Harris aconseguix el suport dels delegats necessaris per a la seua nominació presidencial a la Convenció Demòcrata

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La candidata demòcrata a la Presidència d’Estats Units i actual vicepresidenta, Kamala Harris, ha aconseguit este dimarts a la nit el suport del nombre de delegats necessaris per a aconseguir la seua nominació presidencial de cara a la Convenció Nacional Demòcrata que se celebrarà el pròxim 19 d’agost a Chicago (Illinois), segons estimacions de mitjans nord-americans.

Harris s’ha fet en a penes 24 hores amb l’aval d’1.976 delegats dels 1.968 necessaris, una xifra que ha aconseguit després d’un devessall de mostres de suport per part de nombroses delegacions estatals, i que s’espera que seguisca creixent amb el pas dels dies, segons ha informat la cadena de televisió CNN.

«Donald Trump (expresident i candidat republicà) vol fer retrocedir al nostre país a una època en la qual molts dels nostres conciutadans nord-americans no gaudien de plenes llibertats i drets, però nosaltres creiem en un futur millor que done cabuda a tots els nord-americans. Creiem en un futur en el qual cada persona tinga l’oportunitat no només de tirar endavant, sinó de tirar endavant», ha expressat Harris en el seu compte de la xarxa social X.

La vicepresidenta, que no s’ha pronunciat sobre estes dades, ha apostat per construir «una nació en la qual tothom tinga una assistència sanitària assequible i en la qual tots els majors puguen jubilar-se amb dignitat», enfocant-se en la classe mitjana del país.

«Creiem en un futur en el qual cap xiquet haja de créixer en la pobresa, en el qual tots puguen comprar una casa, fundar una família i crear riquesa, i en el qual tots tinguen accés a permisos familiars remunerats i a guarderies assequibles. Construir la classe mitjana serà un objectiu definitori de la meua presidència», ha afegit.

Des que Harris formalitzara la seua candidatura davant de la Comissió Federal Electoral, fins a 15 delegacions estatals han expressat el seu suport públic per la nova candidata demòcrata, entre les quals es troben la de Califòrnia, de Nova York, Louisiana, Maryland, Kentucky, Tennessee, Carolina del Nord, Carolina del Sud, Wisconsin, Maine, Massachusetts, Utah, Iowa, Dakota del Sud i Nevada.

Cal destacar que la jornada anterior, l’Associació de Comitès Demòcrates Estatals va anunciar que la major part dels 57 partits estatals havien mostrat la seua conformitat amb la candidatura de Harris, si ben no va arribar a especificar quins.

Este èxit en les seues primeres hores com a nova candidata s’ha traduït en la recaptació de 81 milions de dòlars (quasi 74,4 milions d’euros). A pesar que un gran nombre de delegacions i de grans figures del partit ja han recolzat a la vicepresidenta, els portaveus demòcrates al Senat, Chuck Shumer, i en la Càmera de Representants, Hakeem Jeffries, encara no s’han pronunciat sobre este tema.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.

Avis per calor intensa en tres comarques de Castelló este dilluns

Sanitat ha activat el nivell de risc taronja per calor en una vintena de municipis del nord de Castelló, mentres Aemet preveu màximes pròximes als 40 graus en punts de l’interior valencià.

Morin dos banyistes ofegats a una platja de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella

Dos hòmens han mort ofegats este diumenge a la platja Mil Palmeras de Pilar de la Horadada i en una cala de Torrevella. Els equips sanitaris del Samu no han pogut reanimar-los malgrat aplicar maniobres avançades.

Trump i Pedro Sánchez encapçalen els ninots satírics de les Fogueres d’Alacant

Donald Trump, Pedro Sánchez i l’alcalde Luis Barcala s’han convertit en els grans protagonistes dels ninots satírics de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant, que combinen crítica política, humor i grans monuments com la foguera especial guanyadora Génesi.

Antiviolència planteja tancar dos mesos el camp del Racing i un el del Deportivo i l’Eldense

La Comissió Antiviolència ha proposat clausurar dos mesos el camp del Racing Club i un mes els estadis del Deportivo de la Coruña i de l’Eldense pels greus incidents en els partits d’ascens.

Ferran Torres iguala Puchades com a valencià amb més partits en un Mundial

Ferran Torres ha jugat el seu sisé partit en una fase final d’un Mundial i iguala així Antonio Puchades com a futbolista valencià amb més presències en esta competició. El davanter de Foios pot quedar a soles al capdavant si juga davant Uruguai en l’últim duel de la fase de grups.

Sis morts per calor extrema en sis dies a la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat sis morts atribuïbles a les altes temperatures entre el 30 de maig i el 4 de juny, cinc a la província de València i una a Castelló, segons el sistema MoMo de Sanitat.