15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

L’Ajuntament establix multes de fins a 750 euros davant riscos sanitaris al Parc de Capçalera

Després de diversos incidents i preocupacions sanitàries, el Consistori de València ha pres mesures dràstiques contra aquells que decidixen donar-se un capbussó en les fonts i estanys de l’emblemàtic Parc Central. En un esforç per preservar la salut pública i mantindre l’estètica del parc, ara s’han imposat multes de fins a 750 euros per als infractors. Estes sancions han sigut clarament indicades a través de nous senyals instal·lats al voltant de les àrees aquàtiques del parc.

Per a assegurar que esta nova normativa siga respectada, l’Ajuntament ha intensificat la vigilància del parc. En col·laboració amb la policia local, s’ha implementat un sistema de vigilància reforçada, i s’han col·locat càmeres de videovigilància en punts estratègics per a monitorar el comportament dels visitants.

Juan Carlos Caballero, que lidera l’Àrea de Parcs, va voler recalcar la importància d’este nou reglament, posant l’accent que les fonts, malgrat ser mantingudes i netejades regularment, no estan destinades per a ser usades com a piscines públiques. La necessitat d’esta normativa es va fer evident després d’un incident alarmant on set xiquets van resultar intoxicats després de banyar-se en les fonts.

Les investigacions preliminars sobre este incident van portar les autoritats a sospitar que la “intervenció no autoritzada” de les fonts i la interacció de xiquets, adults i animals en l’aigua, podria haver sigut el detonant de la contaminació. Específicament, es va rastrejar la presència del bacteri cryptosporidium en les mostres d’aigua analitzades.

Davant esta situació, l’Ajuntament ha volgut recordar als ciutadans i visitants que està terminantment prohibit banyar-se en estes aigües, ja que no estan tractades de la mateixa manera que les piscines públiques destinades per al bany.

En una nota positiva, el regidor Cavaller també va informar sobre la introducció de nous sistemes que realitzaran neteges intensives de l’aigua cada dos dies. A més, s’ha establit un protocol per a portar a cap proves periòdiques i assegurar que l’aigua de les fonts es mantinga en condicions òptimes.

D’altra banda, Carlos Mundina, encarregat del Cicle Integral de l’Aigua, va voler subratllar que en tota la ciutat existixen nombroses fonts d’aigua potable i 25 fonts municipals refrigerades per a ús públic. A més, va destacar que el Parc Central compta amb una ‘zona dels dolls’, dissenyada específicament perquè els visitants puguen refrescar-se i jugar amb aigua de manera segura.

Mundina va fer una crida directa a la responsabilitat dels adults, subratllant que són ells els qui acompanyen als menors. La seguretat i el gaudi del parc són una responsabilitat compartida, i és essencial que tots complisquen amb les regulacions establides.

Últimes notícies

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.