MADRID, 18 (EUROPA PRESS)
L’Exèrcit d’Israel ha anunciat este dijous la mort de 20 suposats membres del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) en un nou bombardeig contra la Franja de Gaza, en el marc de l’ofensiva deslligada contra l’enclavament després dels atacs executats el 7 d’octubre pel grup islamista i altres faccions palestines.
Així, ha indicat que els morts eren membres del Batalló Shati, inclòs un franctirador de Hamàs que hauria estat implicat en la mort el 9 de juliol del militar israelià Tal Lahat, en un atac executat a la ciutat de Gaza, al nord de l’enclavament.
El sospitós ha sigut identificat com Muhamad abú Jatab, «comandant d’escamot al Batalló Shati», al que Israel atribuïx diversos atacs, segons un comunicat publicat per les Forces de Defensa d’Israel (FDI) en la seua pàgina web. Hamàs no s’ha pronunciat ara com ara sobre estes informacions.
Israel va desencadenar una ofensiva contra la Franja després dels atacs del 7 d’octubre, que van deixar prop d’1.200 morts i uns 240 segrestats. Les autoritats de Gaza, controlades per Hamàs, han denunciat més de 38.800 morts, als quals se sumen més de 560 palestins morts a Cisjordània i Jerusalem Est en operacions per part de les forces israelianes o en atacs perpetrats per colons.







