Israel anuncia la mort del cap d’operacions logístiques d’Hezbol·là en un bombardeig a Beirut

El grup llança míssils contra una base militar situada prop de Tel Aviv

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat hui dimarts la mort del cap d’operacions logístiques del partit-milícia xiïta Hezbol·là en un bombardeig executat el dilluns contra la capital de Líban, Beirut, extrem sobre el qual el grup no s’ha pronunciat de moment, enmig de la invasió deslligada la setmana passada i davant de la intensificació dels atacs aeris durant les últimes tres setmanes.

Així, ha indicat en un comunicat publicat a través del seu compte en la xarxa social X que Suhail Hasin Hasini va ser «eliminat» en el bombardeig, abans d’especificar que era a més membre del Consell de la Yihad d’Hezbol·là, el principal organisme militar del grup.

«La seu (atacada) contenia a més la unitat d’investigació i desenvolupament d’Hezbol·là, implicada en la producció de míssils de precisió i en assumptes logístics sobre emmagatzematge i transport d’armes a Líban», ha manifestat.

En este sentit, ha detallat que «Hasini estava implicat en els pressupostos i la gestió logística dels projectes més sensibles de l’organització, inclòs el pla operatiu per a la guerra i altres plans especials, entre ells el llançament d’atacs terroristes contra Israel des de Líban i Síria».

El comunicat ha sigut publicat hores després que l’Exèrcit assegurara haver dut a terme un bombardeig contra la caserna general de la Intel·ligència del partit-milícia xiïta libanès a Beirut, sotmesa a intensos atacs israelians durant les últimes setmanes.

Poc després, Hezbol·là ha confirmat el llançament de nombrosos míssils contra la base militar de Glitot, als afores de Tel Aviv i pertanyent a la Unitat d’Intel·ligència Militar 8200, que ja ha sigut objectiu del grup islamista amb anterioritat, segons ha informat la cadena de televisió En Manar. Posteriorment, ha llançat projectils contra una altra instal·lació militar a Marj.

Israel, per la seua banda, ha informat sobre l’activació de les alertes antiaèries en diverses localitzacions del centre del país després de detectar fins a cinc llançaments des de territori libanés, dels quals alguns han sigut interceptats mentre uns altres han caigut en zones obertes, al mateix temps que ha confirmat que un militar ha resultat ferit greu en combats amb el grup en territori de Líban.

En total, l’aviació israeliana ha bombardejat més de 70 posicions d’Hezbol·là al llarg de la jornada, principalment «llocs de producció de municions», plataformes de llançaments, posats de comandament, dipòsits d’armes i altres edificis militars en el sud de Líban.

Hezbol·là també ha llançat una sèrie de coets contra agrupacions de soldats israelians en els assentaments de Shlomi i de Hanita, prop de la frontera i en l’extrem oest, i que recentment han sigut declarades per les autoritats militars israelianes com a zona militar tancada de cara a la realització de noves operacions terrestres en territori libanés.

Les forces israelianes porten diverses setmanes bombardejant diverses zones de Líban, on s’han registrat ja més de 2.000 morts en el marc d’estos atacs. El repunt de la violència s’emmarca en els enfrontaments deslligats entre les parts fa ja quasi un any després que Hezbol·là atacara territori israelià després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines contra sòl israelià.

Últimes notícies

Parcs naturals tancats i màximes restriccions per l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc d’incendis en tota la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, amb el tancament dels parcs naturals i la prohibició de transitar per senders i encendre foc. Les acampades i activitats a l’aire lliure en zones forestals també queden fortament limitades.

Com evitar lesions oculars durant l’eclipsi solar amb ulleres adequades

Mirar l’eclipsi solar sense protecció adequada pot causar lesions irreversibles als ulls. Sanitat reforça urgències i Oftalmologia i recomana ulleres homologades i supervisió dels menors.

La valenciana Natalia Palomares triomfa com a única ballarina europea de Shakira

La valenciana Natalia Palomares és l’única ballarina europea que acompanya Shakira en la gira mundial 'Las mujeres ya no lloran', un espectacle que, segons destaca, transforma el dolor en poder inspirador. La seua trajectòria passa per deixar el Grau de Dret per la dansa i arribar a escenaris com la final del Mundial de futbol.

Caiguda múltiple en una prova ciclista a Estivella amb dos ferits greus

Una col·lisió entre dos ciclistes que lideraven el pilot en una prova a Estivella ha provocat una caiguda múltiple amb prop de 40 afectats i dos corredors ferits greus.

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.