Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d’Hisenda ha acceptat la petició de les comunitats autònomes governades pel PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera, previst inicialment per a este dimecres, en el qual s’havia de tractar la reforma del sistema de finançament autonòmic.

Segons han explicat fonts del Ministeri d’Hisenda, el departament que dirigix Arcadi España comunicarà formalment esta vesprada que el Consell de Política Fiscal i Financera es trasllada al primer divendres de setembre. La decisió s’ha pres després de rebre la sol·licitud conjunta de les comunitats populars.

Les mateixes fonts han assenyalat que el ministre d’Hisenda considera que el canvi de data demostra la voluntat de diàleg del Govern central. A més, confia que, en esta nova convocatòria, les comunitats del PP anteposen els interessos de la ciutadania a ‘els dictats de la direcció nacional del partit’.

Carta de les comunitats del PP

Els consellers d’Hisenda i d’Economia de les onze comunitats governades pel PP, junt amb els de Ceuta i Melilla, havien remés una carta al ministre per a demanar l’ajornament de la reunió almenys fins a setembre.

En eixe escrit, advertien que una reforma ‘pactada amb una sola part i a esquenes de totes les altres no pot pretendre aprovar-se ara de forma apressada, com un calendari que impedix ni tan sols el seu examen’. Defensaven així més temps per a estudiar la proposta de reforma del finançament autonòmic i per a negociar-la amb tots els territoris afectats.

Amb el trasllat del Consell de Política Fiscal i Financera a setembre, el Govern central busca rebaixar la tensió política entorn del debat del finançament. També pretén facilitar que totes les comunitats, incloses les del PP, arriben a la reunió amb les seues posicions analitzades i consensuades internament.

Últimes notícies

Un gol de Carlos Espí en el descompte trenca el somni de remuntada de l’Elx

Un gol de Carlos Espí en el temps afegit ha donat el triomf al Real Madrid a Elx per 2-3, després que l’equip franjiverd igualara dos gols en els últims 20 minuts.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar que ja ha cremat 690 hectàrees

Dos bombers han resultat ferits lleus en l’incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar, que ha calcinat ja 690 hectàrees i té un perímetre aproximat de 17 quilòmetres.

El Valencia d’Óscar Sánchez estrena triomf i es reivindica a Vitòria

El Valencia ha estrenat el seu caseller de victòries a LaLiga EA Sports davant l’Alavés, en el debut d’Óscar Sánchez com a tècnic interí, que destaca la personalitat i el compromís del vestidor.

Vinícius, Mbappé i Konaté amaguen el missatge de suport a Ceuta abans del partit a Elx

Vinícius, Mbappé i Konaté han eixit al Martínez Valero amb la samarreta de suport a Ceuta enrotllada, tallant el lema, i se l'han llevada abans que la resta de jugadors.

El valencià Aaron Mayol fa història amb el seu debut oficial amb el Valencia CF

El migcentre Aaron Mayol, format més d’una dècada al Levante i ara al planter del Valencia CF, s’ha convertit en el primer jugador nascut en 2008 que debuta en partit oficial amb el club de Mestalla, en el triomf a domicili contra l’Alavés.

El Valencia CF suma la primera victòria del curs a Vitòria amb un gol de Luis Rioja

El Valencia CF ha estrenat el seu caseller de triomfs en esta Lliga EA Sports amb un 0-1 a Vitòria gràcies a un gol de Luis Rioja, en el primer partit amb Óscar Sánchez a la banqueta després de la destitució de Carlos Corberán.

Desallotgen un càmping i diverses granges pel greu incendi de Tuéjar, empitjorat pel vent

L’incendi declarat este dimarts a Tuéjar ha forçat el desallotjament preventiu d’una zona d’acampada i diverses granges, amb els treballs d’extinció dificultats pel vent i la baixa humitat. Els mitjans aeris s’han retirat de nit i les brigades terrestres continuen lluitant contra el foc.

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.