Investiguen un conductor ebri en irrompre en una processó de Setmana Santa a Tous

Diumenge passat 09 d’abril, cap a les 12.00 hores, la central COTA del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València, va rebre telefonada de sol·licitud de suport del personal de policia local de la localitat de Tous, alertant que un vehicle havia accedit a l’itinerari del seguici processional de la Santa Trobada, provocant perill per als ciutadans que participaven en la processó esmentada, ja que el seu conductor podria trobar-se begut.

Personada poc després la patrulla al lloc, comprova els fets, observant com el conductor, un home de 72 anys mostra símptomes evidents de trobar-se sota els efectes de begudes alcohòliques, llançant taxa positiva en les proves d’alcoholèmia, duplicant la taxa permesa.

De les declaracions obtingudes al lloc del fet, es conclou que havia produït un perill concret per a la integritat física de diverses persones que participaven en el seguici processional.

El conductor va irrompre a l’itinerari del seguici processional, sent un guarda rural i un regidor que s’hi trobaven, els qui van impedir en un primer moment, que el conductor arribara a provocar lesions en les persones.

Per tot això, efectius del Destacament de Trànsit d’Alzira van procedir a investigar el conductor per dos delictes contra la seguretat viària en conduir de manera manifestament temerària i fer-ho sota els efectes de begudes alcohòliques, remetent les diligències al Jutjat de Guàrdia dels d’Alzira.

Estos delictes poden comportar penes de fins a dos anys de presó, multa de fins a dotze mesos, feines en benefici de la comunitat per un màxim de 90 dies, i en tot cas, privació del dret a conduir que pot arribar fins als sis anys.

Així mateix, a conseqüència de la investigació dels fets, s’ha proposat este conductor per a un reconeixement extraordinari de l’autorització administrativa per conduir, a l’efecte de verificar-ne les condicions psicofísiques, per poder-ho fer amb seguretat.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.