La Justicia obliga a retirar els “polèmics” llibres de l’Ajuntament de Castelló

 

La Fundació d’Advocats Cristians ara com ara gana en la seua batalla per la retirada dels “polèmics” llibres repartits en els instituts de Castelló.

La Justícia obliga l’Ajuntament de Castelló a retirar els llibres d’ideologia de gènere, repartits en instituts públics, tal com va sol·licitar Advocats Cristians.

Els llibres segons la regidoria de Cultura, “pretén fomentar la convivència en igualtat, la tolerància i el respecte a la diversitat”.

El problema és que es parla durament d’una altra mena de religió amb frases com “Al bisbe li donen per cul”, “Chaperos en el Vaticà”, “Al·là no és gran i Jesús no ens estima” i “Una polla per al pastor”.

Des d’Advocats Cristians havien obert una petició de signatures perquè retiren immediatament estos llibres dels col·legis, al·legant “Adoctrinament ideològic i atacs a la llibertat religiosa pagat amb els teus diners i amb el meu”.

El jutjat del Contenciós núm. 1 de Castelló admet les mesures cautelosíssimes sol·licitades per la Fundació d’Advocats Cristians.

La presidenta de l’organització juristes, Polònia Castellanos, en declaracions a COPE Cstellón celebra la decisió i insisteix que «els pares hem de vigilar que des de les institucions no imposen una ideologia als nostres fills». Denúncia a més que «des de l’Ajuntament de Castelló mostren reiteradament el seu radicalisme contra la religió. Ja ho vam veure quan van posar a Jesús crucificat en un joc de Tetris per Setmana Santa o amb la seua ofensiva constant contra la Creu del Ribalta».

El jutge indica en la seua resolució que «contra esta no cap a la interposició de cap recurs, tenint l’Administració demandada tres dies per a al·legar el que estime procedent i amb el seu resultat es resoldrà el procedent sobre l’alçament, manteniment o modificació de la mesura cautelar adoptada».

La Fundació Espanyola d’Advocats Cristians ha presentat un recurs contenciós administratiu contra l’Ajuntament de Castelló pel repartiment d’uns llibres d’ideologia de gènere en els instituts públics de la ciutat.

L’organització de juristes considera que «el repartiment d’estos llibres vulnera diversos drets fonamentals com el dret dels pares a decidir l’educació dels seus fills (27.3 CE), la llibertat ideològica i de culte (16.1 CE) i l’obligació de l’administració de ser objectiva i neutral (art. 103.1 CE)».

L’organització de juristes denuncia que “el contingut d’algun d’aqueixos llibres no sols inclou contingut sexualment explícit, sinó que recorre al constant escarn de les religions. No sols a la catòlica, també a l’Islam, el judaisme i la religió evangèlica”.

La seua presidenta, Polònia Castellanos, assegura que “el contingut d’aqueixos llibres fa una estereotipació negativa del fet religiós, incitant a l’odi contra la religió i els seus fidels”.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.