13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

La Generalitat inverteix 3,6 milions d’euros en ajudes per als afectats de Godelleta per la dana

VALÈNCIA

La Generalitat Valenciana ha destacat recentment la seva inversió de més de 3,6 milions d’euros en ajudes directes a la localitat de Godelleta, amb l’objectiu de pal·liar els efectes devastadors de la dana patida. D’aquesta manera, s’han abonat ja el 87% de les ajudes sol·licitades per la ciutadania del municipi.

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, va visitar Godelleta per revisar, juntament amb l’alcaldessa, Amparo Pardo, els avanços socials i habitacionals després de la riuada. Segons ha informat l’administració autonòmica a través d’un comunicat, la visita va incloure un recorregut pel punt de repartiment d’aliments i productes d’higiene, que la Generalitat subministra des de l’inici de la crisi.

Després d’explorar la situació dels habitatges propers al barranc, Camarero i l’alcaldessa van analitzar l’estat actual de les ajudes, que comprenen un total de 844 expedients que beneficien tant a famílies com a empreses locals. “La Generalitat ha pagat el 87% de les ajudes sol·licitades pels ciutadans de Godelleta, amb un total de 3,68 milions d’euros concedits”, va destacar la consellera, subratllant que 2,29 milions han estat destinats directament a les famílies més necessitades.

En relació amb l’habitatge, Camarero va recordar que els tècnics de l’Institut Valencià d’Edificació (IVE), en coordinació amb els tècnics municipals, han registrat 182 expedients d’habitatges afectats. A més, s’han concedit ajudes al lloguer per un import de fins a 800 euros al mes a 11 famílies, permetent-los així finançar un nou habitatge mentre els seus es troben en estat inhabitable. Aquesta iniciativa es troba dins d’un paquet global de 50 milions d’euros per facilitar l’accés al lloguer a les famílies damnificades.

La Conselleria també ha gestionat el reallotjament d’una dona amb els seus dos fills menors en un habitatge públic. Camarero ha afirmat que “és fonamental garantir l’accés a un habitatge digne i que estem treballant per donar resposta a les necessitats dels veïns de Godelleta que més ho necessiten”.

A més de les ajudes d’habitatge, la Conselleria ha concedit subvencions a quatre entitats socials per un import superior als 212.000 euros, ressaltant la prioritat de l’administració per mantenir el teixit social actiu i protegit. La vicepresidenta ha conclòs la seva visita destacant que “s’estan analitzant fórmules per assegurar que Godelleta pugui accedir al Pla Viu dana, que inclou la construcció d’habitatge industrialitzat en els municipis afectats”.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.