La Generalitat inverteix 3,6 milions d’euros en ajudes per als afectats de Godelleta per la dana

VALÈNCIA

La Generalitat Valenciana ha destacat recentment la seva inversió de més de 3,6 milions d’euros en ajudes directes a la localitat de Godelleta, amb l’objectiu de pal·liar els efectes devastadors de la dana patida. D’aquesta manera, s’han abonat ja el 87% de les ajudes sol·licitades per la ciutadania del municipi.

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, va visitar Godelleta per revisar, juntament amb l’alcaldessa, Amparo Pardo, els avanços socials i habitacionals després de la riuada. Segons ha informat l’administració autonòmica a través d’un comunicat, la visita va incloure un recorregut pel punt de repartiment d’aliments i productes d’higiene, que la Generalitat subministra des de l’inici de la crisi.

Després d’explorar la situació dels habitatges propers al barranc, Camarero i l’alcaldessa van analitzar l’estat actual de les ajudes, que comprenen un total de 844 expedients que beneficien tant a famílies com a empreses locals. «La Generalitat ha pagat el 87% de les ajudes sol·licitades pels ciutadans de Godelleta, amb un total de 3,68 milions d’euros concedits», va destacar la consellera, subratllant que 2,29 milions han estat destinats directament a les famílies més necessitades.

En relació amb l’habitatge, Camarero va recordar que els tècnics de l’Institut Valencià d’Edificació (IVE), en coordinació amb els tècnics municipals, han registrat 182 expedients d’habitatges afectats. A més, s’han concedit ajudes al lloguer per un import de fins a 800 euros al mes a 11 famílies, permetent-los així finançar un nou habitatge mentre els seus es troben en estat inhabitable. Aquesta iniciativa es troba dins d’un paquet global de 50 milions d’euros per facilitar l’accés al lloguer a les famílies damnificades.

La Conselleria també ha gestionat el reallotjament d’una dona amb els seus dos fills menors en un habitatge públic. Camarero ha afirmat que «és fonamental garantir l’accés a un habitatge digne i que estem treballant per donar resposta a les necessitats dels veïns de Godelleta que més ho necessiten».

A més de les ajudes d’habitatge, la Conselleria ha concedit subvencions a quatre entitats socials per un import superior als 212.000 euros, ressaltant la prioritat de l’administració per mantenir el teixit social actiu i protegit. La vicepresidenta ha conclòs la seva visita destacant que «s’estan analitzant fórmules per assegurar que Godelleta pugui accedir al Pla Viu dana, que inclou la construcció d’habitatge industrialitzat en els municipis afectats».

Últimes notícies

La filla ferida que ha sobreviscut a l’assassinat masclista d’Alacant va telefonar al 112

La filla de la dona assassinada en la partida de Cañada del Fenollar, a Alacant, ha sigut qui ha avisat al 112 després de l’agressió presumptament perpetrada pel pare, que també ha matat una altra filla i està hospitalitzat.

Investiguen l’assassinat de mare i filla a Alacant i hospitalitzen el pare i una altra filla

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d’una dona i una de les seues filles a la partida de El Fenollar, a Alacant. El pare i una altra filla han sigut traslladats a l’hospital amb ferides d’arma blanca.

Veïns de Novelda frenen les macroplantes solars i la promotora renuncia als projectes

La promotora dels projectes solars La Balsa i La Cascada en la zona de La Horna ha renunciat a desenvolupar-los després de l’ampli rebuig veïnal i la negativa majoritària dels propietaris a vendre els seus terrenys a Novelda.

Bendodo reclama el cessament de la presidenta de la SEPI imputada en el cas Leire

El vicesecretari del PP Elías Bendodo ha reclamat a Castelló el cessament immediat de la presidenta de la SEPI, Belén Gualda, després de la seua imputació en el cas Leire, i ha exigit al Govern que reforme la finançació autonòmica i local.

Un incendi en baixos okupats desallotja 80 veïns a Benicalap i pot deixar-ne part sense casa esta nit

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum. No hi ha ferits, però part dels residents podrien no tornar hui a casa per la toxicitat del fum.

Desallotgen 80 veïns per l’incendi de dos baixos okupats al barri de Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al carrer Picayo, al barri de Benicalap, ha obligat a desallotjar 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense causar ferits.

Un incendi en uns baixos obliga a desallotjar 80 veïns de dos blocs a València

Un incendi en dos plantes baixes okupades al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar 80 veïns per l’intens fum, sense causar ferits, mentres s’investiga si el foc ha sigut intencionat.

Un incendi en baixos okupats obliga a desallotjar 80 veïns a Benicalap

Un incendi en dos baixos okupats al barri de Benicalap ha obligat a desallotjar preventivament 80 veïns per la gran quantitat de fum, sense registrar ferits, i els investigadors analitzen si el foc ha sigut intencionat.