Anuncios

L’Ajuntament establix multes de fins a 750 euros davant riscos sanitaris al Parc de Capçalera

Després de diversos incidents i preocupacions sanitàries, el Consistori de València ha pres mesures dràstiques contra aquells que decidixen donar-se un capbussó en les fonts i estanys de l’emblemàtic Parc Central. En un esforç per preservar la salut pública i mantindre l’estètica del parc, ara s’han imposat multes de fins a 750 euros per als infractors. Estes sancions han sigut clarament indicades a través de nous senyals instal·lats al voltant de les àrees aquàtiques del parc.

Per a assegurar que esta nova normativa siga respectada, l’Ajuntament ha intensificat la vigilància del parc. En col·laboració amb la policia local, s’ha implementat un sistema de vigilància reforçada, i s’han col·locat càmeres de videovigilància en punts estratègics per a monitorar el comportament dels visitants.

Anuncios

Juan Carlos Caballero, que lidera l’Àrea de Parcs, va voler recalcar la importància d’este nou reglament, posant l’accent que les fonts, malgrat ser mantingudes i netejades regularment, no estan destinades per a ser usades com a piscines públiques. La necessitat d’esta normativa es va fer evident després d’un incident alarmant on set xiquets van resultar intoxicats després de banyar-se en les fonts.

Les investigacions preliminars sobre este incident van portar les autoritats a sospitar que la “intervenció no autoritzada” de les fonts i la interacció de xiquets, adults i animals en l’aigua, podria haver sigut el detonant de la contaminació. Específicament, es va rastrejar la presència del bacteri cryptosporidium en les mostres d’aigua analitzades.

Davant esta situació, l’Ajuntament ha volgut recordar als ciutadans i visitants que està terminantment prohibit banyar-se en estes aigües, ja que no estan tractades de la mateixa manera que les piscines públiques destinades per al bany.

En una nota positiva, el regidor Cavaller també va informar sobre la introducció de nous sistemes que realitzaran neteges intensives de l’aigua cada dos dies. A més, s’ha establit un protocol per a portar a cap proves periòdiques i assegurar que l’aigua de les fonts es mantinga en condicions òptimes.

D’altra banda, Carlos Mundina, encarregat del Cicle Integral de l’Aigua, va voler subratllar que en tota la ciutat existixen nombroses fonts d’aigua potable i 25 fonts municipals refrigerades per a ús públic. A més, va destacar que el Parc Central compta amb una ‘zona dels dolls’, dissenyada específicament perquè els visitants puguen refrescar-se i jugar amb aigua de manera segura.

Mundina va fer una crida directa a la responsabilitat dels adults, subratllant que són ells els qui acompanyen als menors. La seguretat i el gaudi del parc són una responsabilitat compartida, i és essencial que tots complisquen amb les regulacions establides.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.

La jutgessa que investiga la DANA reclama la gravació d’una trucada de l’alcalde d’Utiel a Emergències

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA sol·licita al Centre de Coordinació d'Emergències les gravacions de les trucades de l'alcalde i d'un regidor d'Utiel, així com el llistat de comunicacions rebudes pel regidor.

Mompó reclama no ser neutral davant l’explotació sexual i defén abolir la prostitució

Vicent Mompó reivindica que les institucions no poden ser neutrals enfront de l'explotació sexual de les dones i vincula l'abolició de la prostitució amb la dignitat democràtica.

La Diputació de València eleva a 1,22 milions la inversió per a reformar 37 casernes de la Guàrdia Civil

La Diputació de València amplia en 618.600 euros el seu programa de reformes en casernes de la Guàrdia Civil i eleva la inversió total a 1,22 milions per a actuar en 37 instal·lacions de la província.

Cessa petició pròpia la directora general del Sector Públic de la Generalitat, Mar González

El ple del Consell ha aprovat el cessament a petició pròpia de Mar González com a directora general del Sector Públic de la Generalitat i ha agraït la seua labor en el càrrec.

El Consell suma 7 milions més en ajudes al lloguer per a afectats per la dana de 2024

El Consell amplia en set milions d'euros les ajudes al lloguer per als qui no poden usar la seua vivenda després de la dana del 29 d'octubre de 2024 i obri un nou termini fins a 2026.
Anuncios