11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

La Generalitat inverteix 3,6 milions d’euros en ajudes per als afectats de Godelleta per la dana

VALÈNCIA

La Generalitat Valenciana ha destacat recentment la seva inversió de més de 3,6 milions d’euros en ajudes directes a la localitat de Godelleta, amb l’objectiu de pal·liar els efectes devastadors de la dana patida. D’aquesta manera, s’han abonat ja el 87% de les ajudes sol·licitades per la ciutadania del municipi.

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, va visitar Godelleta per revisar, juntament amb l’alcaldessa, Amparo Pardo, els avanços socials i habitacionals després de la riuada. Segons ha informat l’administració autonòmica a través d’un comunicat, la visita va incloure un recorregut pel punt de repartiment d’aliments i productes d’higiene, que la Generalitat subministra des de l’inici de la crisi.

Després d’explorar la situació dels habitatges propers al barranc, Camarero i l’alcaldessa van analitzar l’estat actual de les ajudes, que comprenen un total de 844 expedients que beneficien tant a famílies com a empreses locals. “La Generalitat ha pagat el 87% de les ajudes sol·licitades pels ciutadans de Godelleta, amb un total de 3,68 milions d’euros concedits”, va destacar la consellera, subratllant que 2,29 milions han estat destinats directament a les famílies més necessitades.

En relació amb l’habitatge, Camarero va recordar que els tècnics de l’Institut Valencià d’Edificació (IVE), en coordinació amb els tècnics municipals, han registrat 182 expedients d’habitatges afectats. A més, s’han concedit ajudes al lloguer per un import de fins a 800 euros al mes a 11 famílies, permetent-los així finançar un nou habitatge mentre els seus es troben en estat inhabitable. Aquesta iniciativa es troba dins d’un paquet global de 50 milions d’euros per facilitar l’accés al lloguer a les famílies damnificades.

La Conselleria també ha gestionat el reallotjament d’una dona amb els seus dos fills menors en un habitatge públic. Camarero ha afirmat que “és fonamental garantir l’accés a un habitatge digne i que estem treballant per donar resposta a les necessitats dels veïns de Godelleta que més ho necessiten”.

A més de les ajudes d’habitatge, la Conselleria ha concedit subvencions a quatre entitats socials per un import superior als 212.000 euros, ressaltant la prioritat de l’administració per mantenir el teixit social actiu i protegit. La vicepresidenta ha conclòs la seva visita destacant que “s’estan analitzant fórmules per assegurar que Godelleta pugui accedir al Pla Viu dana, que inclou la construcció d’habitatge industrialitzat en els municipis afectats”.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.