L’Ajuntament establix multes de fins a 750 euros davant riscos sanitaris al Parc de Capçalera

Després de diversos incidents i preocupacions sanitàries, el Consistori de València ha pres mesures dràstiques contra aquells que decidixen donar-se un capbussó en les fonts i estanys de l’emblemàtic Parc Central. En un esforç per preservar la salut pública i mantindre l’estètica del parc, ara s’han imposat multes de fins a 750 euros per als infractors. Estes sancions han sigut clarament indicades a través de nous senyals instal·lats al voltant de les àrees aquàtiques del parc.

Per a assegurar que esta nova normativa siga respectada, l’Ajuntament ha intensificat la vigilància del parc. En col·laboració amb la policia local, s’ha implementat un sistema de vigilància reforçada, i s’han col·locat càmeres de videovigilància en punts estratègics per a monitorar el comportament dels visitants.

Juan Carlos Caballero, que lidera l’Àrea de Parcs, va voler recalcar la importància d’este nou reglament, posant l’accent que les fonts, malgrat ser mantingudes i netejades regularment, no estan destinades per a ser usades com a piscines públiques. La necessitat d’esta normativa es va fer evident després d’un incident alarmant on set xiquets van resultar intoxicats després de banyar-se en les fonts.

Les investigacions preliminars sobre este incident van portar les autoritats a sospitar que la «intervenció no autoritzada» de les fonts i la interacció de xiquets, adults i animals en l’aigua, podria haver sigut el detonant de la contaminació. Específicament, es va rastrejar la presència del bacteri cryptosporidium en les mostres d’aigua analitzades.

Davant esta situació, l’Ajuntament ha volgut recordar als ciutadans i visitants que està terminantment prohibit banyar-se en estes aigües, ja que no estan tractades de la mateixa manera que les piscines públiques destinades per al bany.

En una nota positiva, el regidor Cavaller també va informar sobre la introducció de nous sistemes que realitzaran neteges intensives de l’aigua cada dos dies. A més, s’ha establit un protocol per a portar a cap proves periòdiques i assegurar que l’aigua de les fonts es mantinga en condicions òptimes.

D’altra banda, Carlos Mundina, encarregat del Cicle Integral de l’Aigua, va voler subratllar que en tota la ciutat existixen nombroses fonts d’aigua potable i 25 fonts municipals refrigerades per a ús públic. A més, va destacar que el Parc Central compta amb una ‘zona dels dolls’, dissenyada específicament perquè els visitants puguen refrescar-se i jugar amb aigua de manera segura.

Mundina va fer una crida directa a la responsabilitat dels adults, subratllant que són ells els qui acompanyen als menors. La seguretat i el gaudi del parc són una responsabilitat compartida, i és essencial que tots complisquen amb les regulacions establides.

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU