L’IPC es modera al 8,9% al setembre, amb els aliments disparats

L’IPC, Índex de Preus al Consum, cau al setembre al 8,9 % interanual, una dècima menys del que va avançar l’Institut Nacional d’Estadística (INE) i 1,6 punts menys respecte a la inflació registrada a l’agost.

L’IPC cau un 0,7% al mes de setembre respecte al mes d’agost principalment per la baixada de l’electricitat, de manera que se situa al 8,9% mentre que la inflació s’ha reduït dos dècimes, fins al 6,2%.

L’alça dels preus s’ha alentit, i per això continua la tendència cap a la moderació que es va iniciar este estiu. No obstant això, els aliments i les begudes no alcohòliques van pujar un 14,4 % interanual, una taxa de 6 dècimes superior a la d’agost i la més alta des del 1994.

Destaquen l’encariment d’aliments com els llegums i les hortalisses, la llet, els formatges i els ous, i la carn.

Evolució anual dels preus de consum

Els grups que destaquen per la seua influència en el descens de la taxa anual són:

Habitatge, que en disminueix la variació més de 10 punts i mig, fins al 14,2%, a causa de la baixada de l’electricitat davant la pujada del setembre del 2021.

Transport, amb una taxa del 9,4%, més de dos punts inferiors a la del mes anterior. Esta evolució és causada pel descens del preu dels carburants i lubricants, davant l’augment registrat el setembre del 2021, i la baixada als serveis de transport.

Per la seua banda, el grup amb més influència positiva és:

Aliments i begudes no alcohòliques, que situa la taxa en el 14,4%, sis dècimes superior a la del mes passat, i la més alta des del començament de la sèrie, el gener del 1994.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.