L’IPC es modera al 8,9% al setembre, amb els aliments disparats

L’IPC, Índex de Preus al Consum, cau al setembre al 8,9 % interanual, una dècima menys del que va avançar l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i 1,6 punts menys respecte a la inflació registrada a l’agost.

L’IPC cau un 0,7% al mes de setembre respecte al mes d’agost principalment per la baixada de l’electricitat, de manera que se situa al 8,9% mentre que la inflació s’ha reduït dos dècimes, fins al 6,2%.

L’alça dels preus s’ha alentit, i per això continua la tendència cap a la moderació que es va iniciar este estiu. No obstant això, els aliments i les begudes no alcohòliques van pujar un 14,4 % interanual, una taxa de 6 dècimes superior a la d’agost i la més alta des del 1994.

Destaquen l’encariment d’aliments com els llegums i les hortalisses, la llet, els formatges i els ous, i la carn.

Evolució anual dels preus de consum

Els grups que destaquen per la seua influència en el descens de la taxa anual són:

Habitatge, que en disminueix la variació més de 10 punts i mig, fins al 14,2%, a causa de la baixada de l’electricitat davant la pujada del setembre del 2021.

Transport, amb una taxa del 9,4%, més de dos punts inferiors a la del mes anterior. Esta evolució és causada pel descens del preu dels carburants i lubricants, davant l’augment registrat el setembre del 2021, i la baixada als serveis de transport.

Per la seua banda, el grup amb més influència positiva és:

Aliments i begudes no alcohòliques, que situa la taxa en el 14,4%, sis dècimes superior a la del mes passat, i la més alta des del començament de la sèrie, el gener del 1994.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.