L’Ajuntament protegix les cobertes de l’escoleta Clara Campoamor amb pintura tèrmica per a reduir la temperatura a l’interior 

L’Ajuntament de València, a través de la Regidoria de Recursos Humans i Tècnics, està duent a terme una actuació de millora de les condicions tèrmiques de l’escoleta Clara Campoamor, una intervenció que s’està executant a petició de l’AMPA i de l’equip directiu del centre, amb una inversió superior als 72.000 €. 

La regidora de Recursos Humans i Tècnics, Julia Climent, acompanyada de la directora del centre, ha visitat les instal·lacions de l’escola infantil i ha comprovat la marxa de les actuacions de millora. La delegada ha destacat “la gran satisfacció que suposa veure resolta una petició reiterada de la comunitat educativa, que redunda directament en el benestar de l’alumnat, així com també en les condicions de treball de tot el personal del centre”. “La necessitat de millorar les condicions tèrmiques de l’edifici s’ha vingut arrossegant des de l’obertura d’esta escola infantil municipal l’any 2022, i va ser un compromís del nou govern municipal donar resposta a esta situació, un compromís que hui veiem complit”, ha subratllat. 

L’escola infantil té huit unitats autoritzades d’Educació Infantil de Primer Cicle (0-3 anys), amb un total de 106 places de xiquets i xiquetes de menys de 3 anys d’edat. L’edifici té orientació sud-oest, amb un front d’aules envidrat, la qual cosa ocasiona un assolellament complet tant del pati com de les aules. A més, els vidres no tenien elements de protecció solar, la qual cosa originava una falta de confort tant a les aules com al pati, així com un alt consum energètic en la climatització dels espais interiors. 

Per a resoldre esta situació, s’estan instal·lant làmines d’alumini fixes en la part superior dels cristalls, per tal de controlar i mitigar la incidència solar directa sobre els vidres de les aules. I així mateix, s’està muntant una estructura al pati per a la col·locació de tendals que permeten disposar de zones d’ombra en l’exterior. 

Amb el mateix objectiu de reduir l’energia solar transmesa a l’interior de les aules, despatx de direcció, recepció i menjador, i reduir les altes temperatures que patien estos espais, s’han instal·lat unes làmines de protecció solar i d’estalvi energètic en la cara exterior dels vidres de les fusteries que donen al pati de jocs del centre. Estes làmines tenen una grossària de 75 micres, i disposen d’una protecció especial amb diversos tractaments anti UV que milloren la durabilitat. Mitjançant l’ús de les làmines, s’aconseguix una reducció de l’energia solar incident del 79%.  

Finalment, durant este mes de juliol està previst aplicar una pintura tèrmica especial a les cobertes de l’edifici, per a reduir la temperatura interior, especialment en el corredor i en el menjador durant l’època estival, quan la temperatura se situa per damunt del confort tèrmic ideal. Es tracta d’una mena de pintura dissenyada específicament per a incrementar l’eficiència energètica, i funciona mitjançant la reflexió de la llum solar: La seua presència impedix que la superfície tractada es calfe, amb el que es reduïx la transmissió de calor des de l’exterior cap a l’interior. De fet, es preveu aplicar esta solució també este estiu en el gimnàs del Col·legi Municipal Santiago Grisolía.

Últimes notícies

Remuntada del Vila-real a Màlaga per estrenar el caseller de victòries

El Vila-real ha remuntat a La Rosaleda un gol inicial de Dotor i ha sumat el primer triomf de la temporada gràcies a un doblet de Pape Gueye i a l’encert d’Alberto Moleiro. El conjunt groguet ha sigut molt superior a un Màlaga superat des del minut 20.

Els vestits de festa d’Isabel Sanchís s’aliaren amb el pantaló en Madrid

La dissenyadora valenciana Isabel Sanchís ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció de festa que combina vestits espectaculars amb pantalons, corsés escultòrics i bustiers en 3D sense renunciar a la comoditat ni a la llibertat de moviments.

Xàbia recupera el pasturatge amb cabres al Montgó per a previndre incendis

Xàbia ha reactivat el pasturatge ecològic amb 250 cabres al parc natural del Montgó per reduir vegetació i minimitzar el risc d’incendis prop de les vivendes.

Rescatats 17 migrants subsaharians d’una pastera prop de la costa d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat disset hòmens subsaharians d’una pastera en aigües pròximes a Alacant i els ha desembarcat al port de Xàbia. L’operatiu s’ha coordinat des del Centre de Salvament de València i ha mobilitzat una embarcació i un helicòpter.

Més de mil incidents per les fortes tronades en un dia a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 1.084 incidents per les pluges i tronades en 28 hores, 684 a la ciutat de València. Les precipitacions més intenses s’han registrat en municipis de València i Alacant, amb fins a 48 litres per metre quadrat.

Nou anys de presó per agredir sexualment una menor a qui va deixar embarassada

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a nou anys i un dia de presó un home de 23 anys per un delicte continuat d’agressió sexual a una menor de 14 anys, amb qui va mantindre una relació i a qui va deixar embarassada. La sentència inclou orde d’allunyament durant 15 anys i huit anys de llibertat vigilada, i és recurrible davant del TSJCV.

La jutgessa del cas Les Naus crida a declarar l’exregidor Toni Gallego com a testimoni el 30 de setembre

La jutgessa que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha citat l’exregidor del PP Toni Gallego perquè declare com a testimoni el 30 de setembre, arran de les seues afirmacions en Les Corts sobre la regidora dimitida Rocío Gómez.

El PSPV acusa Catalá de culpabilitzar migrants i lliurar València a l’especulació

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, acusa l’alcaldessa María José Catalá de no tindre model de ciutat, d’assenyalar les persones migrants pels problemes d’habitatge i turisme i de facilitar l’especulació urbanística.