Investiguen un conductor ebri en irrompre en una processó de Setmana Santa a Tous

Diumenge passat 09 d’abril, cap a les 12.00 hores, la central COTA del Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil de València, va rebre telefonada de sol·licitud de suport del personal de policia local de la localitat de Tous, alertant que un vehicle havia accedit a l’itinerari del seguici processional de la Santa Trobada, provocant perill per als ciutadans que participaven en la processó esmentada, ja que el seu conductor podria trobar-se begut.

Personada poc després la patrulla al lloc, comprova els fets, observant com el conductor, un home de 72 anys mostra símptomes evidents de trobar-se sota els efectes de begudes alcohòliques, llançant taxa positiva en les proves d’alcoholèmia, duplicant la taxa permesa.

De les declaracions obtingudes al lloc del fet, es conclou que havia produït un perill concret per a la integritat física de diverses persones que participaven en el seguici processional.

El conductor va irrompre a l’itinerari del seguici processional, sent un guarda rural i un regidor que s’hi trobaven, els qui van impedir en un primer moment, que el conductor arribara a provocar lesions en les persones.

Per tot això, efectius del Destacament de Trànsit d’Alzira van procedir a investigar el conductor per dos delictes contra la seguretat viària en conduir de manera manifestament temerària i fer-ho sota els efectes de begudes alcohòliques, remetent les diligències al Jutjat de Guàrdia dels d’Alzira.

Estos delictes poden comportar penes de fins a dos anys de presó, multa de fins a dotze mesos, feines en benefici de la comunitat per un màxim de 90 dies, i en tot cas, privació del dret a conduir que pot arribar fins als sis anys.

Així mateix, a conseqüència de la investigació dels fets, s’ha proposat este conductor per a un reconeixement extraordinari de l’autorització administrativa per conduir, a l’efecte de verificar-ne les condicions psicofísiques, per poder-ho fer amb seguretat.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.