La UPV reforça a la Xina la seua aliança tecnològica amb Huawei i Unitree Robotics

La Universitat Politècnica de València firma acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics

La Universitat Politècnica de València ha firmat a la Xina diversos acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics que integren a estes companyies en l’ecosistema del Beihang València Polytechnic Institute. Amb este pas, la institució valenciana aprofundix la seua presència en el principal pol tecnològic xinés i acosta a l’estudiantat a empreses líders en innovació.

Els acords s’han impulsat al costat de Beihang University i permetran que l’estudiantat del BVPI accedisca a pràctiques, participació en projectes reals, ús de laboratoris tecnològics avançats i programes d’excel·lència al costat de companyies destacades de l’ecosistema innovador xinés. Això suposa que l’alumnat podrà enfrontar-se a reptes similars als que s’aborden en el mercat laboral internacional, amb metodologies, ferramentes i estàndards propis de la indústria capdavantera.

Un campus amb vocació internacional

Segons la institució, estos convenis reforcen el posicionament del BVPI com un campus universitari internacional estretament connectat amb la indústria tecnològica més avançada del món. Contribuïxen a més a consolidar un model universitari orientat a la investigació aplicada, la innovació i l’ocupabilitat global, en el qual la col·laboració directa amb empreses es convertix en un eix central de la formació.

La celebració al campus de Hangzhou del Dia de la Xina i Espanya ha servit com a marc institucional per a reforçar estos vincles estratègics entre les dos universitats i els ecosistemes empresarials de referència en els dos països. En este context s’han presentat els acords com una de les primeres activitats públiques del recentment creat Beihang València Polytechnic Institute, subratllant el seu caràcter fundacional en la vida del nou centre.

El rector de la Universitat Politècnica de València ha emmarcat el projecte en la relació històrica entre la Xina i Espanya, destacant que estos vincles venen de segles arrere. Ha assenyalat, a més, el paper de València com a enclavament de connexió en les rutes comercials entre Orient i Occident a través de la Ruta de la Seda, un antecedent que servix per a contextualitzar l’actual aposta per reforçar la cooperació acadèmica i tecnològica.

En el mateix acte, el rector ha ressaltat la dimensió estratègica dels acords subscrits amb Huawei i Unitree Robotics, a les quals ha descrit com dos de les principals companyies tecnològiques xineses. Segons ha indicat, estos convenis permetran una intensa col·laboració del BVPI amb estes empreses i obriran la porta a una relació continuada, no limitada a accions puntuals, amb impacte directe en formació, investigació i transferència de coneixement.

L’objectiu d’estes aliances és promoure l’intercanvi d’experiències en investigació i innovació entre les entitats implicades, així com impulsar projectes conjunts i facilitar l’accés compartit a laboratoris i infraestructures d’avantguarda. D’esta manera, la comunitat acadèmica del BVPI podrà utilitzar equipaments i recursos que habitualment només estan a l’abast de grans companyies tecnològiques, mentres que les empreses col·laboradores es beneficiaran del talent i la capacitat investigadora de l’entorn universitari.

Formació i pràctica des del primer moment

El rector ha subratllat que el gran valor diferencial del Beihang València Polytechnic Institute és que l’estudiantat no sols rebrà formació acadèmica d’excel·lència, sinó que podrà treballar des del primer moment en contacte amb empreses capdavanteres en àmbits com la intel·ligència artificial, la robòtica o les telecomunicacions. Esta combinació de teoria i pràctica busca que l’alumnat desenrotlle competències tècniques avançades i una comprensió primerenca de com s’apliquen en entorns empresarials reals.

El Beihang València Polytechnic Institute, situat al campus de Hangzhou, considerat el Silicon Valley asiàtic, començarà la seua activitat acadèmica en el curs 2026-2027. Està prevista una oferta inicial de quatre graus, sis màsters universitaris i quatre programes de doctorat, tots impartits íntegrament en anglés. Este disseny acadèmic reforça la vocació internacional del centre i perseguix atraure talent de diferents països, en un entorn on la col·laboració amb grans companyies tecnològiques com Huawei i Unitree Robotics serà un dels pilars del seu model formatiu.

Últimes notícies

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.

L’ocupació turística puja un 4,3 % en juny a la Comunitat Valenciana amb 9.556 afiliats més

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al juny l’augment d’afiliació turística a Espanya, amb 9.556 treballadors més i un creixement del 4,3 %. A nivell estatal, el sector suma ja més de tres milions d’afiliats i representa el 13,7 % de l’ocupació total.

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.