10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

La Generalitat inverteix 3,6 milions d’euros en ajudes per als afectats de Godelleta per la dana

VALÈNCIA

La Generalitat Valenciana ha destacat recentment la seva inversió de més de 3,6 milions d’euros en ajudes directes a la localitat de Godelleta, amb l’objectiu de pal·liar els efectes devastadors de la dana patida. D’aquesta manera, s’han abonat ja el 87% de les ajudes sol·licitades per la ciutadania del municipi.

La vicepresidenta i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, va visitar Godelleta per revisar, juntament amb l’alcaldessa, Amparo Pardo, els avanços socials i habitacionals després de la riuada. Segons ha informat l’administració autonòmica a través d’un comunicat, la visita va incloure un recorregut pel punt de repartiment d’aliments i productes d’higiene, que la Generalitat subministra des de l’inici de la crisi.

Després d’explorar la situació dels habitatges propers al barranc, Camarero i l’alcaldessa van analitzar l’estat actual de les ajudes, que comprenen un total de 844 expedients que beneficien tant a famílies com a empreses locals. “La Generalitat ha pagat el 87% de les ajudes sol·licitades pels ciutadans de Godelleta, amb un total de 3,68 milions d’euros concedits”, va destacar la consellera, subratllant que 2,29 milions han estat destinats directament a les famílies més necessitades.

En relació amb l’habitatge, Camarero va recordar que els tècnics de l’Institut Valencià d’Edificació (IVE), en coordinació amb els tècnics municipals, han registrat 182 expedients d’habitatges afectats. A més, s’han concedit ajudes al lloguer per un import de fins a 800 euros al mes a 11 famílies, permetent-los així finançar un nou habitatge mentre els seus es troben en estat inhabitable. Aquesta iniciativa es troba dins d’un paquet global de 50 milions d’euros per facilitar l’accés al lloguer a les famílies damnificades.

La Conselleria també ha gestionat el reallotjament d’una dona amb els seus dos fills menors en un habitatge públic. Camarero ha afirmat que “és fonamental garantir l’accés a un habitatge digne i que estem treballant per donar resposta a les necessitats dels veïns de Godelleta que més ho necessiten”.

A més de les ajudes d’habitatge, la Conselleria ha concedit subvencions a quatre entitats socials per un import superior als 212.000 euros, ressaltant la prioritat de l’administració per mantenir el teixit social actiu i protegit. La vicepresidenta ha conclòs la seva visita destacant que “s’estan analitzant fórmules per assegurar que Godelleta pugui accedir al Pla Viu dana, que inclou la construcció d’habitatge industrialitzat en els municipis afectats”.

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.