La DGT espera 368.280 desplaçaments en les carreteres valencianes per l’operació 1º d’agost

Un total de 12 persones han perdut la vida en carreteres valencianes al juliol, dos més que en el mateix període del 2023

VALÈNCIA, 31 (EUROPA PRESS)

L’Operació especial de trànsit 1º d’agost 2024 es desenvoluparà a la Comunitat Valenciana entre les 15.00 hores d’este dimecres i les 24.00 hores de demà dijous 1 d’agost amb una previsió de 368.280 desplaçaments.

La Direcció general de trànsit (DGT) ha previst 3.100.000 de desplaçaments de llarg recorregut, dels quals 368.280 corresponen a la zona de la Comunitat Valenciana. En total, durant els dos mesos d’estiu, es produiran més de 12 milions de desplaçaments a les carreteres d’esta autonomia.

‘A la carretera no li importa quant has begut. Només zero té zero conseqüències’ és l’eslògan de la campanya d’estiu de la Direcció general de trànsit. Segons dades del Ministeri de l’Interior, l’alcohol és la segona causa dels sinistres mortals, amb el 29%, només per darrere de les distraccions amb el 31 i per davant de la velocitat inadequada, amb el 23%.

La cap provincial de Trànsit de València, Pilar Fúnez, ha reiterat «la importància d’un consum zero d’alcohol i drogues, res de mòbil i de respectar els límits de velocitat» i ha recordat als ciutadans «que el respecte les normes de seguretat és una elecció de cadascun, que ha de prendre’s cada vegada que es conduïx».

Del 19 al 25 d’agost, la Direcció general de trànsit engegarà una Campanya especial de Control de velocitat, d’alcohol i drogues.

El coronel cap del Sector de Trànsit de la Guàrdia Civil, Francisco Javier Sánchez-Ferragut, per la seua banda, ha insistit a «mantenir la distància de seguretat i fer un ús correcte dels carrils, utilitzant el carril esquerre solament per a avançar, a fi de garantix la fluïdesa».

L’última campanya, amb motiu de la festivitat de Santiago en altres comunitats, va registrar tres víctimes mortals en tres accidents a la Comunitat Valenciana. Sánchez-Ferragut ha assegurat que «les Forces i Cossos de Seguretat van a treballar per a garantir la seguretat i la fluïdesa en les carreteres» i ha insistit en la importància de «complir les normes de circulació per a evitar víctimes».

MOTORISTES

Durant el mes de juliol, 12 persones han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana. Són dues víctimes mortals més que en el mateix període del 2023 i nou d’elles viatjaven amb moto. Segons dades de la DGT, en el que va d’any, 20 motoristes han perdut la vida en les carreteres de la Comunitat Valenciana, quatre més que en el mateix període de l’any passat. Huit a Alacant, tres a Castelló i nou a València.

El Ministeri de l’Interior va a instal·lar 95 nous punts fixos de control en les carreteres, 13 a la Comunitat Valenciana, dins del pla de xoc per a reduir la sinistralitat vial. Durant el mes de juliol s’han engegat, en les carreteres de la Comunitat Valenciana, 11 nous punts de control de velocitat, sis fixos i cinc de tram.

Amb els nous cinemómetros que s’han posat en funcionament aquest mes, la Comunitat Valenciana compta amb 90 cinemómetros en funcionament (78 fixos i 12 de Tram).

OPERACIÓ PASSE DE L’ESTRET

Així mateix, cal recordar que està en funcionament l’Operació Especial de Pas de l’Estret, que constituïx un gran moviment de persones per carretera. El 2023, va permetre el pas de 3.219.534 persones i 775.359 vehicles, amb més d’11.084 rotacions per via marítima entre Europa i Àfrica.

Les dates d’inici i finalització de l’OPE 2024 són, per a la fase d’eixida: del 13 de juny al 15 d’agost; i per a la fase de tornada: del 13 de juliol al 15 de setembre. Per això, ambdues fases afectarien a esta Operació especial 1º d’agost, incrementant el nombre de moviments de llarg recorregut a l’A7 i l’AP7.

Últimes notícies

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.