11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

L’Ajuntament protegix les cobertes de l’escoleta Clara Campoamor amb pintura tèrmica per a reduir la temperatura a l’interior 

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Recursos Humans i Tècnics, està duent a terme una actuació de millora de les condicions tèrmiques de l’escoleta Clara Campoamor, una intervenció que s’està executant a petició de l’AMPA i de l’equip directiu del centre, amb una inversió superior als 72.000 €. 

La regidora de Recursos Humans i Tècnics, Julia Climent, acompanyada de la directora del centre, ha visitat les instal·lacions de l’escola infantil i ha comprovat la marxa de les actuacions de millora. La delegada ha destacat “la gran satisfacció que suposa veure resolta una petició reiterada de la comunitat educativa, que redunda directament en el benestar de l’alumnat, així com també en les condicions de treball de tot el personal del centre”. “La necessitat de millorar les condicions tèrmiques de l’edifici s’ha vingut arrossegant des de l’obertura d’esta escola infantil municipal l’any 2022, i va ser un compromís del nou govern municipal donar resposta a esta situació, un compromís que hui veiem complit”, ha subratllat. 

L’escola infantil té huit unitats autoritzades d’Educació Infantil de Primer Cicle (0-3 anys), amb un total de 106 places de xiquets i xiquetes de menys de 3 anys d’edat. L’edifici té orientació sud-oest, amb un front d’aules envidrat, la qual cosa ocasiona un assolellament complet tant del pati com de les aules. A més, els vidres no tenien elements de protecció solar, la qual cosa originava una falta de confort tant a les aules com al pati, així com un alt consum energètic en la climatització dels espais interiors. 

Per a resoldre esta situació, s’estan instal·lant làmines d’alumini fixes en la part superior dels cristalls, per tal de controlar i mitigar la incidència solar directa sobre els vidres de les aules. I així mateix, s’està muntant una estructura al pati per a la col·locació de tendals que permeten disposar de zones d’ombra en l’exterior. 

Amb el mateix objectiu de reduir l’energia solar transmesa a l’interior de les aules, despatx de direcció, recepció i menjador, i reduir les altes temperatures que patien estos espais, s’han instal·lat unes làmines de protecció solar i d’estalvi energètic en la cara exterior dels vidres de les fusteries que donen al pati de jocs del centre. Estes làmines tenen una grossària de 75 micres, i disposen d’una protecció especial amb diversos tractaments anti UV que milloren la durabilitat. Mitjançant l’ús de les làmines, s’aconseguix una reducció de l’energia solar incident del 79%.  

Finalment, durant este mes de juliol està previst aplicar una pintura tèrmica especial a les cobertes de l’edifici, per a reduir la temperatura interior, especialment en el corredor i en el menjador durant l’època estival, quan la temperatura se situa per damunt del confort tèrmic ideal. Es tracta d’una mena de pintura dissenyada específicament per a incrementar l’eficiència energètica, i funciona mitjançant la reflexió de la llum solar: La seua presència impedix que la superfície tractada es calfe, amb el que es reduïx la transmissió de calor des de l’exterior cap a l’interior. De fet, es preveu aplicar esta solució també este estiu en el gimnàs del Col·legi Municipal Santiago Grisolía.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.