VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)
Desenes de persones han protestat este dijous a la platja del Saler, convocades per la Comissió Ciutat-Port, per a exigir la paralització de l’ampliació nord del Port amb l’objectiu i «evitar així que es produïsquen més abocaments» com el qual s’ha registrat el dilluns en els arenals junt amb el Parc Natural de l’Albufera.
En este sentit, advertixen que este projecte d’ampliació «augmentarà les possibilitats» d’abocaments accidentals com el succeït esta setmana que «posen en risc la biodiversitat marina així com la integritat d’este parc natural», segons han assenyalat les mateixes fonts.
Per això, activistes i simpatitzants de la Comissió Ciutat-Port, que aglutina més de 200 col·lectius i associacions de diversa índole, s’han concentrat per a clamar: ‘No a l’ampliació del port’. «Estem davant d’un monstre gegant, que és el port de València, que a poc a poc ens va fent ombra, arrasant d’una manera o d’una altra, amb els recursos materials, naturals i econòmics de totes les valencianes i els valencians», assenyalen.
En este sentit, afirmen que el que ha passat aquesta setmana és «només un advertiment d’allò que està per venir» i advertixen que «ens enfrontem a un escenari molt canviant d’emergència climàtica ple d’incerteses, amb uns projeccions megalómenos de caràcter industrial i urbanístic en àrees especialment vulnerables que, davant de qualsevol intervenció humana, porta amb si cert risc d’accidents».
Per això, assenyalen que tenint en compte «la pèrdua de resiliència» del territori i «l’estat alarmant de conservació en què es troben els pocs espais naturals que ens queden, s’ha de repensar el teixit productiu i econòmic amb què anem modelant les ciutats perquè apostant per aquest tipus d’activitats assumim uns perills que quan provoquen aquestes situacions no estem disposats a acceptar».







