La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

La Diputació de València s’ha reunit este dilluns amb una vintena de representants catòlics, jueus, musulmans, budistes, evangèlics, hinduistes i mormons per a agrair l’ajuda prestada després de la dana que va colpejar la província. El president, Vicent Mompó, ha volgut reconéixer de manera pública la implicació d’estes comunitats en les tasques d’assistència, des de l’acompanyament a les famílies fins al repartiment d’aliments i el suport material en els dies més durs.

Mompó ha subratllat que ‘la solidaritat no entén de fronteres i que la dignitat humana està sempre per damunt de qualsevol diferència’, i ha destacat que ‘enmig de l’emergència, les diferències van desaparéixer i només va quedar l’important, la mà tendida, l’abraç sincer, el menjar calent, el consol silenciós, l’ajuda al qual ho havia perdut tot’. Al seu juí, la dana ha posat a prova la capacitat de resposta de les administracions i ‘la nostra condició humana’, i les confessions ‘han estat a l’altura’.

El president també ha valorat ‘la humilitat, el servici, el compromís sense focus’ i la voluntat d’anteposar el bé comú a l’interés propi. Ha considerat que ‘potser la política hauria de mirar més sovint a espais com els vostres, perquè mentres discutim des de la diferència vosaltres actueu des del comuna’. Amb eixe reconeixement, la reunió s’ha plantejat com un punt de trobada per a posar en comú experiències i detectar què va funcionar i què no en la primera fase de la resposta.

Peticions per a coordinar millor l’ajuda

Durant la trobada, els representants han concretat el tipus d’ajuda brindada i han traslladat les seues demandes per a futurs episodis. Francisco Javier Piquer Ramos, president del CECVA (Consell Evangèlic de la Comunitat Valenciana), ha sol·licitat ‘més ferramentes que plasmen institucionalment el pluralisme religiós’. En la mateixa línia, Abdul Rahim, un dels representants de l’Islam a València, ha advertit: ‘No hi ha un xoc entre religions, però som illots que han d’unir-se en un continent’.

Félix Balboa Lezáun (Swami Rameshwarananda Giri), de l’Hinduisme, ha reclamat ‘diàleg per a fer millor el bé’. I María Antonia González, en nom de l’Església de Jesucrist dels Sants dels Últims Dies, ha subratllat que en la dana totes les religions ‘van treballar independentment, però hagueren sigut més eficients si s’hagueren coordinat’. Estes aportacions apunten a reforçar la coordinació interreligiosa en emergències, mitjançant canals estables de comunicació i pautes compartides que eviten duplicitats i acceleren l’arribada de l’ajuda.

L’arquebisbe de València, Enrique Benavent, ha destacat que la trobada ha permés ‘compartir valors que són essencials per a la vida de la humanitat i ens ha confirmat d’alguna manera que totes les persones som germanes’. En conjunt, la cita s’ha orientat a reconéixer el treball d’estes confessions i obrir una conversa sobre com potenciar la seua contribució en situacions d’emergència, secundant-se en el seu arrelament comunitari per a arribar abans a qui més el necessita.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja al sud de València per màximes de fins a 40 graus

Aemet ha activat per a este dimarts l’avís taronja al sud de la província de València per temperatures de fins a 40 graus, i el groc en altres zones de la Comunitat Valenciana.

On farà més calor hui a la Comunitat Valenciana: fins a 40 °C en zones de València i Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts una jornada molt calorosa, amb cels poc nuvolosos i màximes que poden superar els 40 graus al prelitoral de València i punts d’Alacant.

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.