16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

L’Ajuntament protegix les cobertes de l’escoleta Clara Campoamor amb pintura tèrmica per a reduir la temperatura a l’interior 

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Recursos Humans i Tècnics, està duent a terme una actuació de millora de les condicions tèrmiques de l’escoleta Clara Campoamor, una intervenció que s’està executant a petició de l’AMPA i de l’equip directiu del centre, amb una inversió superior als 72.000 €. 

La regidora de Recursos Humans i Tècnics, Julia Climent, acompanyada de la directora del centre, ha visitat les instal·lacions de l’escola infantil i ha comprovat la marxa de les actuacions de millora. La delegada ha destacat “la gran satisfacció que suposa veure resolta una petició reiterada de la comunitat educativa, que redunda directament en el benestar de l’alumnat, així com també en les condicions de treball de tot el personal del centre”. “La necessitat de millorar les condicions tèrmiques de l’edifici s’ha vingut arrossegant des de l’obertura d’esta escola infantil municipal l’any 2022, i va ser un compromís del nou govern municipal donar resposta a esta situació, un compromís que hui veiem complit”, ha subratllat. 

L’escola infantil té huit unitats autoritzades d’Educació Infantil de Primer Cicle (0-3 anys), amb un total de 106 places de xiquets i xiquetes de menys de 3 anys d’edat. L’edifici té orientació sud-oest, amb un front d’aules envidrat, la qual cosa ocasiona un assolellament complet tant del pati com de les aules. A més, els vidres no tenien elements de protecció solar, la qual cosa originava una falta de confort tant a les aules com al pati, així com un alt consum energètic en la climatització dels espais interiors. 

Per a resoldre esta situació, s’estan instal·lant làmines d’alumini fixes en la part superior dels cristalls, per tal de controlar i mitigar la incidència solar directa sobre els vidres de les aules. I així mateix, s’està muntant una estructura al pati per a la col·locació de tendals que permeten disposar de zones d’ombra en l’exterior. 

Amb el mateix objectiu de reduir l’energia solar transmesa a l’interior de les aules, despatx de direcció, recepció i menjador, i reduir les altes temperatures que patien estos espais, s’han instal·lat unes làmines de protecció solar i d’estalvi energètic en la cara exterior dels vidres de les fusteries que donen al pati de jocs del centre. Estes làmines tenen una grossària de 75 micres, i disposen d’una protecció especial amb diversos tractaments anti UV que milloren la durabilitat. Mitjançant l’ús de les làmines, s’aconseguix una reducció de l’energia solar incident del 79%.  

Finalment, durant este mes de juliol està previst aplicar una pintura tèrmica especial a les cobertes de l’edifici, per a reduir la temperatura interior, especialment en el corredor i en el menjador durant l’època estival, quan la temperatura se situa per damunt del confort tèrmic ideal. Es tracta d’una mena de pintura dissenyada específicament per a incrementar l’eficiència energètica, i funciona mitjançant la reflexió de la llum solar: La seua presència impedix que la superfície tractada es calfe, amb el que es reduïx la transmissió de calor des de l’exterior cap a l’interior. De fet, es preveu aplicar esta solució també este estiu en el gimnàs del Col·legi Municipal Santiago Grisolía.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.