L’IPC es modera al 8,9% al setembre, amb els aliments disparats

L’IPC, Índex de Preus al Consum, cau al setembre al 8,9 % interanual, una dècima menys del que va avançar l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i 1,6 punts menys respecte a la inflació registrada a l’agost.

L’IPC cau un 0,7% al mes de setembre respecte al mes d’agost principalment per la baixada de l’electricitat, de manera que se situa al 8,9% mentre que la inflació s’ha reduït dos dècimes, fins al 6,2%.

L’alça dels preus s’ha alentit, i per això continua la tendència cap a la moderació que es va iniciar este estiu. No obstant això, els aliments i les begudes no alcohòliques van pujar un 14,4 % interanual, una taxa de 6 dècimes superior a la d’agost i la més alta des del 1994.

Destaquen l’encariment d’aliments com els llegums i les hortalisses, la llet, els formatges i els ous, i la carn.

Evolució anual dels preus de consum

Els grups que destaquen per la seua influència en el descens de la taxa anual són:

Habitatge, que en disminueix la variació més de 10 punts i mig, fins al 14,2%, a causa de la baixada de l’electricitat davant la pujada del setembre del 2021.

Transport, amb una taxa del 9,4%, més de dos punts inferiors a la del mes anterior. Esta evolució és causada pel descens del preu dels carburants i lubricants, davant l’augment registrat el setembre del 2021, i la baixada als serveis de transport.

Per la seua banda, el grup amb més influència positiva és:

Aliments i begudes no alcohòliques, que situa la taxa en el 14,4%, sis dècimes superior a la del mes passat, i la més alta des del començament de la sèrie, el gener del 1994.

Últimes notícies

A disposició judicial tres dels detinguts per l’agressió racista de Tavernes

Tres dels cinc joves detinguts per l’agressió racista a un jove magribí a Tavernes de la Valldigna han passat a disposició judicial, mentres la investigació per delicte d’odi continua oberta.

Aemet rebaixa a groc l’avís a Castelló però manté el taronja a València i Alacant

Aemet ha rebaixat de roig a groc l’avís per pluges al litoral de Castelló, però manté el nivell taronja per precipitacions molt intenses a diversos trams costaners de València i Alacant entre divendres i dissabte.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, assegura des d’Elx que la votació dels decrets de vivenda al Congrés evidencia el final del sanchisme i defensa que l’única eixida són unes noves eleccions generals.

Pérez Llorca dona per acabat el sanchisme i reclama eleccions generals com a única eixida

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, considera que la votació dels decrets de vivenda en el Congrés confirma el final del sanchisme i defensa que només unes eleccions generals poden resoldre la situació política actual.

Les empreses de Castelló alerten que les avisos per pluges disparen els costos

El president de la CEV a Castelló, Luis Martí, advertix que la recurrència de les alertes meteorològiques està generant un cost econòmic cada vegada més elevat per a empreses i comerços, i reclama una negociació per a repartir-lo de manera equitativa.

Compromís per València reclama un ple urgent sobre vivenda i porta 3 mocions amb més de 6.000 firmes

Compromís per València ha registrat al consistori la petició d’un ple extraordinari exclusiu sobre vivenda i hi presentarà tres mocions avalades per més de 6.000 firmes, centrades en limitar el preu del lloguer, frenar els apartaments turístics i blindar el sòl públic.

La comissió de Les Corts sobre Les Naus tornarà el 20 d’octubre amb cites a adjudicataris i imputats

La comissió d’investigació de Les Corts sobre les presumptes irregularitats en les vivendes protegides de Les Naus (Alacant) reprendrà els treballs el 20 i el 22 d’octubre, amb noves compareixences d’adjudicataris i persones investigades en la causa judicial.

Torrent destinarà 120.000 euros a recuperar la Torre Medieval com a espai museístic

L’Ajuntament de Torrent ha aprovat licitar per 120.072 euros la restauració de la Torre Medieval, amb un termini d’execució estimat de sis mesos, per a adaptar-la a futurs usos culturals i museístics.