L’IPC es modera al 8,9% al setembre, amb els aliments disparats

L’IPC, Índex de Preus al Consum, cau al setembre al 8,9 % interanual, una dècima menys del que va avançar l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i 1,6 punts menys respecte a la inflació registrada a l’agost.

L’IPC cau un 0,7% al mes de setembre respecte al mes d’agost principalment per la baixada de l’electricitat, de manera que se situa al 8,9% mentre que la inflació s’ha reduït dos dècimes, fins al 6,2%.

L’alça dels preus s’ha alentit, i per això continua la tendència cap a la moderació que es va iniciar este estiu. No obstant això, els aliments i les begudes no alcohòliques van pujar un 14,4 % interanual, una taxa de 6 dècimes superior a la d’agost i la més alta des del 1994.

Destaquen l’encariment d’aliments com els llegums i les hortalisses, la llet, els formatges i els ous, i la carn.

Evolució anual dels preus de consum

Els grups que destaquen per la seua influència en el descens de la taxa anual són:

Habitatge, que en disminueix la variació més de 10 punts i mig, fins al 14,2%, a causa de la baixada de l’electricitat davant la pujada del setembre del 2021.

Transport, amb una taxa del 9,4%, més de dos punts inferiors a la del mes anterior. Esta evolució és causada pel descens del preu dels carburants i lubricants, davant l’augment registrat el setembre del 2021, i la baixada als serveis de transport.

Per la seua banda, el grup amb més influència positiva és:

Aliments i begudes no alcohòliques, que situa la taxa en el 14,4%, sis dècimes superior a la del mes passat, i la més alta des del començament de la sèrie, el gener del 1994.

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.