Harris aconseguix el suport dels delegats necessaris per a la seua nominació presidencial a la Convenció Demòcrata

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La candidata demòcrata a la Presidència d’Estats Units i actual vicepresidenta, Kamala Harris, ha aconseguit este dimarts a la nit el suport del nombre de delegats necessaris per a aconseguir la seua nominació presidencial de cara a la Convenció Nacional Demòcrata que se celebrarà el pròxim 19 d’agost a Chicago (Illinois), segons estimacions de mitjans nord-americans.

Harris s’ha fet en a penes 24 hores amb l’aval d’1.976 delegats dels 1.968 necessaris, una xifra que ha aconseguit després d’un devessall de mostres de suport per part de nombroses delegacions estatals, i que s’espera que seguisca creixent amb el pas dels dies, segons ha informat la cadena de televisió CNN.

«Donald Trump (expresident i candidat republicà) vol fer retrocedir al nostre país a una època en la qual molts dels nostres conciutadans nord-americans no gaudien de plenes llibertats i drets, però nosaltres creiem en un futur millor que done cabuda a tots els nord-americans. Creiem en un futur en el qual cada persona tinga l’oportunitat no només de tirar endavant, sinó de tirar endavant», ha expressat Harris en el seu compte de la xarxa social X.

La vicepresidenta, que no s’ha pronunciat sobre estes dades, ha apostat per construir «una nació en la qual tothom tinga una assistència sanitària assequible i en la qual tots els majors puguen jubilar-se amb dignitat», enfocant-se en la classe mitjana del país.

«Creiem en un futur en el qual cap xiquet haja de créixer en la pobresa, en el qual tots puguen comprar una casa, fundar una família i crear riquesa, i en el qual tots tinguen accés a permisos familiars remunerats i a guarderies assequibles. Construir la classe mitjana serà un objectiu definitori de la meua presidència», ha afegit.

Des que Harris formalitzara la seua candidatura davant de la Comissió Federal Electoral, fins a 15 delegacions estatals han expressat el seu suport públic per la nova candidata demòcrata, entre les quals es troben la de Califòrnia, de Nova York, Louisiana, Maryland, Kentucky, Tennessee, Carolina del Nord, Carolina del Sud, Wisconsin, Maine, Massachusetts, Utah, Iowa, Dakota del Sud i Nevada.

Cal destacar que la jornada anterior, l’Associació de Comitès Demòcrates Estatals va anunciar que la major part dels 57 partits estatals havien mostrat la seua conformitat amb la candidatura de Harris, si ben no va arribar a especificar quins.

Este èxit en les seues primeres hores com a nova candidata s’ha traduït en la recaptació de 81 milions de dòlars (quasi 74,4 milions d’euros). A pesar que un gran nombre de delegacions i de grans figures del partit ja han recolzat a la vicepresidenta, els portaveus demòcrates al Senat, Chuck Shumer, i en la Càmera de Representants, Hakeem Jeffries, encara no s’han pronunciat sobre este tema.

Últimes notícies

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.

La ‘prioritat nacional’ marcarà les ajudes d’habitatge i servicis socials en els pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat de 2026 incorporen per primera vegada el principi de prioritat nacional en les polítiques d’habitatge i servicis socials, amb el suport del PP, segons ha destacat el síndic José María Llanos.

Nova planta de vivenda industrialitzada a València amb 6.000 habitatges a l’any

Cecotec i Casas inHAUS invertixen 100 milions d’euros en una nova planta de vivenda industrialitzada, amb previsió d’alçar 6.000 habitatges a l’any i generar 4.000 llocs de treball.

Alcoi reparteix polseres contra els colps de calor als treballadors a l’aire lliure

L’Ajuntament d’Alcoi ha dotat una trentena de treballadors municipals amb polseres intel·ligents que avisen quan detecten risc de colp de calor. El sistema prioritza la seguretat sense geolocalitzar ni guardar dades dels usuaris.

Sumacàrcer tanca l’àrea recreativa de l’Esgoletja després de dues morts al Xúquer

L’Ajuntament de Sumacàrcer ha clausurat l’àrea recreativa de l’illa de l’Esgoletja després de la mort de dos banyistes en una setmana al riu Xúquer. El municipi ja havia registrat altres dos ofegaments en 2021 i 2024 en esta mateixa zona fluvial.

Aerocas rep 900.000 euros més per a projectar un nou hangar de manteniment a Castelló

El Consell ha autoritzat una ampliació de capital de 900.000 euros d'Aerocas per redactar el projecte d'un hangar de manteniment d'aeronaus A-330/350 a l'Aeroport de Castelló.

A presó el líder d’un grup de narcos desarticulat a Elx amb set detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una organització dedicada al tràfic de drogues al detall, amb set detinguts i l’ingrés a presó del presumpte cap, que gestionava diversos punts de venda a la ciutat.