9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Impedixen votar a un home amb incapacitat greu en Chiva

Urna de les eleccions 10-N.

Urna de les eleccions 10-N | Laia Solanellas

 

Este diumenge, un veí de la urbanització de Calicanto de Chiva, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), ha estat quasi dos hores intentant dipositar els seus vots en les urnes de la seua mesa electoral corresponent.

 

Segons informa ‘Las Provincias’, Santos D.T, que té una incapacitat greu, no ha pogut moure’s des del seu cotxe fins al lloc a on li corresponia votar. I es que l’home, que es mou amb cadira de rodes, ha caigut en terra i ha patit un colp fort en la cadera.

 

Acompanyat d’ell, la seua dona ha hagut de demanar que tragueren les urnes al carrer per a que l’home exercira el seu dret al vot, però els membres de la mesa electoral s’han negat. Posteriorment, el president d’una altra mesa, lloc a on no havia de votar este home, s’ha acostat per a ajudar-lo, però els membres de la mesa a on li corresponia votar li ho han impedit també.

 

Després d’estos fets, algunes persones que estaven en eixos moments en el lloc han cridat a la Guàrdia Civil i els agents han permés que el cotxe poguera accedir fins al col·legi i, d’esta manera, este veí introduïra els seus vots en les urnes.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.