L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

Citació de l’alcalde a Les Corts

L’equip de govern de l’Ajuntament d’Alacant va assegurar que no està preocupat ni sorprés per la citació de l’alcalde, Luis Barcala, del PP, en la comissió d’investigació de Les Corts que analitza les adjudicacions de vivendes de protecció pública en la zona de la Platja de Sant Joan. La compareixença del primer edil s’emmarca en les perquisicions sobre possibles irregularitats en l’assignació d’estes vivendes, un assumpte que ha generat un fort debat polític a la ciutat.

Així ho va traslladar el vicealcalde, el popular Manuel Villar, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local celebrada este dimarts, en la qual va comparéixer al costat de la regidora portaveu, Cristina Cutanda. Segons va explicar, la citació de l’alcalde era una cosa previsible dins del treball de la comissió parlamentària i, per tant, no ha alterat el full de ruta de l’executiu local.

Villar va indicar a preguntes dels periodistes que la citació de Barcala no els va enxampar per sorpresa i que tampoc els preocupa, per a res. Va recalcar que es tracta d’un assumpte que s’està tractant en una altra administració i en un altre organisme, en referència a les Corts, i que des de l’Ajuntament no entraran en valoracions d’un procés que consideren alié a l’àmbit municipal. Va subratllar que el govern local es limitarà a col·laborar amb les institucions que el requerisquen.

El vicealcalde va assenyalar a més que, al seu juí, el fet que l’alcalde haja sigut citat respon a una decisió dels diferents grups polítics representats en Les Corts. Va comentar que s’ha valorat la seua compareixença en el si de la comissió i que l’Ajuntament es disposa a acatar el que se li sol·licite, en línia amb l’obligació de qualsevol càrrec públic de respondre davant els òrgans de control.

Declaració de l’empresa que va gestionar la cooperativa

Villar també va ser preguntat per la recent declaració judicial de l’administrador únic de Fraorgi, l’empresa que va gestionar la cooperativa dels Naus, promotora vinculada a les vivendes públiques investigades. Francisco Ordiñana va afirmar en seu judicial la setmana passada que va mantindre una reunió amb Luis Barcala i amb la llavors regidora d’Urbanisme, Rocío Gómez, en la qual va demanar la devolució dels diners pagats de més pel solar o una compensació amb un altre terreny, una petició que, segons la seua versió, no va ser atesa.

El vicealcalde va sostindre que no tenia coneixement d’eixa reunió ni de la declaració i va evitar aprofundir en el seu contingut. Esta falta d’informació directa li va portar a no valorar el testimoniatge de Ordiñana, insistint que correspon a la justícia i als òrgans d’investigació determinar l’abast del declarat i la seua rellevància per al cas.

Quant a si la comissió municipal que analitza les possibles irregularitats en les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan citarà també a l’alcalde, Villar va explicar que actualment hi ha assenyalaments de comissions fixats fins al 8 de juny. Va afegir que, per a les sessions posteriors, es decidirà en el seu moment, deixant oberta la porta a noves compareixences en funció de com avance el treball d’esta comissió interna.

Reaccions de l’oposició municipal

Mentres l’equip de govern va restar importància a la citació en Les Corts, l’oposició municipal va intensificar les seues demandes d’explicacions. La regidora socialista Trini Amorós va reclamar en una trobada amb periodistes que Luis Barcala done explicacions, en considerar que l’epicentre de l’escàndol continua sent a l’Ajuntament d’Alacant. Al seu juí, les primeres persones que haurien de conéixer amb claredat quina va ocórrer són les alacantines i els alacantins que, malgrat complir els requisits, es van quedar fora de l’adjudicació d’una vivenda protegida.

En termes similars es va pronunciar el portaveu de Compromís, Rafa Mas, qui va sostindre que l’alcalde ha de donar la cara en el propi Ajuntament. Va recordar que el propi Barcala va assegurar en el seu moment que anava a arribar fins al final caiga qui caiga, per la qual cosa entén que ara ha d’oferir un relat detallat de la seua actuació i de les decisions adoptades entorn de les vivendes de la Platja de Sant Joan.

Els permisos de les fogueres i l’organització de les festes

Al marge de les investigacions, la regidora portaveu i responsable de Festes, Cristina Cutanda, va informar que en el matí d’este dimarts va traslladar a la presidenta de la Foguera La Albufereta una nova proposta d’ubicació per a la seua racó, espai tradicional de convivència durant les festes. Va assenyalar que correspon ara a la comissió valorar esta alternativa, plantejada per a tractar de compatibilitzar les necessitats de la festa amb les exigències administratives.

Cutanda va insistir que tots els expedients de planta que no requerisquen esmenes estaran llestos el 3 de juny, data marcada per l’Ajuntament per a tindre resolts els permisos de muntatge dels monuments i dels espais festius. Va explicar que els casos que encara presenten defectes o documentació pendent hauran de corregir-se abans de poder rebre el vistiplau definitiu.

Preguntada per les possibles protestes de fogueres i barraques en actes públics si no s’atenen les seues peticions, l’edil va defendre que treballar units és la millor solució abans que recórrer a qualsevol tipus de reivindicació que puga afectar fins i tot el funcionament de la festa. Va afirmar que l’objectiu de l’equip de govern és arribar a acords que permeten celebrar les fogueres amb normalitat, garantint tant la participació de les comissions com el respecte a la normativa i a la convivència veïnal.

Últimes notícies

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.

El València Basket busca la primera victòria en Lliga Endesa a Saragossa

El València Basket visita diumenge el Casademont Saragossa buscant estrenar el seu caseller en Lliga Endesa després d’una setmana europea perfecta amb dos triomfs en Eurolliga.