L’Ajuntament establix multes de fins a 750 euros davant riscos sanitaris al Parc de Capçalera

Després de diversos incidents i preocupacions sanitàries, el Consistori de València ha pres mesures dràstiques contra aquells que decidixen donar-se un capbussó en les fonts i estanys de l’emblemàtic Parc Central. En un esforç per preservar la salut pública i mantindre l’estètica del parc, ara s’han imposat multes de fins a 750 euros per als infractors. Estes sancions han sigut clarament indicades a través de nous senyals instal·lats al voltant de les àrees aquàtiques del parc.

Per a assegurar que esta nova normativa siga respectada, l’Ajuntament ha intensificat la vigilància del parc. En col·laboració amb la policia local, s’ha implementat un sistema de vigilància reforçada, i s’han col·locat càmeres de videovigilància en punts estratègics per a monitorar el comportament dels visitants.

Juan Carlos Caballero, que lidera l’Àrea de Parcs, va voler recalcar la importància d’este nou reglament, posant l’accent que les fonts, malgrat ser mantingudes i netejades regularment, no estan destinades per a ser usades com a piscines públiques. La necessitat d’esta normativa es va fer evident després d’un incident alarmant on set xiquets van resultar intoxicats després de banyar-se en les fonts.

Les investigacions preliminars sobre este incident van portar les autoritats a sospitar que la «intervenció no autoritzada» de les fonts i la interacció de xiquets, adults i animals en l’aigua, podria haver sigut el detonant de la contaminació. Específicament, es va rastrejar la presència del bacteri cryptosporidium en les mostres d’aigua analitzades.

Davant esta situació, l’Ajuntament ha volgut recordar als ciutadans i visitants que està terminantment prohibit banyar-se en estes aigües, ja que no estan tractades de la mateixa manera que les piscines públiques destinades per al bany.

En una nota positiva, el regidor Cavaller també va informar sobre la introducció de nous sistemes que realitzaran neteges intensives de l’aigua cada dos dies. A més, s’ha establit un protocol per a portar a cap proves periòdiques i assegurar que l’aigua de les fonts es mantinga en condicions òptimes.

D’altra banda, Carlos Mundina, encarregat del Cicle Integral de l’Aigua, va voler subratllar que en tota la ciutat existixen nombroses fonts d’aigua potable i 25 fonts municipals refrigerades per a ús públic. A més, va destacar que el Parc Central compta amb una ‘zona dels dolls’, dissenyada específicament perquè els visitants puguen refrescar-se i jugar amb aigua de manera segura.

Mundina va fer una crida directa a la responsabilitat dels adults, subratllant que són ells els qui acompanyen als menors. La seguretat i el gaudi del parc són una responsabilitat compartida, i és essencial que tots complisquen amb les regulacions establides.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.

Netflix estrena la sèrie de ‘Tota la veritat de les meues mentires’ d’Elísabet Benavent

La nova miniserie de Netflix basada en la novel·la 'Toda la verdad de mis mentiras' d'Elísabet Benavent s'estrena el 28 d'agost amb cinc episodis que exploren els límits entre amor i amistat durant un viatge en caravana.

Intervals de núvols i algun ruixat aïllat en l’últim dimecres d’agost

L’últim dimecres d’agost arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, possibilitat de pluja feble i temperatures amb pocs canvis. Dijous s’espera un ambient més estable, amb cels poc nuvolosos i descens de les màximes en l’interior nord de València.

Buñol es prepara per a una Tomatina amb 150 tones de tomates i 22.000 participants

Buñol acollirà hui una nova edició de la Tomatina, amb 150 tones de tomates i 22.000 participants en una hora de batalla festiva. La festa reforça l’accessibilitat i comptarà amb més trens de Cercanies per a facilitar l’arribada de visitants.

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un matrimoni irlandés en un jacuzzi a Cullera

La Guàrdia Civil ha obert una investigació per la mort d’un matrimoni irlandés de 50 i 45 anys a Cullera, localitzat sense vida en el jacuzzi de la vivenda pels seus fills menors.

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.