La Comunitat Valenciana rebrà 13.974 milions en lliuraments a compte el 2025, ‘les majors de la seua història’

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

El Ministeri d’Hisenda ha comunicat a la Comunitat Valenciana que rebrà 13.974 milions d’euros en concepte de lliuraments a compte per l’exercici 2025, en una carta on apareixen tant l’import provisional dels lliuraments a compte dels recursos del Sistema de Finançament del pròxim any com la previsió de la liquidació definitiva d’este sistema per al 2023.

Es tracta «dels majors lliuraments a compte de la història i suposen un increment del 10,12% pel que fa als 12.690 milions d’euros que rep la Comunitat Valenciana en concepte de lliuraments a compte el 2024», ha explicat la Delegació de Govern en un comunicat.

Els lliuraments a compte són la part substancial del sistema de finançament autonòmic i es calculen a partir dels recursos tributaris que s’estima s’ingressaran al llarg de l’exercici en concepte d’IRPF (la tarifa autonòmica) i els percentatges que marca la llei que correspon a cada Comunitat Autònoma de l’IVA i Impostos Especials i que l’Estat central avança.

El seu càlcul està vinculat a la informació disponible en el moment d’elaboració de l’avantprojecte de Llei de Pressupostos Generals de l’Estat.

Les comunitats autònomes percebran 147.412 milions d’euros en concepte de lliuraments a compte el pròxim any. És la major xifra de la història i suposa un augment del 9,5% respecte al volum de les del 2024.

Segons el Govern, «l’increment dels lliuraments a compte és reflex de la previsió que prosseguisca el creixement econòmic d’Espanya i també és símptoma que les mesures que va desenvolupar el Govern per a mitigar les conseqüències econòmiques de la pandèmia i ara de la invasió d’Ucraïna fan efecte per a donar continuïtat a la recuperació i a la creació d’ocupació.

LIQUIDACIÓ DEL 2023

Quant a la previsió de la liquidació definitiva per a l’any 2023, la Comunitat Valenciana, per este concepte, percebrà 2.000 milions d’euros.

Això significa que disposarà en total de 15.883 milions d’euros provinents del sistema de finançament autonòmic, tenint en compte la devolució de les bestretes per l’ajornament de les liquidacions negatives del 2008 i 2009.

Per la seua banda, sumant la liquidació del 2023 i els lliuraments a compte del 2025, el conjunt de les Comunitats Autònomes de règim comú comptarà amb recursos per un total de 158.167 milions el pròxim any.

El Govern ha destacat que la Comunitat Valenciana, en l’etapa del president Pedro Sánchez, haurà comptat amb recursos per valor de 92.524 milions d’euros. Esta xifra inclou, a més del finançament ordinari, el repartiment dels fons extraordinaris que l’Executiu va mobilitzar per a contrarestar els efectes de la COVID-19. «Això implica que en els últims set anys esta Comunitat Autònoma haurà comptat amb finançament un 48,8% superior a la rebuda en el mandat de Mariano Rajoy, és a dir, 30.343,3 milions més», ha exposat.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.