Demòcrata

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La candidata demòcrata a la Presidència d’Estats Units i actual vicepresidenta, Kamala Harris, ha aconseguit este dimarts a la nit el suport del nombre de delegats necessaris per a aconseguir la seua nominació presidencial de cara a la Convenció Nacional Demòcrata que se celebrarà el pròxim 19 d’agost a Chicago (Illinois), segons estimacions de mitjans nord-americans.

Harris s’ha fet en a penes 24 hores amb l’aval d’1.976 delegats dels 1.968 necessaris, una xifra que ha aconseguit després d’un devessall de mostres de suport per part de nombroses delegacions estatals, i que s’espera que seguisca creixent amb el pas dels dies, segons ha informat la cadena de televisió CNN.

«Donald Trump (expresident i candidat republicà) vol fer retrocedir al nostre país a una època en la qual molts dels nostres conciutadans nord-americans no gaudien de plenes llibertats i drets, però nosaltres creiem en un futur millor que done cabuda a tots els nord-americans. Creiem en un futur en el qual cada persona tinga l’oportunitat no només de tirar endavant, sinó de tirar endavant», ha expressat Harris en el seu compte de la xarxa social X.

La vicepresidenta, que no s’ha pronunciat sobre estes dades, ha apostat per construir «una nació en la qual tothom tinga una assistència sanitària assequible i en la qual tots els majors puguen jubilar-se amb dignitat», enfocant-se en la classe mitjana del país.

«Creiem en un futur en el qual cap xiquet haja de créixer en la pobresa, en el qual tots puguen comprar una casa, fundar una família i crear riquesa, i en el qual tots tinguen accés a permisos familiars remunerats i a guarderies assequibles. Construir la classe mitjana serà un objectiu definitori de la meua presidència», ha afegit.

Des que Harris formalitzara la seua candidatura davant de la Comissió Federal Electoral, fins a 15 delegacions estatals han expressat el seu suport públic per la nova candidata demòcrata, entre les quals es troben la de Califòrnia, de Nova York, Louisiana, Maryland, Kentucky, Tennessee, Carolina del Nord, Carolina del Sud, Wisconsin, Maine, Massachusetts, Utah, Iowa, Dakota del Sud i Nevada.

Cal destacar que la jornada anterior, l’Associació de Comitès Demòcrates Estatals va anunciar que la major part dels 57 partits estatals havien mostrat la seua conformitat amb la candidatura de Harris, si ben no va arribar a especificar quins.

Este èxit en les seues primeres hores com a nova candidata s’ha traduït en la recaptació de 81 milions de dòlars (quasi 74,4 milions d’euros). A pesar que un gran nombre de delegacions i de grans figures del partit ja han recolzat a la vicepresidenta, els portaveus demòcrates al Senat, Chuck Shumer, i en la Càmera de Representants, Hakeem Jeffries, encara no s’han pronunciat sobre este tema.

Últimes notícies

José María Ángel es mostra tranquil després de declarar davant el jutge per la presumpta falsificació del seu títol

José María Ángel, excomisionado del Govern per a la DANA, declara com investigat per la presumpta falsificació d'un títol universitari amb el qual hauria promocionat com a funcionari i assegura que ha intentat traslladar la seua veritat al jutge.

Corberán promet que el València ho donarà tot per Europa davant el Barcelona

Carlos Corberán assegura que el València ho donarà tot per a aconseguir la classificació a la Lliga Conferència, encara que reconeix que no depenen de si mateixos i han de guanyar al Barcelona i esperar altres resultats.

Castro afronta davant el Betis el partit decisiu per a la permanència del Llevant

Luís Castro reconeix que el Llevant arriba a l'escenari que desitjava, depenent de si mateix davant el Betis per a certificar la permanència, i exigix al seu equip màxima concentració.

El València es juga la Conference davant un Barcelona ja campió

El València necessita guanyar a un Barcelona ja sense objectius i esperar les ensopegades de Getafe i Raig per a aconseguir la plaça de Lliga Conferència en l'última jornada.

Morant acusa a Pérez Llorca d’absentar-se de la crisi educativa i compara la seua actitud amb la de Mazón en la dana

Diana Morant retrau a Juanfran Pérez Llorca que no s'implique en la vaga del professorat i li critica per no revertir beneficis fiscals ni subvencions, mentres exigix explicacions pel cas de les vivendes públiques dels Naus a Alacant.

Set de cada deu directives valencianes treballen en empreses liderades per dones

Quasi el 70% de les empresàries i directives de la Comunitat Valenciana desenrotllen la seua carrera en companyies encapçalades per dones, un entorn que impulsa noves oportunitats i referents femenins.

Un milió d’euros per a modernitzar el regadiu del nispro a Callosa d’en Sarrià

El Govern destina un milió d'euros a implantar tecnologia de reg de precisió en els cultius de nispro i alvocat de Callosa d'en Sarrià, amb l'objectiu d'optimitzar l'ús de l'aigua i reforçar la sostenibilitat del camp valencià.