10.4 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

La Generalitat inverteix 3,6 milions d’euros en ajudes per als afectats de Godelleta per la dana

VALÈNCIA

La Generalitat Valenciana ha destacat recentment la seva inversió de més de 3,6 milions d’euros en ajudes directes a la localitat de Godelleta, amb l’objectiu de pal·liar els efectes devastadors de la dana patida. D’aquesta manera, s’han abonat ja el 87% de les ajudes sol·licitades per la ciutadania del municipi.

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, va visitar Godelleta per revisar, juntament amb l’alcaldessa, Amparo Pardo, els avanços socials i habitacionals després de la riuada. Segons ha informat l’administració autonòmica a través d’un comunicat, la visita va incloure un recorregut pel punt de repartiment d’aliments i productes d’higiene, que la Generalitat subministra des de l’inici de la crisi.

Després d’explorar la situació dels habitatges propers al barranc, Camarero i l’alcaldessa van analitzar l’estat actual de les ajudes, que comprenen un total de 844 expedients que beneficien tant a famílies com a empreses locals. “La Generalitat ha pagat el 87% de les ajudes sol·licitades pels ciutadans de Godelleta, amb un total de 3,68 milions d’euros concedits”, va destacar la consellera, subratllant que 2,29 milions han estat destinats directament a les famílies més necessitades.

En relació amb l’habitatge, Camarero va recordar que els tècnics de l’Institut Valencià d’Edificació (IVE), en coordinació amb els tècnics municipals, han registrat 182 expedients d’habitatges afectats. A més, s’han concedit ajudes al lloguer per un import de fins a 800 euros al mes a 11 famílies, permetent-los així finançar un nou habitatge mentre els seus es troben en estat inhabitable. Aquesta iniciativa es troba dins d’un paquet global de 50 milions d’euros per facilitar l’accés al lloguer a les famílies damnificades.

La Conselleria també ha gestionat el reallotjament d’una dona amb els seus dos fills menors en un habitatge públic. Camarero ha afirmat que “és fonamental garantir l’accés a un habitatge digne i que estem treballant per donar resposta a les necessitats dels veïns de Godelleta que més ho necessiten”.

A més de les ajudes d’habitatge, la Conselleria ha concedit subvencions a quatre entitats socials per un import superior als 212.000 euros, ressaltant la prioritat de l’administració per mantenir el teixit social actiu i protegit. La vicepresidenta ha conclòs la seva visita destacant que “s’estan analitzant fórmules per assegurar que Godelleta pugui accedir al Pla Viu dana, que inclou la construcció d’habitatge industrialitzat en els municipis afectats”.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.