6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Israel anuncia la mort del cap d’operacions logístiques d’Hezbol·là en un bombardeig a Beirut

El grup llança míssils contra una base militar situada prop de Tel Aviv

MADRID, 8 (EUROPA PRESS)

L’Exèrcit d’Israel ha anunciat hui dimarts la mort del cap d’operacions logístiques del partit-milícia xiïta Hezbol·là en un bombardeig executat el dilluns contra la capital de Líban, Beirut, extrem sobre el qual el grup no s’ha pronunciat de moment, enmig de la invasió deslligada la setmana passada i davant de la intensificació dels atacs aeris durant les últimes tres setmanes.

Així, ha indicat en un comunicat publicat a través del seu compte en la xarxa social X que Suhail Hasin Hasini va ser “eliminat” en el bombardeig, abans d’especificar que era a més membre del Consell de la Yihad d’Hezbol·là, el principal organisme militar del grup.

“La seu (atacada) contenia a més la unitat d’investigació i desenvolupament d’Hezbol·là, implicada en la producció de míssils de precisió i en assumptes logístics sobre emmagatzematge i transport d’armes a Líban”, ha manifestat.

En este sentit, ha detallat que “Hasini estava implicat en els pressupostos i la gestió logística dels projectes més sensibles de l’organització, inclòs el pla operatiu per a la guerra i altres plans especials, entre ells el llançament d’atacs terroristes contra Israel des de Líban i Síria”.

El comunicat ha sigut publicat hores després que l’Exèrcit assegurara haver dut a terme un bombardeig contra la caserna general de la Intel·ligència del partit-milícia xiïta libanès a Beirut, sotmesa a intensos atacs israelians durant les últimes setmanes.

Poc després, Hezbol·là ha confirmat el llançament de nombrosos míssils contra la base militar de Glitot, als afores de Tel Aviv i pertanyent a la Unitat d’Intel·ligència Militar 8200, que ja ha sigut objectiu del grup islamista amb anterioritat, segons ha informat la cadena de televisió En Manar. Posteriorment, ha llançat projectils contra una altra instal·lació militar a Marj.

Israel, per la seua banda, ha informat sobre l’activació de les alertes antiaèries en diverses localitzacions del centre del país després de detectar fins a cinc llançaments des de territori libanés, dels quals alguns han sigut interceptats mentre uns altres han caigut en zones obertes, al mateix temps que ha confirmat que un militar ha resultat ferit greu en combats amb el grup en territori de Líban.

En total, l’aviació israeliana ha bombardejat més de 70 posicions d’Hezbol·là al llarg de la jornada, principalment “llocs de producció de municions”, plataformes de llançaments, posats de comandament, dipòsits d’armes i altres edificis militars en el sud de Líban.

Hezbol·là també ha llançat una sèrie de coets contra agrupacions de soldats israelians en els assentaments de Shlomi i de Hanita, prop de la frontera i en l’extrem oest, i que recentment han sigut declarades per les autoritats militars israelianes com a zona militar tancada de cara a la realització de noves operacions terrestres en territori libanés.

Les forces israelianes porten diverses setmanes bombardejant diverses zones de Líban, on s’han registrat ja més de 2.000 morts en el marc d’estos atacs. El repunt de la violència s’emmarca en els enfrontaments deslligats entre les parts fa ja quasi un any després que Hezbol·là atacara territori israelià després dels atacs perpetrats el 7 d’octubre del 2023 pel Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) i altres faccions palestines contra sòl israelià.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.