Israel anuncia la mort del cap d’operacions logístiques d’Hezbol·là en un bombardeig a Beirut

El grup llança míssils contra una base militar situada prop de Tel Aviv

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat hui dimarts la mort del cap d’operacions logístiques del partit-milícia xiïta Hezbol·là en un bombardeig executat el dilluns contra la capital de Líban, Beirut, extrem sobre el qual el grup no s’ha pronunciat de moment, enmig de la invasió deslligada la setmana passada i davant de la intensificació dels atacs aeris durant les últimes tres setmanes.

Així, ha indicat en un comunicat publicat a través del seu compte en la xarxa social X que Suhail Hasin Hasini va ser “eliminat” en el bombardeig, abans d’especificar que era a més membre del Consell de la Yihad d’Hezbol·là, el principal organisme militar del grup.

“La seu (atacada) contenia a més la unitat d’investigació i desenvolupament d’Hezbol·là, implicada en la producció de míssils de precisió i en assumptes logístics sobre emmagatzematge i transport d’armes a Líban”, ha manifestat.

En este sentit, ha detallat que “Hasini estava implicat en els pressupostos i la gestió logística dels projectes més sensibles de l’organització, inclòs el pla operatiu per a la guerra i altres plans especials, entre ells el llançament d’atacs terroristes contra Israel des de Líban i Síria”.

El comunicat ha sigut publicat hores després que l’Exèrcit assegurara haver dut a terme un bombardeig contra la caserna general de la Intel·ligència del partit-milícia xiïta libanès a Beirut, sotmesa a intensos atacs israelians durant les últimes setmanes.

Poc després, Hezbol·là ha confirmat el llançament de nombrosos míssils contra la base militar de Glitot, als afores de Tel Aviv i pertanyent a la Unitat d’Intel·ligència Militar 8200, que ja ha sigut objectiu del grup islamista amb anterioritat, segons ha informat la cadena de televisió En Manar. Posteriorment, ha llançat projectils contra una altra instal·lació militar a Marj.

Israel, per la seua banda, ha informat sobre l’activació de les alertes antiaèries en diverses localitzacions del centre del país després de detectar fins a cinc llançaments des de territori libanés, dels quals alguns han sigut interceptats mentre uns altres han caigut en zones obertes, al mateix temps que ha confirmat que un militar ha resultat ferit greu en combats amb el grup en territori de Líban.

En total, l’aviació israeliana ha bombardejat més de 70 posicions d’Hezbol·là al llarg de la jornada, principalment “llocs de producció de municions”, plataformes de llançaments, posats de comandament, dipòsits d’armes i altres edificis militars en el sud de Líban.

Hezbol·là també ha llançat una sèrie de coets contra agrupacions de soldats israelians en els assentaments de Shlomi i de Hanita, prop de la frontera i en l’extrem oest, i que recentment han sigut declarades per les autoritats militars israelianes com a zona militar tancada de cara a la realització de noves operacions terrestres en territori libanés.

Les forces israelianes porten diverses setmanes bombardejant diverses zones de Líban, on s’han registrat ja més de 2.000 morts en el marc d’estos atacs. El repunt de la violència s’emmarca en els enfrontaments deslligats entre les parts fa ja quasi un any després que Hezbol·là atacara territori israelià després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines contra sòl israelià.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les pluges deixen quasi 72 l/m² en quatre hores a Castalla i concentren les incidències a Alacant

Les precipitacions han deixat 71,8 l/m² en quatre hores a Castalla i han motivat deu actuacions dels bombers a la província d'Alacant, sense incidències a València.

Mercadona ha guanyat 1.729 milions en 2025, un 24,9% més, i accelera el seu pla d’inversió

Mercadona ha guanyat 1.729 milions d'euros en 2025, un 24,9% més, amb vendes de 41.900 milions i una quota del 28,5% a Espanya. La companyia impulsa la botiga 9, obri nous bucs i preveu 43.200 milions en vendes en 2026.

Troben un cadàver sense cames en una planta de reciclatge de Paterna sense indicis de criminalitat

Un cadàver amb les cames amputades ha sigut trobat en una planta de reciclatge de Paterna. Les primeres perquisicions han descartat criminalitat i apunten a una mort accidental o natural.

La dana, centrada en el Mediterrani, deixarà 100 litres per metre quadrat a Alacant

La dana manté l'alerta groga en Comunitat Valenciana, Balears i Múrcia, amb xàfecs que podran deixar més de 100 l/m² a Alacant en 12 hores. Hi haurà neu en cotes mitjanes d'Andalusia i ratxes de 70 km/h a Canàries, amb tendència a estabilitzar-se des del dijous.

Nova manifestació a València el 28 de març per a exigir presó a Carlos Mazón per la dana

Col·lectius socials, cívics i sindicals han convocat el 28 de març una nova marxa a València. Reclamen presó per a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024.

Quatre ferits en una col·lisió entre dos cotxes en Novetlé

Quatre persones han resultat ferides en la col·lisió de dos cotxes al carrer Enric Valor de Novetlé. Dos ocupants han hagut de ser excarcerats.

La Policia ha assajat la seua resposta davant un atac terrorista en l’estadi del Llevant

La Policia Nacional ha realitzat un simulacre amb víctimes i ostatges en el Ciutat de València per a avaluar temps de reacció i coordinació en un supòsit partit. El dispositiu ha implicat a GEO, ENITE, UIP, TEDAX-NRBQ, Guies Canins i Policia Científica, sota la coordinació de la Sala CIMACC 091.

La CHJ no detecta parametros alarmants en la qualitat de l’aigua després de la dana

La CHJ tanca un any de mostrejos després de la dana d'octubre de 2024 sense resultats alarmants i amb l'Albufera de nou en el seu estat previ, fins i tot molt vulnerable. El analisis detallat de dades seguix per a confirmar tendències en aigües, acuiferos i sediments.