L’Ajuntament establix multes de fins a 750 euros davant riscos sanitaris al Parc de Capçalera

Després de diversos incidents i preocupacions sanitàries, el Consistori de València ha pres mesures dràstiques contra aquells que decidixen donar-se un capbussó en les fonts i estanys de l’emblemàtic Parc Central. En un esforç per preservar la salut pública i mantindre l’estètica del parc, ara s’han imposat multes de fins a 750 euros per als infractors. Estes sancions han sigut clarament indicades a través de nous senyals instal·lats al voltant de les àrees aquàtiques del parc.

Per a assegurar que esta nova normativa siga respectada, l’Ajuntament ha intensificat la vigilància del parc. En col·laboració amb la policia local, s’ha implementat un sistema de vigilància reforçada, i s’han col·locat càmeres de videovigilància en punts estratègics per a monitorar el comportament dels visitants.

Juan Carlos Caballero, que lidera l’Àrea de Parcs, va voler recalcar la importància d’este nou reglament, posant l’accent que les fonts, malgrat ser mantingudes i netejades regularment, no estan destinades per a ser usades com a piscines públiques. La necessitat d’esta normativa es va fer evident després d’un incident alarmant on set xiquets van resultar intoxicats després de banyar-se en les fonts.

Les investigacions preliminars sobre este incident van portar les autoritats a sospitar que la “intervenció no autoritzada” de les fonts i la interacció de xiquets, adults i animals en l’aigua, podria haver sigut el detonant de la contaminació. Específicament, es va rastrejar la presència del bacteri cryptosporidium en les mostres d’aigua analitzades.

Davant esta situació, l’Ajuntament ha volgut recordar als ciutadans i visitants que està terminantment prohibit banyar-se en estes aigües, ja que no estan tractades de la mateixa manera que les piscines públiques destinades per al bany.

En una nota positiva, el regidor Cavaller també va informar sobre la introducció de nous sistemes que realitzaran neteges intensives de l’aigua cada dos dies. A més, s’ha establit un protocol per a portar a cap proves periòdiques i assegurar que l’aigua de les fonts es mantinga en condicions òptimes.

D’altra banda, Carlos Mundina, encarregat del Cicle Integral de l’Aigua, va voler subratllar que en tota la ciutat existixen nombroses fonts d’aigua potable i 25 fonts municipals refrigerades per a ús públic. A més, va destacar que el Parc Central compta amb una ‘zona dels dolls’, dissenyada específicament perquè els visitants puguen refrescar-se i jugar amb aigua de manera segura.

Mundina va fer una crida directa a la responsabilitat dels adults, subratllant que són ells els qui acompanyen als menors. La seguretat i el gaudi del parc són una responsabilitat compartida, i és essencial que tots complisquen amb les regulacions establides.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.